God hverdagsmiddag !

Nå pleier vi ha fisk minst to ganger i uka, og som regel steker jeg laks eller torskefilet i ildfast form i stekeovnen ..men så er det ok med litt variasjon innimellom.

Da er denne” fiskegryta” lettvint og god. Husker fra da jeg var barn og ikke var sååååå glad i fisk, at om mamma hadde laget dette eller hjemmelaget fiskegrateng, synes jeg fisk var helt greit .

Her deler man bare poteter og grønnsaker i skiver, fyller på så det er vann rett i overkant, koker til det begynner å bli litt mørt..smaker til med salt , pepper og 2-3 terninger fiske/grønnsaksbuljong (dette avhenger jo av hvor stor porsjon man lager ) koker litt til og legger fisken oppa (her har jeg brukt både torsk og sei) og lar det trekke til den er klar , ca 10min.

(Siden det skulle være hverdagsmiddag har jeg ikke “jåla”til med noe pynt på bordet…hehe…)


Burde jo være både sunt og magert det her…….

Her ser dere ca hvor stor porsjon jeg laget…hadde til to middager til meg og mannen….#fisk #findus #middag #mjøndalen #blogg

28 kommentarer

Siste innlegg