Hvorfor valgte du bloggnavnet ditt ?

Satt å så på litt sommerbilder i går og da dukket dette bildet opp. Her har jeg skrevet blogg adr. min i sanden da vi var på Farris bad i fjor sommer ….

Så nå lurer jeg på hvorfor dere valgte deres bloggnavn..og om dere fortsatt er fornøyd med det ?

Det ligger jo i korta hvorfor jeg valgte mitt …annebe…jeg heter jo Anne Berget..og så er det slik at jeg personlig er mest glad i enkle ting og at ting er litt “tydelig” ,som dere kanskje merker på innlegga mine også…de er ikke så lette å misforstå….tror jeg…hehe….

Først prøvde jeg på anneb …men det gikk ikke igjennom så da ble det altså ..annebe..og nå kunne jeg liksom ikke het noe annet ……


#blogg #bloggnavn

 

70 kommentarer
    1. Min første salong var en frisør,en hudpleier og meg på makeup så navnet betyr Cut ( frisør) skincare makeup CuSkiMA og uttales kusjima og ikkje kuski Ma som mange tror 🙂
      Lur ide kanskje eg sku lage et innlegg om dette for mange lurer jo 😀
      er eg fornøyd? ja…eg har hatt dette navnet på emailer og som passord på ting oppigjennom så det har likssom fulgt meg og siden eg er hudnerd var det likssom litt gitt selv, selvom eg skriver om mye annet også 😀
      <3

    2. koselig bilde:) Kunne tenkt meg litt sommer i dag:) Bloggnavnet mitt er jo birdbay av at jeg bor på et sted som heter Fuglevik:) Ikke så innviklet det heller:) annebe er et fint navn, tenkte egentlig kanskje du het anne berit eller noe, men der tok jeg feil:) Fortsatt fin onsdag til deg:)

    3. Kjekt spørsmål! Jeg lurer jo ofte på ulike bloggnavn jeg ser…
      Maiken er ikke mitt navn, men et navn jeg alltid har elsket, og jeg gjerne skulle byttet til. Nattblogg heter det fordi jeg jobber bare om natten, og når jeg ikke jobber er jeg et utpreget nattmenneske likevel..:)
      Mitt egentlige for- og etternavn deler jeg med en kusine som er kjendis, så om man googler mitt egentlige navn så finnes jeg ikke, bare tusenvis av treff på henne, og det er i grunne like greit….:)

    4. Jeg funderte fælt på bloggnavnet mitt og prøvde de vanlige versjonene av brukernavn som jeg ellers bruker men alle var opptatt. så kom jeg på at jeg ei natt drømte at noen kom meg i møte og sa Lillasjel og da ble det liksom helt opplagt. Nå er jeg Lillasjel rett og slett 😀

    5. Hei, så spennende innlegg. Et hvor svarene er like spennende som teksten. Fine svar har du fått og flere kommer der sikkert. Bloggnavnet mitt ble valgt fordi jeg ser på meg som fjellgeit og jeg hadde først planlagt å ha kun strikkeblogg. Det ville sikkert bli tatt bilder av produktene i fjell og fjære, men så er det blitt hyppigere innlegg og litt mer blandet enn jeg tenkte..

    6. Morsomt å tenke på. Mitt ble valgt sånn helt tilfeldig nesten. Alle de navnene jeg ville ha, var jo opptatt. Da tenkte jeg at jeg kunne finne på noe annerledes. Natheless betyr ikke desto mindre og det var litt artig! Ha en fin kveld 🙂 Klemsiklem 🙂

    7. Så bra spørsmål! Mitt første bloggnavn var “frustrertfrueihouston”, nettopp fordi jeg flyttet til Houston, Texas, og opplevde masse frustrasjoner med det å bytte land å bo i. Det var løping mellom ulike kontor, skattekontor, adressebytting, visum, osv så den gangen kom navnet helt naturlig. Jeg var jo en frue som bodde i Houston. Når jeg kom hjem kunne jeg jo ikke hete dette lenger. Ikke kunne bloggnavnet endres heller, og jeg ville gjerne fortsette. Da begynte jeg å lete på betydninger av navnet mitt. Mange forslag var opptatt, men tilslutt ble det margarites, som er gresk for perle. For navnet mitt er en kortform av Margareta eller Margrethe, som betyr nettopp Perle. Og perle var opptatt som bloggnavn, derav Margarites. Og ja, jeg er ganske fornøyd med det 🙂 Jeg klarte heller ikke å bestemme meg helt for bare et tema på blogg, så da måtte det bare bli som dette 🙂

    8. Hei og hå.. jeg spekulerte faktisk bittelitt på navn. Dediacat finer man nok ikke i direkte oversettelse. Men har jo med å dedikere å gjøre. Så jeg foretrekker å innbille meg at jeg forærer noe til de som vil ha – gjennom bloggen min 🙂

    9. annebe synes jeg er et fint bloggnavn og en fin kombinasjon av for og etternavn. Mitt bloggnavn, Tankespeil, er vel det jeg egentlig vil det skal være, eller har vært før da jeg var mer aktiv, et speilbilde av tankene mine, på godt og vondt. Kanskje er jeg bare blitt litt mer varsom, kanskje mer uinspirert eller lat siden jeg blogger sjelden og kanskje lite avslørende og inspirerende. Men, ingen vet ha fremtiden bringer… kanskje løsner tankene en vakker dag 😉

    10. ~Lin: Så artige sammensetninger..det hadde jeg aldri gjettet..stilig :)) Det burde du skrive om ja 🙂
      Syns navnet passer bra til deg :))

    11. Mitt bloggnavn likner jo LITT på mitt eget navn…Og for to små slektninger av meg ble det for vanskelig når de var små…Og da ble det Frodit. Og jeg fant ut at det var et koselig navn å bruke som bloggnavn, når jeg vil være LITT anonym 🙂 Klemmer <3

    12. birdbay: Tusen takk..sandstrender det er deilig det :)) Det var jo et bra valg..og koselig navn på et sted også :)) ..hehe..ja nå vet du hva jeg heter :)) Kos deg videre i kveld 🙂

    13. maiken: Ja det er mange varianter…og ikke alle er like selvfølgelige :)) Maiken er fint..og skjønner det der med natta ja :)) ..nå ble jeg litt nysgjerrig på hvem det er …hehe….

    14. fjellgeitbundingen: Takk..ja her fikk jeg greie på mye jeg ikke visste..gøy :)) Navnet ditt er friskt og fint..og litt “heilnorskt “…gøy å skrive om det som faller en inn :))

    15. natheless: Det er så vakkert det navnet..og jammen var det en artig betydning også ..du kunne liksom ikke het noe annet..men sånn blir det vel :)) Klem <3<3

    16. margarites: Takk så bra du synes det :)) Husker det bloggnavnet ja.kult det da …men greit med nytt når ting forandrer seg :))
      Så fint med perle..og det er du jo også :)) Klem :))

    17. Inger: Tusen takk..enkelt og greit 🙂 Tankespeil høres veldig fint ut ..og man forventer tanker og refleksjoner og det er jo bra på en blogg :)) Blogging går nok litt i perioder ja..jeg har mange ideer ..men blir sliten av pc skriving…men det gir meg mye positivt også :)))

    18. frodith: Det var jo koselig da…:)) Frodith er både fint og litt gøyalt..og selv om jeg vet du ikke heter det..tenker jeg på deg som Frodith..hehe…:)) Klem tilbake <3

    19. Fordi det første jeg hadde tenkt var opptatt og når det andre også var opptatt så blei det bare navnet mitt. Jeg er jo den enste med det navnet, så hadde det vært opptatt hadde jeg blitt gal, for mer fantasi enn det hadde jeg ikke den dagen 😛 ha ha

    20. 🙂
      Det måtte bli “Etdiktomdagen” for det var det som var tingen….. at jeg skulle legge ut et dikt om dagen. Det var motivasjonen for å starte bloggen min. Jeg visste ikke hva jeg gjekk til eller hvordan bloggen ville bli og utarte seg. Overraskelsen er jo at jeg blogger nå om det meste og legger inn dikt av og til – ikke hver dag 🙂

    21. ingerslilleverden.blogg.no: Det er jo greit ..hehe..koselig navn da 🙂 Det er jo orginalt i forhold til mitt ..liker bloggnavnet ditt jeg :))

    22. etdiktomdagen: Ja det med dikt ligger jo i navnet.. det er et fint navn også da…så ikke så farlig om det ikke blir dikt hver dag…selv om du lager fine dikt , gøy å lage innlegg om det som faller en inn etterhvert :)) Sov godt <3

    23. Traust er vel egentlig litt selvforklarende det også – jeg ville fortelle at dette ikke var en rosablogg, men rett og slett helt vanlig – ja traust. Men jeg er ikke så sikker på om kanskje traust har gått ut på dato i dagligtalen til folk – så det er ikke sikkert yngre mennesker assosierer noe med det. Men for meg er det det perfekte navnet på bloggen min – og jeg vil aldri bytte, jeg er jo TRAUST 😉

    24. annebe synes jeg klinger veldig godt. anneb høres litt “hardt” ut, så det var bra du ikke “Fikk igjennom” det synes jeg!; Jeg skrev faktisk nylig litt om dette i innlegget “Danse, danse dokka mi!” Karidansen var kjælenavnet morfaren min brukte på meg. Dessuten er jeg jo glad i å danse! 🙂 Jeg prøvde med et par andre navn først, men de var opptatt. Nå kan jeg ikke tenke meg noe annet enn Karidansen. Det har litt til felles med ditt bloggnavn i og med at vi begge har med fornavnet vårt i bloggnavnene! 😀

    25. Mitt bloggnavn har jeg tatt fra en kategori på forrige bloggen min som het ‘FromFat2Phat’ og som omhandlet vektprosjekt; å gå fra fat til ‘phat’ (som skal bety å være kult slengord for stilig/kul/rå/bra/diggbart el lignende) og det spiller jo så bra på et slags ordspill med at begge ordene uttales likt, men presenterer to forskjellige ting ihvertfall i mitt liv, da ‘fat’ ikke akkurat har ført så mye godt med seg. Det er forvandlingen/prosessen fra å være overvektig og ikke fornøyd med tingenes tilstand til å bli den beste meg jeg kan bli, og det går absolutt ikke bare på utseendet, men mest på å være den beste versjonen av seg selv; den sunneste versjonen, både fysisk og psykisk:) – haha, sikkert innviklet forklart, men jeg har vært våken i over 18 timer med kun få timers søvn før jeg stod opp, så det går litt rundt i hodet mitt nå;D

    26. Så koselig bilde! 🙂 Blogg navnet mitt er forkortet for hver bokstav i navnet mitt nemlig Therese Isabell Bråthen, lettere sagt tib. Veldig fornøyd med navnet da det er kort og veldig enkelt å huske for alle! 🙂

    27. Bloggnavnet mitt er det jeg bruker overalt i sosiale media,som brukernavn på instagram o.l.
      Det kommer vel av at mamma har alltid sagt “pia mi” (som her hvor jeg bor sies istedetfor “jenta mi”)
      Første gang jeg brukte det var på et forum -barnimagen.com . Da var det noe alla “pia venter pie ” eller noe. Det ble til Wenchepia og ToneLisetuppa med fødselsdatoen hennes..
      Ift.alderen min burde jeg vel bytte til Wenchedama eller noe sånt nå haha…meen.. WP er liksom så meg nå.. :-p

    28. Mitt bloggnavn er ikke min ide engang, ha ha, men Maien’s.
      Det kommer av to av karakterne mine. Setter du sammen ‘Lither’ og ‘ Susannah’, så får du Lithanna.
      Og der ble det satt. Bruker det nicket til andre steder også: Instagram, feks. 🙂
      Før het jeg ‘Lykkelys’ på blogg, men den slettet jeg… noe jeg angrer bittert på i dag. Det var den gangen jeg kunne skrive om alt og ingenting og den var kanskje mer spennende enn denne. He he.

    29. Artig både innlegget og svara 🙂 interessant kva folk har tenkt.. Mitt blei til fordi eg eigentleg lurte på å bruke navnet mitt men endra litt på det slik at det ikkje kjem so lett opp når ein googler meg.. Ei av mine beste venninder og andre eg vaks opp med, brukte å kalle meg karenmarenmette, derfor 🙂 likar det veldig godt og vil behalde det so lenge eg blogger..

    30. karidansen: Takk så bra..nå synes ikke jeg anneb høres bra ut heller…men det er vel fordi jeg nå er vant med den e en til slutt :)) Det innlegget leste jeg…og det var en koselig grunn til bloggnavnet..og jeg synes det “kler”deg :))

    31. Fromfat2phat: Tøft tenkt det da..og det klinger jo fin også 🙂 Den beste versjonen av seg selv er det viktigste på alle områder..og å gjøre så godt en kan :)) Lite søvn er ikke noe ok :)) Ønsker deg en fin dag videre <3

    32. wenchepia: Greit å ha et navn som går igjen på slikt :)) Koselig å bruke noe som minner om barndommen..og pia høres bedre ut en dama..hehe…så fortsett med det navnet du har..liker det godt jeg <3

    33. Lithanna: Så kult da :)) Det hadde ikke jeg tenkt på..artig å vite 🙂 Du kan vel skrive om alt på denne bloggen også..om du har lyst til det ..men denne er bra den også da :))

    34. karenmarenmette: Takk..så bra du syns det :)) Ditt høres både koselig og helnorskt ut ..fint :)) Gøy at det kommer av et barndomsminne også <3<3

    35. Ja, jeg kan- Men, har liksom ikke lyst lenger. Vet ikke hvorfor, kanskje jeg har blitt ‘ voksen’, og skal holde alt så saklig og hemmelig…:p

    36. Jeg er med i en chattegruppe for hele familien vår. Altså foreldre søsken og deres barn både på min og Roy sin side. Ja og så barna våre da. Der hadde vi avstemning…flere uker før jeg åpnet bloggen min. Først brainstorming, selvfølgelig. Det var mest stemning for 2ne. Men så kunne det ikke være tall i navnet… Så var det hespetre…..men det var opptatt. Ideen til toneart hadde jeg på gruppa, men hadde fått det av en pasient i hjemmesykepleien der jeg jobber, og som var ivrig pådriver til at jeg skulle starte med blogging. 🙂 Det ble stemt fram til seier. 😀

    37. Tone: Greit med litt brainstorming før en bestemmer seg :)) …hespetre..hehe…håper og tror ikke det hadde passet så bra da …..toneart funker fint 🙂 God helg :))

    38. Det der er ganske viktige greier. Det spørs jo litt hva man vil blogge om og hvorfor. Jeg valgte jo Lady August siden jeg var rockevokalist i In August og jammen er jeg glad for at bandet ikke ble kalt In June eller noe for Miss June hadde ikke vært helt rett for meg heller hahahaha men nå blir det kanskje nytt navn i og med at vi har nytt band who knows liksom. Riktig så god helg <3 klæmme 🙂

    39. ladyaugust: Det er sant, noen har jo blogger som er om et spesielt tema som de kanskje vil ha frem 🙂 Ditt er jo skikkelig tøft..og passer helt ypperlig 🙂 June er ikke like rocka nei…hehe…
      Spennende med nytt band…men du kan vel uansett beholde bloggnavnet om du har lyst :)) God helg videre 🙂 Klem <3

    40. Haha, mitt kommer faktisk fra “kallenavnet” jeg fikk av min lærer fra 8-10 klasse. Hun introduserte oss spesielt for musikaler og jeg ble skikkelig smittet av den basillen. Så jeg leste meg opp på forskjellige musikaler osv, virkelig interreserte meg for dette. Så da vi fikk igjen en musikk prøve med musikal som tema så sier hun høyt i klassen. Det var en del som gjorde det bra på denne prøven, men Miss Musical Queen her måtte jeg gi 7 i stedenfor 6 fordi hun hadde de mest utfyllende svarene haha.. Fikk 7 som karakter men fikk 6ern i parantes siden ikke 7 er en gyldig karakter haha. Interressen for musikk og musikaler er til dags dato like stor og siden jeg spilte selv i amatør teater/musikal tiden jeg staret blogg, så passet det liksom.

    41. Jo, det ble til ved en tilfeldighet i en prat hvor uttrykket “i ren glede” ble nevnt. Plutselig sa det “ping”, og jeg hadde bloggnavnet mitt. Siden jeg heter Iren, så ble det litt artig med den kombinasjonen. Det kan bety “i ren glede” og det kan bety “Iren glede”. Valgfritt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg