Gåtur forbi barndomshjemmet !

Tidligere i dag da jeg var å besøkte mamma gikk jeg først en runde rundt der jeg bodde som barn, det er jo i Mjøndalen så det hender jeg går der..men lenge siden nå.

Koselig ..og litt vemodig å se at noen andre bor i huset vårt nå. Vi bodde på et rolig sted med mange jorder og åkre rundt..et par km fra sentrum…ypperlig sted å vokse opp.

Det lave grå huset  var der jeg vokste opp…..tok litt bilder på veien også..de legger jeg nok ut en annen dag….

#mjøndalen #bråta #snø #bolig #januar

54 kommentarer
    1. Det så jo veldig fredelig og idyllisk ut der. Skjønner jo godt at du ikke kan ta bilde helt nær. Det handler jo om å vise respekt for dem som bor der nå! 😀 Min bror og svigerinne bor i huste der jeg vokste opp. Mor og far bygde seg et hus noen hundre meter fra gardstunet. Det var i 1983, og far fikk dessverre bare tre år der før han døde, men mor bor fortsatt der. Jeg har ikke noe forhold til huset der jeg vokste opp nå……Det hadde nok vært annerledes hvis mor hadde bodd der, men huset er så stort, så det hadde vært veldig upraktisk for henne!

    2. Det så veldig koselig ut der:) Så mye snø også. Det må være litt rart det forstår jeg godt. Jeg har bodd på samme sted hele livet jeg, men det huset jeg bodde i som liten er revet da. Men da bor det hvertfall ingen andre der:) Litt ego tanke kanskje hehe… Ha en strålende kveld:)

    3. Det er rart det der å se at andre bore i huset “ditt”. Man har så mange minner… Mamma bor fortsatt i mitt barndomshjem, så jeg er hjemme stadig vekk 🙂

    4. vårt hjem brant ned fordi noen unger kjedet seg -det er veldig kjedelig å tenke på
      Pappa bygget det opp igjen,men fikk ikkje bodd der lenge fordi det skjedde så mye med det økonomiske og måtte desverre selge.
      Eg kjøpte en leilighet som minnet meg veldig om hjemmet mitt som voksen….men det angret eg kjapt..man skal ha god økonomi for å sitte med hus som er over 100 år gamle…og det var et mareritt å selge…
      noen ganger må frtiden være i fortiden tror eg
      veldig fint område du vokste opp i 🙂

    5. Sånne turer på barndommens stier pleier jeg også å ta – synes det er godt å “koble seg på” fortiden – det skaper helhet i tilværelsen. Fint å lese om din tur og se bilde 🙂

    6. Skjønner du synes det er litt vemodig. Det synes jeg også når jeg ser mitt barndomshjem, men jeg kunne ikke ha tenkt meg å bo der nå så det er helt greit egentlig. Så mye snø det er hos deg.

    7. Forstår at det kan være vemodig ja. Jeg overtok huset etter besteforeldrene mine en gang, og solgte det ut av familien noen år senere. Det var veldig vemodig men da trøstet jeg meg med det at man kan ikke SAMLE på hus, å samle på MINNER tar mye mindre plass 🙂 Ser koselig og landlig ut der du vokste opp. Mine foreldre bor fremdeles i mitt barndomshjem.

    8. Plassen jeg vokste opp på har blitt til flyktninge mottak, så det var surt å se når vi skulle dra å ta en titt 🙂 Men men sånn er det jo bare 🙂 Gleder meg til å se de andre bildene, klemmer <3

    9. Så koselig det så ut der. Men så mye snø dere har nå… Må være rart at andre flytter inn i barndomshjemmet. Jeg gruer meg litt til det. Kanskje spesielt fordi vi bodde samme sted hele barndommen min og ikke flyttet rundt omkring. I alle fall fra jeg var noen år gammel.
      Mor har visst til hensikt å bo der en stund til. Så får vi se hva som skjer.. God natt med deg

    10. Det så veldig koselig ut der i ditt barndomshjem 🙂 Det er nok litt rart når andre tar over ……… jeg har hatt et bestemorhjem jeg var veldig knyttet til og når jeg kjører forbi der…… gråter jeg av og til….. av savn….. og jeg har fått tilbud om å få gå inn i huset…. men har ikke tatt imot det…… gode minner <3

    11. Koselig og vemodig å gå dit å sjå kva ein voks opp som barn. Du har skikkelig vinter skjønner eg. Her er det fortsatt barfrost. Tror ikkje bøndene er så glade for det. Men lite vi kan gjøre med det. Håper du får ein fin dag min venn klem

    12. Du har koslig minenr fra det hjuset der. Sjelden jeg besøker barndamshjemmet mitt nå for tiden. Men jeg veit at huset blir brukt til barnehage og at skolen ligger tvers over veien. Det er et stykke ditt. Mine foreldre jobba som lærere på skolen der og huset er i kommunalt eie. Så¨det er koslig at det er i nruk.

    13. karidansen: Et rolig sted ja :)) Tok et bilde nærmere også..men la ut dette både fordi det passer seg best..og det viser mer hvordan vi bodde til :)) Mamma solgte og flyttet fra huset da pappa døde i 2006…Nå har mamma leilighet i sentrum :))

    14. birdbay: Takk, fine minner derfra …vi bodde også bare på dette stedet :)) ..hehe..nei ikke noe ego :)) Fikk ikke sett hele svaret ditt på kommentaren jeg skrev i går..siden innlegget var slettet..men jeg forstår :))) Klem og fin dag videre :))

    15. cuskima: Uff …det var leit da …Det skjer ting i livet en ikke helt kan styre over ja…
      Oppussing og vedlikehold er en stor jobb ..og kostbart ja :)) Takk, fint sted å vokse opp <3

    16. Fru Tunheim: Er rart og fint å tenke på tida mann bodde der…men jeg ville heller ikke bodd der nå…men et ypperlig sted for barn å vokse opp :)) Her er det hvitt og pent om dagen <3

    17. ravn73: Enig …det er minnene og tiden en hadde der som er viktig :)) Perfekt sted å vokse opp :))
      Mamma kjøpte leilighet i sentrum da pappa døde i 2006..
      Ha en fin dag videre :))

    18. Oldemorbloggen: Det er sant :)) Jeg kjører ofte forbi der farmor og farfar bodde, men det huset ble revet for mange år siden..men jeg ser det enda tydelig for meg <3

    19. maiken: Takk :)) Ja det har kommet litt snø de siste dagene ..blir lyst og pent :)) Vi bodde også bare her..mamma flytta i leilighet i sentrum da pappa døde i 2006…
      Koselig å ha moren din i barndomshjemmet da..så lenge hun klarer seg greit :)) Fin dag videre :))

    20. etdiktomdagen: Tusen takk :)) Jeg blir også ekstra vemodig enkelte ganger..har ikke vært inne der siden mamma solgte det etter at pappa døde i 2006 ..vet ikke om jeg ville gjort det heller..
      Masse fine barndomsminner er bra å ha <3

    21. gretashobby: Det er det :)) Her er det pent med snø om dagen..ikke så mye at det blir slitsomt..håper det holder seg slik en stund :)) Klem og fortsatt fin tirsdag <3

    22. Helge: Det har jeg..en flott barndom på et barnevennlig sted :)) Barnehage høres jo bra ut…mange som har glede av huset..men sikkert litt rart også :)) Artig å vite at dine foreldre var lærere :)) Ha en fin dag videre :))

    23. ikkje sant vel 😉 Og nå bor eg en plass eg setter enormt pris på -kunne kanskje tenkt meg mer sol på terassen og litt uteplass til hundejentene…..men utover det er denne leiligheten 95% 🙂

    24. cuskima: Høres bra ut..uansett hvor man bor vil det vel være en eller annen ting man ønsket var annerledes..så 95 % bør man være fornøyd med ja..hehe..

    25. Kjenner den følelsen igjen ja, er vemodig å se at andre bor i barndomshjemmet ja….. Nydelig sted og veldig mye snø! Håper det kommer litt snø her også nå :)) Idag har jeg lagd isslykter inspirert av den fine du lagde for noen måneder siden :)) Ha en fin dag videre <3

    26. Fint å stå på avstand å se.Når nye mennesker har overtatt, så blir det jo ikke som før lenger. Mange hus jeg ferdes i som liten er enten revet eller som hos deg, nye mennesker i. Men minnene mine har jeg, og der kan jeg gå fra rom til rom i fantasien. Takk for at du deler det med oss! Klemsiklem.)

    27. Så koselig da. Og skjønner også vemodet. Hadde vært rart om noen andre enn min mor skulle bodd i vårt barndomshjem. 🙂 Ha en flott kveld. 🙂

    28. natheless: Det er det :)) Det er vel ingen som bodde i de husene da jeg bodde der lenger…sånn er livet :)) Man kan se for seg mye med minner ja..mye fint :)) Klem tilbake <3

    29. Det der så ut som et godt sted for barn å vokse opp i. Sikkert ikke så verst for de voksne heller. Riktig godt nytt åt til deg og dine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg