Marsipankake …og om å ha kontroll…

Nå er det ikke slik at jeg har så dårlig kontroll over meg selv at jeg “sprekker” ved å kjøpe meg et kakestykke…det er vel mer at jeg har for mye kontroll. Merker bare når vi kjørte bil til butikken i dag at jeg følger konstant med selv om det er mannen som kjører og jeg egentlig bare kan lene meg tilbake ..ikke lett det der med å senke skuldrene å overlate ansvaret til andre noen ganger…ikke rart man har mye vondt i nakken..hehe…


Mannen klarte å parkere bilen …helt uten min hjelp…..

Marsipankaka var et gjennomtenkt valg..jeg hadde bestemt meg for å spise det i dag i stede for det vanlige halve rundstykket jeg pleier ta til kaffen på lørdagshandel..og kaka var god den…men egentlig synes jeg det smaker best med ting som ikke er så søtt…..er litt merkelig der tror jeg ,har inntrykk av at de fleste fyser så veldig på søtsaker….


Spiste opp nesten alt..tok bare vekk litt av kremen og pynten på toppen….


Ferdig med handelen..som dere ser ble det noen colabokser med i posen…skal ha pizza i kveld ….


Sånn..da var dagens handel unnagjort……#meny #cola #blogg #klausen #marsipankake

37 kommentarer
    1. Eg er ein av dei som <3 sukker altfor mykje. Heldig du som ikkje har det sånn 🙂 Og eg kjenner meg forresten godt att i det å ville ha kontroll og oversikt over alt og at det resulterer i vond nakke ...... ;-D

    2. eg er ikkje veldig fan av kake eller snop…….noen ting liker eg veldig godt….men sånn generelt velger eg heller frukt eller chips istedet ;D
      Så eg ble ikkje fristet av din kvite dame eller colaen 😀 men pizzaen derimot…joda 😀
      ha en super lørdagskveld <3

    3. Ja er det ikke rart hva vi mannfolk av og til klarer helt på egenhånd 😀 Og når jeg er på kafè så foretrekker jeg et rundstykke med noe salt på. Og jeg var faktisk å handlet i dag også.. og hadde med meg kamera å suste rundt i området etterpå. Så nå driver jeg å setter sammen noen bilder 🙂

    4. Jeg foretrekker salt fremfor sukker jeg. Men ofte på de stedene jeg gjerne går, så blir det likevel kaffe/te og et kakestykke. Fordi de salte tingene de har, er så store porsjoner, at det blir for mye. Det kakestykket ditt så jo veldig godt ut da. Og sikkert litt greit å unne seg det en gang i blant 🙂
      Og så likte jeg så godt det bildet ned mot føttene dine. Det så utrolig lekkert ut med neglelakk og sandaler og ikke minst, gyllen hud <3 Jeg hadde kjole på meg i går, da jeg var på show. Og jeg hadde bare legger. Blendende kritthvite 😉 Jeg blir ikke brun der engang om det skulle være litt soleanledninger. Så sånn sett foretrekker jeg vinteren, hvor det passer å pakke leggene inn i en fin strømpebukse eller stay ups 🙂
      Herlig å ha handelen unnagjort også. Det har jeg også, men den gikk litt fort. For nå er jeg sliten. Så var en del ting jeg ikke fikk med meg...Men men...Sånn er det bare 🙂
      Ha en herlig lørdagskveld <3 Klem <3

    5. Ikkje rart at du har nakkeproblemer nei, når du sitterå følger med når mannen kjører hehe. Du må slippe litt mer opp vet du. Trenge ikkje å ha kontrol på alt.
      Syns det var fornuftig at du tok deg eit kakestykkje i dag da. Såg god ut. Fikk nesten lyst på. Heldigvis har eg ikkje det heime, så da blir det inga kake.
      Kos deg med pizza i kveld. Og slapp godt av etter handelen. klem<3

    6. Jeg er skikkelig kake og sjojolade-mons…. heldige du som ikke er det! Ellers liker jeg også godt å ha kontroll på det meste! Men….. Vi må få ned skuldrene…. 😉 klem <3

    7. Flinke dere er, her går det kun i vasking idag 🙂 Så skjer ikke så veldig mye her idag. Skal jo sette nesa hjem over igjen i morgen, så da er det greit å få gjort i stand huset til mamma 😀 Håper du får en kjempe fin kveld videre 🙂 klem <3

    8. Jeg er ikke sugen på alle mulige søtsaker, men SJOKOLADE…Har nettopp hylt innpå en diger plate… Helt kvalm nesten…Men MÅ ha liksom…Om morgenen og til sånn litt utpå ettermiddagen er det mest vanlig ting som frister…Men fra kl 18 og utover er jeg en annen person 😀 Bra du koste deg litt da 🙂 Og pizza og colaer :-)? Deilig 🙂 Klemmer <3

    9. cuskima: Var mer glad i godteri før jeg..og potetgull var en favoritt 🙂 Pizza ..nam ..og nå er den klar.. lukter godt her :)) Kos deg med kvelden videre <3

    10. Marsipankake er godt, men Napoleonkaker er min favoritt, sjøl om eg ofte blir kvalm etterpå. Eg er slik som slappar så mykje av, at når ma’en køyrer, somnar eg som regel. I min handlepose i dag, var det reker og øl, bl.a.

    11. dedicat: Jo jeg blir like overrasket hver gang jeg..hehe…:) Rundstykke smaker alltid ..så blir det neste gang :))…kameraet må alltid være med..spennende å se hva du har tatt bilder av :)))

    12. Eva: Ja noen steder er det bare kake som er å få kjøpt om en skal ha litt til kaffen 🙂 Kake smaker av og til ….men veldig søtt da…
      Så hyggelig du likte bildet..siste innspurt med slike sko nå..og litt fint med en sommerfarge på tærne…:)..jeg blir ganske brun …og det varer som regel en stund utover høsten også …men melkehvit hud kan være pent det også :)) Nå er pizzaen spist..mannen som lagde i dag…ble kjempegod :)) Klem til fine deg <3

    13. gretashobby: ..hehe..ikke lett å overlate ansvaret til andre..men trenger nok å gjøre det litt oftere :)..ja litt forandring kan være greit..men neste gang blir det nok rundstykke igjen tenker jeg 🙂 Pizzaen ble god…mannen lagde den :)) Kos deg videre i kveld 🙂 Klem <3

    14. Margrethe: Mange som er det….av og til fyser jeg på noe søtt men det er sjelden :)) Vi får øve oss på å gi fra oss litt kontroll tror jeg….Klem :))

    15. Therese: Ikke noe rengjøring her i dag..:)) Vi koste oss vi ..sol var det også :)..god tur hjem igjen..håper du har kost deg 🙂 Klem til fine deg <3

    16. frodith: Ja du er glad i det har jeg forstått..kan smake , men sjelden jeg fyser på det..var mer sånn før :)..du trenger vel litt energi på kvelden da…etter jobbing og greier 🙂 Pizzaen ble veldig god..mannen som sto for laginga av den i dag 🙂 Klem og kos deg videre i kveld <3

    17. Oldemorbloggen: Gode begge de der..mannen tar ofte napoleonskake ..og det kan være mektig ja :)…høres fint ut å kunne slappe av på biltur…kunne aldri klart å sovna , må følge med….
      Det hørtes deilig ut..pizzaen og colaen smakte her :)) Kos deg videre i kveld :))

    18. eg er mer sånn litt mørk sjokolade eller ett eller annet som ikkje alle andre liker…ofte går mine favorittgodterier ut fex. Og eg liker bare kjedelige ting -som Kvikklunch hahaha 😀
      men som eg skrev på mitt innlegg om mine gulty pleasures så ahr eg perioder der eg spiser ting -nå er det Dronningsjokolade fra Freia…..spist to plater disse ukene
      Ellers har det vært potetsalat og reker….ja det er og en greie hahaha
      kose deg med pizza -eg sku spise rester fra i går,men de var mindre smakfulle og tørre i dag enn i går og eg gjorde et verdig forsøk,men var ikkje mulig å spise opp det var rett og slett smakløst og blast og kjempetørt. En slags makaronigrateng..nei ikkje noe eg skal ha igjen og spesielt siden eg ikkje kunne ha den som restemat. Blir dyrt da.
      Så da ble det 2 tykke skiver servelat med litt av makaronien som hadde stekt ost på seg. Og TO rader med Dronning sjokolade istedet hahahaha 😀
      <3

    19. Jeg liker nok et kakestykke i blant, men det jeg VIRKELIG fyser på er saltsnacks. Sørlandschips kan jeg ikke ha i huset, for da kan jeg spise en hel pose i løpet av kvelden! Enig med Eva i at det bildet av brune sandalføtter ,med delikat neglelakk på tåneglene, var skikkelig fint! Det er liksom Sommer & Sydenstemning i et nøtteskall! Tror du er inne på noe når du tenker at den nakken kan ha litt med kontrolltendenser å gjøre. jeg tror han Gubben din er til å stole på, jeg, så bare legg setet bakover og slapp av! 😉 Jeg har veldig lett for å spenne kjevemusklene – for å klare å holde ting inne i meg. Særlig hvis jeg er sint! Og så …… plutselig bobler det over!;)

    20. cuskima: En bit mørk sjokolade til kaffen kan være godt det 🙂 ..farmor hadde alltid dronningsjokolade da vi var små…stas å få en bit :)..potetsalat og reker …sammen ? aldri hørt om før :))..veldig greit med mat som smaker dagen etter også..men da vet du det nå at den ikke egna seg til det 🙂 Pizzaen her ble veldig god..og noen biter igjen til i morgen 🙂 Natta <3

    21. karidansen: Ja litt søtt til kaffen sånn av og til..men er nok mer glad i potetgull og denslags jeg også :)) Takk for det..måtte jo ha litt farge på neglene nå..er vel snart slutt på åpne sko nå 🙂
      Ja han kjører nok vel så bra uten at jeg forteller hva han skal gjøre hele tiden..hehe…
      Ja ..går man for lenge å “holder igjen “blir det ofte litt for voldsomt når det endelig “brister” …:))

    22. pizza egner seg alltid dagen etter :D:D:D:D:D
      eg er så glad i sånne mokkabønner-det fikk vi av bestefar når han kom på besøk—–og det var jo hele tiden <3
      ha en vakker natt og en god søndag <3 nattinatten klemmetingene

    23. Det er på denne tid av døgnet jeg begynner å fyse på noe- enten søtt eller salt..Det eneste som har forandret seg- og godt er det- er at jeg ikke trenger slike mengder som før, spesielt med søtt….Og du kan jo gjerne unne deg noe , både titt og ofte…:) Forresten, var veldig fine, og såg så komfortable ut- de sandalene dine…

    24. Therese: Det er fint å høre.dumt det tar litt tid til du skal dit igjen ..men håper du finner på mye hyggelig hjemme igjen også da :)) Fortsatt fin søndag til deg :))

    25. maiken: Var mer slik at jeg fyste på godteri jeg også…men de siste åra koser jeg med mest med ei brødskive eller noe slikt :)…..jeg spiser kaker og godteri når jeg har lyst på det….men hadde jeg “proppa”i meg så hadde jeg selvsagt lagt på meg…:)) Takk så hyggelig sagt :))

    26. Nam, deilig med marsipankake, det må man ha innimellom. Noe som også er viktig innimellom er å passe på at gubben kjører skikkelig og parkerer rett. 🙂

    27. Åh, marsipankake og kaffe! Det hadde vært noe nå, det! Men i yr glede kom jeg plutselig på at jeg har en liten Anton Berg cognac-marsipansjokolade som jeg kjøpte i helgen og helt glemte etter det – den skal jammen få gå til kaffen idag:) Er lov å kose seg på hverdager også (så lenge det ikke blir FOR mye kos hver bidige hverdag, haha) 😉
      Jeg er på samme måte som deg; jeg må også ‘ha kontroll’ feks når det gjelder bilkjøring, noe som er latterlig i mitt tilfelle, da jeg ikke engang har lappen eller kan kjøre, haha. Må også få sagt at herlighet så flott farge du har fått! Den nydelig brunfargen på bena/føttene – her er det like likblek som alltid; sommeren innfridde ikke akkurat;)

    28. Fromfat2phat: Ja litt kos i hverdagen er lov…bare ikke for mye….
      Litt slitsomt å være “kontrollfrik”..så prøver å overlate litt ansvar innimellom og det går jo som regel bra :))..takk litt farge har jeg da fått ..blir ganske fort brun :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg