Drammen rigger til elvefestival !

Tok en liten tur til Drammen i kveldinga for å ta en titt på alle båtene som har inntatt byen før elvefestivalen som starter i morgen. I helga regner jeg med det blir tett av folk siden været er så bra…så da frister det ikke å dra dit..men hyggelig å rusle å se litt på livet og ta en kaffe og is nede ved brygga i dag …og en del mennesker var det allerede.

Nå skal jeg spise kveldsmat..så kommer innom å leser litt blogger etterpå…..


Her rigges det….bokstavelig talt….

Mye båter og fint vær……god den nye kroneisen med krokan..#elvefestivalen #drammen #skutebrygga #blogg #diplomis

 

28 kommentarer
    1. Dammen er en vakker by – vurderte faktisk en tur dit i helga, men la det fra meg. Er ikke så veldig happy for store folkemengder om dagen jeg heller………men håper at det vil snu, for festivaler og tilstelninger er jo så fint da. Håper kveldsmaten smakte 🙂

    2. LItt morsomt med sånne festivaler 🙂 Jeg har vært på en i Fredrikstad. Og der lager de noe sånn papp-båter og greier selv, det er morsomt å se på 🙂 Du ser fresh og fin ut der du står <3 klemmer <3

    3. traust: Blitt kjempefint der 🙂 Jeg unngår slike steder med masse folk for tiden..men litt liv er det koselig å se på..men ikke slik at en må “trøkke”seg frem :)) Håper det blir litt bedre for deg snart da :)) Smakte godt..nybakt brød og te :)) Natta <3

    4. frodith: Det kan være hyggelig ..men blir litt mye folk for meg nå :))..men det er mye som foregår både av musikk og aktiviteter :))..takk så hyggelig du synes det :)) Klem <3

    5. Herlig.. jeg har liggende stoff rundt et par sånne seanser som skjer denne helga.. men er jo nedrent av så mye annet at jeg rekker ikke.. snufs,,,

    6. Så koselig når det skjer noe i byen. Men jeg liker heller ikke å gå ut når man går i kø uansett hvor man snur seg. Men den nye kroneisen har jeg også smakt, og den er kjempegod! Nyt finværet 🙂

    7. Drammen har verkeleg vorte ein fin by å rusle rundt i.. Vakkert langs elva. Dei er flinke og har gjort mykje siste åra.. Lenge sidan vi var der. Min man er frå Sande rett utanfor. Merkeleg nok lenge sidan vi var der.. Kanskje hadde det vore ein idè å møte vennar der i helga sidan der er litt liv. Høyre litt musikk, henge og vere litt sosial. Godt du gjorde meg oppmerksom på det !!

    8. Åh elvefestivalen så morsom ut. Jeg måtte google den og se hva som kom i år. Roxette, Hellbillies, Jonas Alaska, Ulf Lundell!!! Der skulle man vært 😀 Drammen er en flott by fra før, men jeg tenker den blir enda morsommere når den har festival.
      Skal dere inn å se på noe?

    9. Herlig by, den Drammenby. Er ofte i Mjøndalen hos min søster, så litt innom Drammen kommer man seg. 🙂
      Ha en flott dag i dag.

    10. De3t er der ein skulle vore denne helga altså. Bare gått og sett på livet. Er kanskje litt i overkant med folk siden veret er så bra. Men det er noe eg vil få med emg når vi flytter. Greit å ta turen før stresset setter inn ja. Fine bilder. Nyt dagen heime du da. Klem fra ei som no venter på sola. Snart dukker den over fjellet. klem klem

    11. Fine du, stråler om kapp med solen <3
      Det er kjekt med festivaler, men kan bli litt mye folk. Der er jeg helt enig. Det er slitsomt. Men godt at det skjer litt i byen, for dem som har lyst å gå dit 🙂
      Den nye isen har jeg ikke hørt om engang. Så nå vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang jeg er i butikken. For krokanis er min favoritt når det gjelder is i boks 🙂 Den er nok god som kroneis også ja 😀
      En fortsatt fin og solrik dag ønskes deg <3 Klem <3

    12. dedicat: Takk..så bra..ikke alltid man har tid nei..men kan jo legge ut innlegg i etterkant av ting som skjer også…ta det når det passer :))

    13. margarites: Det er det…selv om jeg de siste åra ikke har orka å være midt i folkemylderet er det fint at det er noe som skjer i byen..og med finværet blir det nok masse folk :)) Likte den isen ja..så den kjøper jeg nok mer av :)) Fin kveld :))

    14. maiken: Koselig med slikt…selv om jeg ikke orker være med på slikt nå for tiden…så var hyggelig å ta en titt før “storinnrykket”av folk :)) Aldri hørt de..og blir ikke konsert på meg nå…men skal se om jeg kan søke de opp og høre på youtoube eller noe :))

    15. karenmarenmette: Blitt kjempefint der og i finvær blir det jo ekstra fint :)..fra Sande ja..var på ei strand å bada mye der når guttene var små :)) Da må dere prøve å få til en tur til Drammen ..mye som skjer og koselig bare å rusle litt også :)))

    16. Fru Stussli: Mye som skjer ja..og pleier være mye folk..men flere år siden jeg har orka være mitt i “mylderet” derfor ble det en rusletur å se litt før det hele setter i gang….mange fine artister..men orker ikke å være på konsert ..det får bli ett annet år :)))

    17. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er hyggelig når det skjer litt…selv om det er noen år siden jeg orke å være med på noe slikt nå…men en rusletur sånn på forhånd var greit..ta det slik det passer for seg :))

    18. Tone: Blitt veldig fint:)) Vi bor jo også i Mjøndalen sånn ca hvor bor din søster..nede i sentrum eller litt opp i åsen eller noe annet ? Fin kveld til deg :))

    19. gretashobby: Kan være hyggelig det ja..men var greit å ta en titt før det blir så masse folk ..det synes jeg er masete nå for tiden..men hyggelig for folk at det skjer litt da :))..her har det vært nok en fin solskinnsdag..deilig det :)) Klem og fortsatt fin kveld <3

    20. Eva: Takker for det..hadde ikke akkurat “ordna “meg for bytur..men sånn litt på avstand ser det vel greit ut..hehe…
      Jeg orker ikke det værste mylderet nå for tida..men hyggelig det skjer ting for de som ønsker :))
      Den var god den isen ..ikke hele krokanbiter..men deilig smak ..med sjokolade på toppen og karamell inni ..burde prøve den :)) Kos deg vider i dag 🙂 Klem <3

    21. Finnes det noe som heter “Elvefestival” i Drammen, det visste jeg ikke. Er det underholdning med band / musikk eller et båtløp av et eller annet slag? I Drammen har jeg vært tre turer og synes det er en fin by. Ut fra supre bilder med blå himmel ser det ut til å være en deilig dag, ikke minst for vakker dame som også kom med på bildene. Krokanis må prøves, jeg er glad i krokan. Om jeg spiser softis blir det stort sett krokan som strø på. Hvis jeg spiser krone-is velger jeg alltid den med jordbær. Håper det ikke er for mye karamell inni, så den faller i smak her. Ha ei god helg !

    22. toveview: Det finnes ja..før het det Drammensdagene..men har het elvefestivalen i allefall et par år nå..men det er jo det samme som skjer :))
      Da er det mye ulik aktivitet både på elva..og ellers og mange artister/konserter 🙂
      Har jo vært noen fine dager nå..og koselig å se alle båtene som er kommet til byen…men holder meg unna byen i helga…så masse folk synes jeg bare er masete for tiden ..men artig at det er noe slikt for de som orker …:))..er litt karamell i denne ..men var veldig god til kaffen :)) Takk for hyggelig kommentar…fin helg du også :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg