Nytt kamera !

Dere som har lest bloggen en stund, har nok fått med dere at jeg mista speilreflekskameraet jeg lånte av sønnen i bakken så blitzen slutta å fungere, bestilte ny blitz men det tar jo så lang tid…så i går kjøpte jeg meg etter anbefaling av yngste sønn nytt kamera i steden..så nå skal jeg ut en liten tur å øve meg litt.

Men det blir nok fortsatt det lille kompaktkameraet som blir mest med på tur…

Her ser dere mitt nye vidunder..bare synd jeg ikke orker sette meg inn i så mye finesser…men har lært å trykke på “ta bilde knappen” alt…så det er håp….


#canon #eos700d #kamera #foto #speilreflekskamera #mjøndalen

 

 

48 kommentarer
    1. Gratulerer med kameraet! 😀 Finessene lærer du etter hvert…. Jeg lærte meg at kameraet mitt hadde svart/hvitt funksjon først nå nylig. Jeg kjøpte det i USA i 2007, så det var vel på tide…! 😉

    2. Det se ut til å være proffe greier, men du er jo flink, å fotografere. Slit.an, som vi seier her vest.

    3. Gratulere med nytt kamera!:)
      Du kommer til og like det utrolig godt.
      jeg har et canon, og jeg er utrolig glad i det, og lærer stadig og bruke det 🙂
      Noe ud også kommer til og gjøre 🙂

    4. Gratulerer med nytt kamera. Er alltid for alle mye å sette seg inn i når man kjøper seg nye leketøy. Du er vand til kamera, så lærer du det nok fort. å bruke det. Skal bli spennende å sjå dei nye bildene med nytt kamera. Skal vel få oss nytt kamera ein gong vi også. Men det får vente litt . Klem fra emg til deg <3

    5. Spent på bildene som kommer da 🙂 Jeg må også ha en sånn helautomatisk knapp 😀 Orker sjelden sette meg inni mye. Nettbrettet er nok, så da får kamera være av den vanlige sorten en stund 😀 Blir fine bilder med det også 🙂 Men får LITT lyst på dette du har da 🙂 Blir sikkert enda finere 🙂 Kos deg 🙂 Klemmer <3

    6. Nå skal du se det blir gøy! Gratulerer med nytt kamera. Jeg så på et program på tv, og der sa de at automatisk bildetakning var garantert vellykket, så alt det andre trenger du ikke sette deg inn i med en gang. Lykke til! 🙂

    7. Åh.. så gøy! =D Slitan med nytt kamera, no blir det mye bilder kan eg tenke meg 😉 Blir spennende å se hva du kommer med 😉
      Eg selv har ikke tatt så mye bilder med kameraet mitt den siste tiden, er skole som har opptatt tiden min nå, men når eg endelig har fått den avgårde. DA skal eg begynne å ta mye bilder igjen =) Gleder meg til det 😉

    8. Gratulerer 🙂 Jeg har et Canon 500D. Fotoklubben her hadde et kortkurs på introduksjon i bruk av kamera.. men jeg har lang vei ennå. Lykke til.. det blir helt greie bilder på Auto også 😀

    9. gretashobby: Takk..ja jeg liker best å bruke det jeg er vant til..men det var visst ikke bare..bare å få tak i den blitzen …så da blei det nytt :)) Har vært en tur å tatt noen..men må lære å stille inn litt etter kveldslys o.l bare knipsa jeg..hehe..
      Veldig ok å ha et bra kamera..men jeg er fornøyd med det lille kompaktkameraet også jeg da :)) Klem tilbake :))

    10. frodith: Har tatt noen nå..men bare på “måfå”..noen ble fine ..andre ikke , men må jo knipse i vei litt for å lære :)) Du tar jo flotte bilder som du gjør..men tar man mye bilder er det jo ok å kjøpe seg et nytt om man har lyst også :)) Godklem<3

    11. natheless: Detta blir moro vettu :)) Blir nok ikke dette jeg “drasser”rundt på til vanlig..men av og til..og til antrekk f.eks…:)) Så bra de sa det..ellers får jeg få yngste sønn til å lære meg litt..han har satt seg litt inn i innstillinger og slikt :)) Har knipsa litt ute nå..men bare på automatisk ja :))
      Takk for det :))

    12. Fidolina: Takk, ja litt moro..selv om jeg mest glad i å bruke ting jeg er vant med..:)) Håper å få tatt mange fine bilder etterhvert ..det er i allefall gøy å fotografere :))
      Ja du har jo mye å henge fingrene i..men det er egentlig litt avslappende å gå tur med kameraet..å se etter motiver :))

    13. dedicat: Takk..ja da er du inn i det med Canon du da…sikkert lurt å ta kurs…ellers får jeg prøve og feile :)) Bra det funker med auto også :))

    14. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Oj så bra..jeg får kjøpe flere linser etterhvert..men fint å høre du er fornøyd :)) Skal bli moro ja :))

    15. Slit’an – eller gratulerer med nytt kamera. Heldigvis har disse kameraene så grønn knapp, eller automatisk. Begge tvillingene her har Cannon kamera, og bildene blir kjempeflott. Jeg glemmer hva de ulike innstillingene gjør, så jeg tar som regel bilder på automatisk. Men det er så utrolig mange muligheter. Lykke til og kos deg med nytt kamera!

    16. Grattis det er jo superfint 🙂 Engelen har også et kamera som ligner det der men jeg skjønner sånn ca en ting, trykke på bildeknappen haha Kos deg med kvelden og nytt kamera <3 klæm 🙂

    17. Ja, det er jo det, men om eg gjøre det nett nå for tiden så hadde eg sikkert fått dårlig samvittighet for at eg er ute og koser meg med å ta bilder og se etter noe å ta bilder av, enn å sitter hjemme med oppgaven som eg da burde ha gjort 😛 hehe.. Men det er bare få uker igjen nå 😉
      Ja, du må kose deg masse med det nye kameraet 😉 Eg kan ennå ikke med alle innstillingene på mitt kamera 😛 hehe… Tipper det blir mye fine bilder fremover 😉
      Ha en riktig god kveld =)

    18. Slitan” med nytt kamera. Da venter vi oss mange flotte bilder fremover.:) Hører gjerne mer om hvordan det er å bruke det, om det er vanskelig å finne ut av osv., og om du bruker det

    19. Gratulerer så mye med nytt kamera 🙂 Så kjekt, men ja, litt å sette seg inn i. Men det går så fint atte 🙂 Jeg har 600D selv, og har sakte men sikkert lært meg litt og litt. Men er utrolig flink til å bruke alt som er automatisk 😉
      Kos deg masse 🙂
      Klem <3

    20. Grete/Margarites: Takk, det skal nok bli brukt ja :)) Greit med automatisk ja..i allefall til en får lært seg et par funksoner :)) Hører folk er fornøyde med Canon så håper jeg blir det også :)) ..ja ting som ikke bruker daglig glemmes fort her også:) Ha en fin dag videre :))

    21. Fidolina: Ja , du må vel prioritere …sånn er det bare noen ganger :)) Så får du fotografere desto mer når du får tid :)) Kommer nok litt bilder underveis ja :)) Fin dag videre :))

    22. maiken: Takker..kommer nok bilder , men tar vel litt tid før de blir “perfekte” 🙂 Det kan jeg fortelle etterhvert vettu :)) Fin dag videre til deg :))

    23. Eva: Tusen takk :)) Blir spennende, men blir nok ofte at jeg har med det lille kameraet på tur..men skal lære meg dette også…men på den enklest mulige måten :))
      Du tar jo supre bilder :)) Godklem fra meg<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg