På jakt etter hvitveis !

Siden jeg ikke hadde sett hvitveisen enda i år, bortsett fra på andres bilder..gikk jeg meg ei lita runde nå i stad, mens mannen holdt på å pusse vinduskarmer for harde livet.

Det var jo nydelig vær og deilig og varmt , så jeg tok med en klementin og kamera..og gikk runda jeg pleier her oppe hvor vi bor..var flere uker siden sist jeg gikk her nå..så det var koselig å se seg litt rundt i nærområdet igjen.

Og jo da jeg fant hvitveis…men det var fortsatt litt snø igjen rundt om kring også…så fortsatt spor etter vinteren. Her oppe vi bor var det fortsatt mest blåveis, men masse hvitveis på gang også…om du ser nederst i innlegget var det noe jeg synes var litt gøy…jeg måtte i allefall smile da jeg så det…..

Litt tekst under bildene….


Turen starter i speilet i gangen nede…..som dere ser er himmelen fin og blå…….

Og en hvitveis så jeg ganske fort da jeg kom opp i skogen….

Mye vann i bekkene her nå…og som dere ser er det fortsatt partier med snø…og jeg tar en liten stopp og spiser medbrakt klementin….


Blåveis var det mye av…men litt dumt ikke fargen kommer helt til sin rett på bildene….

Og her sto det det en liten gul hestehov også…….

Så var det det som var litt gøy da…for da jeg kom inn i hagen hjemme og gikk en runde bak huset…var det jammen masse hvitveis ved muren vår..hehe..og jeg som ike hadde sett hvitveisen enda har hatt den rett utafor døra….hehe….

#blåveis #hestehov #hvitves #blomster #blogg #mjøndalen #norge #friluftsliv #natur

44 kommentarer
    1. Masse fine blomster da 🙂 av alle slag egentlig .-) Og litt snø 😀 Helt rart 🙂 Så koselig tur, skal ikke så mye til før man koser seg litt <3 Nå skal jeg f eks kose meg litt med sjokolade <3 Men den er ikke liten altså 😀 Stor god klem til deg <3

    2. Herlighet, er det ikke typisk at den blomstrer rett i nærheten uten at vi ser det. Men du fikk deg da en super tur. Her kom ikke finværet. Vi har hatt pluss 6 i hele dag og tåke. Vind er det også. På lokale nyheter i dag tidlig fortalte de om 20 varmegrader og vi gledet oss. Men jeg har hatt en fin dag likevel. Tur ble det med naboen igjen, og vi så ender i dammen og blomster på veikanten. Nå er det kveld og jeg har tent stearinlys i den dunkle kvelden. Kos deg i kvelden:)

    3. VÅR VÅR VÅR <3 Så herlig bilder da 🙂 Hvitveis og hestehov tok jeg bilder av i går, men blåveis fant jeg ikke 🙁 Den er jo faktisk den vakreste av dem alle. Godt å se at våren inntar Mjøndalen også 🙂 Fredagsklem 🙂 <3

    4. Flotte bilder..jeg må spasere en tur med barnebarn i vogn i morgen.
      Se om vi finner noen hvitveis..Plukke litt og ta med hjem.
      Ha en flott weekend 🙂

    5. Åh, jeg har sett hvitveis jeg også, men fikk ikke tatt bilde. Synes blåveisen er så vakker, men vi har ikke sånne på Vestlandet. Godt å komme seg ut litt.

    6. Å du er morsom, tenk å ha Hvitveisen rett utenfor døren uten å se den! Jeg tror nesten vi ser oss litt blinde på det som er rett foran nesen på oss. Jeg så min første Hvitveis i går, og da kjørte jeg, så jeg håper å kunne ta bilde av den i helgen om det ikke blir altfor vått. Blåveisen er nydelig, og litt eksotisk siden den ikke vokser her. Jeg var 19 år og bodde på østlandet første gang jeg så den, og den følelsen jeg fikk av å se blått-i-blått den gangen glemmer jeg aldri! Herlig å kunne gå tur og nyte naturen i fint vårvær. God helg til deg 🙂

    7. Haha, du gikk omtrent over bekken etter vann, du! Så fikk du deg en fin tur. Så fine “følehorn” (heter det pollenbærere, mon tro?) det var på de blåveisene. 🙂 Her tar det nok et par uker til før vi ser hvitveis og blåveis! 😀

    8. Det kommer frem så mangt i skogen nå. Fine farger og fugler som kommer til etterhvert. Blir vel en skogstur på meg iløpet av dagen tenker jeg.

    9. Så fine bilder.
      Min datter kom hjem med sin første hvitveis i går. Den henge så slapp i eggeglasset sitt. Hun hadde blomsten i lommen halve skoledagen for å ta den med seg hjem <3
      Ha en fortryllende lørdag!

    10. frodith: Takk, ja liker alle sammen og hvert slag har sin sjarm :))..ja ligger ganske lenge snø oppi skogen her…var såååå deilig ute i sola i går :))..i dag blir det sjokolade her..fra deg..hihi..:))
      Ha en trivelig lørdagskveld 🙂 Klem <3

    11. natheless: ..hehe..mått smile ja…skulle ut på” jakt “også var det i hagen…men deilig med ei lita gårunde også da :)) Ka n være fint på tur uansett vær…men sol gir litt ekstra energi som regel :)) Her er det skyet i dag…så det varierer raskt med været :)) Hørtes ut som du hygga deg i gårkveld..fin lørdagskveld også :))))

    12. MOONBEAMSCORNER: Herlig med vår :)) Så blomsterbildene dine også…er så hyggelig med blomster…nydelige er de :)) Ja oppi åsen her ligger snøen litt lenger enn nede på flata..men stort sett er det bart her….Takk for hyggelig tilbakemelding 🙂 Klem<3

    13. spira: Fint område å gå på i nærmiljøet her :))..og blomster dukker opp over alt ..takker så mye og ønsker deg en fin dag videre :))

    14. Veronica S: Det viktigste er å se dem i virkeligheten :)) Her bugner det jo av blåveis og de er nydelige ja :)) Deilig med en liten tur i sola :))

    15. Gardsfruen: Det er sant…tar det som en selvfølge…men forstår at den ikke vokser i hele landet ..men det er jo heldigvis mange vakre blomsterslag <3

    16. Grete/Margarites: ..hehe..måtte le litt ja..men koselig med en tur også da :)) Ja lett for å overse det man har rundt seg til daglig…får skjerpe meg litt der..;)
      Koselig å se blomstene..må jo ikke ta bilde av dem…men litt gøy det også :))
      Veldig flott med “tepper”av blåveis ja :)) Ha en fin lørdagskveld :))

    17. karidansen: Det gjorde jeg ja..hehe…men, ja hyggelig å rusle en tur i finværet også :))
      Heter sikkert “pollenbærere”ja..i allefall bærer de pollen…
      Da har du mye fint i vente da..her kom våren tidlig 🙂 Fin lørdag videre :))

    18. Nydelige hvitveis i hagen din. Så gøy at du fann dei før du gjekk inn da hehe. Flott tur du gjekk hvertfall. MAsse flotte bilder. Nyt dagen og livet og det livet har å by på. Eg skal det hvertfall . Klem <3

    19. Helge: Det er sant, når man lytter er det mye fuglekvitter om dagen ja..og ekstra når sola skinner har jeg intrykk av :)) Håper du har fått deg en fin skogtur :))

    20. foreignerat50: Takk..ja jeg så både hvitveisen og andre flotte blomster :))..håper du får en koselig gåtur i løpet av helgen :))

    21. dedicat: Tusen takk…mye fint i skogen rundt her :))…ja ikke alle har skikkelig vår enda…men den kommer…Fin helg du også 🙂

    22. Fru Stussli: Takk for det 🙂 …det er en koselig ting da…husker også guttene her kom med litt “tustrete”buketter noen ganger…og det er jo så søtt :)) Kos deg videre i dag :))

    23. gretashobby: Ikke sant..hehe..og de hadde nok stått der noen dager :))..men turen var fin og da så jeg jo litt annet også :)) Vi har vært og handla i dag…og nå har vi nettopp spist grøt :))
      Skal kose oss videre vi også 🙂 Lørdagsklem<3

    24. Gøy å finne slike skatter. Bildene gjør noe med en. Våren er på plass. I Bergen regner det idag og jeg synes det er kipt. Så slike bilder gjør dagene bedre:)

    25. Vanja: Takk…koselig å høre 🙂 Ja dager med blå himmel og sol er helt nydelig :)..ikke regn her…men er overskyet i dag..:)) ..men kommer nok mange soldager både her og hos deg utover våren og sommeren :))

    26. Hehe….Ja, det er nesten sånn at man kjenner sitt eget nærområde dårligst 😉 Men koselig da, med hvitveis. Blåveis er jo nydelig også. Den nydelige fargen 🙂 Og så koselig at du hadde med deg litt nistemat 🙂
      Jeg har selv vært litt uvanlig opptatt til nå denne helgen. Så får ikke med meg alle blogginnleggene. Men håper i alle fall at du har en fin helg, og ønsker deg en kjempefin helg videre 🙂 Stor klem til deg <3

    27. Takk for besøk inne i min blogg. Jeg måtte innom å besøke deg også, veldig koselig blogg du har, som handler om så mangt. Det er jo det livet dreier seg om – nemlig; så mangt! 🙂 -heldigvis! 🙂
      Så flotte bilder du har også, og vakre Blåveis, Blåveis og Hvitveis og Liljekonvall hører til blant mine yndlings-blomster.
      Ikke så mange dagene siden jeg fant flere Hvitveis-tuer rundt forbi her sør også. 🙂
      Ønsker deg ei fin fin helg! 🙂

    28. Hvitveis..eller kvitsymre som vi sier her….er en aldeles herlig vårblomster. Ta inn små buketter og sette i en liten vase :). Har ikke funnet her jeg bor ennå, men da jeg tok med meg foreldra mine på en kjøretur for snart en uke siden, fant jeg da vi stoppa bilen.
      Men så heldige dere er som har blåveis, nydelige blomster.
      Jeg har vært flink til å komme meg ut om dagen, men i dag gikk tiden fra meg. Synd, for dagen har vært kjempenydelig og varm.

    29. Eva: .hehe..sånn er det noen ganger ja :)))…elsker å se blomster, men synes det er vanskelig å få tatt bilder så fargene kommer til sin fulle rett :))
      Bra du er opptatt i allefall om det er positive ting 🙂 Blogging får komme i andre rekke …
      Ha en fortsatt fin søndag :)) Godklem<3

    30. monomarit: Artig å se innom og følge noen nye blogger også , hyggelig på din blogg også ser det ut til :))…jeg liker å blogge om alt mulig og det som faller meg inn den dagen jeg lager innlegget …
      Takk for det…elsker blomster og glad i å ta bilder også 🙂 Hvitveisen er utrolig flott og når mange er samlet blir det helt nydelig :)) Fin dag videre til deg :))

    31. BforB: Ja ,den er vakker..er det det dere kaller den da…det navnet har jeg ikke hørt før :)) Jeg har foreløpig ikke plukket noen..men gjør nok det snart også..pynter fin opp det :))
      Da håper jeg det dukker opp rundt der du bor snart også…og jeg har forstått at blåveisen ikke er vanlig over alt ja 🙂 Så fint du får vært mye ute..men noen dager får man det bare ikke til…sånn er det bare :)) Ha en fin dag videre :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg