“Sånn går nu dagan ” ….

Da er det tredje og siste ferieuka til mannen , har ikke blitt så mange ferieturer i år..(som dere som leser bloggen vet er jo mamma på sykehus, og da blir det det som har prioritet )…nå har jeg uansett ikke reist så mye de siste årene pga formen min..men i fjor ble det jo en overnatting i hver av mannens ferieuker .

Men forrige uke ble det jo en superfin og koselig tur med overnatting til Åsgårdstrand…det ga litt sommer og feriefølelse.

Ellers var vi en tur inne i Oslo før helga og hjalp yngste sønn å pakke ned ting i leiligheten han flytter fra..jeg bidro med å pakke ned glass og bestikk..mens gutta bar og gjorde det meste ( sønnen hadde heldigvis hjelp av en kompis også )..og så¨ble det en lunsj nede på en av kafèene som det er mange av på Grunerløkka….

Dagen etter var det vasking , men jeg fikk ikke lov av de andre å bli med for de så hvor sliten jeg var etter den ene dagen, jeg var jo veldig bekymra for om de skulle klare å pusse vinduer og speiler da…men de sa at det klarte de…og da overlevering av nøkler foregikk ble vaskinga godkjent..så jeg kan nok trygt overlate denslags til gutta også .


Noen bilder fra “strøket” han bodde i ..og litt fra flyttinga….

I dag har mannen og jeg vært å handla litt i Drammen og tok en lunsj på Picasso, som dere ser på bildene under her…så vi koser oss litt innimellom….

#grunerløkka #flytting #oslo #blogg #picasso #drammen  #dtbb

36 kommentarer
    1. Veldig koselig at mannfolka også kan sånne dameting ,) Men sånn har jo samfunnet blitt nå i disse likestillingstider 😉 Og bra er det 🙂
      Ser ut som at dere koste dere godt også. Det er jo veldig viktig. Og været så ut til å være på deres side også 🙂 Og så er det uansett kjekt med en liten tur 🙂
      God klem <3

    2. Man trenger ikke dra så langt for å kose seg. Og litt feriefølelse kan man få hvor som helst. Det viktigste er at man trives og koser seg, uansett ferie eller hverdag 🙂

    3. Eva: Det er kjekt ja..og de kan nok bedre enn vi tror 🙂 Tror det var lurt jeg holdt meg hjemme den dagen..hadde nok mest vært i veien :))
      Litt kos innimellom MÅ man bare..og det blir ekstra hyggelig med blå himmel 🙂 I dag har det vært jevnt grått og regn her ….Klem <3<3

    4. frodith: Det er helt sant..finne noen små ting som gir litt avslapping og positivt påfyll :)) Nå holder mannen på å bake brød her, så i kveld blir det kos med nybakt grovbrød og te :)) Klem <3

    5. spisogspar: Tusen takk 🙂 Det er sant…kan være veldig fint rett i nærheten også..litt sol og blå himmel er alltid litt ekstra deilig da :))

    6. rundtomkringtrorjeg: Koselig var det..selv om reisen ikke var så lang 🙂 Ja det ordet liker vel du godt..jeg også, selv om det blir mest småturer for tiden :))

    7. Tenk så fint for mulige, fremtidige samboere/ektefeller at gutta ikke er “Født i går” når det gjelder husvask og rydding. Det er mange parforhold som rakner på grunn av krangling om ansvarsfordeling av husarbeid. Som, du så fint illustrerer her : Kara klarte det de – uten at du blandet deg opp i vindusvask og speilpussing! 😉

    8. Elin Slåen: Mann min er flink han heldigvis..men pussing av vinduer og denslags har jo pleid å være min oppgave :)…..er nok flest av dem ja.,hehe….så jeg er vel heldig der :))

    9. Jeg har tatt min bedre halvdel i å skryte på seg egenskaper han ikke har (kommer et innlegg om den slags etter hvert). Men, litt flink er han jo, innimellom 😉 he he

    10. karidansen: Sant, greit med gutter som ikke er redd for å ta i et tak i huset :)) Det er nok roten til mye krangling ja…
      Ja ,det er vel ofte vi damene som tror at alt må gjøres slik vi gjør det…men lar vi gutta få sjansen klarer de det jo minst like bra som oss :)) God natt :))

    11. Håper ikke det er noe alvorlig med din mor! Klem <3
      Vi har heller ikke fått reist så mye denne ferien... Vi har bare hatt to uker sammen. Begynner jobbe til mandag, jobbe en uke så reiser vi en uke til Bulgaria. Det skal bli skjønt med litt sol og varme!

    12. ingerslilleverden.blogg.no: Ble noen alvorlige komplikasjoner av en operasjon, så hun er fremdeles på intensiven etter fem uker på sykehuset..men noen ting har bedra seg litt :))
      Ikke alltid det passer å få reist og feriere så mye ..men en tur tl Bulgaria høres deilig ut nå :)) God natt <3

    13. Kjempe fine bilder! : )) Bra du koser deg og slapper av litt også oppi alt det som foregår nå 🙂 Håper du får en fin dag i morgen 🙂 Klem <3

    14. Ja sånn går no dagane. Dei flyg avgårde og snart er heile sommeren over før den har kome igang. Føler det nesten slik. Men sånn er det. Kjekt å kunne vere litt til hjelp og så får du bidra med noe ein annan gong. Alle må bidra etter evner der og da. Håper du har det bra og at det går fremover med mamma. Klem fra meg til deg <3

    15. Jeg såg i en av kommentarene at det med tiden skal komme et innlegg om mannens deltakese i hjemmets aktiviteter. Det håper jeg å få med meg. Kanskje det vil inspirere til et motinnelegg, kanskje til lærdom. Jeg er spent.
      Heldigvis trengs det ikke alltid så mye aktivitet og reising for å finne feriefølelsen. Av og til er en tur på terrasen i solen med noe godt i glasset tilstrekkelig.

    16. Åh, jeg burde ikke se slike flotte matbilder nå som jeg er så fysen på noe! Men så koselig at dere tar dere tid til slike kafébesøk, det er bare så hyggelig med slike avbrekk – luksus i både hverdag og helg, det:)

    17. Greta: Ikke sant, går å venter på sommer og vips så er det snart høst…:)) Ja man får trå til når det passer seg slik :)) Noen småting er bedre med mamma …men dette tar nok tid …
      Ønsker deg ei fin helg 🙂 Klem<3

    18. funderier: ..hehe..det kan bli et spennende innlegg det ..det skal jeg prøve å få med meg også :))
      Ja du kan jo komme med noen synspunkter om det meste du…:))
      Neida det er mye en kan hygge seg med om en er hjemme og på småturer også :)) Fortsatt fin helg til deg :))

    19. Fromfat2phat: ..hehe…ganske sunt dette da…:)) Ja det kan være med på å gjøre dagen litt mer innholdsrik og koselig :)) God helg :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg