Kontrollfrik…hmmm !

Tror vel jeg kan kalle meg en kontrollfrik !  I allefall faller det meg lettere å ha mye å gjøre som jeg selv har kontrollen over enn å ha mye å tenke på som er utenfor min kontroll  .

Så nå om dagen blir det mye “høye skuldre” og dårlig flyt på pusten..men innimellom tar jeg meg en halvtime med ting som er bare for meg, ikke alltid det hjelper ..men det er forsøket verdt…

Her kommer noen bilder av mine “pusterom”……


Gå ei runde i nærmiljøet….. #mjøndalen


Ta en kaffe på kaffè…. #laboulangerie #ellenorge


Stoppe bilen og ta noen bilder ved elva…. #drammenselva


Ta en tur på biblioteket… #henne #detnye #hokksund
 

54 kommentarer
    1. Godt med noen “pusterom”. <3 Kroppen trenger det, spesielt til tider... <3 Fine bilder! Håper du har en fin fredag!? Er det sol hos deg?

    2. viktig med å tenke på segselv……senke skuldrene og kose seg…..superviktig 😀
      man bare MÅ gjøre det…..ta vare på segselv….klemmetingene <3<3<3

    3. Jeg er helt lik deg der Annebe, jeg liker SÅ dårlig å ikke ha kontroll. Og MÅTTE sånne eller sånn, plutselig bli overumplet av det ene eller andre, både i jobb og privat. Og jeg skjønner hva du snakker om, for i perioder er det jo sånn her også… Og da er det viktig å lage hyggelige stunder for seg selv . Veldig glad for at du gjør det, det MÅ du , for å holde deg oppe. Ønsker at du får en fin helg, med noen gode og energirike stunder, som gir litt påfyll <3 God klem <3

    4. Oi! Det var snedig! Å svare på din kommentar på mitt innlegg med at jeg har kontroll! :les ,over angsten…
      Så leser jeg innlegget ditt nå om at du er kontrollfreak :-p rart^^
      Bra du tar deg pustepauser innimellom,viktig d :-*

    5. cuskima: Helt klart viktig….rart det skal være så vanskelig å prioritere seg selv …men noen ganger bare MÅ man ja …Klem <3

    6. Jeg trur vi alle har det litt slik innimellom 🙂 Men da er det godt man har noe som kan få en til å puste litt ut innimellom 🙂
      Selv spiller jeg Zoo Tycoon på pc hvis jeg blir for stresset/maks sliten i hodet/eller bare trenger å koble helt ut 😀 ha ha

    7. frodith: Har skjønt det slik ja …greiest å ha kontrollen..men noen ganger går det bare ikke 🙂 Men bra vi klarer å kose oss også…med “små” ting :)) Kos deg med helga du også :)) Fredagsklem <3

    8. wenchepia: ..hehe..merkelig ja…men fint du føler du har kontrollen over slike ting :))) Noen små ting bare for å prioritere seg selv må man ha innimellom :)) Fin kveld til deg :)))

    9. Elin Slåen: Er nok mange som har det slik ja ..og vi har våre måter å koble av på …tror aldri jeg har spilt spill på pc..men sikkert fin måte å koble av på det også :))))

    10. Pusterommene dine så absolutt behagelige ut 🙂 Og det er veldig viktig å slå ned tempoet litt ekstra innimellom. Så helt enig med deg i det du viser på bildene 🙂
      Jeg må selv være litt bevisst, på å ta meg tid til å puste litt innimellom. For da har jeg best netter 🙂
      Ønsker deg en fortsatt god kveld 🙂 Klemmer <3

    11. eg måtte prioritere megselv i dag……sku på bloggtreff…..men er ikkje i form…så måtte avlyse og heller komme meg litt
      vakkje vanskelig 😀 <3 selvom eg ville treffe jentene så følte eg at eg hadde null å bidra med i dag

    12. Det er viktig å ta noen pusterom. Stoppe opp og bare puste og gjøre noe helt for seg selv. Vi damer har det vel litt sånn at vi gjerne vil ha kontroll på det meste, ikke lett å overlate kontrollen til andre i hvert fall. . selv om vi nok kunne hatt godt av det. Herlige bilder 🙂

    13. De “halvtimene” kan være gull verdt, sjøl om det ikke alltid føles som om det hjelper. Klarer vi ikke å gi oss sjøl noen pusterom, så klarer vi ikke å være noe for andre heller til slutt! Skjønner jo at du legger mye energi i omsorgen for en av dine nærmeste nå, og noen ganger så må en bare det, men når det er noe som pågår over lang tid…da er pusterommene EKSTRA viktige. 🙂 Klem! 😀

    14. Vakre bilder igjen. Jeg falt for det med isen på elva! Så viktig med små “pusterom” i livet. Du har skjønt det du! Klem til deg på lørdagen! 🙂

    15. En stille stund er viktig for oss alle, tror jeg. I alle fall må jeg ha det daglig. Det kan være en tur i marka, en stund meg ei god bok, kanskje til og med en liten biltur med en stopp på et sted en liker godt. Bare det å koble kontakten fra hverdagsstresset, om enn for en liten stund kan løse opp i tankevirvaret, og man kan restarte på et lavere stressnivå…

    16. Disse små stundene er gull verd. Jeg er ikke så flink til å ta meg tid til dette, men det må være et mål å bli flinkere. Enig i at det ikke er alltid det virker, men hvis vi klarer å nyte og koble av er det masse påfyll.
      Ha en strålende lørdag

    17. Eva: Man bare må ta seg tid til slike ting..og det trenger ikke være noe som krever så mye av en…det enkle er ofte det beste heter det jo :)) Puster man bra …har man det bedre ..men ikke lett å styre det der .. Lørdagsklem fra Mjøndalen <3

    18. cuskima: Det var dumt..men bra du tok hensyn til formen..det er det smarteste i lengden :)) Du får nok møtt dem en annen gang..Håper du er bedre i dag 🙂 Klem <3

    19. margarites: Det er det..er nok mest damer som er slik ja 🙂 Man klarer liksom ikke å stole på at andre gjør ting bra nok..hehe…får øve oss på det :)) Takker så mye <3

    20. karidansen: Ja uten hadde man vel kollapset..og jeg har jo vært i nærheten av det noen ganger…
      Det er slik at noen ganger kan man ikke velge ja..eller man kan det..men da hadde man vært et menneske uten empati for andre..og det er uaktuelt for meg … Takker for klem og viktige ord..klem til deg også :))

    21. maiken: Takker..ja litt tid helt for seg selv..det er viktig…sikkert mest damer ..men kanskje noen menn også ..ikke godt å vite :))

    22. funderier: De fleste har nok behov for det ja..og slike ting du nevner er ting som er enkle å lette å få til i det daglige..:)) Men det er jammen ikke lett å la være å tenke..og bekymre seg..men noen pusterom må man ha skal en klare å fungere .. God helg videre ..håper du koser deg :))

    23. Fru Stussli: Gjør det for sjelden jeg også..men man man trenger det så absolutt 🙂 Noen ganger slapper man av …andre ganger tenker man bare på alt som er vanskelig..og da slapper man jo ikke av noen steder.. Lørdagsklem fra meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg