Trives med å blogge !

Som det står i profilteksten min starta jeg med å blogge for å føle at jeg er “litt med på livet”etter at jeg ble syk. Fra en veldig aktiv hverdag med jobb, trening og hobbyer til å ikke være med på annet enn en handletur på lørdager og besøk til mormor en gang i uka som det faste innholdet …

Det siste halvannet året har ting bedra seg bittelitt og jeg kan ta en lunsj med ei venninne (eller alene) i “ny og ne”… bake litt…eller gå en tur..Også blir det å være med mann og guttene prioritert..noe som for meg er det viktigste..

Men så er det slik at man har behov for noe som er litt “sitt eget”også…så da jeg ikke har kunnet farte rundt for å være med på ting…måtte jeg finne noe som for meg ga litt innputt i hverdagen…så derfor kom jeg frem til at jeg ville forøke meg på blogging…

Det fine med det er at man kan skrive litt..hvile litt…legge inn bilder…hvile litt…svare på kommentarer…hvile litt…osv..

Og jeg har jo valgt å blogge litt “overfladisk”så det ikke skal bli for mye tekst …og kreve for mye forberedelser…selv om jeg har mer enn nok av tid og ideer.(…det er det å skrive på pc og holde fokus over lengere tid som er mitt problem…)

Det bestet med blogginga er jo den kontakten man får med andre hyggelige folk,man blir inspirert og så er det hyggelig å kunne bruke bilder en tar til noe annet enn å bare sitte å se på dem selv…det gir litt mening i hverdagen.

Mest for min egen del , men også for for at bloggen skal se litt hyggeligere ut velger jeg å bruke “fine”bilder og farger i innlegga…det gjør iallefall meg litt mer glad…(full forståelse for de som velger å skrive om plagene/problema sine også..og jeg gjør jo også det av og til.. )

Så for meg har det å blogge virkelig tilført meg noe positivt !

(Bildet fra Sandvika for noen uker siden)


#blogg #sommer #yr #syrin #båt

 

 

 

 

63 kommentarer
    1. Så flott bilde:) Skikkelig sommer! Det må være rart å gå fra en svært aktiv hverdag til å ikke orke noe… Bra du er på bedringens vei:)) Alltid koselig å lese bloggen din:))

    2. Så fint bilde 🙂 Ja det å blogge er faktisk veldig sosialt og koselig syns jeg, man blir kjent med så mange herlige mennesker : )) Håper du er i form om dagen : )) Klem <3

    3. Å ja, jeg kjenner meg så igjen, også på hvilingen:) Det å blogge har vært gull verd for meg denne tiden når jeg har vært hjemme, det har gitt dagene mine innhold, en jobb å gå til, på et vis, og etter at jeg begynte med alle de vakre bildene jeg får låne i tillegg, har det blitt enda bedre 🙂

    4. Veldig enig med deg 🙂 Jeg synes også blogging har gitt meg noe ekstra 🙂 Jeg har fått mange nye hobbyer i tillegg, og jeg har blitt kjent med masse fine folk 🙂 Jeg har blitt flinkere til å skrive og uttrykke meg, og kjenner jeg kan utfolde meg skikkelig kreativt. Jeg hadde ikke trodd det skulle være så moro og positivt.. Så fint at du også har det sånn, og føler det tilfører mye i hverdagen 🙂 Klemmer <3

    5. Et aldeles nydelig bilde! Det finnes et utall grunner til å blogge, og det er nettopp det jeg synes er interessant, så mange ulike blogger som finnes med så mange ulike personligheter bak . Jeg tror kanskje at mange begynner med et formål og så blir bloggen bare til underveis. I allefall slik med meg

    6. Jeg synes ihvertfall at det er veldig hyggelig at du blogger 🙂 Jeg har blitt kjent med mange koselige, spennende og kreative mennesker over hele verden gjennom bloggingen min. Jeg har blogget siden 2007 (men på en annen plattform).
      Gleder meg til følge deg videre 🙂

    7. spisogspar: Takk for det…sjø og sol håper på mer av det i sommer :)..stor forandring ja..men fokuserer på det jeg klarer og blogging er jo en fin ting 🙂 Så hyggelig..takker så mye..og det samme tilbake :)):

    8. Du har på en måte en “overfladisk” blogg som ikke er det. For jeg får et inntrykk av personligheten din. Den har både mildhet, forståelse og varme. Syns det er artig og ha blitt kjent med deg. Så det er bra du begynte med bloggen. Bra du føler litt framgang og håper det fortsetter for deg. Klem<3

    9. Therese Bråthen: Takk ,syns det jeg også :)) Det stemmer en fin måte å bli kjent på..uten at det krever så mye :)…takk..formen varierer mye..men har mye å glede meg over også da 🙂 Klem<3

    10. Mariann Sæther Tokle: Ja det er en grei måte å kunne forvalte kreftene på :)..det er utrolig hvordan man savner å være i jobb..så da er jo dette i allefall en måte å “være litt med”på :)..du har jo så mange inspirerende ord og bilder på bloggen din :))

    11. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Fint at flere synes det :)..ja det er jo så mye kreativt og fint rundt på bloggene..og man blir “kjent”med ulike mennesketyper :))

    12. frodith: Fint..ja det gjør at en kan bruke ulike sider av seg selv..og lære få inspirasjon av andre :)..veldig fint for folk som liker å bruke seg selv litt kreativt..for det blir ikke det samme med foto og den slags om ingen ser det 🙂 Klem og ha en fin kveld videre <3

    13. maiken: Tusen hjertelig takk :)..det er sant, mye ulikt og det er jo det som er gøy ja :)..spennende å bli “kjent”med ulike typer folk..og finne inspirasjon :)..ja det er litt slik at man finner ut hva man trives best å skrive/ blogge om ..og variasjon er alltid fint synes jeg 🙂 Klem<3

    14. Annika: Det var fint sagt..takk og det samme til deg :)..ja det er en fin måte å “treffe”folk på ..da har jo du blogget lenge..artig :))
      Fint å høre..jeg er stort sett innom alle innlegga dine jeg også…mye fint :)))

    15. BforB: Å såfint å høre det..ja jeg har jo ganske “lette”innlegg ,men fint å høre at det kommer frem litt personlighet for det :)…Glad jeg har blitt kjent med deg også…mange fine bilder og ikke minst tanker …og du er jo så flink til å formulere deg skriftlig :)) Takker for omtanken 🙂 Stor klem til fine deg <3

    16. Syns også blogging er kjekt…..mye spennende folk…mye spennende materiale…man kan være overflatis eller engasjert og man lærer nye ting og blir kjent med fantastiske mennesker 🙂
      veldig glad du finner glede i bloggingen din
      <3

    17. Blogging er jo gøy og så kan man være veldig aktiv eller bare litt aktiv og være innpå her når man kjenner for det liksom. Kjempekos å bli litt kjent med nye mennsker synes jeg <3 Nydelig bilde og goood klæm <3

    18. Flott at du liker å blogge 😉 Synes det er veldig trivelig og følge med deg og ditt, selv om jeg ikke alltid kommenterer 😉 Ønsker deg en riktig flott helg!

    19. Kjempekoselig med bloggingen. Masse fint å se, folk med spenstige ideer og innfall, gode “samtaler”, matoppskrifter, trimtips og bare hygge. Glad du blogger, for din blogg gir meg masse inspirasjon. Men jeg håper du blir mye friskere så du kan orke med enda mer av både livet og blogg. Klem til deg i kvelden 🙂

    20. Jeg er så enig så enig. Det jeg merker som en ulempe når man har fått kontakt med en del og følger bloggene.. så er det en utfordring å rekke over alle innleggene når man har vært borte noen dager. Men man må kanskje skru ned ambisjonsnivået med å prøve å kommentere det meste 🙂

    21. cuskima: Det er fint å høre..det er inspirerende å ha bloggvenner som en kan følge :))..helt klart man får både inspirasjon og lærer nye ting ..også er det så mange personligheter bak bloggene..og det er spennende 🙂 Takk for fin tilbakemelding <3

    22. ladyaugust: Sant..man er sin egen “sjef “og gjør det en vil ut av blogginga..veldig greit :)..ja det er ikke noe man måååå…men noe en gjør for at man har lyst ..ellers er det ikke noe gøy 🙂 Mange hyggelige folk ja 🙂 Klem og sov godt i natt <3

    23. Hekleri og Ra: Ja jeg syns det gir meg noe positivt 🙂 Hyggelig å høre..jeg kommenterer jo heller ikke alle innlegg..det ville blitt for omfattende..men liker å følge med hos deg også 🙂 Takk det samme til deg :))

    24. natheless: Det er det :)..ja det er virkelig litt for enhver smak..og det liker jeg variasjon :)) Så hyggelig å høre ..og du vet jo jeg har blitt inspirert av deg…blomsterbilder var en artig aktivitet..blir nok mer av det :)..ja sattser på at det går i riktig retning..har troa på det 🙂 Klem<3

    25. dedicat: Fint å høre :))….ja kjenner til det der, men man må rett og slett ikke tenke så mye på det..men kommentere og lese når det passer slik…som regel leser en jo mange flere innlegg enn de man kommenterer :)) God natt :))

    26. Det som er så fint med blogg, er at man kan bestemme helt selv hvor mye man vil gjøre ut av det! Og jeg er helt enig med deg i at fargerike og fine bilder kvekker opp, og gjør en tekst hyggeligere å lese 🙂

    27. margarites: Enig..man bestemmer helt selv..det skal jo være noe lystbetont..iallefall for oss “hobbybloggere” :))..Ja også er det jo så gøy å ta bilder <3<3

    28. Flott bilde!
      Selv blogger jeg nesten mest som en mini-dagbok for meg selv, men det er selvsagt alltid hyggelig med kommentarer fra andre.
      Det er koselig å se at det er noen andre der ute som kikker innom. :O)
      Ha en fin helg!

    29. Veldig fint innlegg som jeg kjenner meg godt igjen i. Som en gammel pensjonist hvor nettverk og helse minker fortere enn en ønsker har bloggen blitt et inspirerende vindu og et kontaktnett som gir hverdagen en mening ut over “dørstokken”. Når man blir satt utenfor arbeidslivet tror jeg det han være lett å miste også annnet nettverk, og da blir bloggingen et godt alternativ. Jeg håper at dine helsemessige fremskritt fortsetter, men også at du fortsetter med bloggingen.
      Ha en fin dag.

    30. Ja, jeg ser veldig den med å føle at en har “Noe eget”. Dessuten, blogginga kan man “legge fra seg”, gjennom å arkivere innlegg og gjøre dem ferdige etter hvert. Du har en veldig koselig og variert blogg. Sjøl kan jeg nok av og til skrive litt for langt…Synes jeg har så mye på hjertet……… men så merker jeg jo det at det er lettere å “stikke innom” den som ikke skriver så langt. Det “Botner” jo ikke hvis man skal lese haugevis av kjempelange innlegg og kanskje kommentere litt også! Vi har hver vår egenart, og det er det som gjør det moro å lese hverandres innlegg! 😀

    31. Sonja: Takker så mye 🙂 Det er jo en smart måte å skrive dagbok på…jeg også ser tilbake på ting fra f.ks sommeren i fjor og slike ting :))Alltid ok å få en viss peiling på hvem som er innom bloggen..og det får man jo bare om de legger igjen en kommentar..så det er alltid hyggelig ja :))
      Takk, fin helg til deg også :))

    32. Magnus Alvheim: Takk …så bra 🙂 ..ja det er en fin måte å kunne få ..og forhåpentligvis gi litt inspirasjon..ikke alle som er i en slik sittuasjon at de orker være med på så veldig mye i det “vanlige” livet..så da er bloggen et fint alternativ :))…..men prøver jo selvsagt å holde kontakt og være med på det en orker ellers også..men ikke alltid så lett 🙂 Takker så mye…kommer nok til å fortsette så lenge det føles positivt..håper du fortsetter også…:)) Fin kveld videre :))

    33. karidansen: Bra ..ja det er viktig å ha litt utenom familien..og særlig når man ikke jobber heller…for litt respons trenger vi alle :))..og det med blogging er veldig greit å kunne regulere etter hva en orker ja :))..syns ikke du skriver for langt…og noen typer innlegg MÅ man jo skrive litt mer om man skal få frem hva en mener…eller en historie 🙂 Det er helt klart begrenset hva en kan få med seg av innlegg som inneholder “svære avhandlinger” 🙂 Jeg synes også det er hyggelig å lese dine innlegg..som også er varierte..og det er mange trivelige blogger å følge med på her inne :))

    34. Det er sommer nå, artig med en blogg der man kan skrive litt og ha litt tid for seg selv og dele det med mange andre. Dagen har vært spesiell, var i en begravelse på Herøya i dag til ei tante av meg. Hun døde kun 66 år, kreft var årsaken, vakker sermoni hvor dattra lese noen ord til sin mor med tårer i øynene. En deltagelse i en begravelse kan aldri måles i penger, derfor gikk jeg etter 4 timer på jobb i dag noe som var avtalt. Det ble noen timer som skapte ettertanke flere enn hos meg. Ha en fin kveld.

    35. Jeg har blogget fra og til siden høsten 2001, og hvis det ikke hadde gitt meg noe hadde jeg ikke giddet å bruke tid på blogg. Er som deg at jeg ikke skriver så mye om sykdom og slikt,, bloggen er jo for meg et pusterom fra det daglige slitet. Jeg prøver å blogg i en lett tone med bilder, og mange avsnitt for det er det jeg selv liker best å lese. De siste årene har det vært mest hobbyblogging på meg, og som du har jeg lært utrolig mye om nye hobbyer og teknikker via andres blogger. Blogging er rett og slett godt for sjela mi, og jeg kommer nok til å holde på lenge, men tar lange pauser når jeg går lei. Eller at RL biter meg slik at jeg ikke har ord. 🙂 Bloggen din er god å lese for du skriver i en lett tone, gode avsnitt og bilder og det er fint for meg som er dyslektiker.

    36. Helge: Ja nå har vi hatt det litt sommerlig et par dager her..deilig med litt sol :)..det er fint med en blogg når en ikke kan være så mye aktiv en kunne ønske ellers :))
      Det var nok en spesiell dag ja…kondolerer…Trist når folk dør så tidlig . Pappa døde av kreft for 9 år siden ..han ble 70 år ,det også var alt for tidlig…men dette kan en jo desverre ikke få gjort noe med . Bra det ble en fin begravelse og det gjør at en får litt å tenke på ja . Ønsker deg ei fin helg iallefall :))

    37. Trulte H: Da har du jammen holdt på lenge..så da er det klar det har gitt deg noe positivt..og det er bra :)..nei greit å ha fokus på litt andre ting..menselvfølgelig kan en nevne “plagene”sine også..det er jo en del av den en er det også …men mye mer motiverende å skrive om noe hyggelig 🙂 Din blogg er også lett å lese synes jeg..og mye fin inspirasjon 🙂 Noen pauser er greit når en føler for det..bloggen skal jo være noe man gjør når en føler for det ..og ikke forde en mååå 🙂 Takker for hyggelig tilbakemelding :))

    38. Så gøy at du liker deg på bloggearenaen. Jeg begynner å bli litt lei fra tid til annen etter mer enn 5 år med svada. Jeg skriver fint lite tekst for jeg merker at en lang tekst skal være veldig god om den skal fenge meg så jeg leser alt. Da jeg begynte bloggingen sa min yngste datter, ” mor, skriv lite tekst for ingen gidder å lese lange innlegg” og det har jeg holdt meg til stort sett hele tiden. Jeg har fått mange bekjentskaper her, men ikke møtt noen i virkeligheten. Dog har jeg møtt ukjente passasjerer på flyet som sier de leser min blogg. Det er gøy.
      God helg til deg.

    39. Så bra! Er en grei hobby å holde på med, lese andre sine blogger og det å blogge selv. Liker bloggen din <3
      Jeg også skriver til deler litt lite tekst og bruker mye bilder, for merker når folk er innom en blogg med mye tekst så hopper lesere ut igjen eller så kommenterer dem aldri noe som har med saken å gjøre og det kommer mange "fin blogg, les min" kommentarer.
      At man blogger litt mer overfladisk er forståelig, samme gjør jeg. Men man må velge hva man legger ut, for det blir jo stående en stund på nettet... og fjerner man det vet man aldri om det har fått liv andre steder likevel.
      VAKKERT bilde..fikk UTROLIG lyst til sjøen nå.

    40. Det var også pga. sykdom jeg begynte å blogge. Da jeg satt der i sofaen våren 2014 og var blitt alvorlig syk for første gang var det min svigerdatter som sa: Hvorfor ikke begynne å blogge, da for du nye nytt å tenke på av og til. Jeg startet opp og er glad for det i dag.

    41. Fru Tunheim: Ja det har vært en positiv ting å holde på med nå som det ikke er så mye annet jeg kan orke å være med på :)..kan vel hende jeg er lei etter flere år med blogging også..det vil tiden vise :))..syns du har veldig fine/greie innlegg å titte innom..så artig at du møter passasjerer som har lest bloggen din..jeg har også møtt noen som jeg ikke ante visste at jeg hadde en blogg som har sagt de har lest den..litt gøy det da :)) Kos deg videre i helgen :))

    42. Veronica S: Takk koselig å høre..liker din blogg jeg også :)..ja har man et langt innlegg om noe “viktig”og man får den type kommentar er det en uinteresang tilbakemelding :))
      Ja greit å tenke litt over det en legger ut..og nå for tiden orker jeg ikke å tenke så mye før jeg skriver..også får jeg vondt i nakken om jeg sitter for mye på pc`n :)) Ja sjø og sommer er herlig ..særlig når det er sol :))

    43. Liv: Fint at du liker det også..ja ting blir veldig annerledes når en ikke er i jobb..og man trenger litt som ikke bare har med familien å gjøre ..og som man ikke må..og kan fordele utover dagen og gjøre litt, når og viss man orker :)) Fin helg videre til deg :))

    44. Fromfat2phat: Takk..ja det har vært en fin ting siden det er begrenset hva jeg kan holde på med ellers :)) Sommerlig det bildet og det er jo fint :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg