Papirbredden i Drammen !

Som jeg fortalte i går var jeg og mannen en tur i Drammen på formiddagen i går, og da hadde jeg med kompaktkameraet i lomma….mange fine motiver langs elva.

Her ved Papirbredden og Ypsilon broa har det de siste årene blitt veldig pent, med bibliotek, kafeèr  , spisesteder , ulik kunst  og Union Scene er det et trivelig sted å rusle rundt.

Pappa jobba i mange år på kontoret på en av fabrikkene der da vi var barn, den gangen var det bare et industriområde og noen bolighus, kunne ikke drømme om at det skulle bli så forandret…men dette er jo med på å gjøre Drammen til en vakker by.

Her kommer et bildedryss…skriver litt under noen av bildene….


Her er biblioteket…


Over her ser dere jeg har på den fine lua som jeg vant hos Frodith i fjor….

Gigantkulene i Drammen har jeg skrevet om før…HER

Har blitt mange flotte leiligheter nedover her også……


Et kafè besøk hører med..og på Klausen bakeri er det hyggelig og gode varer…

#union #ypsilon #papirbredden #drammen #klausenbakeri

 

30 kommentarer
    1. Jeg var i Drammen for første gang for få år siden. Da var jeg på en kirkekonsert. Ja, den som har vokst opp i byen ser jo de store forandringene! Mange fine glimt fra byen her…. Synes den kula som fungerte som et speil var skikkelig stilig! Fin, turkis lue du vant hos frodith i fjor!! Så det forrige innlegget ditt om pinnekjøttmiddag med gutta også! 😀

    2. utrolig mye fine steder de fleste steder bare man leter litt
      for meg er jo Drammen et stopp på Bergensbanenen, eg har jo aldri hatt noen grunn til å gå av ikkje sant så eg har jo aldri sett noe av dette 🙂 Takk for at du er så flink å dele fine steder i byen din <3

    3. Veldig fint i Drammen. Jeg har vært i Drammen kun et par ganger jeg. Og siste gang er over 20 år siden. Jeg tipper det er litt forandret siden den gangen 🙂
      Koselig å kunne sette seg ned en hyggelig plass også, og slappe av og kose seg. Og så har dere snø jo 🙂 Her har vi 10 grader og sterk vind 🙂 Men jeg har gått to turer i dag, og det gjorde godt for et heller dårlig humør 🙂
      Ha en fin kveld 🙂 Goood klem <3

    4. tepausen.blogg.no: Takk..det er på andre siden av elva enn der torget og kirken er :)) Burde ta en tur å se på de kulene ja..er forresten en på hver side av elva :))

    5. karidansen: Ja denne delen av byen var nesten bare fabrikker og kontorer..så her er det en utrolig forandring :)) De kulene..en på andre siden av elva også..er ynda fotomotiv :)) Lua er både fin og behagelig :)) Pinnekjøttet smakte og alltid hyggelig med gutta på besøk :))

    6. cuskima: Alle steder og byer har fine ting ja :)) Sånn er det med steder jeg bare kjører forbi også..får jo ikke noe inntrykk :)) Så hyggelig å høre snille deg <3

    7. Da skal jeg gå dit men det er jo kirke på begge sider av elven? Er det på togstasjonsiden eller andre siden du mener. For er det på den andre siden og ikke der togene er så må jeg ha passert dem uten å se dem.

    8. Eva: De siste ti åra har Drammen forandra seg veldig :)) Før var det torget og bragernesåsen ..med spiralen som var utfluktsstedene..nå er det flott langt oppover elva :))
      En kaffekopp må man ha når man er på bytur..og det her er et sted med gode bakevarer :)) Sterk vind er ikke hyggelig..heller litt snø da :)) Bra du får gått noen turer..håper kvelden din blir fin da :)) Stor klem tilbake <3

    9. tepausen.blogg.no: Det er sant..jeg tenker bare på Bragernes kirke jeg :)) Disse bildene er tatt på den siden av elva der togstasjonen er :))

    10. Jeg har aldri vært i Drammen, men det så virkelig fint ut der og de kulene var skikkelig flotte. Nesten som The bean i Chicago, som jeg også bare har sett på bilder.
      Ønsker deg og dine et flott og fredelig nytt år.

    11. Så koselig å se litt av byen. Drammen er som regel bare en by vi kjører gjennom (eller utenom?) når vi skal sørover i Europa. Tror aldri jeg har stoppet og gått rundt og sett på byen. Egentlig burde vi jo blitt mer kjent i vårt eget land før vi reiser utenfor landet. Men om sommeren så er det liksom litt sol vi jakter på, og den er mer stabil lenger sør…. Har nok vært i en del av byene i Norge også, men har veldig mange byer og steder igjen å oppleve. Takk for turen 🙂

    12. Fru Tunheim: Har blitt en fin by de siste årene..vi bor ca en mil unna ..men er der som regel en gang i uka :)) ….mange som tar bilder av de kulene..stilige :)) Takk og det samme til deg <3

    13. margarites: Takk så fint du likte det :)) Har vært mye i Drammen de siste åra..før dro vi ofte til Oslo i helgene..og rusla rundt der..men etter jeg ble syk er det greit å bruke minst mulig krefter på bilkjøring..og Drammen er veldig fin :)) Jeg har ikke vært i så veldig mange byer i Norge jeg…mest på østlandet og sørlandet…også Bergen og Florø..også gikk jeg et år på folkehøyskole i Gjøvik :)) Fint land vi bor i..men ikke stabilt med sol nei….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg