Et hyggelig besøk hos gynekologen….

Det er jo ikke det beste jeg vet å ha en slik time …men av og til må man jo ta en sjekk og det gjorde jeg i dag. Før da jeg brukte fastlegen (som var en mann) grua jeg meg i dagevis før jeg skulle..og har du ikke lest om min første opplevelse av en slik type undersøkelse kan du lese den HER….

Men for en 10-12 år siden begynte jeg å bruke en kvinnelig spesialist..og nå gruer jeg meg ikke det minste (bortsett fra om at hun skal oppdage noe som ikke er bra da)..hun er  så behagelig og flink..og med de omgivelsene som møter deg når du kommer dit så roer man seg jo bare av den grunn…


Og etter å ha ligget å kikka opp i taket mens jeg var der..spurte jeg om det var gret å ta bilde av lysekrona ( bildet under ) der inne før jeg gikk…og det var helt greit sa hun…hehe…kanskje ikke rart det er såpass fint der ..timen kosta 1200 kr, men det var det verdt altså…

48 kommentarer
    1. Gyneklogtimer er IKKE noe kjekt nei.
      Jeg har en fantastisk dame som gynekolog også. På Nesstun i Bergen.
      Håper hun aldri slutter. Hun forteller hele tiden hva som skjer og hva hun gjør, så du ligger liksom ikke å venter i det ukjente :p
      Hadde en akuttime hos mannlig fastlege en gang… aldri mer…
      Samt en annen akuttime på haukeland sykehus, kvinner da, men de var brutale i forhold.
      Vi må få frem disse supre legene altså:)

    2. Altså, jeg veit jeg burde, men jeg får meg bare ikke til å gjøre det- jeg har litt angst, eller kanskje til og med fobi for gynekologer :O
      Greit å ha noe fint å se på da 😛 he he

    3. 🙂 Jeg har fått ny fastlege – dame. Hadde før en mann….. han var dyktig må jeg si. Forsiktig som bare det. Ikke alle er like forsiktige nei. Det er ikke noe morsom undersøkelse og da er det greit at det er så behagelig rundt en som mulig. Flott lysekrone å se på da 🙂

    4. Oj, 1200kr..
      Jeg vil heller ikke gå til fastlegen min siden han er mann, men heldigvis er det en kvinnelig lege i kontorene der han holder til og hun er veldig flink. Jeg har jo fått innkallelser siden jeg var 25, celleprøve innkalling… Men aldri tatt den. Så fikk jeg beskjed av min “kusine” om å bare komme meg til legen å få sjekket. Så jeg gjorde det. Men akk, gruet meg i over en uke.

    5. Nei, når en tar 1200,- for maks 30 min, så får en råd til lysekrone i taket! 😉 Fint å ha noe vakkert å se på mens en ligger der med bena i stativene! Det er viktig å komme til en ok lege – og SÆRLIG når det gjelder den type sjekk. Dessuten så trenger en ikke å gå mer enn hvert tredje år hvis alt er ok…….så da blir det ikke så gæern pris lell! 😉

    6. eg betaler ekstra for å gå til Volvat -eg er medlem der…..eg har gått til mannlig og kvinnelig før og eg syns ofte de er utrolig hardhendte
      På Kvinneklinikken er de flinkere,men eg syns min fra India på Volvat er utrolig flink 🙂
      Nydelig lysekrone

    7. Det er sikkert godt å ha den timen overstått, lysekrona var fin og timen var dyr.
      Jeg har kvinnelig fastlege, men har en tendens å glemme det besøket det….husker ikke sist jeg hadde det.
      Da jeg gikk gravid med eldstemann var jeg lagt inn på observasjonsavdelinga i flere måneder pga. at jeg hadde mistet de to første. Da hadde vi den type undersøkelse en gang i uka….tenkte jeg kom til å bli vant til det – men ble ikke det.

    8. Jeg har bare hatt menn. Det har alltid vært fastlegen. Var EN gang hos dame, hun var bare ikke grei, hardhendt og sur. Så man kan finne litt av hvert. Jeg bryr meg egentlig ikke om mann eller dame, det viktigste er at de er flinke, og profesjonelle, og vanlig alminnelig greie. Bra når det er overstått for en stund 🙂 Nå legger jeg meg, vondt i hodet. Klemmer <3god natt

    9. Jeg har bestandig gått til en mann og han er veldig hyggelig. Men han er ikke fastlegen min, men en spesialist. Synes prisen var ganske stiv, men når man får se på vakre lysekroner så får det gå 🙂 Min lege ligger noen hundrelapper under, men over normalpris siden han har privatpraksis.

    10. Lithanna: Nei det er ikke det man gleder seg mest til..men en behagelig ,flink lege gjør at det ikke blir så ille :))..merkelig at noen må gjøre det så “brutalt “når det kan gjøres på en behageligere måte :))..heia for de flinke gynekologene ja ….:))

    11. Elin Slåen: Burde tatt det oftere jeg også..nå var det gått fem år siden sist..men nå får jeg innkalling om tre år igjen..det er veldig greit da :))..du får prøve hos noen du har hørt er flinke og behagelige så kanskje du kommer over “angsten ” :)) Veldig fin lysekrone ja <3

    12. etdiktomdagen: Veldig viktig at de er behagelige og forklarer godt ..menn kan nok også være det..men ikke han jeg brukte…men jeg var jo så anspent også da…..
      Den var litt fin ja <3

    13. Veronica S: Var litt dyrt..men hun tok en sjekk og så av brystene for å kjenne etter kuler..så det var en grundig undersøkelse..og det er jo ikke ofte en er til slik sjekk..så heller betale litt mer enn å gå til en som ikke er så behagelig og flink..
      Noen ganger bare mååå man ja..og veldig ok når man har gjort det :))

    14. karidansen: ..hehe..ja blir fort penger av det da :))..litt beroligende med en slik atomsfære i rommet :)..veldig viktig at legen er behagelig og forklarer godt..noe hun er veldig dyktig til :))…nei de pengene tenker jeg ikke på…heller litt dyrt enn å ha en billig og ubehagelig undersøkelse …:))

    15. Nei huff….GU er ikke gøy. Synes det har vært enklest alle de gangene det har vært mannlige leger jeg. Var ikke på sjekk og konisering på sykehuset en gang,det var kvinnelige…hardhendte og null forståelse for at det var både ubehagelig situasjon og smerter…”det er jo bare rutine”
      Helt greit å ha fastlege som er mann litt oppi åra^^ litt flaut når jeg var inne på sjekk nå i juli,og det var den unge kjekke vikarlegen på jobb bare….men d gikk greit det ,og enda greiere å få det unnagjort ,med brev i posten om at jeg var frisk^^
      Oi …lang avhandling dette :-O unnskyld,jeg er ensom ikveld haha 😀

    16. Slike timer er aldri kjekke, men må man så må man fra tid til annen. Du jeg så meg nødt for å åpne bloggen igjen etter massivt trykk fra så mange lesere, men innleggene kommer nok kanskje ikke så ofte som før.Velkommen skal du være på besøk.

    17. Kjekt å få slike undersøkelser unnagjort…. Ikke så moro- men er jo godt å få konstantert at alt er i orden. 🙂
      Selv bruker jeg min mannlige fastlegen.. Kan ikke si jeg gleder meg- men jeg overlever nå.Hehhe.
      Av med sokkene- eller på?… Haha, evige dilemma 😉 Også sitter man jo aaaaaaldri langt nok fremme på den hersens stolen 😛

    18. cuskima: Mye bedre å betale litt ekstra..og være fornøyd :)..merkelig hvorfor noen må være så hardhendte når det ikke er nødvendig 🙂 ..hun jeg bruker er også opprinnelig fra et annet land ..snakker gebrokkent..men veldig forståelig .. Ikke sant den var flott :)) Klem <3

    19. BforB: Alltid greit det syns jeg..og når hun er så behagelig er det ikke så mye å grue seg for heller :)..veldig fin den lysekrona ja…så ikke rart timen kosta litt ekstra..hehe…
      Nå ba jeg om innkalling igjen om tre år det er veldig greit…nå hadde det gått fem år og det er litt lenge….
      Da ble det jammen noe undersøkelser på deg ja..uff !…..Sov godt <3

    20. frodith: Det er sant..mann eller dame trenger ikke ha så stor betydning..mer hvordan de er…og hun her er utrolig behagelig og forklarer alt hun gjør :))..veldig greit å ha det unnagjort ..men er egentlig ikke glad i noen typer legebesøk da….
      God bedring og klem..nå er det straks natta på meg også :))

    21. margarites: Har man en mannlig lege man er fornøyd med..og ikke føler seg ubekvem er jo det helt greit :))..hehe..det var vel verdt pengene … Privatpraksis og spesialist blir selvfølgelig dyrere ..sånn er det bare …:))

    22. ingerslilleverden.blogg.no: Man føler seg litt fornøyd etterpå ja..og iallefall når ting ser bra ut :))
      Om han er ok er jo det greit..men jeg synes det var “pyton”hos min gamle lege..hun her gjør det så skånsomt og forklarer så godt :))….det med sokkene er litt vanskelig ja ..i dag tok jeg de av for hadde bare slike små nedi skoene ..slike man bruker om sommeren 🙂 ….jeg måtte også komme lenger ned..hehe….God natt :))

    23. Fru Tunheim: Deilig å ha det unnagjort for en stund ja :))..så bra du er tilbake..men håper jo du liker det litt også ..ikke bare fordi du “må”….hyggelig å være ønsket da :)) Da titter jeg innom igjen jeg vettu <3

    24. Vet du de fleste og beste sykepleiere er fra India, Malaysia og slike steder…
      Hadde en mannlig labassistant som tok blodprøver- eg merket ikkje at han stakk….så da han sa ha en fin dag så bare ble eg helt sjokkert…
      Skal du ikkje stikke…? eg er ferdig svarte han….og eg så eg hadde bandasje på……hallo? kunne ikkje forstå det hahaha
      Samme med flere andre eg har hatt oppigjennom årene…,men EN er helt grusom….etter 8 år stikker hun fremdeles som en tømmerhugger hahahaha og alle blir blå og svart.
      De hardhendet? eg de tror de er effektive….men de er mer som roboter hahaha og er vonde
      nydelig<3

    25. wenchepia: Er ikke det man gleder seg til akkurat..så greit å ha gjort det for denne gangen :))
      Helt klart ikke alle damer som er noe mer behagelige..men hun jeg bruker nå er virkelig flink, rolig og forklarer godt underveis i undersøkelsen :)..ja om de er kjekke er vel kanskje det verste..hehe..men ja det går greit uansett..men veldig ok å ha funnet en man ikke gruer seg for å gå til :))..hehe..bare hyggelig det..håper du koser deg selv om du er “ensom ” God natt og fin morgendag til deg :))

    26. cuskima: Virker som det er mange flinke fra slike land ja….men sikkert forskjell på de også da…
      Noen fikler jo så mye med blodprøver at en blir helt kvalm og uvel..veldig deilig med de som er proffe på det :))..kanskje hun burde holdt på med tømmerhugging i stede for da..du får foreslå det…haha…

    27. Så bra du tar frem et “tøtsji” tema. For det er kjempeviktig å komme seg til gynekolog , og i alle fall hvert tredje år. Men jeg vil minne alle om at det er faktisk veldig viktig at man går til en som ER gynekolog , og ikke fastlegen. For man bør ha en som kan se inn i eggstokkene også. Med invendig ultralydapparat. Uten er det liten vits…

    28. Fantastisk flott lysekrone. Bra at man har slike folk som man kan stole på og føle seeg trygg på.
      Miljøet rundt et slikt kontor er viktig og stde der du går er jo et gammelt hus som er pusset opp med flott farger og god plass. Det er forskjell på leger uansett hva slags felt de jobber innen.

    29. Tror nok aldri at eg får eit normalt forhold til slike timer. Men det er ei anna historie. Godt at du har funne ei som du trives å gå til og i slike flotte omgivelser, så er det ikkje det verste sikkert. Tror ikkje det hadde hjulpe meg hehe. Godt med alt som er gjort da. Ha ein flott dag vennen. Nyt sola og livet. klem<3

    30. maiken: Det er viktig ja..ingen garanti..men bedre enn å ikke sjekke :)..det er sant fastleger har jo som regel ikke slike apparater ..og det er nødvendig for å se skikkelig….
      Ha en fin dag videre :))

    31. Helge: Den var lekker ja :)..veldig viktig å ha en lege en føler seg avslappet og vel hos …uansett hva det gjelder…føle at en blir tatt på alvor, og at de har tid til deg :)….litt hyggeligere når omgivelsene er fine :)) Fortsatt fin dag til deg :))

    32. gretashobby: Det er jo dumt da..men håper du får sjekket av og til alikevell :))..hos hun her gruer jeg meg faktisk ikke noe..bortsett fra at jeg selvsagt er spent på resultatet….
      Veldig greit å ha det overstått for en stund :)) Takk det samme og klem tilbake til deg også <3

    33. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er viktig, ikke det bete å være anspent da nei…
      Så bra du er fornøyd…behagelige omgivelser gjør at en slapper litt mer av iallefall :))

    34. Mariann Sæther Tokle: Hun sjekka brystene også da…så kosta vel litt det også..men forholdsvis stiv pris ja :))…ja da varierer det nok..skjønner ikke hvorfor ikke alle kan være hyggelige i det minste…Fortsatt fin dag til deg <3

    35. Interessant ! Når en har sansen for de små detaljer så går det meste som en lek, pytt, pytt :))) Herskapelig gynekolog du har. Kan se at det er vakkert med de fine bildene du har tatt. Jeg deler ellers ikke din entusiasme for slike besøk, he-he :)))
      Ha en god kveld !

    36. toveview: :)) Veldig pent til å være et legekontor ja…og kameraet er aldri langt unna :))…liker det ikke så veeeeldig jeg heller..men her slipper jeg ¨grue meg iallefall 🙂 Sov godt <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg