Liten oppsummering ….

Nå i ettermiddag har det vært litt feiring her for eldste sønn som fylte 32 år på fredag…vi ,guttene ,mamma og mor (svigerfar kunne ikke ).. det var en koselig, rolig feiring.

Siden formen min er som den er inviterer vi til kaffe og kaker bare…men det var masse Taco-suppe igjen fra i går ,så de som ville fikk det først…og alle ville ha..hehe…

Sønnen hadde ønska seg Daim-kake..og da ble det det og boller /kanelsnurrer…

Legger nok ut oppskrift på både suppa og kaka etterhvert…men har liksom hatt litt nok med bursdagsfeiring denne helga….

Har titta litt innom bloggene i helga…men sjekker ut litt flere i løpet av kvelden..må jo holde meg sånn nogen- lunde oppdatert…..


#mjøndalen #bursdag #daimkake #blogg #norge

 

37 kommentarer
    1. Blir noen ganger litt mye med en hel helg der alt skjer når formen er så som så….men høres koselig ut 🙂
      Håper du får slappet godt av og kost deg nå i kveld
      klemmeting og vel overstått feiring <3

    2. Besøk er koselig men når formen ikke er helt på topp så kan de ble slitsomt. Du får prøve å få litt fred og ro og avslapping i kveld. 🙂

    3. Ser nå ut som en koselig feiring. Jeg legger merke til guttene dine, at de ser ut til å trives godt i hverandres selskap. Det er slett ikke alle forunt, men jeg har det slik med mine barn også , de trives veldig godt sammen .Vil gjerne ha oppskrift på både tacosuppe og dajmkake senere 🙂

    4. Oppskrifter er alltid velkomment 😀 Jeg har ikke vært inne her på en stund, så jeg har nok ikke fått med meg at. Håper energien din tar seg opp litt etter en sånn koselig dag <3

    5. Høres ut som helga og feiring var koselig. Viktig og prioritere. Av og til vinner en ikke alt, det veit jeg godt :))).
      Du har en voksen sønn…..men du var tidlig mamma.
      Jeg har hatt alle mine hjemme i helga, til og med sønnen og kjæresten kom oppover.

    6. Kaffe og kaker holder lenge det, og denne gangen ble det jo “middag” også! Hjemmelaget Daimkake er nydelig, og kjekt at den kan lages flere dager i forveien. Skjønner jo at du vil servere litt når eldste generasjon kommer. Hvis jeg har ei venninne på besøk et par timer , så setter jeg kanskje bare fram ei skål med mandler som vi “knupler” til kaffen eller teen. Sånt kunne jeg ALDRI ha gjort i Gamle Dager.

    7. Er da ikke dårlig med kaffe og kaker og daimkake er jo bare helt nydelig så tenker den fikk ben og gå på:-) Og bare det og komme sammen er jo det som teller aller mest. Koselige bilder og jeg ønsker deg en riktig fin start på enda en ny uke som vi venter på varme og sol:-)

    8. Som eg sikkert har sagt før. Det må vere kjekt å ha familien så nær at ein kan ha bursdagselskap sjølv om ein er blitt voksen. Kanskje det blir litt mer sånn når vi flytter. Daimkake er godt. Farlig godt, lenge siden eg har smakt det no. Ser ut som dere koste dere masse i alle fall bursdags barnet. håper du får ein fin start på ny uke. klem <3

    9. Nam, Dajmkake er det veldig lenge siden jeg har smakt. Kanskje jeg skal lage det til torsdag, når jeg skal ha venninneforening? Da kan jeg lage den i morgen, og så blir det litt mindre mas og slit på torsdagen 🙂
      Det så veldig koselig ut den bursdagsfesten. Og det skal ikke så mye til. Det å samles er jo kos nok i seg selv 🙂
      Ha en flott ny uke nå, med nye muligheter, nye opplevelser og mer energi 🙂 God klem til vakre deg <3

    10. cuskima: Sant det..men koselig å samles slik :)) Vi er jo ikke så mange og da blir det ganske rolig også :)) Sov ganske godt i natt ..så det er jo bra 🙂 Klem tilbake <3

    11. Trulte H: Greit siden vi ikke er så mange..så blir ikke noe stress :)) Men alt som er litt ekstra bruker man jo energi på..men det var veldig hyggelig :))

    12. Fruemmel: Oppskrift kommer etterhvert :)) Kan ikke få med seg alt …sånn er det bare ..jeg er som regel innom de jeg følger ..men i perioder blir det litt mindre kommentarer…:)))
      Dagen var hyggelig og jeg sov ok i natt så da går det seg til vettu <3

    13. BforB: Det stemmer :))…må det, så nå lot jeg bursdagsfeiringen ha hovedfokus :)) Fikk ham da jeg var ca 21..så forholdsvis tidlig ja…men ganske så vanlig den gangen :))
      Hørtes hyggelig ut ..håper dere koste dere masse :))

    14. karidansen: Det viktigste er jo å hygge seg :)) Men vi lager alltid litt ekstra mat på lørdager i tilfelle gutta kommer innom i helga..så nå var det nok til alle :))
      Det er jo mer enn greit nok med litt å “knuple”på til kaffen..hehe..aldri hørt det ordet før..men forstår betydninga :))..man tar heldigvis litt lettere på ting med årene :))

    15. Hobbystua: Er enig, men mange som gjør i stand så masse …men kaker er egentlig mer enn nok..Fikk skryt av kaka ja :)) Takker …vekslende vær her i dag..og slik blir det nok en stund fremover tenker jeg :)) Ha en fin dag videre :))

    16. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er koselig ja …hyggelig å lage til litt for gutta selv om de er voksne …enklest å møtes her :)) Kaka og gjærbaksten smakte godt :))

    17. gretashobby: Jeg trives med å ha dem ganske i nærheten ja..og feiringa blir ofte her hos oss…siden det er mest plass her..og vi bor litt “midt i mellom “guttane :))
      Blir nok fint for dere å komme nærmere familien også :)) Den kaka er nydelig..og alle spiste godt …Klem og fin dag videre til deg også <3

    18. Eva: Var ei stund siden vi hadde den også..men den er kjempegod..og veldig kjekt med at den kan gjøres i stand i god tid :))..så ikke dumt å lage den til venninneforening 🙂
      Vi var jo en liten gjeng ..6stk…så det går rolig for seg.. det var koselig :))
      Takker og det samme til deg :)) Mandagsklem herfra <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg