Liljekonvall…

Da jeg var ute med det nye kameraet i stad kom jeg over denne blomsten..og selv om jeg synes det var tidlig å finne Liljekonvall …så må det jo være det…???

Tok en del bilder..noen ble bra, noen ikke slik jeg håpa på..men det var litt i kveldinga så mangla det gode dagslyset…men tror jeg kan bli fornøyd bare jeg får øvd meg litt mer.

Plukker ut noen bilder i morgen…nå orker jeg ikke mer ” tekniske ting” i dag …..Ikke helt skarpt det bildet her…men øvelse gjør mester…


#liljekonvall #blomster #mjøndalen #norge #blogg

40 kommentarer
    1. Fin liljekonvall 🙂 Og det med fokuset er noe man må øve på tror jeg, eller stille på auto-knappen. Du kan også redigere nå etterpå 🙂 Gleder meg til å se mer 🙂 KLemmer og god natt med tid og stunder 🙂 <3

    2. Artig at du legger ut bilder på første forsøk. Ja, det må vel være liljekonvall. Det er nok noen uker før den titter fram her, men vi skal ikke lenger enn ned til Dala før våren har gjort sitt inntog. Her ligger vi omtrent på 400 m. – noe som innebærer flott utsikt! Så får vi heller tåle å vente litt på våren…… 😀

    3. Øvelse gjør mester! bilde var slettes ikke så dumt det, men det er sant om du sier, dagslys og generelt belysning er viktig 🙂 Titt gjerne innom min blogg og følg meg, jeg følger selvsagt tilbake 🙂

    4. Gratulerer med nytt kamera 🙂 Du har sikkert skrevet om det tidligere, men jeg har ikke fått så god anledning til å lese blogg den siste tiden, så nå begynner jeg med dagen i dag, og jobber meg litt bakover 🙂
      Liljekonvaller er jo nydelige. Jeg har noen i bedet mitt også, men pleier å luke bort de fleste. De sprer seg veldig.
      Flott bilde. Og ja, som flere sier over her, øvelse gjør mester. Dette blir bra 😀
      Ha en flott kveld, og kos deg uten tekniske nyvinninger 🙂 Stor klem fra meg <3

    5. Det er så lenge siden jeg har sett liljekonvall ute i naturen, dermed var det koselig å se bildet ditt. Skogbunnen rett bortenfor blokken her jeg bor, er dekket av liljekonvall-blader. Dessverre så er det ikke noen blomster på noen av dem!
      Grattis med nytt kamera, og nå tenker jeg det blir mye fine bilder på bloggen utover :o)) Det tar litt tid å bli kjent med kamera, og bli vant til det. Jeg kjøpte nytt for et par år siden, men har ikke brukt det så mye… Nå i våres har jeg derimot begynt å ta det med meg når jeg har tatt meg en tur :o))

    6. Hoppla, liljekonvall allerede? Det er det jeg sier, naturen eksploderer og alt spretter ut på en gang. Tror vi må løpe fort om dagen om vi skal klare å få med oss alt som vokser og gror! Kos deg med kameraet og ha en fin kveld. 🙂

    7. Det blir mye fine blomster og ta bilder av etterhvert. Mange finesser på slike kameraer, en fellesnevner for at bilde skal bli bra eller dårlig er lys. Tar noen bilder sjøl men bilder av naturen blir så fort like.

    8. Oj…..det var fryktelig tidlig, liljekonvall i mai. Jeg er så glad i duften av den blomsten.
      Og bli kjent med et nytt kamera må en gi seg tid til. Gleder meg til å se resultata framover :))))

    9. Grete/Margarites: Ja , jeg ble overrasket..det er jo ikke vanlig på denne tiden…men det er visst snart ikke noe som er “vanlig”lenger..hehe…Blir nok bra ja ..takk :))

    10. frodith: Takker for det :)) Ja , jeg tok mest på auto..men zooma jeg ble det uskarpt o.l …men dette kommer vel etterhvert ja :)) Legger ut noen bilder etterpå :)) Klem<3

    11. karidansen: Ja , man må jo “hoppe i det”..og så tidlig liljekonvall måtte jo dokumenteres :)) Ja om våren kommer litt senere er den jo like flott for det..i allefall om det er solskinn :))

    12. Eva: Takk snille deg :)) Ikke altid man kan prioritere blogglesing…sånn er det bare :)) Ikke sant de er nydelige…så koselig å ha i hagen…men for mange er ikke så fint nei :)) Ja jeg har så vidt fått prøvd litt..og tør ikke” fikle “for mye på egenhånd….Klem og fin dag videre <3

    13. Vera Lynn: Takker for det..da er det nok ikke så lenge til det blir blomst på de hos deg heller tenker jeg :))
      Takk for det , ja altid litt tilvenning med nytt..men får ta den tida som trengs :)) Du har jo veldig mange flotte bilder..så kameraet ditt virke som det er bra :)) Fin dag videre :))

    14. natheless: Ja , ble veldig overrasket da jeg så det ..men virker som blomstene stadig kommer tidligere :)) Gøy å ta blomsterbilder og andre bilder i naturen :)) Takk, fortsatt fin dag til deg :))

    15. Helge: Ja det blomstrer flott rundt omkring nå om dagen :)) Ja litt tid å sette seg inn i alt..men får starte med det enkleste 🙂 Lys er avgjørende ja..men blir man god ..klarer man vel å få bra bilder uansett :)) Kan fort bli likt..men artig å ha med kamera på tur :))

    16. BforB: Veldig tidlig..en mnd senere hadde jeg forventa..men kanskje det bare var disse som hadde tatt litt feil av datoen …hehe…:))
      Får begynne i det små..og håpe jeg blir god på det :)) Fin dag videre <3

    17. Øvelser gjør mester vet du. Var jo ikkje verst det der. Blir nok masse flotte bilder fremover no. Får prøve å få med emg ein del hvertfall. Får sjå kossen det blir med blogging fremover. Ha ein fin kveld. Eg skal bare kvile litt til no før vi setter igang med siste innspurt. Klemmen

    18. gretashobby: Helt klart :)) Neida helt greit bilde..men vet det kan bli så mye bedre med noen små triks:)) Ikke pes med å følge med på blogger…kos deg heller der du er du :))
      Men håper å høre litt hvordan du har det da :)) Håper du får en deilig hvil 🙂 Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg