Refleks redder liv !

I det forrige innlegget mitt , der jeg var ute å gikk tur og tok bilder i mørket HER, hadde jeg på meg refleks og hodelykt. Noen mente jeg burde skrive om hvor viktig det er å synes i mørket….

Så nå oppfordrer jeg alle til å bruke refleks når de skal ut å gå ..ikke bare for egen del, men for bilførerne som dessverre ikke så lett får øye på deg uten..og når de ser deg er det kanskje for sent…så ta på refleks….det er jo veldig lettvint også da….men husk du må følge med og gå forsiktig også….


#refleksredderliv #trafikk #høst #blogg #tryggtrafikk

30 kommentarer
    1. I dag har jeg vært på ridetur sammen med min 11 (snart 12) år gamle stallvenninne og hestene “våre” var juletrær i dag. Reflekser både på oss og hest.. men vi kom hjem i skumringen da, men heller føre var. Hadde til og med hodelykt fremme i dag

    2. jeg er SÅ enig. Jeg blir så flau over meg selv når jeg går ute i mørket uten refleks. For jeg VET så godt hvordan føreren i bilen som kommer mot meg reagerer når han ser det faktisk går en person på siden av veien. Et lite tips du kan ta med er jo at hvis man har glemt refleksen hjemme eller lignende, bruk mobiltelefonen. Sett på lommelykta, men bare pass på å ikke lyse rett på bilene. Det gjør jeg, og det hjelper jo 😀

    3. Ja, har fått meg en støkk mange ganger- når jeg har vært ute og kjørt og svartkledde folk plutselig har dukket opp i mørket:Jeg bruker refleksvest hvis jeg går langs veien om kvelden. Når du har på deg hodelykt i tillegg, så synes du jo skikkelig godt! 🙂

    4. Flott at du tar opp dette problemet. Jeg må nok innrømme at jeg fusker litt med refleksen, men du ga meg en vekker med innlegget ditt. Nå skal refleksen på plass på turjakka.
      Ha ei god helg…

    5. Helt sant. Refleks er viktig! Og ha alltid en i lommen sånn for sikkerhetsskyld. Kan hende går man ut når det er lyst, men mørket kommer tidlig nå, og kanskje før du kommer hjem – da er det ut med refleksen. Jeg har refleksbånd og dinglene brikker, og til jobb om morgenen har jeg refleksvest når jeg skal tidlig ut. For ofte er klærne vi bruker også ganske mørke, så da gjelder det å hjelpe bilistene til å se at det er folk ute og går. Bra innlegg – og viktig!

    6. Takk for den! Du er jo virkelig synlig, Skulle ønske alle kunne finne frem refleks og ha klar til de skal ut å gå, for det er jo litt av en forskjell

    7. REBECCA HOLDER: Det var et lurt tips…men refleks er best da ..men sånn i “nøden” er mobilen bedre enn ikke noe :)) Var innom å så på bloggen din også :))

    8. karidansen: Det er ekkelt ja…det går jo som regel bra..men ingen garanti for det desverre …
      Ja her var jeg dobbelt gardert…skulle gå et lite stykke på en mørk sti alene…derfor hodelykta også :))

    9. funderier: Greit å ha det lett tilgjengelig…for skal man begynne å lete når en er på farta..blir det lett til at man lar være å bruke det :))

    10. margarites: Lurt å ha det klart i lommene..og mørket kommer fort ja :)) Jeg syns en vest er ok når jeg skal gå tur..men skal en andre ting er det kanskje bedre med vanlig refleks og refleksbånd :)) Takk for at du likte innlegget :))

    11. så sant så sant 🙂 Smatt innom og hilser på,.. har vært en smule fraværende men rakk å titte innom og ønske god helg.. med refleks 😀

    12. dedicat: Hyggelig du stakk innom…har savna innlegga dine…men helt greit å være fraværende om det passer best i perioder :)) Riktig god helg videre til deg også :))

    13. Eg har ikkje brukt den enno, men kjøpte meg refleksvest da eg var østafor. Kjørte litt på kveldstid. Og irriterte meg sterkt med alle dei eg berrre såg i siste liten. Så skal eg ut å gå elelr sykkle blir det refleksvest. klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg