Ferien starta ..og ble avsluttet med en softis …

Nå har det ikke blitt så mye feriering på oss i sommer…..men vi hadde jo en deilig tur til Åsgårdstrand da, som mange her sikkert har fått med seg .

Men altså da mannen starta ferien for drøyt tre uker siden dro vi ut til Lierkroa som er kjent for byens beste softis…nå spiser ikke jeg så ofte softis så litt vanskelig å sammenligne..men den ER virkelig kjempegod.

Og i ettermiddag tok vi turen igjen ,for å kose oss litt ekstra på mannens siste feriedag i sommer. Jeg må alltid ha med krokan , mannen tar sjokoladestrø….nam,nam…


Når isen var spist og kaffen drukket, lå vi bare på plenen der og kikka opp på himmelen en stund, og den skya der ligner jo litt på et hjerte synes jeg…

#lierkroa #softis #drammen #is #blogg #lierveikro

 

42 kommentarer
    1. Skal jeg først spise softis så må det være ordentlig krokan! Og denne så veldig god ut! Det er ikke så ofte jeg heller spiser softis, men i ferien har jeg spist en, og flere vanlige “pinne-is”. Når solen skinner er det godt med is, og så blir det jo litt ekstra feriefølelse med softis når det ikke er hverdagsisen, liksom 🙂

    2. Nå fikk jeg vann i munnen og en stor trang til å dra tilbake til Buskerud og Numedal 🙂
      Den skyen der lignet et hjerte ja, kanskje det formet seg nettopp til dere? 🙂

    3. margarites: Det er best synes jeg også :)…folk kommer visst langveisfra for å kjøpe softis her …
      hadde man spist det stadig vekk hadde det ikke blitt samme opplevelsen nei…har blitt litt annen is her også ..gullkrone blir det ofte 🙂 Ha ei fin kommende uke :))

    4. funderier: Det er det…helt klart 🙂 ..kan være fint å ha det tilgode også..håper den smaker når dagen kommer ..om du ikke ombestemmer deg og kjøper en “vanlig”is istedenfor :))

    5. Margrethe: Det er det, kan ikke spise for mange ..men to i løpet av sommeren er “innafor”syns jeg :))..hehe..litt romantikk er ikke å forakte <3<3

    6. Og jeg som svinga innom bensinstasjonen for noen timer siden.. nå fikk jeg lyst på softis.. gatekjøkkenet er jo rett ved siden av..
      😛

    7. Softis er godt året rundt 🙂 Jeg er veldig glad i enten sjokoladepulver, eller krokan. Alt etter dagsformen 🙂 Så veldig god ut den på bildet her ja <3
      Klem <3

    8. Softis er et lite måltid i seg selv og er godt. Lierkroa er berømt for sin gode sotfis men kroa ligger i Lier og ikke i Drammen. Smak av softis og jordbær er en viktig del for sommern for min del. Ble intet av dette i helga men softis kan man kjøpe hele uka.

    9. Softis err godt. Det skal spises i fint ver. Har spist ein i år og har planer om å skeie ut å spise ein til. Men da må det blir skikkelig fint ver først. Så det kan hende eg må vente til neste sommer. hehe.
      Kjekk måte å avslutte ferien på det der.
      Vore ein annerrledes sommer her også. Vore kjekk, men det er liksom noe som mangler. Kanskje ahr det noko med veret å gjere her. Ha ein fin dag og så håper eg at høsten blir fin for deg. Dagen i dag først klem <3

    10. karidansen: Det er mektig ja…så det er ikke noe en orker hver dag..men av og til..nam :)..Ja du skal se det var det som var meninga med den skya :))

    11. Eva: Det er det ..men sjelden jeg spiser det 🙂 Sjokoladepulver er godt det også..men jeg koser meg så med den med krokan :)) Klem til deg også <3

    12. Helge: Det er sant…veldig mektig 🙂 Populært sted…stemmer at det ligger i Lier, men synes liksom det hører litt til Drammen..hehe…
      Jordbær har det også blitt litt av i sommer ja…kjempegodt og sommerlig 🙂 Håper du får kjøpt deg en softis snart :))

    13. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Smaker godt :)) Mannen begynte å jobbe igjen i dag..gikk fort de tre ukene..og skikkelig sommer ble det ikke ..men en fin tur til Åsgårdstrand ble det jo heldigvis :))

    14. gretashobby: Det er kjempegodt..og den her er sånn perfekt konsistens på ..nam 🙂 Best i finvær ja..så en kan spise den ute :)) Ja måtte jo avslutte med litt ekstra kos 🙂
      Skulle gjerne hatt mer sol og varme ja..men det rår man jo ikke over…
      Ja vi får håpe på en varm og “sommerlig”høst 🙂 Klem <3

    15. Ååååååå, så NYDLIG innlegg. Vakkert.
      Hjertet var nok for dere :).
      Både softisen og det legge seg ned i gresset å kikke opp hørtes bare enkelt og greit ut som det gode liv.
      Klem til deg <3

    16. Softisen så ihvertfall kjempeflott og god ut:) Jeg spiser uhyre sjeldent softis selv, men jeg synes de er veldig gode når de er laget ordentlig; faste og fine og med fyldig, rik smak:)

    17. Fromfat2phat: Denne var sånn perfekt konsistens og smak :))..er disse to jeg har spist i sommer , så er ikke ofte på meg heller…men godt var det :))

    18. Ja, på Lierkroa er de rause med isen. Hyggelig tradisjon, da…å starte og avslutte ferien med en soft ice. Den kunne jeg tenkt med å adoptere. ;D

    19. irenglede: Den er både stor og god ja :))..ja det er en fin ting å gjøre det…særlig deilig på en dag med sol og blå himmel :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg