En tur oppom Portåsen !

Blitt veldig lite gåturer her i sommer, men i forrige uke gikk jeg og yngste sønn en liten tur..og da kjørte vi å parkerte så det ikke var så langt å gå oppom Portåsen som er et nydelig sted i Mjøndalen…har hatt et tidligere innlegg om det HER.…så kan du se flere bilder også….

Liker godt å bevege meg, men med ME er det ikke slik at det alltid er så positivt å trene…så med mange sykehusbesøk med trappegåing har det vært mer enn nok for meg i sommer…

Men håper å få vært på noen skogturer i løpet av høsten…trenger jo ikke gå så langt, men ha med mat å sitte å kose seg…. besøker gjerne Portåsen igjen….


Hvilepause før nedoverturen…..

Nydelig sted…….#portåsen #mjøndalen #wildenvey #veiabekken #blomster

50 kommentarer
    1. Nei, helt enig med deg, trenger ikke gå langt 🙂 Nok å bare ta med mot og kos selskap, og så sitte i et fint område og prate 🙂 Det er nok det 🙂 Så kjempekoselig ut 🙂 Har du hatt en bra dag i dag? 🙂 klemmer <3

    2. Virket fredelig og flott der. men du, er det en badestamp, brønn eller blomsterbed som står på gresset der? For nysgjerrighetens del…:)

    3. frodith: Ikke sant..den friske lufta og litt bevegelse er bra nok ..om man ikke er i toppform :)) Velidig fint der oppe :)) Litt bedre i dag enn i går…og det var noen små positive fremskritt med mamma da jeg var innom sykehuset i dag også..:)) Klem og kos deg i kveld <3

    4. maiken: Fin plass :)) Det har vært tomt oppi der når jeg har vært der..men mener det er ei vannkran der…tror ikke det blir brukt som badestamp…:))

    5. natheless: Sant..perfekt sted for å nyte ..iallefall når det ikke er åpent der …slik det var da vi var innom nå..ingen folk…det liker jeg..hehe… :))

    6. Det er ikkje så mykje som skal til. Småturer kan gjøre uder verker de. Spesielt når det er så vakkert som det er der dere var. Du får o bevega deg viss du må gå trapper på sjukhuset kvar dag. Er det ikkje heis?
      håper du ikkje sliter deg ut på alt du føler du må når du er så ofte på besøk på sjukhuset. Det viktigste er at du tar vare på deg sjølv. Ingen har noe nbytte av at du blir sengeligge3nde. Spesielt ikkje du. Klem fra meg

    7. For en nydelig plass!! 🙂 Skikkelig idyll.
      Du må ta vare på deg selv, men det skjønner jeg jo egentlig at du gjør også da.. 😀

    8. gretashobby: Litt frisk luft er det viktigste :))…Portåsen er fint ja…
      Det er heis..mamma ligger i 5 etasjen nå..men jeg hadde gått om det var på toppen i 13 etasje også jeg….tar ikke heis med mindre det ikke er en annen mulighet…mest redd for at dørene skall klappe igjen når jeg går inn..hehe…
      Har trappa ned litt på besøka siste uka..da jeg føler det er litt mer stabilt..så kan ta en “fridag” av og til..ellers var jeg både en og to ganger om dagen i flere uker…det tærer på ja…Klem og takk for omtanke <3

    9. Hanne: Takk..det er flott ja ..velstelt og pent..og ligger flott til i skogen :))
      Takk for omtanken..prøver å gjøre noen småting for meg selv av og til..trenger det…men blir ofte at en setter andre foran seg selv…:))

    10. Det så veldig fint og idyllisk ut der på Portåsen 🙂 Og med solen og varmen, så ser det ut til å være en perfekt liten tur 🙂 Koselig å kunne sette seg ned litt også 🙂
      Kjekt å se sånne bilder. Det er så avslappende <3
      Ha en god kveld videre kjære du <3 Klem <3

    11. Eva: Nydelig sted..og det blir arrangert mye spennende der..konserter med kjente artister f.eks men jeg velger å være innom der når det er helt stille…:))
      I finvær blir det jo ekstra koselig å være på skogtur 🙂 Takker så mye 🙂 Klem til deg <3

    12. Deilig med tur i flotte omgivelser, og herjar det jo riktig idyllisk. Man skal ikke presse seg, men ta den tiden man trenger. For det er bedre med flere små turer enn å ødelegge seg på en lang. Og hyggelig selskap gjør opplevelsen bedre 🙂

    13. Ja, det er det med å finne balansen mellom aktivitet og hvile, og det kan variere fra dag til dag. Jeg kan fortsatt av og til gape for høyt, ,men nå kjenner jeg symptomene så godt at jeg er blitt mye flinkere til å tillate meg å bare sløve litt eller ta meg en blund når det butter. Før var jeg mer : “Bare litt til”! Nydelig, romantisk plass. Som skapt for turgåing og en aldri så liten picnic!

    14. margarites: Det var en koselig tur..og Portåsen er et nydelig sted :))..sant , meninga med en gåtur er å hente krefter av det..ikke tappe seg for krefter….
      Koselig når gutta eller mannen er med en tur også ja :))

    15. karidansen: Man blir litt flinkere ja..og om man bare tar hensyn til seg selv kan en klare balansen bra…men så stiller man jo opp for de man er glad i da..og vips blir det litt mye i perioder…men sånn er livet :))..prøver å” småhvile “meg mellom hver ting jeg gjør…funker som regel greit :)) Kjempefint på Portåsen <2

    16. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er det :))…det er tøft ja..men som du sier man klarer det utroligste..og man må jo bare ta livet som det kommer…ikke alt man har kontroll over…dessverre… Takker så mye …klem tilbake <2

    17. Så koselig og så fine bilder:) Det trenger absolutt ikke alltid være de lengste turene, for det er jo kosen og det å komme seg ut i naturen i det hele tatt som teller:) Sitte og bare nyte det å være ute+som du sier gjerne ha med noe mat og litt kaffe – perfekte stunder!

    18. Fromfat2phat: Takker og bukker ..ja det er det å være ute i frisk luft som er viktig…og litt bevegelse så en ikke stivner helt da :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg