Viktig å få i seg mat…..

Skulle jo tro det var en selvfølge at man tenker på det når man er over 50 år……men i dag var det altså slik at da yngste sønn og jeg besøkte mamma på intensiven på sykehuset ved halv fem tida..og vi bare skulle vente litt ute på gangen mens de ordna noe med mamma…ble jeg så svimmel at jeg måtte legge meg ned på gulvet..

Så ble det redd opp seng til meg inne på et av romma der og jeg fikk saft og mariekjeks av sykepleieren mens jeg lå der for å komme meg igjen….og hun sa ..du har kanskje spist lite i dag…og når jeg tenkte over det hadde jeg jo bare spist et marsipankake stykke (som dere som leste forrige innlegg sikkert så )..og en youghurt med korn senere på dagen…og det er jo alt for lite på en hel dag…


#kake #kosthold #blogg # sykehus #svimmel

 

47 kommentarer
    1. Helt klart alt for lite. Jeg ser at får man i seg for lite, blir man slapp og trøtt også… Man trenger helt klart næring ja, for å holde seg oppe. Håper du har fått i deg litt nå da 🙂 Klem <3

    2. sikkert fordi du valgte kake istedetfor skive med ost -neida ar bare litt lite på en hel dag ja.
      hadde de gitt meg saft og kjeks om eg hadde flatt batterie hadde eg sovnet eller kastet opp. Eg må alltid ha protein når eg er lav i blodsukkeret….en skive med roastbeef eller ost eller ett egg eller noe
      Godt du er bedre og at du kan kose deg med pizza -da blir det bra vet du <3

    3. Du må jo spise. Du burde hatt en snopskuff som du kunne småspise av mellom alle måltidene, da blir man ikke svimmel i alle fall. Håper du er tipptopp nå og at alt går bra med mammsen din. Ps: den kaka ser bare himmelgod ut 😀 godklæmme <3

    4. Mat må man ha om man skal holde koken. Selv går jeg rundt med mandler og nøtter i veska, og ofte gulrotstenger og blomkåldusker også, om jeg vet det blir en stund før jeg får spist. Godt det gikk bra da. Klem

    5. Uten mat og drikke, duger helten ikke. Jeg har jo også opplevd lignende, og helt klart har mangelen på næring vært årsaken også i mine tilfeller. Det skjedde jo spesielt da jeg ikke hadde matlyst.
      Men for deg er det nok ikke matlysten som er problemet, men kanskje heller det at du er bekymret og har tankene litt andre steder.
      Du var jo på rette plassen i alle fall, og godt de tok hånd om deg <3
      Varme klemmer til deg <3

    6. Oioi nå fikk jeg lyst på kake!! :-p
      Huff,ikke bra å spise så lite,men fort gjort noen ganger å glemme det…
      Håper mammaen din blir bedre,*klem*

    7. Kombinasjonen av lavt blodsukker og det å skulle besøke mor på intensiven kan jo gjøre noen og enhver svimmel. Bra at de tok godt vare på deg! :)Uansett viktig å få i seg nok næring. Jeg tåler også veldig dårlig å få lavt blodsukker. Da blir jeg først sint – og så skikkelig uvel. 😛

    8. Du må huske på å spise! Men jeg kjenner meg veldig godt igjen gitt. Er blitt flinkere til å passe på matinntak og sovetid etter et skummelt møte med slagavdelingen i fjor….heldigvis gikk det bra, men man må passe på seg selv. Sov godt vakre 🙂

    9. frodith: Pleier jo spise mer..men var ikke sulten så glemte det helt før vi dro på sykehuset..og tenkte ikke over det før jeg ble svimmel :)) Har spist masse pizza og iskake i kveld 🙂 Klem <3

    10. passion4lifeandtravel: Ja den var god den..men skulle nok spist litt mer mat også…glemte det helt i dag..pleier å være flink med det 🙂 Har kommet meg nå :))

    11. cuskima: Jeg kunne jo tatt begge deler ..det hadde nok vært lurt :)….det hadde ikke vært bra da..jeg tok meg et egg med en gang jeg kom hjem..for hun sykepleieren sa det også :)..har bedra seg nå heldigvis :))

    12. ladyaugust: Pleier spise bra med mat…men glemte det litt i dag for var ikke sulten…men burde tenkt på det før vi dro på sykehuset 🙂 Er heldigvis litt fremgang med mamma om dagen ..men det tar tid … Den var god..og veldig søt :))..må nok få meg en snopskuff ja..hehe…. Nattaklem <3

    13. Miss Imperfektum: Det er sant..:) Lurt det da..ha ett eller annet i veska ..får huske det heretter :)..nå er jeg bedre etter mange pizzabiter og iskake 🙂 Nattaklem <3

    14. Eva: Det er helt sant..litt jevnt påfyll gjennom dagen er viktig 🙂 Jeg har jo egentlig god matlyst sånn stort sett…men glemte å spise skikkelig på dagen i dag :)..påkjenninga med å være på sykebesøk kan også slå ut…men var ganske greit med mamma i dag…så var nok mangel på mat som var hovedårsaken i dag….
      Ja var litt komisk nesten at plutselig lå jeg der å fikk hjelp av sykepleier..hehe.. Nattaklem <3

    15. wenchepia: Den var god..og veldig søt :)..pleier være flinkere med maten..men en liten glipp der i dag :)..det er litt fremgang ..og det er jo bra da :))

    16. karidansen: Ja det er ikke sikkert jeg hadde merket det slik om jeg var hjemme…men så lite pleier jeg ikke spise i løpet av dagen…så det utgjorde nok at jeg ble så svimmel i dag :)) ..ja jeg var jo på det rette stedet om det skulle vist seg å være noe alvorlig..men det hjelp heldigvis å få i seg litt rask energi og hvilt litt :))…man bør nok å ha noe i veska å spise på i tilfelle slikt skjer :)) Klem <3

    17. Annika: Pleier det..men ikke i dag…dumt 🙂 ..hørtes ille ut..glad for å høre det gikk bra :))…viktig å få i seg litt selv om en ikke føler seg sulten…skal skjerpe meg på det :)) Sov godt du også :))

    18. Veldig viktig å spise 🙂 Opplevde det på torsdagen når jeg var på hudpleie kveld, da hadde jeg spist så lite. Så var nesten så jeg sovnet ved bordet der vi hadde hudpleie, så jeg var rimelig glad for at det sto frukt og bær på bordet, for da var det bare å dytte i seg masser av sånne ting 🙂 <3 Håper du har hatt en fin lørdag uansett 🙂 klem <3

    19. Det var en guffen opplevelse for dere, noe man husker og lærer av. Mat er viktig og det er ikke alltid jeg husker og spise riktig heller. I det siste har jeg blitt veldig trøtt etter jobb og sovna voldsomt tidlig om kvelden. Vitaminer er viktig utover høsten. Folk hhar andre matvaner om sommern enn ellers i året. Spis riktig, masse vitaminer, faste måltider og masse frukt. Sjøl må jeg pøse på med masse sund mat. Mat er bensin for kroppen, full tank med riktig drivstoff er viktig.

    20. Sån har jeg vært nesten hele livet, om jeg ikke spiser jevnt og trutt blir jeg dårlig og i verste fall besvimer jeg. Heldigvis har jeg blitt bedre. Det jeg har merket opp igjennom tiden er at om jeg spiser mat med mye sukker/karbohydrater (høy gi), går blodsukkeret fort opp, og dermed synker det også fort. Disse svingningene liker kroppen min veldig dårlig, derfor forsøker jeg å unngå slike matvarer i størst mulig grad. Håper mammaen din blir fort bra. Klem <3
      ,

    21. Men kjære søte deg. Du må da passe på deg sjølv. Vil tro at det kanskje er ekstra viktig med din diagnose også. Men du husker det vel ei stund no da :). HA ein flott dag. klem

    22. Therese: Ja det er det..pleier være flink..men nå glemte jeg det helt bort..:)..da var det bra det var litt å spise på der..så kom du deg forhåpentligvis i bedre form igjen ….Klem fra meg <3

    23. Helge: Ja det var ikke noe moro..og jeg burde jo passa på å få i meg mer skikkelig mat før jeg skulle på sykehuset …men ja nå skal jeg skjerpe meg heretter :)…noen ganger er det noe en mangler også ja…jeg har lett for å ha lavt jerninnhold i blodet..på tide å sjekke det igjen kanskje..
      Pleier å spise sunt vi også men i går ble det bare søte ting på formiddagen…men masse pizza på kvelden ..og nå har det blitt havregrøt til frokost :))

    24. morsmiddag: Det med riktig mat er viktig ja..pleier være flink…men nå ble det bare søte ting..så var nok det som gjorde utslaget 🙂 Viktig å tenke igjennom hva en får i seg..variert kost er jo det beste 🙂 Det tar nok tid…men er fremgang…så det er bra :))

    25. gretashobby: Takk for omtanken..pleier være flink..men merka ikke jeg var sulten så var en glipp det her…Følger en del slike ting med sykdommen..men i går hadde jeg spist alt for lite..
      I dag har jeg spist havregrøt til frokost så nå går det nok bra tenker jeg :)) Fin dag til deg også 🙂
      Klem <3

    26. Det er klart, man må ha mer en marsipankake. Godt du fikk litt kjeks og saft da. 🙂 Og forhåpentligvis litt proteiner også etter hvert.

    27. Tone: Ikke bar søtt en hel formiddag ikke så lurt 🙂 Spiste egg da jeg kom hjem og pizza på kvelden…formen er grei igjen i dag :))

    28. Sonja: Ja man må bare ha i seg litt mat skal man fungere igjennom dagen..jeg pleier være flinka da …og drikke er superviktig :))

    29. Hell i uhell at du var der, da, slik at de kunne ta ekstra vare på deg <3 Og klart det er for lite på en hel dag, ja, men forstår godt at det kan bli litt vanskelig å få i seg det man trenger når det er så mye annet som opptar tankene og tiden. Tenker stadig på dere og ønsker alt godt for din mor <3 Og må også få sagt at det marsipankakestykket ihvertfall så kjempegodt ut!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg