Opp-ned kake…..oppskrift…

Her er oppskrift på kaka jeg skrev om i gårsdagens innlegg. denne bakte jeg ofte før, men nå var det lenge siden, og det er ei skikkelig “kosekake”….navnet er pga..at det man har i bunnen av forma ,blir toppen på den ferdige kaka.

Nå valgte jeg å fordele røra til ei stor kake i to mindre former, fordi vi ikke var så mange som skulle spise her…så nå har jeg en liten bunn til klar i fryseren , kjekt å ha…

Jeg brukte full mengde med fyll …så den ble ekstra god…derfor delte jeg i tre lag…ellers deler jeg kaka bare en gang på ei større kake….

Slik ble de små bunnene……

 

3 egg

3 dl sukker…pisk dette

3 dl hv.mel

1 dl vann

1 ts bakepulver

1 ss kakao …alt blandes

30g smør 100g hakka mandler og en ss sukker , røres sammen og varmes i en kjele….Ha det i bunnen av forma og hell røra over.

Stekes på 180 grader midt i ovnen ca 1/2 time……avkjøl og del i to.

Fyll: En pakke vaniljesaus til koking …se på pakka for sukker og melk, men husk å halvere melkemengde i forhold til det det skal være i saus…avkjøl..og bland med 2,5 dl piska fløte…legg mellom lagene.

Ferdig lita kake….


#baking #kakeoppskrifter #mjøndalen #matblogg #blogg

 

 

 

62 kommentarer

Siste innlegg