Litt “bloggegreier”…..

Noen små “bloggeting” kan det jo være ok å skrive litt om noen ganger….å høre om andre opplever / tenker noe av det samme….Bl.a. er det en del bloggere jeg savner om dagen , som stadig hadde innlegg før og som jeg likte godt å være innom, men heldigvis kommer det nye hyggelige blogger til etterhvert også. Jeg skjønner godt at folk kan ha andre ting de må prioritere eller mister motivasjonen…så det er ikke en klage ..bare at jeg savner noen av dem…

( Bildet fra en handletur….må jo ha litt bilder og den tomme stolen kan jo illustrere bloggerne jeg savner ….)

Så var det litt om kommentarer..jeg synes det er trivelig å både få og skrive kommentarer, men må begrense det litt så en ikke får krampe i nakke og skuldre..hehe..

Også må jeg bare beklage om jeg har oversett noen kommentarer av og til ..og ikke svart.Noen ganger sjekker jeg og svarer senere..men jeg kan også ta en titt på et tidligere innlegg å se at det står f.eks 33 der..og skjønner jeg har hoppa over en..men er det lenge siden blir det litt dumt å svare…ikke meninga…men tipper det er flere som oppdager det samme innimellom ?

 

Det siste jeg tenkte å skrive litt om var denne statistikken….som alle som blogger sikkert har lagt merke til er det alltid noen utenlandske som er innom også, noen er vel folk en kjenner som er i utlandet…men jeg tipper de fleste ikke er leser men bare tilfeldigvis er innom forde de søker på noe annet..men merkelig at det enkelte dager er så veldig økning på de utenlandske…hm ?


Litt mer om min blogg og min måte å blogge på har jeg skrevet om tidligere og gjør det sikkert igjen …. #blogg #statistikk #vg  #gulskogensenter  #jul

 

 

46 kommentarer
    1. Enig med det at man mister enkelte bloggere å det er jo så kjedelig, men de må få velge selv : ) Enig med deg med statistikken, forstår meg ikke på den altså 🙂 Men den kommer jeg vel inn i etterhvert 🙂 Liker bloggen din kjempe godt jeg 🙂 Klem <3

    2. Har lagt merke til det samme – at det er veldig mange utenlandske “lesere” om dagen. Ja, det går litt i bølger med blogginga. Jeg blogger nesten hver dag, men av og til blir det et lite avbrekk. Jeg legger også merke til det hvis en person, som pleier å blogge jevnlig, plutselig “forsvinner”. Ellers kan man bare ikke rekke å lese alle innlegg eller svare på alle kommentarer støtt – men jeg pleier å stikke innom de jeg har mest med å gjøre når jeg likevel er inne på bloggen! Noen ganger “kommenterer” jeg bare med et “smilefjes” for å vise at jeg har vært innom.:)

    3. Jeg er jo ganske ny i denne bloggeverden, men jeg har opplevd at blogger jeg følger blir borte:) Det er trivelig å lese å se hvordan det er rundt om i landet, da jeg ikke er på noen andre sosiale medier. Jeg har lurt på den blå streken, så det er det det betyr:) hehe… Ønsker deg en fortsatt flott mandag:)

    4. Ja bloggere kommer og går, har hatt mange “venner” som jeg savner, men som til sist blir visket ut av andre bloggere som kommer til. Jo, av og til hoper kommentarene seg opp, og jeg og synes det blir dumt å svare lenge etter. Så det kan du nok ta helt med ro, vi har det nok sånn alle sammen 🙂 Ha en fin kveld:)

    5. Therese Bråthen: Det skal jo være hyggelig å blogge ..så om det blir et “pes” er det bedre å la det være :))..litt merkelig hvorfor enkelte innlegg får så mange utenlandske..men de fleste av dem er nok ikke lesere….
      Veldig glad i deg og bloggen din også…variert og hyggelig :)) Klem <3

    6. karidansen: Ja, det er jo alltid noen få..men plutselig er det dager med nesten like mange som norske…er vel noe de googler på og dermed kommer inn på bloggen..kanskje ????
      Små avbrekk måååå man ha..men noen som var veldig aktive i lang tid..ble plutselig helt borte :))
      Et smilefjes kan være greit..men om det er et trist innlegg får man heller ta et surefjes..hehe…:)

    7. birdbay: Jeg har blogga siden april 2014..så begynner å bli litt tid på bloggen nå :)) Noen blir jo borte for kortere perioder..men andre er det snart et år siden jeg har sett innlegg fra nå….
      Den blå er de utenlandske ja…men de telles ikke som lesere på blogg.no….
      Kos deg videre i kveld du også :))

    8. Min matgale verden: Sånn er det..noen hadde jeg helt glemt..men så er det noe som gjør at jeg plutselig tenker på dem…og noen savner man litt ekstra :))
      Bra det er flere..hehe.. prøver så godt jeg kan å svare..men det kan “glippe”innimellom….
      Kos deg med mandagskvelden <3

    9. Ja, vi savner noen, for plutselig er de vekk, og jeg aner ikke å finne dem andre steder heller? Sånn er det visst bare! Godt jeg har deg på plass da!!!! Ha en strålende kveld, og den statistikken, den går opp og ned den!

    10. Du har nok rett i ar motivasjonen varierer for noen av oss bloggere, slik er det for meg, i alle fall. Så er det også slik at jeg føler for eget vedkommende at jeg må ha “noe” på hjertet og at det bør være litt variasjon i innholdet. Der synes jeg forøvrig at du er svært flink med din blogg. Jeg merker meg også at den røde statistikklinjen kan variere noe voldsomt, og det undrer meg.
      Jeg synes at det er viktig å besvare evt kommentarer, for det å få kommentarer er inspirerende i seg selv. Jeg kommenterer de innleggene som trigger meg litt. Du merker sikkert at jeg ikke er en ivrig kommentator på dine antrekksvisninger, er tilbakeholdende der. Men jeg må si at du viser mye flott og du er dyktig på det feltet. Så har jeg endelig sagt noe om det også.
      Dette ble visst en av de lengste kommentarene mine. Ha en fin kveld…

    11. natheless: Sånn er det ja…men heldige med de hyggelige folka som er på bloggen nå om dagen også :)) Alltid innom bloggen din når du legger ut nytt innlegg :)) Klem :))

    12. funderier: Du har jo ofte litt mer innholdsrike innlegg du enn meg…trenger liksom ikke sette meg så godt inn i nyheter og slikt jeg :)) Syns du har mange bra poeng og fine bilder fra ferier o.l også..Kan være ganske stor variasjon lesere ja..sikkert flere grunner til det…:))
      Jeg synes også kommentarer gjør det litt mer gøy å blogge..og hyggelig å svare folk også :))
      Hehe …full forståelse for at dameklær ikke er helt din greie..men hyggelig at du syns det er fine antrekk jeg viser..:)) Takk for hyggelig og fyldig kommentar:)) Kos deg videre med mandagskvelden du også :))

    13. spørs vel egentlig litt på hva det handler om….sier noen en liten setning kommenterer eg kanskje ikkje tilbake,men har de skrevet mye og brukt tiden sin så svarer eg….uansett om det er en gammel kommentar
      eg har mye utenlandske lesere…..noen ganger tror eg det er bare søking som leder dem innpå….men siden eg har nesten konstant tall i forhold til norske lesere er det jo merkelig og ha LIKT antakk utenlandske lesere mer enn norske..så eg tror det er en kombinasjon?
      og ja noen kommer og går,men eg ser de fleste eg har fulgt fra begynnlesen av…de følger eg enda……noen av de nyere er falt av lasset og noen eldre…men de fleste av de eg først hadde på listen er her 🙂
      <3 ha en flott tirsdag

    14. Det med utenlandske har jeg og lurt på…har et par som stadig er innom fra USA. .så der er det nok norske…pluss Tyskland ofte..så noen er vel lesere som er i utlandet over tid. ..men så er det nok mange som bare detter innom😊😊 koselig å komme innom deg selv om jeg ikke alltid kommentere…er nok mange som forsvinner når. Det tar jo tid å blogge og det må jo ikke bli pes😊 klem fra meg

    15. Jeg er ny som blogger og synes det er greit å ha kontakt med faste bloggere og ville savne dem hvis de forsvant.Liker bloggen din veldig godt. Ha en fin kveld og en fin dag i morgen.

    16. ~Lin: Det er sant..er det noe “viktig”svarer man uansett om det er lenge siden….))) Det er klart har mann mange bekjente /familie i utlandet leser jo de..jeg har vel bare 3-4 som jeg vet følger meg fra utlandet :)) Ja en del folk har vært her fra jeg starta også..og det er hyggelig :)) Nattaklem <3

    17. lindusen: Man kan jo ha følgere i utlandet også..noen har kanskje familie og venner der…men hos meg tror jeg mange av dem bare “ramler”innom ved en tilfeldighet :)) …sånn er det med meg også..leser mye oftere enn jeg kommenterer :)) Klem og god natt <3

    18. dedicat: Takk for tilbakemelding :)) Du har mer enn nok å tenke på…da blir blogg ikke så viktig…men koselig når det er innlegg fra deg :)))

    19. Anonym: Ja man får noen en følger litt ekstra med på..hyggelig du liker min :)) Nå ble du anonym her ..men god natt og fin uke videre til deg :))

    20. God morgen. Eg har jo blogga i 7 og eit halvt år. Så eg har mista en del bloggkontakter opp igjennom åra ja. Trist at enkelte forsvinner. Men sånn er det bare. Har noen som eg har hatt som venner hele tiden. Og det er jo veldig gode venner da. Syns også det er gøy å treffe på bloggvenner. Noen treffer eg flere ganger. Men no er det en stund siden det har passa å treffe nye. Bortsett fra ett treff sist sommer.
      Det er ikkje alltid ein får med seg alt, men det er ikkje vondt ment. Det skjønner jo sikkert alle. Håper du får ein fin ny dag i bloggverden. Klem

    21. Skikkelig kul stol da. :O)
      Bloggere kommer og går og noen tar lange pauser for å komme tilbake.
      Det kommer vel litt av lysten og hva som skjer i livet for øvrig.

    22. Den stolen var fin. Kult med slit statestikk samt artig at noen fra utlandet kommer innom. Her er det hverdagen igjen på ymse vis. Julegavene skal i boks i dag, tidlig ferdig i år og bra er det. Sklal hente dress fra rensing onsdag. Så blir det vask av leilighet samt en god skogstur eller en lang sykkeltur. Ha en fin dag.

    23. Jeg har en fast skare som står på utenlansk. Mellom 10-30 hver eneste dag. Jeg har jo familie i USA, og regner med at mange av de kommer derifra.
      Det er ikke lett å holde styringen på alt.
      Bloggingen tar en del tid, og jeg skjønner at man ikke klarer å svare på alt sammen. Dessuten kan det jo være at slik som jeg. Når jeg ikke har rukket å lese på noen dager er jeg innom de fleste, og da kommer gjerne en liten kommentar også.:)
      Kos deg videre i denne flotte tiden::)

    24. Jeg har det litt sånn med kommentarer om dagen at jeg prioriterer å gå på besøk til andre å legge igjen kommentarer, enn å svare på de hos meg selv, og med kalenderen min så REKKER jeg simpelthen ikke begge deler, spesielt når jobben har vært som i år, og jeg ikke har pauser nesten på dagen. Har en liten pause nå da 😀 Så svar og slikt får komme når jeg har bedre tid, egne innlegg og lesing og kommentering hos andre er prioritert i stedet for 🙂 De utenlandske er antagelig studenter i utlandet tror jeg. Jeg har prøvd å spørre hvem de er, men aldri fått noe svar 😀 Har mange nå om dagen jeg også 🙂 av og til like mange som norske 😀 God klem til deg <3

    25. Blogging går i rykk og napp – både for meg log andre. Noen bloggere kommer og går, men jeg har nå bloggen jeg, selv om jeg noen ganger blogger flere ganger om dagen og noen dager kan det gå en uke mellom hver gang. -Og den statistikken har jeg stusset på mange ganger, jeg har ofte veldig høy blå linje, selv om det nesten er ingen norske lesere. Merkelig!
      Ha en fin tirsdag!

    26. Du har rett, det er bloggere som forsvinner og nye kommer til. Mange er savnet. Det går litt i rykk og napp hos meg og tipper det kan være sånn for flere. Jeg har jo mer en reiseblogg og da blir det ikke til at man har de daglige innleggen, Jeg har også jobbet mye utenlands og tiden strekker ikke alltid til. Men gjør mitt beste for å følge opp de jeg har 🙂 Ha en fin dag 😀

    27. Jeg har også lurt på det ang utenlandske lesere. Jeg har enkelte dager hatt opp i mot 200 lesere fra utenlandske ip-adresser. Synes det er så merkelig ? Tenker at 200 av mine norske lesere ikke er på ferie samtidig, hehe. Ha en fin tirsdag <3

    28. gretashobby: Det er klart det sikkert har blitt en del som har slutta i løpet av så mange år…bra du fortsetter :)) Jeg har ikke truffet noen enda…men kanskje en dag…..
      Er slik at en kan ha oversett noe ja…men som du sier ikke vondt ment :)) Klem til fine deg <3

    29. Sonja: Lekker den ja..hehe…
      Ja noen blir borte en periode og noen gir seg nok helt,,litt leit men også forståelig :)) Fin dag videre til deg <3

    30. Helge: Ikke sant den var stilig…:)) Ja litt moro å følge med på lesere ..selv om det ikke er så viktig for meg :)) Så deilig å være ferdig med gavene..jeg skal ikke ha så mange så starter til uka tenker jeg :)) Rein dress og leilighet er det greit å ha til jul :)) Bra du får til litt trim innimellom andre oppgaver :)) Takk, fin dag videre til deg også :))

    31. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja har man bekjente i utlandet blir det jo noen lesere der…hadde vært gøy å visst hvem alle leserne er…eller kanskje ikke ..hehe…
      Hyggelig med kommentarer , men det skall ikke være stress…Fin dag videre til deg også <3<3

    32. frodith: Det er jo også en grei måte å gjøre det på, har jeg mange kommentarer å svare på hopper jeg som regel over å lage et nytt innlegg den dagen…:))
      Du har jo så mye arbeide utenom også..jeg har god tid , det er mere energi og nakkevondt som stopper meg :)) Hadde vært moro å vite mer om leserne som ikke kommenterer..men husker du hadde et innlegg og spurte…. Klem og kos deg videre i dag <3

    33. ravn73: Ja det går litt i perioder..jeg prøver å holde det ganske jevnt med iallefall 5 innlegg i uka..og noen ganger blir det litt flere eller litt mindre :)) ..hehe..litt forvirrende de utenlandske ja..noen få skjønner jeg jo hvem er …de andre er nok bare tilfeldigvis innom …Kos deg videre i dag du også :))

    34. Laila MA: Sånn er det ja :)) Noen har lange pauser ja ..og kommer tilbake ..men noen tror jeg er helt borte..eller iallefall tar seg et år “fri”….jeg syns det er enklest å holde det sånn nogenlunde i gang…ellers kommer jeg så utav det….:))
      Alltid koselig med innlegga dine :)) Fin dag videre du også <3

    35. Karina Larsen: Ikke sant…det var jammen mange du hadde ..kunne vært artig å visst mer om det..men så lenge de ikke kommenterer får man vel aldri greie på det :)) Kos deg videre i dag du også <3

    36. Jeg har også mange bloggere jeg savner. Jeg har blogget i snart 6 år og det er ikke mange igjen av de jeg startet samtidig med. Jeg avsluttet jo min blogg for litt siden, men måtte fortsette da jeg fikk så mange klager.
      Det er nok en forskjell i kulturen på de forskjellige bloggplatformene. Jeg blogger fra blogspot og der er det ikke vanlig for bloggeren å kommentere kommentarene i den grad det gjøres på blogg.no. I alle fall kommenterer ikke jeg kommentarene jeg får om det ikke er et spørsmål der. Jeg ser ikke så mange andre som gjør det heller.

    37. Titt tei, jeg satte meg ned i stolen du serverer her via bilder med en gang, he-he ! Med ditt innlegg her følte jeg meg virkelig savnet. Mitt siste innlegg her var den 27.11., men har på langt nær tenkt å kutte ut. Bare det at det går litt i rykk og napp til tider, he-he 🙂 Så er det jo bloggeren selv som bestemmer tempoet, så voksen er en etter hvert. Ikke sikkert fokuset alltid er statistikker. I alle fall ikke for min del. For å bli på topp må en bruke mye mer tid enn jeg har tenkt å avsette på dette. Så lenge jeg jobber full tid er dette passe. Du har nå vært snill og husket meg med kommentarer alltid og det setter jeg pris på !!! En bør lese blogger jevnlig for å få lesere og kommentarer. Det er jo det mye handler om. Men også det å ha sitt lille sted for mye og mangt om en bruker å ha masse på hjertet. Jeg har noen få jeg alltid prioriterer og du er på min liste med din flotte blogg ! Mitt råd; i eget tempo er bra nok 🙂

    38. Fru Tunheim: Det er hyggelig å ha flere som holder på med blogging ..så det blir et slags miljø….og at en får litt tilbakemelding..og inspirasjon av andre :)) Husker du “ga deg “..men hyggelig du er tilbake igjen :)) Her er det en god del kommentarer ja…og hyggelig å svare også, men om en ligger litt etter med svar og skal skrive innlegg og kommentere hos andre…er det sikkert lurt innimellom å ikke svare ..om det ikke er spørsmål… Takker for fin tilbakemelding :)))

    39. toveview: Så hyggelig du satte deg ned…ja nå var du savna vettu..hehe…lang pause er det greit å ha innimellom :))…jeg prøver å holde det litt jevnt igang..men har som regel 2-3 dager i uka uten innlegg :)) Nå er jo ikke jeg i jobb for tiden og har mye tid..men får jo vondt i nakke av å skrive på pc ..så må begrense det :)) Koselig du er innom hos meg, jeg liker godt din blogg og du tar jo så flotte bilder også :)) God natt :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg