Litt isj og usj….og nymalte vinduskarmer….

Må bare uffe meg litt, for med en allerede laber form (pga. ME )….blir det ikke noe bedre av at pollensesongen er i gang..merker det for å si det mildt..men det positive for mitt vedkommende er at jeg bare reagerer tidlig på våren..i hovedsak av bjørka..kjenner folk som reagerer på det meste ..stakkars dem….

Også uffer jeg meg litt over rotet i stua om dagen også da….for med lister som skal byttes og karmer og dører som skal males tar det litt tid ( mannen slurver ikke når han pusser opp må vite ) ….

Men som dere ser av bildet nederst så er det verdt å tåle en periode med rot…for det blir jo veldig fint synes jeg ……


Heldigvis midlertidig….

Slik så det ut….

 Og slik ble det…….#oppussing #hjem #pollen #allergi #mjøndalen

75 kommentarer
    1. Ingen tvil om at det er verdt litt rot når det blir så pent med nymalte vinduer og dører i hvitt.-) Romfølelsen blir helt annerledes etter litt maling. Og slikt tar tid men så skal det gjøres ordentlig så blir sikkert 2-3 strøk vil jeg tro. Men godt malingen en kjøper nå tørker fort så en slipper og gå i malingslukt i tide og utide. Håper du får en fin helg Anne:-))

    2. Ja den pollen sesongen ødelegger for mange. Jeg kjenner det mest når det er vind og på våren. Det er egentlig ikke så rart at vi reagerer når jeg ser hvor mye som ligger på hagemøblene hver dag.
      Så fint det blir med hvitmalte karmer 🙂 Nå kan du bare glede deg til det blir ferdig 🙂 Vi venter på nye møbler til stua. Bytter ut alt og det kommer ikke neste uke. Gleder meg 🙂
      Kos deg inn kveld 🙂 klem fra meg ♡

    3. Pollen er jeg ikke plaget av men veit om endel som plages. Nymalte karmer i stua blir bra, litt rot må man regne med når det står på men fint blir det. Bra og bli ferdig før det blir for varmt inne når sola kommer.

    4. Hobbystua: Er enig i det…selv om det er slitsomt å “gå i rot”..det blir lettere og lyserer med hvitt..helt klart :))..Han tar fire strøk .to grunnstrøk og toppstrøk..også pusser han lett over og lar det stå minst 24 timer mellom hvert strøk..så ikke rart det tar tid…men da holder det seg nok lenge pent også :)Takk og fin helg til deg også :))

    5. Åse Helen: Slitsomme greier..men jeg var enda verre før om åra…nå går det ann å “leve med”men er utrolig plagsomt :))
      Takk, blir fornøyd..og gleder meg til det er ferdig og alt er på plass igjen 🙂 Spennende med nye møbler da..håper du blir fornøyd …og håper å få se et bilde av det etterhvert :)) Klem tilbake og fin kveld du også <3

    6. Helge: Det er du heldig med…var aldri allergisk før jeg fikk den eldste sønnen..men da skjedde det vel noen forandringer i kroppen da..og siden har jeg vært allergisk mot bjørk, endel frukt og grønnsaker og en del type nøtter…
      Ja greit ¨å ha slikt arbeide unnagjort før sommeren forhåpentligvis kommer for fullt :)) God helg :))

    7. Det er slitsomt å bli så trøtt og sigen av pollen, og du som har ME fra før, så blir det nok enda verre. Syne ikke det høres noe greit ut. Men håper det gir seg litt mot sommeren da 🙂 OG det blir fint hos dere 🙂 Nå er det bare en måneds tid, så begynner vi flytting og ordning også 🙂 De maler i dag 🙂 Stor fredagsklem <3

    8. Det ble veldig delikat! Når trepanel begynner å mørkne , er det greit å male det. Han mannen din virker jammen som en Kjernekar.(Så har’n er Kjernekone også, tror jeg, sjøl om hun sier at hun isjer og usjer litt av og til…) Det er bedre at han bruker tid og gjør det nøye enn at det går over stokk og stein – så malinga skvetter….. I så fall går man der og irriterer seg over det hver gang man ser det! Ja pollensesongen er slitsom for mange. Det kan gå på humøret løs når øynene og nesa renner og allmenntilstanden blir dårlig! 🙂

    9. Dette blir så flott , gleder meg med dere .
      Lyst og lyst og lyyyyst .
      Inn med lyset 😃🌞
      Men ja endel rot etc følger med.
      Men se frem til at du og din flinke mann kan sette dere ned og nyte et flott arbeid 😍
      Synes virkelig du byr på deg selv nå med alle dine plager .
      Flink jente er du .
      God malehelg og husk pauser 💚
      Klem

    10. Så fint det blir. Vi tok den prosessen med bytting av listverk for noen år siden, og det ble lyst og fint. Nyt synet av det ,for nå er du klar Hos oss skal det males vinduer, karmer og lister i sommer og jeg gleder meg ikke! Men det må til for å få det pent. Vi hadde sånne ferdigmalte lister, og på grunn av at vi tok hele huset med gulv og tak, orket vi ikke mer da. Men nå sier mannen i huset at det skal gjøres. Håper han maler litt sammen med meg. 🙂 Ha en fin kveld. Her lukter det jammen vafler! 🙂

    11. frodith: Det er litt slitsomt ja..men det med pollenet pleier ikke vare så mange uker for meg…men inntenst mens det står på :)) Takk, ja trengs litt oppgraderinger i et hus innimellom..og godt jeg har en mann som er flink med slikt …:) Blir nok spennende tider for dere..og sikkert en fin måte å få rufsa/rydda opp litt det å flytte 🙂 Ferdigmalt er jo veldig greit da..hehe.. Klem og fin kveld til deg <3

    12. karidansen: Takk, ja det gjør det litt lysere og mer delikat..hadde furupanel på veggene i halve stua før..men de ble malt for mange år siden :))..hehe..ja kan ikke klage på mannen her ..og jeg er jo grei mot han også ja…selv om jeg ikke hjelper til med oppussinga …:))
      Veldig plagsomt med pollenet..men heldigvis begrensa hvor lenge jeg merker det..2-3 uker så er mye gjort..:))

    13. lisbeth lone: Takk…det er deilig å få friska opp litt i huset ja…og lyst blir veldig delikat :)) Ja den grøvste jobben i stua er vel gjort over helga nå…men han skal ta de andre romma også…men det er litt enklere..
      Takk, ja noen ganger er det greit å “få det ut”..og heldigvis er jo det med pollenet noe som bare varer en ganske kort periode for mitt tilfelle da :))…mannen holder på i timesvis når han setter i gang..men han spiser litt innimellom da..hehe…Klem tilbake :))

    14. natheless: Tusen takk, har man hus …eller leilighet for den saksskyld..må det vedlikeholdes..og med min mangel på energi..blir det stort sett mannen som gjør slike ting :))…men jeg lager litt middag til ham da…:)) Greit med pauser fra opppussing …så en kan ha det litt trivelig rundt seg en periode før neste prosjekt :)) Dere får få til et bra sammarbeide om malinga da ; ) Vafler…nam,nam ..:))

    15. Så fint han har deg til å heie på seg da!!! Koselig å se arbeidet vokser fram selv om man ikke kan gjøre det selv. Vi ha samarbeidet om det meste, så det går nok fint. Men jeg liker ikke alt rotet det fører med seg akkurat. Men så blir det ferdig for noen år igjen da!

    16. natheless: ..hehe..ja noen må jo ta den heierollen også :)) I perioder må det bare være slik om en ikke vill ha et hjem som “forfaller”..og det vil man jo ikke ..

    17. Så herlig:)) Jeg fikk malt vinduer i stua tidligere i år jeg også.. Det blir som å få ei ny stue:))) Riktig god helg ønskes herfra til deg..

    18. littavkobling.blogg.no: ..det er ikke så veldig trivelig ..men ja, når en vet det blir bra får en tåle det for en periode :))
      Ja det er pyton…håper ikke din allergi vare så alt for lenge heller :)) Fin kveld tilbake :))

    19. aina: Takk, ja det blir ganske fint :)) ..sikkert blitt fint hos deg også…greit å holde det vedlike :)) Takk, det samme til deg <3

    20. spira: Takk, så hyggelig du syne det ble fint..og ja det må jo være litt ting fremme for å få gjort noe slikt :)) Sikkert ikke lurt å starte opp med slikt midt oppi fødsler og greier nei…dere får heller starte når det er unnagjort 🙂 Kos deg i kveld :))

    21. ladyaugust: Takk, ja det gjør det, så jeg er fornøyd :))..ikke sant først rot…så veldig bra…Fredagsklem og fin helg til deg også<3

    22. Pollen er noe herk. Jeg føler meg som en zombie som bare gjør det aller aller nødvendigste for tiden. Orker ingenting. Gleder meg til sommeren når det verste er over!
      Det blir veldig fint med mymalte larmer ser jeg,verdt litt rot i mellomtiden 🙂
      God helg <3

    23. Jeg kjenner godt til allergier..men er heldigvis spart for det selv. Og jeg overtok jo hjemhuset for mange år siden.. og oppussing er vært en del av ryggraden i den spinkle skrotten min. Men jeg har lært meg til å se på “rotet,, som man kan se på enkelte årstider: En ren og skjær overgang til noe bedre.. som bare er nødt til å være der.. ” Ha en fin kveld 🙂

    24. ble utrolig flott og lyst og åpent så ja man må tåle bittelitt rot da
      God bedring med pollenstyret……..i dag regner det her så føler null og nix pollen
      <3

    25. Så fint det blir 🙂 Jeg er allergisk mot gress, så jeg kjenner til det. Jeg er blitt mer og mer interessert i hage med årene og da vi flyttet inn i nytt hus for et par år siden anla vi hage uten gress. Så nå kan jeg ligge på kne og luke uten å blir dårlig 🙂

    26. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Da er det bare å holde ut “rotet” for dette blei veldig fint. Det er bare å holde it pollenet også for etterpå kommer deilig sommer og friske farger. God helg til deg og dine.

    27. wenchepia: Ja det er en slitsom periode…heldigvis så er det en forbigående plage…i allefall for meg..:)) Sommer blir deilg….
      Takk, ja resultatet blir fint..så jeg får holde ut…hehe…God helg til deg også :))

    28. spisogspar: Nei, rotet hadde det vært greit å vært foruten..men det må nok til skal noe bli gjort..så får tåle det for en periode :)) Takk, ja blir bra :)) Fin dag videre:))

    29. dedicat: Ja det er mange rundt omkring med allergier..og noen er allergiske mot alt…ikke noe moro…
      Det var en smart måte å se på rotet på..og det er jo sant, det er der jo for at det skal bli finere og man må jo holde ting vedlike :)) Fortsatt fin lørdag :))

    30. Min matgale verden: Ja, det er sant det…det må jo være der om noe skal bli gjort :)) Takk, er fornøyd også :)) Jeg er også bedre av allergien nå en før..jeg fikk det etter at jeg var gravid første gang…før det reagerte jeg ikke på noe :)) Lørdagsklem til deg :))

    31. cuskima: Tusen takk, ja det er sant det..må jo ha det han trnger til jobben fremme ..sånn er det bare :))
      Takk for det, nå regner det her også..så da blir kanskje ikke de pollen plagene så ille :)) Fin lørdag til deg :))

    32. dandilion: Tusen takk for det :)) Mannen min er også allergisk mot gress…det slipper heldigvis jeg :)) Så lurt det var å tilpasse hagen ut i fra det ….kos deg i hagen..her regner det i dag da..men det kommer nok sol igjen også :)) Fin dag videre :))

    33. Fru Tunheim: Det er sant..og jeg blir veldig fornøyd med resultatet :)) Ja et par uker til så er nok de største pollen plagene over for meg…så sommeren kan nytes…
      Takk det samme til deg og dine :))

    34. Så flott det blir, du er heldig som har mann som gjør slike ting. 🙂
      Her i huset blir det meste gjort av meg selv, både roting og rydding og maling av diverse sort, ikke alltid like enkelt.
      Men veldig gøy og få det gjort da. Jeg har en lignende jobb på soverommet mitt oppe, der er døra til balkongen ikke malt, og et vindu i trappegangen er heller ikke malt, og haugevis av lister som må males.. hmmm
      Jeg burde nok finne meg en mann, – men er ikke sikker på om jeg ønsker det.. hi hi
      Ha en fin fin lørdag! 🙂

    35. monomarit: Tusen takk..ja han er flink til å holde det i orden her :)) Jeg er ikke god på slikt, men hadde jeg bodd alene måtte jeg vel trå til jeg også :))…men du kan vel kanskje sette bort noe…
      Skal du finne deg en mann , så ikke gjør det bare for oppussinga…du må like ham ellers også..hehe…:)) Takk, fin dag videre til deg også :))

    36. Ritamarita: Tusen takk snille du :)) ..oj, da har han det ille..mannen her reagerer på gress, så vi har en ille periode hver :))..ja det gjør ikke formen noe bedre ..men det er jo forbigående heldigvis :))
      Takk, ja jeg er fornøyd med resultatet :)) Takk det samme til deg …stooor klem tilbake <3

    37. Så flott det blir 😀
      Er rart med det, blir som oftest litt kaos alle veier når man holder på å pusse opp. Men ,men, det blir j fint til slutt 😀
      SÅ kjedelig at formen er laber…. Håper det bedrer seg, tungt å gå slik.
      God helg til deg og dine <3

    38. ingerslilleverden.blogg.no: Tusen takk …ja det må jo være slik mens det står på..det blir bra ja :))
      Ja , vant til lite energi…men ekstra plagsomt med allergien i tillegg…men den varer heldigvis ikke evig…. Takk, fin helg videre til deg og dine også :))

    39. Pollen begynte å komme til meg også for ett par år siden , jeg skjønte ikke hva det var før bestemor sa at man kan faktisk få det når man blir eldre også …selv om man ikke har hatt det før , ja haha …for jeg trodde nemlig jeg var blitt forkjølet eller noe annet merkelig ;-D Husker det slik i alle fall …
      Ble jo nydelig hos deg da 🙂 Men slitsomt når det er rotete , liker ikke jeg heller det ….men men noen ganger må man tåle det …usj uansett …Ja og jeg håper virkelig du føler deg litt bedre nå på alle områder ??? Hvis ikke stor god bedringsklem fra meg

    40. cathrinehenriksen: Dumt det da..jeg reagerte aldri på noe før jeg fikk barn..da ble det vel litt forvirring i hormonene kanskje ..eller noe sånt..men jeg har vært bedre de siste åra enn jeg var før…men det er plagsomt ja..håper du slipper lett unna plagene…:))
      Tusen takk for det..og nå har vi fått rydda vekk av det rotbordet også..så i kveld kan jeg nyte synet av nymalte karmer ..:))) Takker så mye..går seg nok til snart 🙂 Klem tilbake fra Mjøndalen<3

    41. Takk =) Ja jeg har allergimedisin 😀 Det funker bra , og tror ikke det er noe farlig å ta slik jeg har skjønt det så da går det fint 😀 Men da jeg ikke hadde det var det fysj og fy ja ….kunne jo ikke sitte ute uten å hovne opp nærmest …jaja ;-D
      Ja må gå seg til 😮 Å det hjelper nok på med rent og ryddig stue ja 🙂 Hjelper på humøret i alle fall tror jeg 😀 ?
      Klemmer mer <3

    42. cathrinehenriksen: Fint medesinen funker på deg..tar en zyrtek om dagen ..noen ganger føler jeg det hjelper litt ..andre ganger ikke :))
      Alt føles litt enklere med rent og ryddig..hehe..selv om det ikke løser problemer …<3<3

    43. Ja, det ble virkelig fint. Kjekt å friske opp litt. Sånne små detaljer betyr jo faktisk ganske mye 🙂 Det ble kjempefint. Noe å glede seg over 🙂
      Pollensesongen er ikke så mye å glede seg over. I alle fall ikke pollendelen av sesongen. Det begynner med bjørka for min del, og fortsetter med gress. Jeg er helårsallergiker, så er på medisiner året rundt, men merker det likevel godt når denne tiden slår til. For da blir alt litt ekstra, uansett 🙂
      Men snart er bjørka ferdig, så da kan du begynne å slappe av litt når det gjelder allergien 🙂
      Ha en herlig lørdagskveld. Kos dere masse i nymalte omgivelser 🙂
      Stor klem herfra <3

    44. Eva: Tusen takk..koselig å høre..og ja det ser litt freshere og mer moderne ut med det hvite…så jeg er fornøyd :))
      Nei pollen er ille, men jeg reagerer jo heldigvis ikke på gress jeg da..da er det mannen sin tur…
      Ille å reagere på alt da..bra du har medisiner som i allefall hjelper noe :)) Nå skal vi kose oss med hjemmelaget pizza ..nam, nam….:))) Klem tilbake <3

    45. Eg reagerte veldig på det meste før, men merker nesten ingen ting no etter at eg la om kosten. Men i perioder når eg ikkje er heilt flink, så merker eg det litt mer.
      Det blir lekkert og siden han er så nøye, så blir det jo kjempebra. Men klart til meir nøye han er til lengre tid blir det rotete hos deg. DU får glede deg til det er ferdig bare.
      I dag kan du nyte sola igjen. Litt kaldt enno, men det blir nok fint vil eg tro ja.
      Ha ein vakker dag i solskinnet. klem <3

    46. gretashobby: Det er fint å høre da..greit med alle plager en kan være foruten :))
      Takk, ja det blir pent..og nå er hen så si ferdig i stua..og de andre romma er det bytta lister på ..så da blir det bare å male..og det går jo litt kjappere da :)) Kos deg i sola du også 🙂 Klem<3

    47. Det ble så mye penere, absolutt verdt og vente på. Jeg har den samme døra ut på terrassen, det ligner faktis her som hos deg – før. Har tenkt på det en stund – få malt det trehvite hvitt.
      Ellers ønsker jeg deg en bedre tid framover, både med krefter og allergi. Klem <3.

    48. BforB: Takk, ja det blir litt lysere og mer delikat..selv om jeg har vært glad i trehitt også jeg :))..greit med litt fornying av og til :))
      Takk, så hyggelig av deg..alle gode ønsker til deg også 🙂 Søndagsklem<3

    49. Audhild Mamma til lille Willi: Takk, ja det blir litt lysere og mer delikat liksom :))..kjedelig ..håper du ikke er for ille plaget :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg