Assosiasjoner !

Da jeg leste innlegget til Lady August (en blogg jeg anbefaler alle å lese)..se her… og så at hun hadde satt fast hånda si i en vase , kom jeg til å tenke på da jeg hadde et “kunststunt”med hånda mi i en baguettpose..innlegget kan sees her

Eller da jeg så en vase på Hadeland glassverk og kom til å tenke på bildet av et maleri jeg hadde sett..se her..mulig jeg er litt merkelig..men jeg kan ofte få assosiasjoner når jeg ser noe som ikke nødvendigvis ligner…men som av en eller annen grunn ..minner meg om noe…

På bildene under her kan dere se hvordan jeg assosierer …..men ellers er jeg normal…hehe…


Hånda til Lady August….og hånda mi….

Vase fra Hadeland glassverk…og bilde av maleriet…Det tåbelige mennesket…….#hadelandglassverk #kunst #norge #blogg #mjøndalen

 

46 kommentarer
    1. he he, artig innlegg, ja assosiasjoner kan avstedkomme mye rart, Og tankerekker er av og til utrolig intrikate og hopper fra det ene til det andre via utenkelige lenker igrunnen . 🙂
      Likte godt den siste bildeassosiasjonen din med vasen og bildet! 🙂 🙂

    2. Jeg lo godt da jeg leste det til Lady..
      Å komme på noe helt ennat og få bilder i hodet av ting.
      Det skjer ofte for meg også, og jeg må si at det underligste minner meg om noe helt annet.
      Det er jo gøy da.. At det er så mye som er i bevegelse i hodet vårt..
      🙂

    3. Veldig flott å kunne assosiere,og ikke minst med ting som i utgangspunktet kanskje ikke er like moro. Men det kan være en grei måte å det det humoristiske som stort sett finnes i alle situasjoner 🙂 Ha en fin søndag 🙂

    4. Hi-hi, jeg husker den vasen og bildet og skjønte det med en gang. Og ser jo helt klart likheten med disse hendene da 🙂 Moro med sånne assosiasjoner 🙂 Håper dagen din er god som gull 🙂 Jeg har vært på tur langs elva 🙂 Og snart setter jeg nesten mot landet 🙂 Klemmer <3

    5. hahahahahaha ja assossosiasjoner er jo ofte noe de som driver med læring og de kreative driver med…..ellers ville alt blitt kopi og likt.
      Er jo morsomt da….den lampen og den *damen* hahahaha
      Eg ser sånt i naturen ofte……eller ting som minner om ligner på…osv….

    6. monomarit: Takk, ja det er liksom bare noe som faller en inn.,ikke noe en bevisst går å ser etter :)9…..ikke sant de lignet..hehe…

    7. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja det var litt dramatisk det der..men det gikk heldigvis bra..hehe..
      Ja ,det er ikke noe en styrer selv..når man ser en ting ..kommer en liksom bare på noe en har sett før e.l….Greit å bruke de kreative hjernecellene litt :))

    8. dedicat: Sant..ja det meste kan ha en humoristisk vri…og jeg får ofte opp bilder ,tanker som ligger lagret i hjernen når jeg ser eller opplever ting :)) Fin kveld til deg :))

    9. frodith: Ja du så jo likheter der du :)) Vi er nok slik at vi lett assosierer ting begge to…men ikke alltid en ser det samme…og det er jo gøy :)) Veldig” sigen” i dag..men vi var en liten tur oppom eldste sønn i sta..hadde igjen mye pizza fra i går..så da fikk han noen biter :)) Hygg deg på landet 🙂 Klem <3

    10. cuskima: ..hehe…ja jeg er nok litt kreativ på enkelte områder..selv om jeg ikke er noe spessielt flink til å lage ting…så liker jeg å bruke fantasien :))
      Det meste en ser rundt seg kan en sikkert assosiere med noe om en tenker etter 🙂 Klem<3

    11. Ser jo tydelig likhet i form mellom vasen og dama! Jeg har også lett for å assosiere; noe som mange ganger har ført til ukontrollerte fniseanfall i de mest ubeleilige øyeblikk……. 😉

    12. Fidolina: Takk for det..må jo ha det litt gøy innimellom alt alvoret :)) ..og ja jeg ser likheten godt ..hehe…
      Kos deg videre i kveld du også :))

    13. karidansen: Bra det er flere enn meg som lett assosierer ting..haha..:)) Ja noen ganger er det greit å ikke fokusere for mye på likheter…det kan bli vanskelig å holde seg alvorlig ..og noe ganger passer det liksom ikke helt å gi seg over i latter…:)))

    14. Jeg ser likheten mellom den røde vasen og bildet :o)) Jeg drar litt på smilenbåndet av bildet, og de snasene øredobbene, for det er faktisk noe jeg godt kunne ha funnet på å gå med, hehehe :o))

    15. Leste det samme og tenkte med en gang på Emil i Lønneberget – han setter hodet sitt fast i suppekrukka i en episode.

    16. Hehehe det er jammen fort gjort, men fra nå av skal jeg begynne å gå rundt med zalo i lomma, bare for sikkerhetskyld liksom 😀 Jeg tror jeg tenker litt som deg for jeg kan se en form og tenke på noe helt annet bare med nesten samme form <3 godklæmme og takk for linking 🙂

    17. ladyaugust: Ja , du har det med å “rote deg oppi ” litt avhvert du….men det ordner seg jo heldigvis :)) Vi bruker vel den kreative hjernehalvdelen mye da :)) Bare hyggelig…Sov godt 🙂 Klem<3

    18. Ja det er litt rart men jeg tror det kanskje er fordi jeg skriver om det mens man kanskje burde latt være liksom hahaha Kanskje alle andre også gjør slike ting bare er superdyktige på å kamuflere det? Ikke vet jeg men jeg har en følelse av at jeg roter meg borti mer enn gjennomsnittet, i alle fall utfra Engelens utalelser haha <3

    19. Hehe, jeg husker da du skrev innlegget med vasen og maleriet 🙂 Men høres litt ille ut å sette hånda fast i en vase. Unner henne ikke en sånn opplevelse 😉
      Håper du har hatt en fin helg. Jeg har avsluttet helgen med min lillebrors bursdag, og etterpå en god kveldstur 🙂
      Nattaklem til deg <3

    20. Eva: Synes de bildene er litt fine så ok å bruke dem igjen :))..ja stakkars..men det gikk jo greit da ..hehe..
      Helga har vært grei..men formen er litt ekstra “laber”om dagen..men får til å kose meg litt for det da :)) Høres ut som du hygget deg..det er bra :)) Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg