Fotografering som “terapi” …og litt påfyll av energi…

Den overskrifta rimte jo…selv om det ikke var tanken bak ..så var det jo litt stilig….hahaha….

Vet at flere enn meg trives godt med å ta bilder, og når en har med kamera på tur blir en fort oppslukt av å se etter motiver ..og glemmer ting en tenker på for en liten stund.

Blir mye venting på mannen når han går med meg og kameraet er med….men vet han trives når jeg koser meg . Noen ganger er det naturen og omgivelsene som er motivet, men andre ganger finner man ting eller detaljer som “ber” om å få bli tatt bilde av.

Så her er litt av det jeg så rundt meg,  på vei til ..og ute på Kalvøya i går.

Energipåfyllet ser du nederst i innlegget…

 


Strå kan være fint, både sammen og alene….

Noen fargeinnslag frisker opp på en grå dag….


Og her var det masse fargeglede….

Til og med skogen er pyntet med farger….

Jammen var det noen fine mønster å se også…

 

Siden vi ikke hadde tatt med niste eller kaffe denne gangen, dro vi innom å tok en kaffe i Asker..og siden energien begynte å bli lav ble det påfyll av noe søtt..

Hel og fin…..

To sekunder etterpå..ikke mye igjen..men det hjalp på “blodsukkeret”…… #kaffebrenneriet #asker #kalvøya #foto #blogg
 

52 kommentarer
    1. Er så enig med deg, skikkelig terapi å ta bilder, da er jeg i egen verden, om jeg er på fine steder med mye fine motiver 🙂 GØY!” Fine bilder du hadde tatt 🙂 God klem <3

    2. Så herlig med farger…det trenger vi nå etter denne lange vinteren….Og den benken var jo stilig da 🙂
      Herlig med litt påfyll av energi.
      Jeg var kjæreste med en som bodde i Asker en gang for noen år siden 🙂 Så jeg har vært innom der noen ganger 🙂
      Kos deg videre med vår og fotoglede…det er herlig 🙂 Og god mann du har, som gleder seg på dine vegne <3
      God klem fra meg <3

    3. Jeg likte overskriften 😀 he he..
      Flotte bilder av masse flotte farger og mønster 😀
      Og litt energipåfyll må man ha. I dag drakk jeg ingen Red Bull på vei til jobb, men på vei hjem måtte jeg ha en. Da kom skallebanken snikende på. Men det er jo ikke dårlig da og ikke drikke den første Red Bullen føre kl. 17 på ettermiddagen (for å være meg altså) 😉

    4. Eva: Ja det gjør seg det :)) Tusen takk :)) Vi bor jo ikke så langt fra Asker..men er ikke ofte der..men egentlig ganske fint der …og flere kafeèr også :)) Ja du koser deg jo også med foto vet jeg :)) Fornøyd med mannen ja <3 Klem og fin kveld til deg <3

    5. Elin Slåen: ..hehe..bra :)) Takk for det :)) Ja du tar jo stadig litt påfyll av energi du…selv om du har trappa ned litt :)) Fin kveld til deg :))

    6. “Kjærlighet er å glede seg over sin Kjæres Glede! ” Farger er viktige, og her hadde du funnet mange, friske farger som livet opp i omgivelsene! Godt med med kake – og å få det servert!! Jeg skulle egentlig ha møtt noen og drukket kaffe på “Jordbærpikene” i dag, men kjærringa fant ut at hun var for slapp og sliten etter influensa-skiten! Så da ble det en “æftasblund” i stedet…….. 😉

    7. Etdiktomdagen: Takk..ja du er jo glad i å ta bilder og du tar mange flotte av natur og andre ting :)…kaffen smakte den , med noe søtt til 🙂 Takk det samme :)))

    8. karidansen: <3 Ja det var litt farger på ting , selv om det var gråvær og ikke så mye farger i naturen...men de kommer snart nå 🙂 Du får ta igjen det kaffemøtet en annen dag..mye godt på Jordbærpikene 🙂 Forsatt god bedring til deg :)))

    9. Koselig med noen farge klatter , når vinteren egentlig bare er hvit eller grå i byen. Det beste med slike turer er jo energi påfyllet etterpå. Koslig innlegg, å våren er på vei 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    10. Ja, i mørketiden blir det lite bilder siden jeg jobber hver dag (nå også helger stort sett) og det er mørkt på morgenturen, ettermiddagsturen og kveldsturen 🙂 Men, jeg regner med jeg kommer sterkere tilbake nå når dagene blir lengre 😀

    11. Så koselige bilder som sprer glede og farger! Krakken var da så fin! Det å fotografere gir glede både å se etter motiv og etterpå se på bildene man har fått. Nå fikk jeg lyst på kanelsnurre og kaffe. Det er godt det! Ha en vakker kveld. Klemsiklem 🙂

    12. Heisan:-) Flere flotte bilder fra helgen hos deg nå og det er så deilig og se litt fremgang med andre farger en bare vinter og snø,så her hos deg så våres det i alle fall:-) Ut på tur og aldri sur når en kan få litt varmt i koppen og noe godt og tygge på:-) Ønsker deg en fortsatt fin uke og enda nærmere våren kommer vi nå. Deilig og tenke på det:-))

    13. Så stilig med fargesterke bilder på omgivelsene. Og kos med bolle etter turen. Det tar tid når man skal fotografere, men det er jo så gøy. Du får be mannen hjelpe deg å finne motiver så slipper han å vente på deg 🙂 Jeg har det på akkurat samme måten, plutselig har jeg stoppet og mannen går videre og ser at jeg står med rumpen i været for å ta bilde av noe på bakken 🙂 Så da venter han på meg da. Ha en fin tirsdag 🙂

    14. Det er lett å glemme tid og sted når man er på jakt et gode motiver å fotografere… Jeg glemmer tid å sted, og det er sikkert ikke så festlig å ga sammen med meg, hvis man ikke har kamera i hånden selv :o))
      Fin energiboost det der du :o))

    15. Flotte og fargerike bilder. Den benken var skikkelig knas! Og det samme var påfyllet….nam! Deilig med sånne turer, og deilig med menn som er tålmodig og lar oss boltre oss i det som gjør oss glad 🙂 Ha en fin tirsdag:)

    16. Våren er like rundt hjørnet og nå blir det liv og røre. Deilig med kafebesøk når man er på tur. Ikke så lenge til jeg skalskifte om til sommerdekk på sykkelen min og det blir deilig. Ha en fin dag.

    17. God morgen. Det er så godt å sjå at du både har din greie for å koble heilt av og at dere er så flinke til å kose dere. Stoppe opp i kvardagen og gå tur og ta ein tur innom kafe og bare slappe av og fylle på litt. Det gjør jo bare så godt da. Fortsett med det. klem <3

    18. Unni: Takker 🙂 Kunne nok sitte på dem..men denne plassen var nok mest beregnet på barn..og de ville nok heller gå på dem tenker jeg..hehe…

    19. frufrydefull: Ja det liver opp med litt farger :)) Ja det å komme seg ut gir påfyll av energi..og foto er gøy :)) Takk..og fin dag videre til deg :))

    20. Elin Slåen: Ikke alltid tiden strekker til nei..og det må passe med lyset også..helst :)) Ja du får ta det igjen fremover nå :))

    21. natheless: Takk :)) Var mange fine ,fargerike krakker der..liver opp det :)) Ja det er så gøy med bilder..men må bli flinkere til å slette..fyller seg opp på minnekort og pc :)) Smaker med litt bakst til kaffen :)) Klem og fin dag videre <3

    22. funderier: ..hehe..litt farger og litt søtt gir energi det ja :)) Gøy med tur og bilder..håper du får gått mye å kosa deg ute om dagen :))

    23. Hobbystua: Takk så fint du likte bildene :)) Ja det er fint med litt farger på slike plasser :)) I dag er det mye sol..så nå blir det enda mer vår her…deilig :)) Deilig med en kaffe og litt søtt..pleier ha med, men denne gangen ble det å kjøpe ..ok det også :)) Kos deg med dagen videre <3

    24. margarites: Takker for hyggelige ord :)) ..hehe..ja man blir litt oppslukt av fotograferinga..men noen ganger går vi uten kamera også..så litt for enhver smak..:)) Ja jeg kan jo sette ham i gang med å finne motiver..lurt :)) Fin dag videre til deg også :))

    25. Vera Lynn: Deilig å “glemme”seg litt å bli oppslukt av motiver..men ikke like gøy for de som er med på tur..hehe..men bra mannen er tålmodig her :)) Kos deg med dagen videre :))

    26. Min matgale verden: Takker så mye :)) Ja bra man har tålmodige folk med seg på tur når man tar bilder..hehe…
      Takk..og fin dag videre du også <3

    27. Helge: Ja, og i dag har det jo vært en super dag med sol og blå himmel :)) Nå er det tid for sykling fremover..selv om du vel har sykla i vinter også..har ikke sykkel lenger jeg, men sykla mye før :)) Fin dag videre til deg også :))

    28. gretashobby: Takk..ja det er bra med litt slike ting som en koser seg med :)) I dag er det nydelig vær her..har besøkt mormor og fikk henne med ut i sola på ei lita gårunde :)) Klem <3

    29. Flotte bilder 🙂
      Artig å fotografere. Var ute en med kamera og stativ her om kvelden siden det var stjerneklart og fint. Fikk tatt en god del fine solnedgangsbilder. Dessverre hadde jeg glemt å sjekke fokus ordentlig, så den var låst på manuell. Uten brillene så jeg jo ikke at bildene var uklare før jeg kom hjem og fikk lastet over på pc. Ble to brukbare bilder av en liten time med frosne fingre i mørket. Surt, men det får man vel kalle å lære på den harde måten. Jeg husker nok det neste gang 😉

    30. Miss Imperfektum: Tusen takk 🙂 Gøy å ta bilder…men kjedelig når de ikke blir så bra som vi hadde tenkt..men noen ganger får man et “perfekt”bilde…:))
      ..hehe..ja da ble du jo en erfaring rikere..det er sånt man lærer av :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg