Sommer !

Nå har det vært noen fine sommerdager med sol og varme her hvor jeg bor iallefall..og det er deilig ,selv om jeg ikke klarer å sitte å sole meg lenge av gangen slik jeg gjorde før…men nyter dager med sol og varme uansett.

Tok et par bilder ute her i kveld…for blomster og sommer det hører jo sammen synes jeg……

Disse gule (som jeg ikke husker navnet på )..har vi en del av i et bed her..og de er jeg vant med fra hagen i barndomshjemmet og hos besteforeldre……


Også tok jeg med et bilde av den ene “krukka”på terrassen…..


#blomster #terrasse #hage #mjøndalen #sommer

48 kommentarer
    1. Noen ganger er MANGE vakkert! Fullt flor, nesten som et mangehodet utropstegn som strekker seg mot sola! Jammen får du klare og flotte bilder med det nye kameraet ditt! 🙂 Kunne tenkt meg et bedre kamera jeg også, men bildene blir jo ikke så verst med mitt lille digitalkamera og mobilen. Dessuten så er jo mobilen nesten alltid med i veska! 🙂

    2. Så nydelige blomster du har! I det fine, varme været vi har her om dagen trises ute-plantene og virkelig folder seg ut i all sin prakt.

    3. Nydelig vakkert.. og nyt så lenge dere har gode og fine og varme dager. Jeg har jo ei her som fort får sol eksem.. men foreløpig har ikke det vært plagsomt 🙂

    4. Nydelige blomster, jeg er enig, blomster hører me når det er sommer!
      Jeg har også slike gule blomster i hagen, så har jeg samme bare i røde, men de står enda i kjelleren… Uff, jeg har visst glemt dem bort!…. Får sette dem ut i morgen! Minn meg på det, hahahah 😉 😉
      Ha en god natt når den tid kommer <3 Nyt sommerdagene <3

    5. Sommer! Ja, det kan gjerne være utropstegn etter dette ordet. Er det ikke den årstiden vi lengter etter i kalde vintre? Herlige skarpe bilder av velstelt blomsterpotte og staude. Vakkert! Jeg vet heller ikke navnet på den enda vi har den utendørs her også 🙂 Nyt sommeren i fulle drag !

    6. cuskima: Har ikke så mye blomster jeg heller…men noen som kommer opp i hagen helt av seg selv :)) Og noen krukker på terassen :)) Takker så mye :))

    7. Så koselig med blomster, og de gule husker jeg fra hagen hjemme når jeg var liten også. De spredde seg utover, og ble nesten som “ugress” – men de er fine i sin gule og klare farge! Krukken hadde også flotte blomster, man blir glad av fargerike blomster rundt seg. Nyt fredagskvelden 🙂

    8. karidansen: Sant, og de her sprer seg veldig raskt..men jeg har de i et avgrensa hjørne av et bed ..liker dem godt :)) Blir fine bilder ja, men det lille kompaktkameraet er bra det også, bildene fra lunsjen tok jeg med det …”drasser” ikke på det nye ved slike annledninger :))

    9. dedicat: Tusen takk 🙂 Ja det er ekstra koselig med hage og blomster i fint sommervær :)..soleksem er ikke deilig da…får holde seg under parasollen om det blir mye sol i sommer :))

    10. ingerslilleverden.blogg.no: Det er pent med hage og blomster i fint sommervær 🙂 ..da må du huske å ta dem opp..kan ikke stå i kjelleren nå vettu…:)) Jeg sov elendig i natt…så håper på bedre søvn denne natta 🙂 Takk det samme til deg <3

    11. toveview: Helt klart :)) Så du hadde bryllupsdag i går…gratulerer så mye <3 Man trenger sommer for å kunne kose seg skikkelig :)) Blir fine bilder med det nye kameraet ja, og blomster er jo fine motiver :)) Noen på Fb fortalte meg at den gule het ...Fredløs :)) Takk, du også <3

    12. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Vet jo at du liker det ja :))…jeg steller ikke så mye med dem..men de i hagen klarer seg stort sett selv 🙂 ..og de på terassen får jo litt vann nå i varmen da <3

    13. passion4lifeandtravel: Tusen takk 🙂 Ja koselig i hagen også slike fine dager..ja ser jo du er på tur og koser deg nå…spennende og sikkert mye fint å oppleve :)) Klem fra Norge <3

    14. Therese: Takk snille deg 🙂 Gøy det..har du lagt de ut på bloggen..har ikke vært innom før nå..sjekker jeg :)) Klem, og fin kveld <3

    15. margarites: Takk, ja vi hadde masse hjemme også..sprer seg fort, men her stopper de av noen busker..og holder seg på et avgrensa “område”i bedet :)) Ekstra fint med farger og blomster nå som det er fine soldager her :)) Fin kveld til deg også <3

    16. Å, herlig fagerfredløs. De er det masse av i vår hage også. Ingen hage uten disse, sier nå jeg. Herlig bilder. Ha en god dag i dag.

    17. Tone: Det den heter ja..noe så fredløs..men fagerfredløs hørtes jo veldig fint ut :))..nei di hører liksom med..og lyser opp i hagen :)) Takk for det :)) Fin dag videre du også :))

    18. Disse dagene med sol og varme har vært balsam for sjelen 🙂 Og det er så utrolig fint når det blomstrer i krukker og bed. Man blir ekstra glad da, og får den gode sommerfølelsen som burde ha vart hele sommeren.
      Jeg har aldri klart å sole meg lenge jeg. Det er noe av det kjedeligste jeg vet. Men jeg elsker sol og varme, og kan gjerne sitte i skyggen og lese i en god bok eller noe sånt heller. Sånn har jeg alltid vært. Men nå har jeg faktisk oppdaget hvor viktig det er å få litt sol på kroppen også, uten å overdrive. Så jeg forsøker å sole meg bittelitt 🙂
      Nydelige blomster du har. De gule hadde jeg også i bedet i huset da jeg var gift. Akkurat nå har jeg ikke orket å tenke så mye hage. Så den går litt for lut og kaldt vann for tiden. Men håper det kommer seg snart 🙂
      God klem <3

    19. Eva: Flott med sol, sommer og blomster…men blir desverre ikke sååå hyggelig nå som mamma er på sykehuset, men vi får gjøre små hyggelige ting innimellom sykehusbesøk 🙂
      Da jeg var ung elska jeg å sole meg, nå må jeg ta meg sammen for å orke å sitte noen minutter..men ved et badested er det lettere 🙂 Takk, koselig når det blomstrer litt i hagen…disse gule kommer jo helt uten noe stell :)) Klem<3

    20. Dette var helt nydelige bilder, Anne! For en knallherlig sommerstemning med de gule blomstene, spesielt, og det er tydelig at du har et godt kamera og du ser ut til å bare ha blitt enda flinkere med det:)

    21. Dei gule blomstrene er barndomsminner for meg også. Får eg meg ein hageflekk ein dag, vil eg gjerne ha avlegger med deg. :).
      Det var ein deilig dag her også den dagen. Veldig varmt og vi måtte stikke på stranda ein tur for å avkjøle oss litt. Det blåser mer der. Må få skreve ned litt snart. Vakker den krukka di og. Eg må ta å gå på verandaen og stelle mine snart kjenner eg. Ha ein fin dag. Søndagsklem herfra

    22. Greta: Koselig med dem..ja du får si i fra om du får deg hage på disse trakter :))
      Alltid deilig å være ved sjøen når det er varmt…men har ikke vært for mye av det i år da..men, men….
      Takk, ja fine farger på blomstene..koselig med litt sommerpynt rundt seg :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg