Blåbærtur !

I går var vi på en liten blåbærtur..inspirert av bloggen til.. utifriluft.. , se HER..hun er jo ute på tur “hele tiden “….Nå er vi veldig glad i å være på tur vi også, men det blir mer av og til på oss.

Vi tok med litt sjokolade og kaffe og fant et sted vi vet det pleier være mye bær, og det var det nå også..men de var litt små og en del ikke modne enda, men vi fikk med 1,8 l hjem ..så får vi se om det blir en tur til litt senere.

Om du trenger noen forslag til hva bærene kan brukes til kan du jo ta en tur innom ..spisogspar.. sin blogg ..denne paien så jo kjempegod ut..se HER..

Hadde bare med kompaktkameraet og la ikke så stor vekt på fotograferingen, men noen bilder tok jeg så dere fikk se den fine naturen.

Skriver litt under bildene…


Bæra fant vi i denne skråningen….

Deilig å sitte å se utover, heldige de som har den hytta der nede….

Fant heldigvis litt mer moden bær enn dette ….

Kaffe og sjokolade hører med på tur….

Og den her sto å så etter oss da vi dro….       #blåbær #blåbærpai #krokstadelva #sau #natur #blogg

44 kommentarer
    1. Høyres deiligt ut med blåbær tur. Håper på en tur på fjellet i helga. Men eg trur Ikkje det det er modne bær der enno. Men vi får sjekke.
      Kjekt med tur uansett. Herlige bilder. Håper du får en rolig og avslappende kveld. Klem 😊

    2. Så deilig. Jeg så masse blåbær på tur i dag så tenkte å ta med meg Norgesglasset mitt å plukke. Lenge siden jeg har sett blåbær i nærheten av meg nemlig.

    3. Flotte bilder! 😀 Enig med deg, den hytta ligger virkelig idyllisk til. Den på andre siden av vannet også Er nok litt tidlig for blåbæra her, men har litt i fryseren. Jeg kan ikke plukke så mye nå, for jeg har skiftet ut den gamle fryseren med et kjekt fryseskap. Jeg trenger jo ikke så mye nå som vi stort sett bare er en eller to personer i huset! Det var annerledes da vi var fem personer og unga var i verste vokse-alderen. DA gikk det mye mat, da! Dere merker sikkert forskjell dere også – etter at gutta flyttet ut!. 🙂

    4. Var nå jammen godt med bær dere plukket, håper ryggen holder…:) Jeg synes det er bra med blåbær i år, vanskelig å vente med å plukke de. Men jeg er stadig redd for orm. Fine bilder forresten, tidig med den sauen, den så litt nysgjerrig ut.

    5. Så gøy at du viser til blåbærpaien på bloggen min … Takk <3 Kjekt med en blåbærtur... Og koselig med sjokolade og kaffe med på turen! Fine bilder :))

    6. Det er deilig å komme ut på tur, og når det er så fint vær som bildene dine viser er det bare en fryd å være ute :o)) Her er ferien godt i gang, en uke er passert, og jeg har stort sett vært ute å gått hver dag. Ikke så mye i skog og mark kanskje, men ute :o)) Ha en fortsatt fin kveld og helg!

    7. En tur ut i naturen er som balsam for sjelen, det er sikkert 🙂 Enten en plukker bær / sopp eller bare nyter å være ute. Men bildene dine og henvisningen til “bakebloggeren” gjorde at jeg fikk lyst på blåbær- tur / – pai 🙂 Jeg synes bildet nr. 3 illustrerer gleden ved blåbær og tur best 🙂 Ellers fine bilder forøvrig.

    8. koselige bilder, jeg prøvde på samme inspirasjon fra samme person hehe, fikk det ikke til i dag da en uansvarlig hunde eier ødela hele planen min 🙁 ( står om det i bloggen min )

    9. Herlighet for et vakkert sted! SÅ idyllisk:D Jeg var også i skogen idag og så etter blåbær og de er endelig kommet her også og ikke minst; der er blåbær igjen!! Haha, jeg har vært så uheldig å gå glipp av dem de siste årene; til og med når jeg tror jeg er tidsnok ute, har det vært folk der umiddelbart og plukket med seg rubbel og bit – men imorgen satser pappa og jeg på å gå i skogen med Kingsley og sanke noen blåbær – er jo så utrolig godt:D

    10. Greta: Jeg liker å plukke bær..men ikke masse, bare rusle og plukke litt 🙂 Greit å ta en tur å sjekke..litt modent finner dere nok :)) Det å være ute i naturen er det viktigste ja :)) Nå har vi spist fiskesuppe og sett tv ..så har slappet av 🙂 Klem <3

    11. Veronica S: Det er deilig med en liten tur i naturen…og deilig med bær 🙂 Det burde du .. blåbær er jo sunt blir det sagt ..hehe…

    12. karidansen: Takker, ja det er en koselig plass rundt det vannet der…men sikkert mye mygg….
      Var litt tidlig her også, men nok til å plukke litt 🙂 Vi har også slikt fryseskap ,så er ikke mye bær jeg skal ha..men litt blåbær til og litt tyttebær 🙂 Det med maten er helt annerledes nå ja..nesten ikke noe å velge i i kjøleskapet…bare det vi vet vi spiser:)) ..men er gutta her blir det handlet inn ..hehe..

    13. maiken: Var gjort på en times tid, og jeg satt for det meste på rumpa og plukka…så ryggen klarte seg bra 🙂 Jeg tenker ikke så mye på orm, men rasler litt før jeg plukker …
      Ja den var ganske nærgående ,sammen med et par andre..men det var nede der vi hadde parkert…så vi plukket i fred :))

    14. spisogspar: Ja, den så jo bare sååå god ut :)) Deilig å være ute og fint å få litt bær i fryseren 🙂 ..må kose seg på tur …Tusen takk :))

    15. Vera Lynn: Sant, vi var der ca 11/2 time i sol men da vi dro begynte det å tordne ..så godt vi kom oss i bilen da 🙂 Bra du får til gåturer og har ferie..kos deg med det 🙂 Klem fra meg :))

    16. toveview: Det er det, jeg slapper av med å plukke bær..er ikke så opptatt av å plukke mye..men kose meg med det 🙂 ..sant den paien så deilig ut..nam :)) Takk for fin tilbakemelding på bildene..du kan det der :))

    17. Fromfat2phat: Fint sted og det er som regel masse bær der, tyttebær også når det er tid for at den er moden 🙂 Da må du forte deg før de forsvinner..hehe…
      Det blir nok en koselig tur…håper det er blå himmel og sol da 🙂 Kos dere uansett :))

    18. ladyaugust: Koselig med blåbærtur..og det er veldig godt og sunt også….:)) Så det hadde vært litt kranglings hos deg..hender her også, men går fort over..og en tur i skogen er jo beroligende..hehe…Klem <3<3

    19. Jeg skal komme meg i skogen jeg også føre bæra faller av liksom, bare ikke akkurat i dag og i morgen for i morgen er det grillings her med halve bandet og noen til og det blir kooos <3

    20. ladyaugust: Det hørtes veldig hyggelig ut med grilling :)…bærsesongen varer vel en stund til så det kan du ta siden , blir nok en liten tur til på oss også…håper jeg ! God helg videre og klem <3

    21. Var på blåbærtur selv i går. Masse bær men plukklet ikke like mye som dere men nok til syltetøy 2-3. Så det blir nok flere turer. Skal jobbe seint til uka så da kan jeg plukke til formiddag.

    22. Helge: Trenger ikke plukke mye, men deilig med en liten smak :)..og som du sier en har fortsatt tid til å plukke mer…håper det blir noen fine turer på deg :)) Fin dag videre :))

    23. dedicat: Takker for det …deilig sted i skogen…bare litt mye småfluer..hehe…
      Er nok mange som plukker bær nå om dagen ja :)) Takk det samme til deg :))

    24. Så herlig tur 🙂 Skikkelig godfølelsen fikk jeg her, med blåbær og kaffe og sjokolade og alt som hører med 🙂 Her har det ikke vært sånn tur på lenge 🙂 Men snart skal jeg igjen tenker jeg <3 Klemmer og kos deg i solfylte dagen 🙂

    25. Blå bær plukking var en fast del av livet mitt mens jeg vokste opp, og vi har plukket mange hundrede liter med bær. Det å rense de etterpå var jobben?
      Her smaker de ikke mye søtt enda mangler masse sol. Så satser på at det blir mye sol snart slik at bærene kan smake litt mere.

    26. Så deilig med blåbærtur. Sikkert godt å være der selv om bærene er små og mange umodne. Skal fylle fryseren så snart sesongen er i gang her oppe. 🙂

    27. frodith: Så bra..takk for det 🙂 Koselig å ha med litt i sekken..og sitte å se litt på utsikten 🙂 Det blir nok en skogtur på deg snart tenker jeg ja :)) Klem <3

    28. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Vi var også på bærtur da jeg var barn..men vi plukka ikke sååå mye da :)) Jeg plukker så lite av gangen at jeg reinpiller det..så ikke noe jobb når vi kommer hjem 🙂
      Var ikke den helt store smaken på bæra nei….da må de ha mer sol :))

    29. Fru Tunheim: ..hehe..sant, men jeg reinplukker med en gang..så da er det gjort før jeg kommer hjem….Ha en fin søndag videre :))

    30. Jeg pleier å være så treg ut på bærtur at alle bærene allerede er plukket når jeg får somlet meg til å gjøre min entré 😉 Fine bilder med kompaktkamera <3 Jeg fant i går ut at det er noe galt med mitt kamera, så jeg må få det fikset. Selvsagt skjedde det akkurat når det var en sjelden anledning. Det var da jeg var glad jeg har mobiltelefon med kamera 😀
      Kos med tur. Dere har fint område å gå tur i, det ser jeg stadig vekk på dine turbilder 🙂
      Go'klem fra meg <3

    31. Eva: Sånn kan det være her også..men nå var vi i god tid 🙂 Ja ,de blir ok ..men var så mye sol at noen ble litt vell lyse..men greie nok 🙂
      Dumt med kameraet ditt da..men du får jo fine bilder med mobilen :)) Mange fine turmuligheter i nærmiljøet her ja :)) Klem og fortsatt fin søndag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg