Billig lærepenge !

Man får jo som regel dyre lærepenger ..men denne synes jeg var ganske billig . Var en tur å besøkte mormor på formiddagen i dag og da det ikke var noe parkering rett ved der hun bor kjørte jeg noen gater lenger opp. Fant et sted det ikke sto parkering forbudt skilt..og ikke var noen automat.

Men da jeg kom å skulle hente bilen så jeg den gule lappen lyse mot meg..og jeg regna med det var minst 700- 1000 kr i bot..så ble jo egentlig ganske fornøyd da det bare var 300..men litt kjedelig er det jo alikevel..så jeg ringte nr på lappen og sa det var forbudt skilt på andr siden av gata..og i flere av de andre gatene rundt men ikke her..da sa hun at det nok var sone parkering der..og at det var skilt når man kjører inn i området..så da lærte jeg noe nytt..trodde ikke det var noe slikt i Drammen jeg..

Men har kjørt bil i ca 35 år..og det er vel andre gang jeg får en bot..så jeg får vel bare betale den med glede….


#parkeringsbot #drammen #soneparkering #blogg #bot

33 kommentarer
    1. Uansett, kjempeirriterende. …Men jeg tror jeg ville skrevet en skriftlig klage, for skiltingen var dårlig når du ikke oppdaget det …
      Jeg har fått noen fartsbøter , men bare en eneste parkeringsbot som jeg klagde på. Fikk ikke medhold da….:), men er lov å prøve seg….:)

    2. karidansen: Ja var overraskende billig synes jeg..hehe..Jeg trodde 700 var en slags minstesats på bot jeg..så ble ganske positivt overrasket når jeg først fikk en bot :))

    3. maiken: Sant..jeg vurdere det litt for det var litt missvisende med at det var mange parkering forbudt skilt eller i gatene der…men ikke der jeg sto :).. får se om jeg tar bryderiet for så lite penger…men har tre uker på meg :))

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Enig..vil heller bruke pengene på noe annet..men det har vært en veldig liten utgiftspost på meg også :))

    5. wenchepia: Ikke veldig glad da jeg så den gule lappen..men 300 var ikke så ille..så ble egentlig litt letta …hell i uhell ja :))

    6. Sure penger, men det går liksom an når summen ikke er større enn det der. Nå har vi like mange parkeringsbøter, for jeg fikk en tilsvarende som deg før jul i fjor. Sto på soneparkering…. samme gjorde jeg med den første boten – i 1988 – så om det er 16 år mellom hver gang jeg får bot, så skal jeg nok klare det. Det er så utrolig lett å glemme det der med soneparkering om man bor utenfor sonen, og ikke pleier å ferdes innenfor ;-( Men jeg vet jo om det…

    7. Parkeringsbot er kjedelig ja. HAr fått det ein gong eg og. 500 kr. Fordi eg hadde glemt å legge parkeringskort tilatelsen min i vinduet. No skjer ikkje adet att. Nyt dagen og livet. STor klem fra meg <3

    8. Kjedelig å se den gule lappen på frontruta! Men 300,- er heldigvis ikke så ille. Fikk samme opplevelsen her i huset for noen uker siden, da var det også soneparkering som var grunnen. Lærerikt, ja… 😛

    9. Har fått slike 3-4 ganger sure penger man må ut med men beløpet her er da lite, husk at finns verre bøter og få enn dette. Ikke få mill kr staten tjener på slikt noe i løpet av året.

    10. margarites: Sant..var ikke så ille det her 🙂 ..ja nå er jeg mer obs på det der med soneparkering..pleier bare å se etter parkering forbudtskilt jeg….
      Ja når det ikke blir for ofte og for store boter..får en bare ta det som lærdom :)) Fin dag videre :))

    11. Siv Svanem: Uansett kjedelig med bot..men grei sum det her da….og nå har jeg lært at det er noe som heter soneparkering i Drammen også :))

    12. Flaggermusvinger: Ja, blir litt paff når man ser man har fått bot..og jeg kikka så nøye etter skilt i gata også..men, men summen skal jeg ikke klage på nei :)..man skjerper seg etter en bot ja….det er det positive :))

    13. Helge: Det er kjedelig ja…håper du ikke får så mange fremover nå da :)..sant summen på 300 er ikke så ille :))..det kommer nok inn noen kr der ja….Fin helg til deg :))

    14. Det har nok vært noen områder med soneparkering i Drammen flere år nå, men ikke alltid greit å følge med i skiltjungelen. Men boten var jo sympatisk hvis en kan kalle det det. Liker best parkeringshus der en kan betale når en drar sin vei igjen, men ellers kan jeg jo gå til det meste her i Drammen da.

    15. Inger: Jeg parkerer også vanligvis på slike parkeringshus..eller der jeg vet det er gratis :)..men mor har ikke bodd så lenge nede ved losjeplassen..så var ikke klar over den soneparkeringa….men nå vet jeg det ..hehe..:))..kan man unngå å bruke bilen er jo det best 🙂
      Skrev en kommentar hos deg..men usikker på om det kom fram hvem den var fra :)) Fin fredag videre :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg