Grillkos med gutta !!

I går kveld var guttene på besøk her, eldstemann hadde ymta om at han kunne tenke seg grillmat. Det passa jo fint for vi har ikke grilla tidligere i år, været var jo også på vår side i går …litt vind men deilig og varmt i sola .

I dag er det jo bare grått og regn her, så da er det fint å tenke tilbake på gårsdagens “sommerkos”på terassen, vi vet jo ikke om sommeren blir så bra videre som i fjor…men jeg håper….

Skriver litt under bildene……


På” menyen” var det Entrecot, marinert Flintstek og Hamburgere..og litt av hvert tilbehør å velge i …her i huset “må”vi alltid ha maiskolber når vi griller , det hører liksom med..


Eldste sønn lagde seg først en burger..og vet dere hva… jeg bakte brøda selv ..og de kan jeg legge ut oppskrift på senere…for de var virkelig gode …


Yngste sønn lagde i stand en god porsjon med kjøtt og tilbehør…men måtte rydde litt plass på tallerken da han fikk vite at det var poteter og saus også…


De som ønsket kunne få en Corona til maten…til dessert lagte jeg noe av rabarbra fra hagen ..som jeg også kan legge ut “oppskrift”på senere..og her ser dere så fine hamburgerbrøda blei…fornøyd med dem altså…hehe…

#weber #grilling #entrecot #hamburgerbrød #mjøndalen

46 kommentarer
    1. Det så kjempekos ut 🙂 Bra dere fikk gjort det i går, for i dag er det jo ikke mulig å grille…Bare regn hele dagen, vi har hjulpet nevø å flytte 🙂

    2. Mmmm dette så utrolig koselig og deilig ut! De hamburgerbrødene må du gjerne legge ut oppskrift på 😉 Koselig med sånne gode dager med grilling på verandaen 🙂 Håper vi får mange sånne i sommer 🙂

    3. frodith: Alltid hyggelig med guttene på besøk..og grillmat er veldig godt..men ikke for ofte :)) Ja i dag er det ikke mye til grillvær :)) Hyggelig av dere å hjelpe til da :)) Kos deg og slapp av i kveld da :))

    4. Hekleri og Ra: Fint vær gjør det meste litt ekstra hyggelig ..takk :)) Det skal jeg fant oppskrift på nettet og de kan virkelig anbefales :)) Ja skikkelig sommer trenger vi…en som i fjor tar jeg gjerne i år også :))

    5. Så koselig da. Og de hamburgerbrødene så “fluffy” og fine ut. Hjemmebakte burgerbrød er bare SÅ mye bedre 🙂 Koselig med sol og varme, bare regn her hos oss i dag og 🙂

    6. Min matgale verden: Tusen takk…det var det 🙂 Ja jeg har prøvd å bake det før..men de ble ikke gode..disse var virkelig gode og 100 ganger bedre enn kjøpte :)) I dag regner det jevnt her også …men kommer vel soldager igjen snart :))

    7. Det var pent vær i går men det blåste litt. Mange muligheter når det gjelder grilling, sommern er lang så man har mye grillkos og se frem til.

    8. Så hyggelig da, i godvær med familien samlet ! imponert over “husmor-genene” dine, tenk, bake egne hamburgerbrød. Det har jeg enda ikke prøvd, får vel vente på oppskriften da. Her i Trøndelag har det enda ikke vært annet enn kalde dager i mai, så grilling er utenkelig. i alle fall om en tenker å spise ute. I går på teaterøvelse utendørs kom det frostrøyk av munnen. Iskald vindtrekk. Har heller ikke satt ut sommerblomster enda, fordi da visner de i kulden på nettene. Her har jeg entrèen stående full av blomster på andre uken nå i påvente av bedre vær. Er det noe vi i Trøndelag har mye av, så er det optimisme. Det blir, det blir, sier vi alltid 🙂

    9. Ja, de hamburger-brødene ser superproffe ut. Gleder meg til oppskrift, for kjøpe-hamburgerbrød er noe av det “stussligste” jeg vet om på matfronten. Spennende med hjemmelaget rabarbradessert også. Ser virkelig sommerlig og koselig ut på bildene! 😀

    10. Heldige gutter da, og staute karer forresten. Fint dere får benyttet været . Her ser det spøke ut, jeg har varmepumpen på og kler meg godt.

    11. Jeg har også hjemmebakte burgerbrød i fryseren. Men gleder meg til din oppskrift, fordi de så også veldig gode ut, og jeg husker ikke hvor jeg la min oppskrift 😉 Må nok bake litt, sånn at vi alltid har for hånden 🙂
      Så veldig godt ut alt sammen. Og det er jo så kos å grille. Jeg fikk lyst til det selv nå etter å ha sett de fine bildene dine. Men lurer på hvilken saus du serverte? Vi pleier aldri å ha saus til grillmat, men det hørtes jo i grunnen godt ut 🙂
      Her er det øsepøsevær i dag, så vi har ikke kunnet grille. I dag har vi vært i Stavanger en tur, og spist på Egon 🙂
      Ha en herlig kveld 🙂
      Klemmer sendes over til deg på din kant av landet <3

    12. Helge: Fin dag i går ja..vi har jo ikke vært bortskjemte med det de siste ukene :)) Sommer og grilling hører sammen..så hyggelig å ha starta litt på den sesongen :))

    13. toveview: Takk, ja da koser jeg meg :))..hehe..ser bedre ut en det er..legger bare ut det jeg er fornøyd med ..haha..Jeg har bakt hamburgerbrød en gang før og de var ikke gode..nå ville jeg prøve igjen og søkte på nettet etter en oppskrift..og denne gangen ble de kjempegode…oppskrift kommer :)) Var heldig med gårsdagen ..grått og regn i dag….
      Høres ut som det er en del kaldere hos dere …men bra dere beholder optimismen :))

    14. karidansen: Takk, ble nesten litt overrasket over at de ble så bra jeg også..hehe..
      Kjøpte hamburgerbrød er IKKE godt nei…
      Har litt rabarbra i hagen og det er jo nå den er best..også passa det jo etter grillmat på en fin dag med sol :)) Nattaklem :))

    15. maiken: Takk..alltid hyggelig med dem på besøk :)) Var heldig at vi bestemte oss for grilling i går ja…hadde ikke vært så koselig i regnet i dag….
      Har på panelovner her , liker ikke å fryse ….God natt :))

    16. Eva: Dine er sikkert like bra..du pleier å kunne slikt etter det jeg har sett 🙂 ..disse smakte bra..og var myke og gode …oppskrift kommer :))
      Hyggelig med grilling..men vi gjør det ikke veldig ofte..men noen ganger i løpet av sommeren…
      Her hadde vi Bearnaisesaus…fra pose..hehe..så alt var ikke hjemmelaget..:))
      Har regna jevnt her i dag også..så vi traff bra med grilling i går 🙂 Så koselig med tur å spise på Egon..pleier være mye godt å velge i der 🙂 Godnattaklem herfra <3

    17. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk…ja det var litt å kose seg med ..og det smakte godt :))
      Det var nok godt det også… i dag hadde det ikke vært så ok å sitti ute å spist grillmat her heller…:))

    18. BforB: Det var godt…men mye god salat også da…hehe…:)) Takker, jeg liker å finne bilder jeg synes egner seg …halve moroa med blogging det :)))

    19. Ja det der var ikke å forakte 🙂 Herlig at dere har et godt forhold og kan lage sånne stunder sammen 🙂 Her har jeg ikke tenkt på å ta ut hagemøbler ennå,, må få ryddet vinterveden fra terrassen først. Men det kommer .. det kommer 😀

    20. Ohlala det der så ut som en perfekt dag ! 😀 NAM Her skinner sola i dag og jeg vet ikke helt hva jeg skal 🙂 Ha en fiiin dag kjære du <3 klæmme 🙂

    21. Det så ut som en herlig grilllkveld med god mat og hyggelig selskap 🙂 Vi griller ganske ofte, men vi har jo grillhus å sitte hvis det regner.
      Ja de hjemmebakte hamburgerbrødene vil jeg gjerne ha oppskrift på 🙂 Nå skal jeg ut å kose meg inn sola 🙂 Ha en riktig fin dag 🙂 Klem

    22. Jøje meg, dette ser jo ut som en helt perfekt kveld! Familie, god mat og sol <3 Skjønner at dere koste dere masse, og de brødene så veldig gode og fristende ut 😀
      Kos deg masse i solen i dag 😀

    23. Grillmiddager er bare helt supre! Man blir liksom aldri lei av å grille. Og med mye godt på menyen, både når det gjelder mat og drikke, så regner jeg med at alle var godt fornøyd. Og det er bare å nyte alle de fine stundene som er, for man vet aldri med været hvordan det blir frem i tid. Men jeg er optimist og satser på mange grillstunder 🙂

    24. dedicat: Ikke sant det så bra ut…hehe..:)) Jeg koser meg når guttene er her og vi sees ganske ofte 🙂 Har ikke vært så mange sommerdager her enda heller..så vi traff bra med grilling på lørdag :))

    25. ladyaugust: Det var det ..sol, besøk av gutta og god mat på en gang…det er fint :)) Var litt sol her i stad også…men nå er den borte igjen..men,men…ikke mye å få gjort med det 🙂 Takk det samme til deg 🙂 Klem<3

    26. Åse Helen: Takk det var det :)…med grillhus blir det nok ofte ja..ikke det samme under markisa ute om det plaskeregner..så her blir det av og til :))
      Skal se om jeg får lagt ut oppskrift etterpå…i allefall ganske snart :)) Klem tilbake <3

    27. Fruemmel: ..hehe..takk..ja det var koselig :))…tre bra ting det der :))…nydelige hamburgerbrød om jeg skal si det selv :)) Hae en fin dag videre :))

    28. margarites: Veldig koselig ja..og godt..og en kan jo variere med det meste ..og “alt”kan jo grilles egentlig :))..alle ble mette og fornøyde ja :)) Nei man får utnytte soldagene…og håpe det blir mange av dem :)))

    29. Fromfat2phat: ..hehe..ja vi koste oss vi..og alle ble mette 🙂 Alltid koselig med guttene på besøk vettu :)) Fortsatt fin helg til deg :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg