Lettvint fiskesuppe !

Jeg synes ofte det er greit å bruke en posesuppe som basis når vi skal ha fiskesuppe sånn i litt “full fart”…..så her koker jeg bare opp suppa med litt gulerøtter i terninger og litt vårløk..når det er klart, tar jeg i laksefilet delt i terninger og lar det trekke litt.

Fyll suppa i tallerken og legg på noen reker og strø over med litt grønt…et rundstykke ved siden av og litt godt drikke så kan dette være bra nok som “lørdagsmat” også.


Her ser dere “mine”ingredienser…tar bildet på stuegulvet for der er det best lys..hehe….

Veldig god smak og fyldig og fin….#fiskesuppe #toro #lofoten #matblogg #mjøndalen

63 kommentarer
    1. Dette så nydelig ut! Jeg har virkelig lyst på en god fiskesuppe snart, men siden mannen i huset ikke er noe særlig glad i fisk blir det ikke så mye. Jeg lager min egen suppe når jeg er alene hjemme, og etter hvert har jeg fått samboeren til å like den også! Jeg lager brokkolisuppe fra toro og tar oppi masse brokkoli og purre (+ blomkål noen ganger) Jeg tar i en laksefillet til hver (meg + lillesnupp) og koker enten pasta, ris eller potet som jeg har oppi. Nydelig! Litt lettvint og litt hjemmelaget. Jeg har spist dette regelmessig i mange år og elsker det! 😀
      Nyt maten. Dette får jeg prøve en gang jeg også!

    2. Nam nam 😀 Jeg har likevel lært meg å koke fiskesuppe fra grunn av, noe i grunn er ganske så enkelt- så jeg er meget stolt, jeg som ikke kan lage mat 😀 He he

    3. Finnes det noe bedre enn fiskesuppe.. Kommer aldri til å glemme den jeg fikk der alle de ”faste” ingrediensene lå i fatet.. og den varme fiskesuppa ble heldt over og blandet med champagne.. så herlig

    4. Det hørtes absolutt godt ut. En behøver ikke gjøre det komplisert når det kan gjøres enkelt. Du hadde lagt de ekstra ingrediensene så delikat til skue, hadde ingenting å si at det var på et gulv :). Ha en riktigfin kveld. Klem <3

    5. Cathrine Narum: Tusen takk..hyggelig å høre 🙂 Ja vi liker ikke alltid det samme, jeg skulle gjerne hatt litt fløte i suppa jeg men det liker ikke mannen her..men melk funker det også 🙂
      Det du lagde av den brokkolisuppa hørtes deilig ut det også :)) Fin kveld til deg 🙂

    6. Elin Slåen: Jeg har også laget fra bunnen av og det er kjempegodt..men med en pose slipper jeg å tenke på hva jeg må kjøpe inn…også skal ikke mannen ha noe med fløte eller noe sånt i…
      Da er du jo flink da…kan sikkert lage mye annet også du ..om du prøver :))

    7. BforB: Takker, veldig godt 🙂 Helt enig..noen ganger har en lyst til å lage fra bunnen ,andre ganger ikke ..:)) …takk må jo se litt fristende ut…blir ofte litt mørke bilder på kjøkkenet 🙂 Takk det samme til deg 🙂 Klem <3

    8. Det så veldig godt ut! Vi skulle egentlig ha det vi og i dag, men det ble Sushi i stedet. 🙂 Ser nå at det blir fiskesuppe en dag denne uken, ingen tvil! 🙂

    9. Fiskesuppe er deilig spise og noe jeg lager ofte, hadde det forleden dag faktisk 🙂 Som regel lager jeg fra bunnen av, men det må da være lov å bruke en pose som basis noen ganger, det tror jeg det er mange som gjør 🙂

    10. Dette har jeg laget noen ganger også, og det smaker kjempegodt! Hmmm, kanskje jeg må lage det i morgen 😉
      Ønsker deg en fin kveld <3

    11. Laget fiskesuppe på litt potetsalat og kraft fra et spann med reker og fløte hev oppi litt grønnsaker og litt fisk…var veldig enkelt -da hadde man jo kraft.
      kraft til en er vasnkelig syns eg……men å jukse litt er lov.
      All mat er bedre med fløte…<3
      Lekker suppe fine du <3

    12. Det er helt greit å jukse litt? Det er tushen som er viktig?
      Supper er nydelig, og jeg kunne spist det mange ganger i uken, det og salat. Håpløst tilfelle av å elske grønnsaker tror jeg..
      Fikk Adams matkasse levert seint nå idag så nå er middagene setlet for resten av uken. Gleder meg.:)

    13. Miss Imperfektum: Kjempegodt..går litt lang tid mellom hver gang vi har, glemmer det litt bort 🙂 Har også laget fra bunnen noen ganger..alt ettersom om jeg orker å tenke ut hva jeg må handle inn eller ikke ..og posesuppe er godt det også..med litt ekstra oppi :))

    14. cuskima: Oj, det ble nok godt kan jeg tenke meg .. ikke like lett å få riktig smak på krafta alltid 🙂
      Jeg liker mat med fløte..men mannen vil ikke ha det, så er blir det melk i supper og sauser her i huset som regel :)) Takker for det :))

    15. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Godt å høre..hehe..ja litt ekstra oppi gjør seg :)) Jeg er også glad i supper og det er jo så mange ulike typer :))Sikkert kjekt med matkasse..men her er det stort sett mannen og jeg som spiser så føler ikke noe behov for det ..og da guttene var små var det jo ikke noe slikt :)) Kos dere med den gode maten :))

    16. I mat blir det det samme,men ikkje i kroppen…..i min kropp funker ost, fløte ordentlig rømme og smør……men alt light eller melk blir eg syk av….
      så noen ganger går is bra andre dager……….not so good 😛 hahaha

    17. cuskima: Godt du vet hva du kan spise da..jeg kjenner også at jeg kan bli litt “stinn”i magen av lightbrus iallefall….greit å unngå ting som ikke er bra for en :))

    18. Jeg digger også denne superenkle versjonen fiskesuppe, framstilt slik løper tennene i vann! En kan vel være enig om at Toro har mye godt som basis i matlaging. Så er det bare å legge til det en ønsker. Det er ikke alltid en har tid eller orsk til å gjøre matlaging langvarig og ”vanskelig’. Vi er nå på ferie og har havnet nordpå i Harstad før vi skal være tre netter i Lofoten. Det jeg skulle fram til er at i kveld spiste jeg supergodt kveitemåltid med hvitvin til på en koselig restaurant som heter Bark. Her er lyse kvelder og i morgen er det meldt sol attpåtil 😃 PS! Venter med blogging til jeg kommer hjem, men legger ved noen kommentarer til noen få bloggere her i kveld.

    19. er jo ikkje alltid magen er på lag,men pleier å gå bra.og eg kan skjeie ut noen ganger tuen at eg blir helt delagt 😀
      fiskesuppe er jo en av favorittene, blomkål og asperges…..er de andre <3<3 og hjemmelaget ertesuppe -den tar null tid likssom 😀

    20. Det enkle er ofte det beste 😀 Og jeg tyr ofte til poseprodukter selv, og tilsetter mine egne variasjoner for å sette min smak på det 🙂
      Det så godt ut dette her. Så det skal jeg også forsøke å lage 🙂
      Nattaklem <3

    21. Stuegulvet fungerte fint det. Det betyr så mye hvordan man “arrangerer” bildene. Å sette alle ingrediensene i et sånt fat – ja, det gjorde seg! Det samme med det andre bildet. Det ser ekstra godt ut når det er fint anrettet! Og pose – det er en grei basis når man vil ha det lettvint! 😀

    22. Elsker fisk og skall dyr og suppe !! 😀 Etter at jeg kuttet ut kjøtt for et år siden,har det gått myyyye i fisk! Det er så utrolig mye godt man kan lage !! Det blir nok fiskesuppe igjen snart ja 😉

    23. Anonym: Takk så koselig å høre :)..ikke sant mye som smaker bra der..så kan en lage fra bunnen av når en føler en har tid og lyst til det 🙂
      Harstad og Lofoten høres flott ut selv om jeg aldri har vært der :))..og den maten …nam:)
      Nå kom det ikke opp hvem du var eller hvilken blogg du har..men takk for hyggelig kommentar :))

    24. Eva: Sant 🙂 ..man kan jo variere..noen ganger pose ..noen ganger fra bunnen av 🙂 Denne var god …så kan anbefales :)) Klem <3

    25. karidansen: ..hehe..ja bilder i dårlig lys blir i allefall ikke bra 🙂 Takker, bra det så godt ut :)) Ikke sant , kan smake med en posesuppe også :))

    26. Hei. Så enkelt og så godt kan det vere. Såg godt ut et der. Har som mål å ikkje bruke ferdigposer, men ser at dette kan godt vere kjempegodt. Halvenkelt og kjempegodt. Ha ein fin kveld vennen. klemmen

    27. Jeg liker best å sitte i sofaen og se han slite på kjøkkenet 😉 ha ha.. Han er uansett den som spiser opp til flere ganger om dagen- det gjør ikke jeg, så da får han være den som står for det meste av matlagingen når han er her- bortsett fra fiskesuppe, det fikser jeg 😉 he he

    28. gretashobby: Helt klart ..trenger ikke gjøre det vanskelig.. Den var veldig god på smak. Jeg lager fra bunnen av noen ganger og bruker pose noen ganger…alt ettersom om jeg orker å tenke ut hva jeg trenger…Klem <3

    29. Elin Slåen: ..haha…Ja er det han som spiser mest får han jammen jobbe mest også :)) Bra du har dreisen på fiskesuppe da ..og kan bidra litt ..:))

    30. Fromfat2phat: Takk så hyggelig å høre 🙂 Ja det er kjempegod mat som passer nesten bestandig 🙂 Også så lettvint..og det er bra noen ganger :))

    31. Fiskesuppe er kjempegodt, og det er så kjekt å kunne gjøre det enkelt! Lofoten sin fiskesuppe er best, av de ferdigkjøpte.. Og det er ikke bare fordi jeg bpr her jeg sier det;) Kjempefint bilde, forresten!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg