Hmmmm….spise på hytta i kveld tro ??

Ja i går kveld spiste vi kveldsmaten på hytta som vi gjør i perioder, så kanskje det blir til det i kveld også…vi får se…… Sikkert noen som lurer litt nå , for dere har vel kanskje ikke hørt jeg har nevnt noe om ei hytte.

Men altså…etter att guttene flytta ut her har vi gjort om rommet nede til ei ekstra stue … og siden vi ikke er så mye på farta nå for tiden er det koselig med litt variasjon i hverdagen…så da hender det vi spiser og ser på tv der nede.

Mormor syns det var litt gøy første gangen jeg sa til henne….i går spiste vi på hytta…hun skjønte ikke helt…men lo da jeg sa vi kalte rommet nede for hytta…blir ikke mer moro enn man lager selv.

Skriver litt under bildene…


Denne “hytta”har to ulike stiler…og over her er fra den “romantiske” delen..bilde fra jeg spiste lunsj der for noen dager siden…..

Også er det den “rocka “delen…der vi sitter å ser tv..stolene kjøpte vi av yngste sønn da han flytta fra huset han har hatt tidligere…og de kan man ligge helt bakover i..veldig deilig. Og plakatene er noen av de gutta har hatt i åras løp..som vi har rammet inn ….

Deilig å avslappende på hytta….og mannen trener jo mye og bruker rommet til uttøying noen ganger også…så greit med ei matte på gulvet…og den kan jo bare ryddes vekk om en ønsker det….. #hytte #tv #blogg #mjøndalen #interiør

 

54 kommentarer
    1. Herlig å ha ei sånn hytte i “gangavstand” til heimen! Herlig humor du/dere har også…..synes jeg! Gjøre det beste ut av det – om formen ikke tillater så mye reising! Og hytta ser riktig så trivelig ut, med både “romantisk” og “rocka” del! Mor og far pleide å si at vi skulle “Gå ut og spise i dag” – når vi spiste på verandaen….Det var jo sant at vi var “ute”, men ikke i den betydningen folk flest mener med å “spise ute” i dag. Restaurantbesøk var ikke noe vi “bedrev” akkurat. Det ble for dyrt! “Hytta” deres blir jo mye billigere i drift – enn om dere hadde hatt ei hytte som sto for seg sjøl Langvekkistan! 😉

    2. karidansen: Helt enig..passer ypperlig nå :)) Vi liker å ha litt slik humor på ting…og som du sier gjøre det beste en kan utifra livssituasjonen der og da ….det er viktig :)) Ja ..ikke mye bryderi med denne hytta her..hehe.. :))

    3. Så deilig å bare kunne gå til hytta da:) Det så kjempe koselig ut der:) Deilig med et sånt rom kan jeg tenke meg:) Ønsker deg en fin kveld og kos deg masse på hytta:)

    4. Dette var en genial og koselig idè :))) Jeg elsker hyttelivet, og bor faktisk i ei hytte jeg leier. Så jeg fyrer i gamleovnen i stua om vinter`n og koser meg hele året – på hyttetur 🙂
      Kos dere i hytta dere også…likte dette konseptet deres <3 <3 <3

    5. billig i drift. Lett fremkommelig ,passer sommer som vinter…..genialt med kjeller hytte :D:D:D:D
      eg holder på med et prosjekt som tar litt tid pga helse og manglende armer hahaha,men er ferdig og klar for avsløring snart 😀

    6. vonhippie: Takk så hyggelig du synes det :)) Hytter har så absolutt sin sjarm ..og bra du trives der du bor :)) Så koselig du likte det…gjør det jeg også <3

    7. ~Lin: ..hehe…bare fordeler det der :)) Spennende..blir nok bra tenker jeg 🙂 Her er det mannen som står for oppussing…jeg kjøper gardiner og te-lys..hehe.. <3<3

    8. Så kreativt! Og hvem har sagt at man må dra langt for å dra til hytten? Synes det var en super løsning, og så får du litt stueforandring også. Jeg kaller rommet med vaskemaskin for Hybelen, for til tider synes jeg at jeg bruker mye tid der. Høres litt bedre ut at jeg går ned på hybelen, synes jeg 🙂

    9. Hytta så kjempekoselig ut. Godt med litt forandring :). Og for den del har dere kunne hatt fullt av hytter. (Har en søster som “bare” har tre, he, he).
      Viktig å kunne kose seg. Og så var du skikkelig sommerbrun og pen på bildet. Ønsker deg en riktig nydelig natt. Klem, <3.

    10. Du var no veldig fint kledd til å vera på “hyttetur”. Me har og ei hytte, ca 20-30 steg frå huset, men det er eit eige hus. Ved juletider er me ofte på “hytta”, fyrer i omnen og kosar oss.

    11. ÅÅ, jeg trodde først jeg hadde glippet noe…:) som jeg likte teksten på det bildet…. Og forstår veeldig godt at dere liker dere på hytten.

    12. margarites: Greit å ha muligheter for litt avveksling uten å måtte reise langt ja 🙂 Hybelen ja…stilig..hehe..:)) Takk for koselig tilbakemelding <3

    13. BforB: Takk..vi liker oss der :)) Ja mange som har hytte…nå som jeg ikke orker reise noe særlig er jeg glad jeg ikke har :)) Takk..det bildet var fra sommeren ja :)) Klem <3

    14. Oldemorbloggen: ..hehe…det bildet var fra sommeren..pleier sitte i joggebukse der :)) Tror jeg har sett noen bilder fra den hytta de også :)) Koselig med slike ting i nærheten :))

    15. strikkogtov: Takk..vi koser oss på “hytta” vi….spekemat er jo kjempegodt…men glad jeg slipper å kjøre 40 mil for å spise det..hehe…

    16. missmommy.blogg.no: Ja det er koselig å ha et slikt sted uten å måtte bruke krefter på reising ..
      Takker ….fin dag videre til deg :))

    17. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er det 🙂 Ja du er jo stadig på farta både hytte og utland :)) Vi har også for mye plass nå…så får se om det blir leilighet om noen år :)) Takk for det <3

    18. hehe, den likte jeg. Jeg har kantine jeg. Jeg har jo healingrommet mitt der jeg tar imot klienter. der har jeg og skrivebula mi. Der koser jeg meg veldig og jeg spiser der også når jeg er alene, foran pcen. Derfor har gubben døpt rommet for kantina 😀

    19. Mariann Sæther Tokle: Takk så bra :)) Greit å ha slike navn på romma ,føles liksom som man kommer seg litt ut av huset..hehe…:))

    20. Man gjør som man vil og ein har det som ein gjer det til. Da er det ikkje dumt å gjere det slik. Spise kvelds på hytta hehe. Syns det var ein fin og morsom måte å gjøre kvardagen litt mer spennende og gøy. Håper du har ein fin kveld og at formen er ok. klemmen

    21. Greta: Ikke sant…forandring fryder…bør jo ikke være så “store”greier :)) Formen er “så som så ” om dagen …men går greit :)) Ha en fin kveld videre og klem fra meg <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg