Det var jammen lenge siden….

I dag skulle jeg ned å besøke mamma som har kommet på rehabilitering i Mjøndalen ( så det går fremover heldigvis )….men siden jeg hadde noen slags “anfall”på fredag og jeg ikke følte meg helt trygg på at konsentrasjonen var på plass…….

valgte jeg å ta buss ned til Mjøndalen i stede for å kjøre bil..og det er det noen år siden jeg gjorde sist…men det funka greit det (iallefall ned )…..

For da jeg skulle opp igjen ,gikk jeg bort på stasjonen for å vente på bussen..men etter noen minutter skjønte jeg at den ikke kom…så da ble det en gåtur opp, var heldigvis greit kledd for det..og med kameraet i veska gikk turen fint..tar ca 30 min…

Fant ut da jeg kom hjem at det var den timen på dagen det ikke gikk buss…får setta meg litt mer inn i det om det blir flere bussturer.

Fikk tatt en del bilder på vei opp…men de lager jeg et innlegg på senere….


Bussen kommer presis…….


Her kan man se utover Mjøndalen mens mann venter…..og de fine pulsvantene er det gretashobby som har laget……


Et høstløv rett ved busskuret…….

Busser kom og gikk mens jeg venta på buss opp igjen..men min kom aldri…så da begynte jeg å gå……

Så dere ikke er i tvil om hvilken kommune jeg bor i…..


Tok mange bilder på veien opp….her er et av dem…..#mjøndalen #nedreeiker #buss #blogg #høst

36 kommentarer
    1. hahaha er det ikkje tyfisk……..når man venter på bussen er det nett da den har sånn ventetimen før de begynner med ettermiddagskjøring ellers kveldskjøring….jippi likssom -HVER gang klare reg treffe på de der 😛
      masse flotte bilder da…ha en super mandag <3

    2. uff da:) Ja sånn er det når man ikke tar buss så ofte:) Det var fine bilder dette her også da:) Fortsatt nydelig mandag til deg fine annebe:)

    3. Fine bilder fikk du da og en spasertur i den fine høsten! Men dumt når bussen ikke kommer! Håper formen din blir finfin igjen snart. Klemsiklem i kvelden 🙂

    4. birdbay: Sant…får sette meg litt mer inn i det tror jeg :)) Takker så mye..greit å ha kamera i veska :)) Takk og det samme til deg :))

    5. natheless: Takker for det :)) Nå var været heldigvis bra..og jeg hadde ikke handla noe..så det gikk bra..ellers måtte jeg tatt en taxi eller venta på neste buss på biblioteket som ligger rett ved 🙂
      Er bedre ..men dumt å ta sjanser i trafikken :)) Klem <3

    6. Åhr, det der er litt typisk! Jeg tar nesten aldri buss selv, men NÅR jeg gjør det så går det ofte litt galt. Feks glemme å bytte, eller stå å se på at bussen min kjører forbi. Trodde de stoppa av seg selv, lissom… Er visst ute av rutinen, og har glemt hvor våken en busspassasjer må være. Men du fikk masse fine bilder, da! 🙂 Så det var jo ikke så galt likevel. 🙂

    7. En flott stemningsrapport fra en tur hvor jeg aner fred og ro og mange tanker som svirret rundt i stillheten rundt deg. 🙂 jeg kan jo ta feil om det siste da.. men fikk den følelsen 🙂

    8. Lillian: .hehe..ja man kommer liksom litt utav det når det blir så sjeldent man benytter seg av bussen :)) Og innlegget hadd jo blitt litt mindre” spennende” om jeg hadde tatt buss opp igjen også…takk for hyggelig tilbakemelding :))

    9. dedicat: Takk ..ja det var litt fint å ta buss og bare kunne observere og tenke litt ..istedenfor å følge med i trafikken..så kanskje det blir noen flere bussturer snart…

    10. Oldemorbloggen: Det er sant..og det var litt fint å ta bussen også..og deilig med en gåtur også..hadde heldigvis ikke varer å bære på :)) Takker så mye :))

    11. Har ventet på buss noen ganger ja?. Var fast at jeg tok buss da jeg bodde i Oslo, og har tatt buss her i Bergen i mange mange år. Like greit når bil koster ekstra penger?
      Pr idag er jeg vell litt lat, men det kan jeg fort snu på..
      å gå slik er i alle fall herlig, og masse flotte bilder ble det også::)

    12. Det nederste bildet er kjempefint! Også det med lønnebladet. Min bussperiode er nå over, og det er godt!! Merker at jeg er litt var på lyder og annet “rusk” fra bilen nå! Godt at det går framover med moren din 🙂

    13. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg tok jo mye buss i barndom og ungdom..men veldig enkelt å ta bilen :)) Takk ,det ble en fin gåtur og man ser litt annet enn når man kjører :))

    14. karidansen: Takker..ja fikk tatt en del bilder ..og det er jo ikke så lett når man har bilen 🙂 Veldig greit med bil..men noen ganger er det lurest å ikke kjøre :))
      Takk..det er vi veldig glad for :))

    15. Det ble jo en LAANG tur på deg opp igjen da. Men jeg skjønner du har hatt litt ekstra energi, siden du orket det 🙂 Du følte det gikk greit? 🙂 Mye fint å se på når man går sånn, og regner med du fikk noen flere bilder ja 🙂 De kommer vel etterhvert kanskje 🙂 Jeg har vært på fremmed sted i dag og undervist, ukjent sted for meg og ukjente barn. Men det gikk fint 🙂 Og når jeg kom hjem fikk jeg noe fint 🙂 Klemmer til deg <3

    16. frodith: Det ble det..var i utgangspunktet ikke så form..ellers hadde jeg nok gått ned 🙂 ..men det gikk greit og når man går å ser etter motiver samtidig glemmer man litt at man går..hehe…
      Så bra det gikk fint selv om det var litt nytt..sikkert lærerikt og en fin erfaring :)) Jeg så det fine du hadde fått ja..heldig du var :)) Klem <3<3

    17. Så morsomme noen av bildene dine var i dag. Ja ikke sånn at jeg må le, men jeg tenkte: alle disse detaljene som vi ser hver dag men aldri tenker over. Som busstoppskilt, stoppknappen inne i bussen, bussbillett og bilde fra inni bussen. Sånt som vi ser, men som jeg aldri har tanke at kunne bli ok på bilde. Fint at du hadde kamera med deg 🙂

    18. margarites: Takk så hyggelig du synes det :)) Det er sant..mye i hverdagen man ikke legger merke til..og for meg var det jo lenge siden en busstur..så litt “nyfiken”…
      Alltid greit å ha kameraet med på tur :)) God natt :))

    19. Jeg må innrømme at jeg ikke har tatt bussen etter at jeg sluttet på skolen.
      Bortsett fra en busstur til Island og Færøyene.
      Skulle jeg tatt bussen noe sted, måtte jeg først gått 5-6 kilometer til første buss-stopp.
      Flotte bilder!

    20. Jeg har bussfobi. Det er helt sant 🙂 Rutebuss altså. Jeg har en sånn inngrodd følelse av at bussen ikke stopper på rett stopp, eller at den aldri kommer….Eller at sjåføren er en suring, eller at han ikke skjønner norsk. Jeg blir helt stressa hvis jeg må ta buss. Og gjør det helst når jeg er i lag med noen. Utenom det, velger jeg heller å gå, der det er mulig 🙂
      Men bildene dine, de var fine de 🙂 Og du har fått tatt detaljbilder også. Veldig kjekt å se 🙂 Og høsten, den er jo bare vakker. Flotte farger 🙂
      Flotte pulsvanter også. Sånne må jeg lage meg selv tror jeg. Har ikke hatt sånne før, men er sikkert ikke vanskelig å lage 🙂
      Ønsker deg en nydelig dag i dag, og at du føler deg litt bedre <3 Klem <3

    21. Sonja: Må man gå så langt er det jo ikke særlig ok med buss :)) Veldig enkelt med bil da..men ikke ok å kjøre om en ikke føler en kan konsentrere seg :)) Fin dag videre :))

    22. Eva: Høres ikke noe ok ut..da er det bedre å gå om man kan ja…det ble en ufrivillig gå tur på meg…da jeg var frisk hadde jeg hekt klart gått ned også….men turen opp gikk greit 🙂 Takk..gøy å ta bilder av det meste..hehe…nydelig ute nå om dagen :))
      Kjekt med slike “vanter “nå i overgangen…du klarer nok det ja :)) Klem og fin dag videre <3

    23. Greit å ta bussen om ein ikkje er heilt trygg på at ein er i kjørbar stand ja. Håper at gåturen gjorde deg bare godt. Skal staraks ut å gå meg ein liten tur eg og. hadde eg tenkt. liten tur i skogen før eg tar meg lunch. Og så får eg sjå kva eg finner på i dag. Ta vare på deg selv og gjør ikkje for mye. klem fra Nøtterøy 🙂 <3

    24. gretashobby: Er det lureste det :)) Gåturen ble fin den..og heldigvis hadde jeg ikke noe varer å dra på..det kunne fort blitt slitsomt :))
      Blir nok bra med en gåtur på Nøtterøy tenker jeg..kos deg masse :)) Klem <3<3

    25. Veldig irriterende når bussene ikke kommer som man hadde regnet med, men godt at du var bra nok kledd til å ta turen og at det ble en fin tur ut av det:) Alltid godt selskap i å ha med seg kamera:) Og uff, håper virkelig formen din kommer seg, ikke kjekt med anfall, uansett sort og størrelse. Men veldig godt å høre at det går fremover med din mor <3

    26. Fromfat2phat: Sant..men hadde heldigvis ikke noe å drasse på …så turen gikk greit :)) Kamera er greit å ha på lur :)) Deilig at mamma er bedre..og når hun blir helt frisk kan nok jeg slappe litt mer av også :)) Klem til deg <3

    27. Det forstår jeg veldig godt – det vil nok ha sin innvirkning på formen din når hun blir helt frisk igjen <3 Og ja, enda godt du ikke hadde tungt å dra på! God klem tilbake:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg