Prøver med en liten forandring på bloggen !

Har tenkt på det en stund , siden jeg sliter med vond nakke og skuldre når jeg skriver på PC… Og vet at flere andre har gått for å gjøre det slik, nå sist Magiskliv

Jeg får jo en del kommentarer, og det er jo litt av det trivelige med å blogge at man har kontakt med andre bloggere på den måten..men fra nå skal jeg prøve hvordan det funker at jeg ikke svarer på kommentarene ( om det ikke er spørsmål…eller noe som “krever”et svar )…

Jeg leser selvsagt kommentarene for det…og fortsetter å kommentere slik jeg har gjort hos andre….så får jeg se hvordan jeg føler det går og hva jeg velger å gjøre videre…kan tenke meg det vil føles vanskelig å la være å svare..men gjør et forsøk…

(..bilde fra sommeren 2015 )


#blogg #løvetann
 

 

21 kommentarer
    1. Det høres litt kjedelig ut, men skjønner også at du ikkje orker å svare alle. Spent på om du klarer å la være. HA ein perfekt kveld vennen klemmen

    2. Det høres fornuftig ut, spør du meg! Det er hyggelig med kommentarer, men det tar både tid og krefter å svare – særlig hvis energien er lav og musklene vonde! Noen ganger kommenterer jeg ganske mye – andre ganger legger jeg bare igjen et smilefjes for å vise at jeg har “Vært innom”. Det er viktigere å gi respons på andres innlegg enn å svare på kommentarer på egne innlegg synes jeg! (Forventer ikke svar på dette! 😉 )

    3. Hei.
      Tror kanskje det med å kommentere kommentarer er en kultur som er i domeneverden blogg.no. Jeg har blogget på blogspot.no i 6 år og der har det aldri vært kultur for å kommentere kommentarer i den grad. Ofte gis svaret også på bloggen til den som spør. I alle fall er det min erfaring gjennom årenes løp. Ikke er det så mange kommentarer heller, som det var for noen år siden. Blogg er kanskje litt gammeldags og på vei ut i forhold til nye media som kommer til, om man ikke er kjent superblogger da.
      Ha en fin kveld.

    4. Syns ikke man trenger å svare på kommentarer, men syns det er hyggelig å gi, og få kommentarer på innlegg som fortjener det. Tror det er noe jeg også godt kan starte med og heller bruke tid på å lese og skrive innlegg. Ofte blir det jo “Tusen takk” mange ganger… 🙂

    5. Jeg skjønner deg veldig godt, og anbefaler det faktisk. I helgene har jeg tid, og da svarer jeg litt (ikke i går, da hadde jeg maaaaange innlegg). MEN i uka har jeg ikke tid, jeg er på jobb og ikke hjemme før i 17-tida, etter kl 18, når jeg har spist, har jeg mer enn nok med å besøke andre sine blogger, og kommentere, og lage egne innlegg. Og jeg synes det er viktigere at jeg besøker deres blogger, enn at alt handler om MIN. Så da må svarene på kommentarer vike i uka. Litt vrient i starten. Men jeg kjenner at å bare svare på NOEN blir også feil, så ofte blir det enten eller. Og i uka, altså ELLER 😀 Bare prøvd det du, det senker stresset litt 😀 God klem til deg <3

    6. Stress ned og gjør det du føler for. Du finner sikkert en sånn fin løsning som Frodith over her. Mange ganger er det mye viktigere å skrive nye innlegg og se hva andre gjør. Det tar tid å svare på alle som er innom, når man har stor trafikk. Jeg ser innom deg uansett! Klemsiklem 🙂

    7. Jeg synes dette høres fornuftig ut! Det tar tid å skulle svare på kommentarer, og ofte blir det bare en bekreftelse på at kommentaren er lest. Og jeg regner med at de fleste leser kommentarene før de blir godkjent likevel og de trenger ikke svares på. Ta vare på helsen og svar om du føler for det av og til 🙂

    8. Du finner helt sikkert en løsning som passer for deg 🙂 Jeg liker å lese seg og forventer ikke alltid svar på kommentarer liksom 🙂
      Noen ganger svarer jeg bare med et smilefjes, eller hjerte på min egen blogg, hvis kommentaren ikke er et direkte spørsmål liksom 🙂 Man må jo begrense det litt tenker jeg 🙂

    9. Skjønner det veldig godt 🙂 Tida strekker ikke alltid til heller, men helsa er viktigere 🙂 Svar når du føler for det, og kos deg med bloggen! Det er vel det det handler om 😉 Ha en flott kveld og god bedring <3

    10. Hei, det er hyggeligere å kommentere når man får svar, synes jeg. Har noen jeg har pleid å kommentere hos, men som jeg aldr får svar hos, og da orker jeg ikke å kommentere heller etterhvert, men det er klart om jeg får fine kommentarer hos meg, kan det jo tenkes jeg kommenterer videre, men tror for meg at det er disse gjensidige kommentarene som gir mening og gjør at jeg føler vi blir kjent vi bloggere i mellom.

    11. Det er bedre at du slutter å svare på kommentarene enn at du evt slutter å blogge. Viktig å sette tæring etter næring når det gjelder helsa…

    12. Man skal lytte til kroppen! <3 Det er det viktigste av alt!
      Jeg bruker heller tiden min på å kommentere de bloggene jeg følger og leser, synes det er viktigst i en hverdag som ikke har nok timer! Jeg kommer iallefall ikke til å slutte å lese bloggen din, eller å legge igjen en kommentar av og til! <3

    13. Gjør så godt du kan du, det er bra nok! Mulig det er noe her inne jeg ikke har forstått, men jeg går sjelden tilbake for å se på svarene når jeg har kommentert på en blogg. Det nok sannsynlig de kommentarene du gir på andres blogg som er viktigst. Uansett er det viktig å prioritere det viktigste i livet ditt, og det er jo deg selv! Så da holder det å glede andre når du har ekstra overskudd. 🙂 Bloggen din er helt herlig, så det viktigste er jo at du klarer å blogge av og til! Lykke til! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg