En stjerne….og en ting som “irriterer” meg……

Tar det hyggelige først , dagens kalenderoppgave hos cuskima HER , er å dele bilde av en stjerne. Hos meg blir det denne som henger i kjøkkenvinduet….om du ikke har sett min anbefaling til julekalendere på bloggen, kan du se det og litt antrekksinspirasjon i mitt forrige innlegg her..

#stjerne #kalender

Så var det det som “irriterer”meg da…eller egentlig syns jeg bare det er trist…..ser det stadig, og tok bilde av det da jeg parkerte i Mjøndalen …fatter bare ikke at noen kan få seg til å tømme askebegeret sitt utafor bildøra….men noen kaster jo søppel ut av bilvinduet også. Jeg skriver noen, for regner med at de fleste …som meg ..ikke gjør slikt, nå har ikke jeg noe askebeger å tømme heller da…hehe…men hadde uansett ALDRI fått meg til å gjøre det…..


#søppel #mjøndalen #sigaretter

38 kommentarer
    1. Det er rett og slett tragisk, og veldig uoppdragent. Det og søppel som blir kasta ut av bilvinduet. Noen burde skamme seg. Men stjerna di var fin da:) Ha en flott kveld:)

    2. Vakkert,, og til det siste. Jeg har jo vært en infam røyker i masser av år.. men sånne syn hater jeg. Og det gjelder uansett åssen mani man har.. å kaste søppel vilt og uhemmet er noe dritt.. rett og slett

    3. @sj fyttikatta -hvorfor er folk så ekkel??????????
      Over til det hyggelige -veldig fin stjerne -eg liker alle varianter av julestjerner <3

    4. dedicat: Takk :)) Litt variert blanding av tema her..hehe.. :)) Bra, selv om en røyker bør en jo ikke være så ubetenksom…er nok mange ikkerøykere som tømmer diverse søppel der de føler det er enklest også…..

    5. Ja, sånt irriterer meg også!! Og jeg blir litt SINT faktisk :-/ Ikke noe fint. Men stjernen var fin, og jeg hadde sånn en gang. Nå har jeg ikke stjerne mer, så det får jeg ikke lagt ut.. Ha en fin kveld fine Annebe <3 Klemmer til deg <3

    6. Stjerna var vakker, men det askegreiene er ikke ok! Fatter ikke at folk ikke kan kaste sånt der det skal være, i søpla hjemme hos dem selv. Men som sagt, stjerna var vakker! Kos deg i kvelden:)

    7. frodith: Ja , det blir jo ikke noe trivelig…og veeeeeldig unødvendig :)) Takk, stjerna har hengt på kjøkkenet til jul i mange år :)) Kos deg med kvelden du også 🙂 Klem tilbake <3

    8. Åååååå, det der har jeg og opplevd her inne på vår snuplass! Helt utrolig hva folk kan få seg til å gjøre! Argh!!!! Ps, du har likens stjerne som jeg har her hjemme du <3

    9. Min matgale verden: Ja, det er utrolig…ikke noe hyggelig :)) Er nok ei ganske vanlig stjerne..men blir veldig koselig når den lyser syns jeg :))

    10. Fyttikatta dette er noe av det styggeste jeg ser og hvorfor kan ikke folk ta med seg skitten sin og bruke søppeldunken sin ,,latskap ..og dårlig holdning vil jeg si. Har sett slikt her ved parkeringsplasser også, og jeg lurer på hvordan disse grisene ville reagert om noen andre gjorde slikt i gården hos dem også…!! Men hyggelig og se en stjerne som skinner i mørket hos deg Anne. Ønsker deg en fortsatt fin kveld. Og jeg la merke til at jeg var anonym på et tidligere innlegg hos deg,,så bare så du vet det er jeg fortsatt her:-))

    11. Noen folk eier ikke folkeskikk! Jeg er helt enig med deg, vi kaster ikke sånt ute! Til og med ungene mine har fått med seg at bosset skal på egnet sted, og akkurat det er jeg stolt av at de har tatt med seg videre. Det samme gjelder dem som har hund og som ikke plukker opp dritten etter hunden sin, eller putter den i en pose og lar posen stå igjen…
      Stjernen din var fin. Hihi den er nemlig akkurat lik min 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    12. Så nydelig julestjerne du har da 🙂
      Nei vett du hva, kaste sneiper fra seg på den måten! Kan av og til lure på hvorfor de som gjør slikt tenker! Tenker de i det hele tatt så veldig mye?

    13. Stjerna di er fin! 😀 Det andre bildet er ikke “fint”. Det vitner om manglende ansvarsfølelse for fellesskapet. “Det er ikke så farlig om jeg griser til rundt meg – så lenge det ikke er hjemme hos meg sjøl!!!” Eller, kanskje den som har gjort det er likegyldig og “søplete” hjemme også? De hjelper ikke å irritere seg, men jammen er slikt utrivelig! 😛

    14. Hobbystua: Helt utrolig at noen får seg til slikt…og det er mye av det rundt omkring ..desverre, for det blir jo så stygt og utrivelig….
      Takk, stjerne med lys gir julestemning :)) ..ja huske et par anonyme kommentarer her om dagen..greit å vite hvem det var :))

    15. margarites: Det burde jo være enkelt å la det være…og selvfølgelig, men enkelte mennesker “driter”i det meste… Ja hundeposer og møkk er også en stygg uvane mange har…..
      Koselige stjerner vi har da..hehe… :)) Takk det samme til deg <3

    16. tepausen.blogg.no: Tusen takk :)) Ja det er utrolig at noen kan få seg til slikt…de gir vel blaffen i mange ting tenker jeg … :))

    17. karidansen: Takk for det :)) Ja, jeg fatter ikke at det går ann å gjøre slikt jeg..ja enten har de det slik hjemme …eller så vill de ikke ha noe søppel i egne søppeldunker…helt utrolig at noen får seg til det….nei blir mest trist av det jeg :))

    18. Koselig stjerne i kjøkkenvinduet ditt. Har du hatt den noen år, eller er den ny?
      Hadde jeg sett noen gjøre noe slikt du tok bilde av , så tror jeg ikke jeg hadde greid å la være å si noe…At man kan få seg til….
      Og antrekksbildene du viste var veldig fine, jeg likte spesielt godt det første.

    19. Er så enig med deg, skjønner ikke at folk synes det er ok å gjøre slik:O Men for det positive; så god stemning og koselig det var med den stjernen og de flotte gardinene sammen – lunt og fint <3

    20. maiken: Tusen takk…den er iallefall mange og tyve år..om ikke mer :)) Helt uakseptabelt å gjøre slikt..og skjønner ikke hvorfor noen gjør det…
      Takk så hyggelig du likte antrekka :)) God natt :))

    21. Lite koslig syn det der, askebegeret må man kaste på riktig sted og ikke på gata. Slikt syns veldig godt på hvit snø og det tar veldig lang tid før det forsvinner.

    22. Koselig julestjerne.
      Ikke like koselig med de som ikke klarer å ta med seg søpla dit den hører hjemme.
      Jeg ser det stadig i skogen når jeg går tur også. Noen klarer tydeligvis å ta med seg en sjokolade på tur, men papiret er tydeligvis ALT for tungt å ta med seg til nærmeste søppelkasse.

    23. Sonja: Tusen takk :))…nei det er ikke noe hyggelig, og utrolig at noen får seg til…..
      Merkelige greier at det er så slitsomt å ta med søpla hjem…isj….
      Ha en fin dag videre :))

    24. Flott stjerne i vinduet. Likte den godt.
      Skjønner godt kva du meiner. Det er bare heilt teit rett og slett at folk tenker så lite at dei tmmer aksebegeret rett ut av bilen. Men sånn er det ofte. Håper du får ein fin dag. klem<3

    25. gretashobby: Takker :)) Utrolig at folk får seg til slikt…isj … Nå har jeg vært å hjulpet mormor å ta ut penger til julegaver …:)) Fin dag videre og stor klem til deg <3

    26. Hei!
      Flott stjerne og jeg har samme 🙂 Hatt den i alle år og DEN er tradisjon 🙂
      Huff……. ikke noe morsomt å finne slikt….. pynter liksom ikke noe opp heller da… med sneiper og aske slengt fra seg…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg