Bare bittelitt….

I dag ble det litt rødt på stuebordet, har hoppa over det lilla de siste åra og gått rett på julefargen. Etterhvert blir det mer nisser og juleduker , men starter litt i det små….måtte jo se å få vekk det oransje fra høsten nå.

Hos meg er det de tinga jeg har fått /kjøpt gjennom mange år som kommer frem, selv om det er mye lekkert å få kjøpt av “moderne”julepynt….er det ting vi har hatt fremme hver jul i årevis som er jul her i huset…..


Ser pleddet er litt skrukkete…slik burde jo ikke en blogger ha det…(iallefall ikke på bilder )..hehe… #førjulstid #advent #blogg #hjem #mjøndalen

48 kommentarer
    1. så hyggelig. Gleder meg så til 1 desember da er det min tur til å pynte til jul. Elsker det virkelig, alt blir så varmt lg hjemmekoselig.
      Ta gjerne en titt på bloggen min

    2. Ble så fint hos deg :))
      eg har lilla først og så rett på rød -noen ganger blir adventslysene tent og brukt opp lenge før jul hos meg så innen julaften er lysene ofte røde istedetfor lilla…..men begynner nå med lilla da 😀
      Den store pyntingen blir ikkje før siste dagene,men eg skal ha lysfat og duk og litt sånne ting fremme til søndag tenkte eg 🙂
      Eg begynner med advenstkalenderen på søndag
      ha en vakker onsdag<3

    3. Synes det så kjempe koselig ut jeg:) Det er jo ikke lenger så typisk for advent å være bare lilla lenger heller:) Ha en fortsatt nydelig tirsdag:)

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er det…mange fine minner i slike ting også 🙂 Starta litt smått her…men i løpet av ei uke er nok mye kommet frem her :)) Takker <3

    5. ~Lin: Takk for hyggelig tilbakemelding…blir litt lunt med rødt :)) ..da gutta bodde hjemme hadde jeg alltid lilla lys..nå hopper jeg som regel over det :)) Jeg pynter ofte til bursdagen min som er tidlig i Desember..koselig å ha det fremme da :)) Har ikke adventskalender jeg….men det er koselig da…så kos deg med din <3 Takk ,det samme til deg <3

    6. Å, der har du slike brikker som eg brukar heile året, berre mine er svarte. Skulle verkelg ønskje at eg hadde fått tak i raude, dei var skikkeleg fine og den raude blomen og.

    7. Flott å begynne i det små ja. HAr lurt på om eg skulle ta frem emr i dag, men ahr ikkje gjort det enno. Det meste vi har har vi hatt lenge ja. Men T har brukt å kjøpt en ny liten ting kvart år nesten. Men ikkje dei åra vi ikkje ahr vore heime. Så i år blir det nok ikkje noe nytt. Den lille rukka på pleddet hadde eg ikkje sett om du ikkje sa det hehe. Nei slikt tenker ikkje eg på Ha ein fin kveld klem <3

    8. Oldemorbloggen: Jeg liker godt slike brikker i stede for duk…så har et par andre farger også 🙂
      Disse kjøpte jeg på Nille i fjor 🙂 Rød blomst må det være nå…men litt tidlig med julestjerne enda syns jeg :))

    9. gretashobby: Ja du har jo starta…greit å ha litt god tid :)) Jeg har mye juleting ,for har jo bursdag i Desember og fått litt da i åras løp ..en og annen ny ting kan det jo hende man kjøper…noen duker blir jo falma med åra…og er ikke så pene lenger..da er det ok med litt nytt :))
      ..hehe…la bare merke til det på bildet…:)) Klem og fin kveld <3

    10. Godt med alt som er unnagjort 🙂 Flott med rødt, jula skal være rød, slik er jeg. Bra å se at det er flere røde julefeiringer. Kan til nød ha lilla telys i adventsstaken, men ellers ikke noe lilla i mitt hus nei. Jeg liker egentlig ikke den fargen, i det hele tatt, he-he. Det blir vel mer og mer rødt ettersom høytiden nærmer seg, vil jeg tro. Fint å holde på tradisjoner, og ikke bytte ut alt i huset. ungene setter pris på det 🙂

    11. toveview: .hehe.. ja og jula går jo fort ..så fint å hygge seg med den koselige pynten litt på forhånd :)) Jeg har jo bursdag tidlig i Desember og pleier å pynte før det :)) Den røde fargen skaper liksom så varm stemning i huset ..og passer inn i huset vårt syns jeg :)) Gutta har liker godt at det er slik det pleier å være ja <3<3

    12. Det var IKKE et skrukkete pledd 😀 Bare fint hos deg, og litt julepynt er kos. Her ligger jeg på hotell igjen, og det er jo kos 🙂 Spist deilig mat 🙂 Klemmer fra Frodith på farta 🙂

    13. Så koselig med julerødt. Her blir det også litt rødt etterhvert, men adventslysene må være lilla. Jeg pleier ikke pynte så tidlig, men har hvert år lyst å gjøre det – bare for å kunne slappe litt mer av helt oppunder jul 🙂

    14. Så koselig😊 her er det ikke mye nytt bruker og det som har fulgt med og litt arvegods fra mamma <3 tradisjon <3 pleddet så ikke jeg var skrukkete men når du sier det ser en etter he he😊 ikke begynt å pynte..tar alt den 1 des. Liker å ha pynt hele mnd. Og så viø heg ha det vekk fra 1 jan☺ha en fin fin adventstid😊

    15. Frodith : ..hehe..hadde jeg sett det før jeg tok bildet hadde jeg nok retta litt på det..men sånn ellers er det litt rot over alt her…Så du var på tur igjen ja…kos deg videre ..innimellom jobbing ?? Klem ??

    16. margarites: Takk..jeg syns også det blir koselig med litt jul i huset 🙂 Jeg hadde alltid lilla før, da guttene bodde hjemme…nå hopper jeg over det :)) Jeg pynter som regel før 4 desember for da har jeg bursdag :)))

    17. Så koselig! Jeg liker at du tar vare på tradisjonene og bruker det som er jul for deg og dine. Her er det også mye av det. Har prøvd å bytte ut med nye julegardiner, men det blir liksom ikke jul uten de gamle rødrutete kappene, og hekla sidegardiner. Så er det masse gammel julepynt som bare MÅ opp for at det skal bli jul hos oss. <3 Men selvfølgelig er det artig med litt nytt også 🙂

    18. lindusen: Takk for det 🙂 Arvegods er ekstra fint og koselig å ha fremme 🙂 ….måtte si det, for jeg la først merke til det da jeg så bildet..men jeg syns ikke det gjør noe altså..hehe..En mnd med julepynt er passelig …når Januar kommer er man ferdig med jula ??

    19. Huset på landet: Takk for hyggelig tilbakemelding 🙂 Husker da jeg var barn og kom til besteforeldre og hjemme også at jeg synes det var så koselig når julepynten jeg kjente igjen var på plass 🙂 Det er noen ting som helt klart må være der for å få skikkelig julestemning ja 🙂 Du er jo flink til å få det koselig :)))

    20. Koselig! Kaller du DET pleddet for skrukkete…… ???Du skulle ha sett hvordan det ser ut hjemme hos meg, du! 😛 En gang jeg beklaget meg over at det var rotete her, sa dattera mi : “Mor, det ser ut som om det er vaskehjelpa åt DRONNINGA som har vøri her…..i forhold tel åssen det ser ut neåt’n Far!” Så da så…….. 😉

    21. karidansen: …hehe..egentlig ikke..bare for at jeg la merke til det på bildet…er en del rot her også 🙂 ….artig kommentar fra dattera de…godt det var ryddigere hos deg en hos ham da…??

    22. Hei!
      Du, det var da en fin skrukke på det pleddet, og hadde du ikke nevnt det så hadde vel ingen tenkt over det 😀
      Så koselig pyntet <3 Jeg skal begynne se etter hva jeg har.... men jeg tar også frem det jeg alltid bruker.... tradisjon.... også av og til noe nytt i rekkene..... men noe er som barna har laget som må frem og ellers MÅ jeg ha røde lys 🙂

    23. Ha-ha…..men det skal ikke så mye til. altså……….jeg kan ha det ganske rotete, men han reagerer ikke før det er uframkommelig rundt ham…… 🙂

    24. Planlegg jula tidlig så er du ferdig i tide er det beste tror jeg. Av erfaring vet jeg det er best. Må sjekke pynten min og dukene. I dag er min nevø 40 år så grattis til han, bor på Hamar så det er sjelden vi snakkes men det er greit med en sms på en slik dag. Har fri idag og skal bl.a vaske leiligheten. Ha en fin dag.

    25. etdiktomdagen: ..hehe…la bare så merke til det da jeg så på bildet :)) Tusen takk..blir alltid litt koselig med “julefarger” syns jeg :)) Ting som er hjemmelaget er ekstra hyggelig å ha fremme :))
      Kos deg i kveld :))

    26. Helge: Det er sant…blir som regel hektisk de siste dagene..men jeg gjør ikke så mye som jeg gjorde før…så skal nok gå greit 🙂
      Gratulerer så mye med nevøen…da er det hyggelig å få ei melding av familien ja :)) Håper du har fått vaska og ordna litt i dag da :)) Trivelig kveld til deg :))

    27. Hvis ikke julen er tiden for tradisjoner, når på året er det ellers det?! Jeg har også mange ting jeg har hatt i årevis til pynt – det er en egen sjarme over det og det er historie over det <3

    28. Fromfat2phat: Enig…jula er full av minner og tradisjoner …selv om jeg stadig kutter ut noe jeg gjorde før…ikke det overskuddet lenger …men kos blir det uansett :))

    29. Jeg forstår deg så godt på det. Jeg har sett meg nødt til å kutte ut på noen av egne tradisjoner de siste årene selv pga jeg rett og slett ikke har hatt helsen til å få alt unnagjort. Men det blir alltid jul, lell <3 Det meste som teller ved julen er jo i hjertet vårt, er jeg av oppfatning av ihvertfall:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg