Sminke eller ikke …

Jeg har jo skrevet et lite innlegg før om at jeg er ganske “ujålete” av meg..her….Jeg liker å føle meg vel altså og det kan være moro både å sminke seg og pynte seg av og til.

Men nå har det vært en del fokus på det å vise seg uten sminke..i bladet Det nye bl.a…jeg har ikke så sterke meninger om andre bør sminke seg eller ikke..men personlig er det helt naturlig for meg å vise meg usminket, for jeg er som regel det hver dag..både i butikken og om jeg skal noe annet..det tenker jeg ikke over en gang.

Men skal jeg på besøk til noen eller i et selskap eller noe slikt tar jeg som regel på meg mascara , dekker det blå under øya (så godt jeg kan..ikke lett..hehe) og tar på litt solpudder.

Hudpleier har jeg vært til en gang for ca 25 år siden og fotpleie en gang i ungdommen da jeg sleit med en “inngrodd”negl…..men frisøren går jeg til ..også dusjer jeg..hehe..

Jeg synes ikke det er det minste rart om andre liker å “ordne”seg mer enn meg eller bruke mer sminke..jeg forteller bare hva som er naturlig for meg.

Usminka” selfie “..(Litt blank i fleisen pg.a blitzen…men på bildet jeg tok uten blitz kom ikke rynkene så godt frem..og det var jo dem det var poenget å vise her….)


#blogg #usminket #mjøndalen #hudpleie #sminke

55 kommentarer
    1. Må være bra for huden å puste sånn da uten sminke , men ja hehe ….jeg er nok vant til en god del mer . Og glad du ikke så meg før for da så jeg mer ut som en dragquenn eller hva det heter , haha …:-D
      Men du er jo en naturlig skjønnhet da og beste er at man føler seg vel selv sant :))
      Klemmer <33

    2. Jeg er som deg, bruker lite sminke til vanlig. Og aldri kremer, Foundation etc. Kun litt mascara innimellom. Jeg har heller aldri nesten vært til sånne hud og fotfolk, og har en hysterisk morsom historie med en fot-opplevelse 🙂 Har skrevet den før, se om jeg finner den igjen 😀 Men føler meg skikkelig hippie i forhold til en del andre. MEN jeg gjør som du, dusjer og grer meg i ny og ne 😀 Ha-ha Godt å føle at ansiktet sitt fungerer som det ER også 🙂 Men jeg brukte mye mer sminke før, og da var det vanskelig å plutselig bruke mindre. Men det er lege siden, og nå er speilet tilvendt den vanlige looken ;-)Klemmer <3

    3. Du er flott uten sminke.:D Naturlig vakker. Jeg bruker også lite sminke, både til hverdag og fest, men litt mascara på vippene bruker jeg. Og så tar jeg et svarv med leppestiften iblant! 😀

    4. cathrinehenriksen: Det kan nok hende ja..men kan jo hende sminken beskytter også….ikke vet jeg ..:))..synes du er fin med sminken jeg..men jeg har jo altid bodd i MJøndalen og jobbet i barnehage så det har nok litt å gjøre med miljøer rundt en også..:))
      Det viktigste er å finne ut hva en føler seg vel med ja :)) Takker så mye :)) Klem<3

    5. Du er jo fin uten sminke! 🙂 Jeg er som deg, jeg bruker ikke sminke for å dra på butikken eller når jeg er hjemme. Jeg renser huden morgen og kveld, og bruker kremer. Sminke meg gjør jeg når jeg skal noe ekstra, og når jeg skal på jobb 🙂

    6. frodith: Nei med foundation føler jeg at jeg ikke er meg selv liksom…men mulig det er noe en må venne seg til..men jeg trives godt uten :)) Ja den historien må jeg få se/høre :)) ..noen passer liksom med sminke også..men noen lasser på så det ikke blir pent i det heletatt …
      Er nok mye en vanesak det der med sminke ja..deilig å kunne gå i butikken uten å føle en må sminke seg først 🙂 Klem og sov godt i natt :))

    7. karidansen: Takk , pent sagt av deg 🙂 …veldig greit å bruke lite til vanlig …så føler en seg litt ekstra pynta når man tar på litt :))..brukte mer leppestift da jeg var yngre..men kan ta på litt gloss eller noe om jeg skal pynte meg litt ekstra :))

    8. natheless: Takker så mye :)) ..noen rynker må man jo regne med når man er godt over 50 ..så det kan jeg leva med :)) Artig å freshe seg opp litt noen ganger ..og litt sminke kan være fint det også :))

    9. Margrethe: Er man vant til å gå uten føles det veldig naturlig og greit :)) Takk, ja noen rynker må man jo bare regne med …så de får en ta med et smil :))

    10. Fruemmel: Takk så hyggelig av deg å si det :)) …det høres ut som en god rutine..jeg bruker som regel bare vann og litt såpe..har hatt noe rensevann i løpet av livet..men som regel bruker jeg ikke det..selv om det nok er mer skånsomt for huden :))..hyggelig å pynte seg litt ekstra om en skal på noe da …men jeg brukte ikke på jobb..men det var jo barnehage … Sov godt :))

    11. Eneste grunne til at jeg bruker foundation nesten hver dag (ikke så mye i helgene med mindre jeg skal noe) er fordi den er en del av hudpleieserien, altså ikke et sminkeprodukt 🙂 Ellers går det kun i eyeliner og mascara. En sjeldent gang litt øyenskygge, hvis jeg er så trøtt og uopplagt at jeg trenger litt mer “liv” i ansiktet for å se levende ut 😛
      Du er jo vakker som bare det uten sminke! 😀

    12. Elin Slåen: Ja mange liker å ha et tynt lag med noe slikt og det kan være fint det om ikke laget blir for tykt…men jeg synes det blir noe feil om jeg tar på fouddation..og har jeg forsøkt må jeg ta det av igjen..men sikkert ikke flink nok til å ta det på…
      Kan være fint med litt sminke ..om man trives med det ..og litt freshere blir man jo om man tar på “passelige”mengder..:)) Takk ,så pent av deg å si det :))

    13. Fra en hudpleiers perspektiv har du riktig så fin hun du stolt kan gå med både med og uten sminke 😉 Huden har mye å si om man føler seg vel uten sminke vil jeg påstå. Nydelige, fine, positive deg !

    14. Jeg bruker absolutt ikke mye, av noe 🙂 Foundationen er bort i mot samme fargetone som hunden min (hvit- ha ha), så jeg føler meg ikke så mye sminket, egentlig 🙂
      Men jeg ser seriøst ut som et vrak uten noen ting- folk ser skremt på meg når jeg kommer i butikken uten sminke 😛 ha ha.. Men, jeg bryr meg ikke, men på jobb må jeg føle meg litt fresh 🙂

    15. Skjønn du er.
      Jeg går uten sminke til vanlig, jeg har fikset øyenbryn og vipper hos frisøren, men så har jeg så lyse øyenbryn at de vises ikke omtrent. Så napper og gjør dem mørkere der, men det er ikke sånn veldig ofte. Er mest bare meg uten maling på 😉

    16. Enilorac Nesenra: Så fint det var å høre da :)…jeg har jo litt “farger “i ansiktet så jeg føler meg ikke helt “naken”uten ..:)) Takk så pene ord :))

    17. Elin Slåen: ..nei da blir det nok veldig naturlig :))..det er nok bare noe du føler..men en venninne av meg sier at om hun skulle gått uten sminke hadde man ikke sett forskjell på forann og bak..det er litt artig sagt..hehe…
      Man må gjøre det en føler seg vel med..og noen ganger liker jeg å pynte meg litt ekstra ogs :))

    18. Veronica S: Tusen hjertelig takk :))..det er det nok mange som gjør ..og det forstår jeg om en føler seg helt “fargeløs”uten..Jeg har mørke bryn fra naturens side ..så kan jo hende jeg hadde gjort det annerledes om det ikke var slik :)) Du er nok fin både med og uten “maling ” ser i allefall slik ut det jeg har sett :))

    19. Bare en er vakker på “innsiden” også, så vil dette stråle ut og gjøre utsiden vakker også. Det mener jeg å se her. Så altså, så går det bra både med og uten sminke, alt etter anledning 🙂
      Ha en fin kveld fortsatt !

    20. I helgene orker jeg ikke alltid å ta meg bryet, for jeg syns jo det er kjedelig å styre på 😛 Men så kan jeg jo ikke gå ut uten solfaktor på, og det er masse solfaktor i hudpleien min, og da er det fort gjort å bare hive på litt foundation også, og vips er jeg jo ferdig “sminket”. Men jeg liker å ha på ingenting- da kan jeg liksom gni meg i øynene uten å tenke på om jeg er svart i halve fleisen etterpå 😛 he he

    21. Du er jo flott uten sminke også. Jeg innrømmer at selv om jeg synes jeg ser ok ut , så går jeg ingen sted uten litt mineralpudder og mascara på. Det blir liksom som å kle på seg. men den nye trenden ja, å være usminket, litt spennende da, å se hvor mange voksne som hiver seg på…

    22. Går for det aller meste usminket, litt på leppene men ellers naken hud!
      Så naturlig og nydelig du var!
      Det er alt for mange oversminka berter og som regel har de parfymert seg ihjel. .I tillegg liksom!
      Tar litt sol enten naturlig direkte fra sola eller solarium som også er utrolig deilig og avslappende…Da kommer fregnene mine frem..

    23. Vakre nydelige deg -har sagt det før <3
      Hadde eg sett ut som deg uten makeup hadde eg gått uten på jobb tilogmed.....men uten spør folk meg om eg er trøtt eller syk...og det er ikkje nett hyggelig å høre 😛
      det er jo sant da....det er pga hudtonen eg ser blass ut......men eg kan godt bare bruke øyebrynspudder,maskara og litt leppebalm for å se litt våken ut....
      Elllers trenger eg jo ikkje nett full krigsmaske...er ikkje så gale likssom 😀
      <3<3<3

    24. Så flott!
      Jeg er ikke flink med sminke, men kjenner at jeg kanskje skulle lært meg dette nå som jeg har rundet 40. Men gammel vane vond å vende så her er det mye usminket. Det er helt greit, men jeg skulle ønske jeg “kunne” sminke meg skikkelig. Jeg bruker hudkrem på kvelden, men den er kjøpt på rimi og gjør nytten sin.
      Ha en strålende fredag fine dama <3
      Klemmer

    25. Jeg må si du er flink.
      Jeg bruker stort sett maskara, og jeg steller huden min daglig. Har med at jeg ønsker å beholde et greit utssende så lenge som mulig.
      Jeg er flink med solfaktir. Har vært det hele livet heldigvis, og lite rynker på grunn av det. Men de kommer da. Selvfølgelig komer de. Jeg liker ikke bilder av meg selv uten sminke? Ikke bruker jeg mye, men jeg liker det ikke. De aller aller fleste bildene som havner på bloggen er alikevell tatt på fjellet eller i båten, og det er uten sminke..
      Jeg synes at unge jenter som har klare farger gjør seg best uten sminke spesielt på dag tid, og er glad for at bladet Det Nye tok dette opp.
      Jeg har faktisk begynt å kladde på en blogg om dette i går? Litt annen vinkling, men det er gøy.
      Du er uansett en flott dame, og jeg tenker livet farer pent med deg::) Slik.:)

    26. Synes du er flott selv uten sminke og det er nok godt for huden og kunne puste uten alle kremer som mange legger på i tykke lag . Jeg er nok som deg og bruker bare en dagkrem og sminker meg stort sett når jeg skal på fest eller et selskap:-)) Men bruker leppestift av og til og det hjelper jo når en ikke har noe annet klint inn i fjeset. En riktig fin pinsehelg ønsker jeg deg 🙂

    27. toveview: Det hjelper som regel å ha et vakkert indre …bildevakre mennesker med null varme i blikket gir sjeldent noe godt inntrykk…
      Takk for hyggelige ord :)) Helt enig i noen annledninger er det hyggelig å pynte seg litt ekstra :))
      Kos deg med fredagen videre :))

    28. Elin Slåen: Ja man må bruke det som passer for seg og huden har behov for…bruker ikke solfaktor daglig bare når jeg skal sitte ute i sola…men burde sikkert brukt det hver dag :))
      Øynesverte på “ville veier “er sjelden noe pent ja..hehe…

    29. maiken: Tusen takk :))…man må gjøre det en føler seg vel med…for meg føles det veldig naturlig å være usminket …for jeg har aldri brukt sminke daglig…bare om jeg skal pynte meg litt ekstra..
      Litt sminke kan være veldig pent..men tykke “masker”det blir ikke mye fint :))

    30. Usminka virkelighetsblogger,me: Det er mest behagelig sånn til hverdags :)) Det var koselig å høre…takk :)) Oversminket det er ikke mye fint nei..litt kan være veldig pent …når det dunster sterk parfyme da blir jeg kvalm…isj !!!
      Sjelden jeg tar sol..bare om jeg skal i bryllup eller noe og føler meg helt tufs…men veldig glad i å kjenne varmen av solstråler i friluft….så håper på sol snart ..hehe…:)) Fregner er sjarmerende da :)) Fin fredag videre :))

    31. cuskima: Tusen hjertelig takk…har jo både rynker og er blå under øynene..men velig koselig å høre :))
      Nei man må sminke seg om en føler seg mest vel med det..jeg har jo litt farge fra naturens side på bryn og vipper…ellers hadde vel jeg sminka meg litt oftere også tenker jeg :))…nei det er ikke mengden sminke man blir finere av ..men det lille ekstra ..Klem<3

    32. Fru Stussli: Takker :)) …ikke flink med det jeg heller…og de gangene jeg bruker noe..blir det heller for lite enn for mye :))..usminket er det beste..men som du sier greit å kunne litt de gangene en har lyst å bruke litt..Takker for hyggelig kommentar :))

    33. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk for det :)..ja selv om man ikke er “redd”for rynker…vil en jo ha minst mulig av dem ..:))…har jo sett deg både sminket og usminket på bilder…fin uansett .man må gjøre det en føler seg komfortabel med :))
      Mange unge sminker seg alt for mye og hadde vært mye finere med mindre eller ikke noe sminke…i allefall sånn til hverdags :))
      Leste jo innlegget ditt..og artig med litt annen vinkling av temate :)) Takker så mye <3

    34. Hobbystua: Det var koselig å høre tusen takk :))..ja noen bruker tykke lag “bestandig”det er nok ikke så bra…
      Jeg og syns det er ok å “spare”sminkinga til en skal noe en har lyst til å sminke seg litt ekstra til :))..litt leppestift eller gloss kan friske opp ja 🙂 Takk fin helg til deg også :))

    35. Jeg bruker sminke hver dag, utenom de dagene jeg er skikkelig sliten eller syk, og vet jeg ikke skal ut på noe. Jeg bruker ALDRI kremer i ansiktet. Helst ikke solkrem heller. Med en gang en krem nærmer seg ansiktet mitt, popper kvisene ut, og de klarer jeg meg veldig godt uten 😉 Men jeg sminker øynene, og bruker leppestift ofte. Jeg er så blek (totalt uten farge), at jeg i alle fall har på mascara når det er på det enkleste 😉
      Du derimot, har vakre og naturlige farger. Noe som gjør at det ikke er behov for sminke <3
      Ha en fin kveld vakre du 🙂 Klem <3

    36. eg er helt mørk,men nesten usynlige bryn og rimelig mellomfargete vipper…..litt poser under øynene….men er mest manglende fargeforskjeller som gjør meg litt flat å trøtt 😀

    37. Eva: Jeg synes hver og en skal gjøre det en føler seg mest vel med..også har det vel å gjøre med hva en har vennet seg til også :))..ja ikke alle hudtyper det er bra med fete kremer på …det finner man jo ut av etterhvert :)) Sminke kan absolutt være fint i passelige mengder :))
      Takk..jeg har jo litt farger..men er ofte veldig” blå”under øynene…men det er til å leve med….
      Vakre deg også :)) Klem tilbake <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg