Blomster , blomster og enda mere blomster….

Da vi kom fra byen i går så jeg at det var så mye blomster i grøftekanten i gata vår…som heter Blåveisbakken…så jeg tok med meg kameraet og gikk og plukka litt og tok noen bilder…utrolig mange slag om en ser nøye etter, jeg er dessverre ingen ekspert på blomsternavn…men pene er de uansett hva de heter …

 



Dette er nederst i bakken vår, vi bor nesten på toppen…..

Fant noen hvite blomster i hagen og satte sammen med markblomstene, en litt rufsete bukett som passer fint på terrassen……

Og denne sto der så sart og fin…..

Disse små blomstene fant jeg mesteparten av rett utenfor gjerdet vårt..iallefall 7-8 ulike sorter…..

Pynta fint opp på bordet da vi grilla på kvelden…..

Klippet ned noen potteblomster ute, og da ble det ett hjerte på hellene foran huset….

Nikkesyrinen blomstrer fint nå om dagen…og de hvite blomstene vi har flere steder i hagen sprer seg fort utover….

Gjør seg med litt syriner i vasen også…her ser dere mannen har hengt ut fillerya mens han støvsuger inne…..fin arbeidsfordeling……
#blomster #hage #markblomster #blogg #mjøndalen #nikkesyrin

 

 

42 kommentarer
    1. Ja naturen er mangfoldig.. jeg må snart ha meg en tur opp i fjellet her og så etter noen plantebilder. I dag ble det tur til Polarsirkelen.. men det legger jeg neppe ut før i morgen 🙂

    2. Super fine blomster, elsker å plukke blomster jeg også, men jeg må ha hanske for jeg kan ikke ta i det eller gress for da starter jeg å klø med en gang 🙂 hehe Bra fordeling på alt ja, sånn fordeling vil jeg ha i dette huset også 🙂 hehe God søndagsklem til deg <3

    3. Markblomster er så utrolig fint! Hvem trenger “kjøperoser” når man bare kan gå rett utenfor døren og plukke en så fin bukett. Skikkelig Midtsommerbukett!

    4. Så fine blomster,og så vakker farge dere har på huset 🙂 Jeg er jo vokst opp i gule huset på landet og det er akkurat sånn gul tror jeg 🙂 Det blir så koselig med alle blomstene rundt omkring hos deg 🙂 Jeg har også sett en del blomser i dag 🙂 Fine <3 Men vanskelig å ta bilder av i vinden 😀 Håper dagen har vært god som gull <3 klemmer <3

    5. Blomster hos deg også? Slik er det på bloggen min også i dag. Nydelige bilder. Markblomster gjør seg godt i buketter. De vakreste blomster det, synes jeg. Hvis du attpåtil bor i Blåveisbakken passer det jo riktig så godt med mange blomsterbilder i bloggen. Kreativt blomsterhjerte. Du har det jo trivelig og flott rundt huset 🙂 Vakkert !

    6. Vakre blomster…. Artig å utnytte de avklipte blomstene til å lage et varig minne i form av et foreviget blomsterhjerte! Har ikke sett så mange rosa syriner. Har en fiolett/lilla en her ute. Ja, den arbeidsfordelinga dere har er veldig grei synes jeg! Om jeg noen gang skulle finne på noe så sprøtt som å slå meg i hop med en kar igjen (Jeg KAN finne på sprø ting, sjøl om jeg prøver å virke snusfornuftig og klok!)….så ønsker jeg meg en som synes det er greit å ta et tak med støvsugeren en gang i mellom. 😉 Han synes sikkert det er koselig å se at du har overskudd til å pynte opp. Det ville være dumt hvis du skulle bruke opp energien på. husarbeid slik at du ikke orker å “date” og bli med ham på en tur i blant! 😉 <3

    7. tujanka: Tusen takk 🙂 Ja det er så mange fine blomster nå..og koselig med litt i vasen også …selv om de er aller finest der de står :))

    8. karidansen: Takker så mye :)) Ja moro å lage noe før en kaster det..og kjekt å forevige det på bilder :)..denne syrinen er en nikkesyrin og er litt annerledes enn de andre vi er vant med :))
      ..hehe…greit med en som ikke er redd for husarbeide 🙂 Ja, mann min vill nok heller ta den største delen i huset så jeg orker litt andre hyggelige ting :))

    9. toveview: Er jo så mye fint rundt nå..så hyggelig å ta og vise frem bilder :))..ja gatene her oppe har blomsternavn og det passer bra :)) takker så mye…tar en kikk innom deg etterpå <3

    10. frodith: Takker..ja veldig glad i fargen på huset ..sommerlig :)) Blomster pynter opp det ..ja man kan ikke alltid ha størst fokus på fotografering..men ta inn inntrykka..og mye vind kan fort bli uskarpe bilder 🙂 Ha ei flott kommende uke 🙂 Klem<3

    11. Therese: Takk snille deg :)) Ja mye pent..men ingen vits å utsette seg for kløe da..
      Ikke sant, greit med at mannen tar det meste av husarbeidet..så kan jeg pynte litt 🙂 Klem<3<3

    12. dedicat: Sant..utrolig mye vakkert :)..det blir spennende om du får tatt noen fine bilder da…gjør nok det tenker jeg :)) Da sjekker jeg den turen når det kommer….så de fine bildene i dagens innlegg også :))

    13. Sommerens blomster er så vakre, at det ikke er viktig hva de heter, synes jeg. Det ble en sånn bukett her i går også.
      God arbeidsfordeling ja 😉

    14. Nydelige villblomster. Det er masse vakre blomster der ute nå. Nå fikk jeg lyst til å tusle å plukke meg en bukett, men det får vente til i morgen 😀 Er jo så opptatt av å plante ting i hagen at man glemmer alt det vakre som vokser vilt.
      Klem

    15. Ja, det er sant 🙂 Det er jo veldig grei fordeling det 🙂 I morgen skal samboeren min holde på ute med ting jeg ikke kan gjøre så skal jeg holde på inne 🙂 Må isolere meg så lenge han skal klippe plenen 🙂 hehe klem <3

    16. Masse herlige blomster her ja. Elsker markblomster eg også. Ikkje så nøye kva dei heiter, berre dei er fine. Har lyst på ein tur å plukke eg og. Får sjå kva eg får til i dag. Det er vakkert denne tiden når det blomstrer over alt. Håper du har ein fin dag og at du koser deg. klem <3

    17. Så vakre bilder. Jeg elsker blomstene i grøftekanten og på engene! Det er sommer det! Fin fordeling dere har. Kos deg med blomster i hver vase! 🙂

    18. Mona: Helt sant..nei navna spiller ingen rolle..hehe 🙂 Er nok mange som plukker blomster rundt omkring på denne tida ja :))..ikke sant..greit fordelt …

    19. Fru Stussli: Ja det er jo sååå mange slag rett ut i grøfta ved huset :))..koselig å gå å plukke er det også…
      Ja så du hadde planta så fint igjen …gøy det da 🙂 Klem<3

    20. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det vet jeg jo at du synes..hehe..:))..kan tenke meg du koser deg i hagen nå etter ferie og greier :))

    21. gretashobby: Takker så mye 🙂 Ja det er så fint..og minner om barndom også syns jeg :))..koselig å gå å plukke..og hyggelig med litt i vasen :)) Dagen har vært grei..bare vært i butikken og handla litt :)) Mandagsklem<3

    22. natheless: Tusen takk..blomster gjør seg jo godt som motiv…fine farger :))…sommer ,blomster..da tenker jeg på barnomen også :))
      Ikke sant..jeg tar meg av blomster i vasen..han tar resten av husarbeidet :))

    23. Markblomster er virkelig flotte når man setter de sammen i bukett også, det er sikkert, og flotte bilder du tar av de også.. Blåveisbakken, for et artig stedsnavn da, er det et blåveisblomstrende sted kanskje? Mange artige steds- og gatenavn, kikket litt etter siden jeg hadde anledning på den ange bilturen i helgen. Litt kjekt å bare være passasjer av og til..

    24. maiken: De er nydelige både der de står og i vasen :))..her oppe vi bor er det blomsternavn på de fleste gatene :)…i grøftekante er det mest hvitveis og andre blomster..men litt oppi skogen rett ved er det blåveis :))..greit å kunne få med seg litt inntrykk på reisen :))

    25. Blomstene i grøftekanten er jo like flotte som de vi velger ut å ha i hagen. De gir et litt annet uttrykk, men er jo akkurat like fine <3 Og det passer jo som du sier, veldig godt på terrassen <3
      Jeg synes både hjertet og bukettene var utrolig nydelige, og ble glad av å se på bildene 🙂
      En god natt til deg nå 🙂 Klem <3

    26. Eva: Ikke sant, fine på hver sin måte..er noe veldig sommerlig over blomster i grøftekanten…ikke så ofte jeg plukker inn…men av og til er det koselig å pynte litt ekstra :))
      Er så gøy å lage “bilder”av blomster..men det visner jo fort da…så greit å ta bilder av det :))
      Ha en fin dag videre fine deg 🙂 Klem<3

    27. Jeg også plukket markblomster her om dagen, hvite, gule og lilla. Plukket de lilla og gule først og gikk der med mitt lilla og gule treningsantrekk. Så kommenterte en dame og bare: hey, blomstene matcher treningstøyet ditt haha 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg