Jeg hater å prate i telefon !!

Hater var kanskje å ta hardt i…men jeg liker det ikke, mange som skal ha det til at damer liker å skravle i timesvis på telefon, det gjelder i allefall ikke meg.

Jeg liker korte beskjeder på telefon , og korte meldinger på sms…og ikke liker jeg serier på tv..så kanskje er jeg litt utypisk for damer…ellers er det vel som jeg kanskje tror, bare en myte at damer/jenter bruker mye tid på slikt.

Men nå har jo jeg guttene mine boende ganske nær og vi sees ofte…ellers hadde jeg nok prata mer med dem i telefon  …Ingen skjult “agenda” bak dette innlegget…og kan godt forstå at noen liker det også…det er lov å være forskjellige.

 Begynte bar å tenke på det…og noe skal en jo blogge om…hehe…for det holder jeg jo på med da…og det er vel kanskje mest en “damegreie” det også…

( Bilde fra Norsk ukeblad 2008…og der bare later jeg som jeg prater i telefon altså….)

#mobil #telefon #blogg #oslo #mjøndalen

57 kommentarer
    1. Vittig eg elsker telefon……og samtaler der man er sammen….sms er greit,mail fungerer supert…..elsker serier og ikkje fan av alt sånn Norske serier…eh sorry….for mye urealistiske greier at man er 7 forskjellige dialekter i samme familie…altså mye elending skuespillere 😛
      Ellers tar eg avgjørelser, kan bygge både kjøkken og planlegge bad og flise og tapetsere og masse sånne ting,men eg tåler ikkje så godt maling desverre.
      Sy kan eg ikkje…strikke…VAR eg flink til…..hekling…joda kan det også…..
      Så eg er både mannete og damete eg da kanskje :D:D

    2. Tonje: …hehe..avbryter som regel moren min når hun skal begynne å fortelle også jeg..men vi bor ikke langt unna hverandre..så da kan vi heller ta det når vi møtes..om det ikke er veldig viktig da :))

    3. Rart det der, men alle skravler ikke i telefonen i ett sett. I hverfall ikke jeg. Jeg kan snakke med noen en stund, men jeg liker heller å se dem når vi prater. Jeg ser ikke så mange serier heller, men jeg kan fikse både det ene og det andre og ikke bare neglelakk! Godt vi er forskjellige tror jeg. Fint bilde av deg igjen!

    4. cuskima: Det jeg sier folk er forskjellige og har ulike behov..og det er jo bra det :))
      Høres ut som du er mer “handy”enn meg…for jeg gjør nesten ingen sånne oppussings ting..men venninna mi er helt rå til det :))
      Vi har vel litt blanda egenskaper og interesser de fleste av oss :)) Takk for fin kommentar <3

    5. littavkobling.blogg.no: Litt sånn “skrekk” jeg også….korte beskjeder er min favoritt..hehe..
      Selvfølgelig kan det være hyggelig..og det er jo ikke alle en har mulighet til å holde kontakt med uten å prate i telefon eller noe slikt :))

    6. natheless: Nei, det er nok mange som ikke gjør det…men det har liksom vært litt fleipa med det at damer kan prate i timesvis sammen på telefon :))..noen ganger “må” en jo bare …men bare for morroskyld…passer ikke for meg :))…Du fikser nok det meste..jeg er ikke god på slike oppussingsting..men klarer det nok…men mannen tar den jobben da..og han liker det :))
      Takker så mye :)))

    7. foreignerat50: Hei på deg :)) Hyggelig du er innom bloggen…begynne å blogge mer igjen ?
      Du har vel familie som bor langt unna ..og da er det jo den muligheten man har…:)))

    8. Jeg har jo egentlig bare tatt pause med denne bloggen:) Blogger på det meste på den engelske bloggen min og litt på den andre bloggen min: hverdagslivmedgud.blogg.no
      Men jeg savner denne siden, og dere mine venner her, derfor håper jeg at jeg kan være flink til å blogge her ofte:)
      Tiden strekker ikke til 🙂

    9. HI-hi, ja noe skal man blogge om. Men det er jammen et greit tema også. Jeg var superglad i å snakke i telefonen før, nå orker jeg ikke i hele tatt, og tar ikke telefonen om jeg ikke må… Hm….så fort kan det forandre seg 🙂 Jeg synes det er mye bedre å treffe folk å snakke med dem. Men før kunne jeg virkelig SLUDRE i langt tider med folk… Klemmer til deg <3

    10. frodith: ..hehe..jeg må liksom ha litt å variere med..så nå ble det dette :))..ting kan forandre seg ja…etter livssituasjon…eller at man rett og slett bare prioriterer noe annet :)) Og det er ikke noe galt i å prate i telefon…men jeg blir ufokusert etter to setninger jeg..hehe..
      Lettere å prate ansikt til ansikt når en har mulighet til det ja :)) Klem tilbake <3

    11. Utrolig tøft bilde av deg. lekker?
      Å snakke i telefonen er ikke min hobby heller.
      Når mamma levde kunne det fort bli fra 1-3 timer i telefnen, og øret mitt skinte vansligvis etterpå.
      Nå har jeg kun et menneske jeg snakker med i mere enn 30 minutter, og det er helt ok. Sender en melding, eller ansikt til ansikt. Det er det beste::)

    12. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Tusen takk for det :)) ….sikkert fint å tenke på at du tok deg tid til å prate med henne :))…jeg hadde aldri klart en time…da hadde jeg “detti ut” av sammtalen for lenge siden..hehe..:)) …noen har en jo ikke så mange andre muligheter til å holde kontakten med ..og da gjør men jo det :)) ..men korte beskjeder er min greie :))

    13. Men eg er mindre huslig enn deg -eg var flinkere før til å bake og all verden, nå vet eg knapt hvordan eg lager sjokoladekake….hahaha helt elendig…men berlinerkranser -det kan eg og serenekaker…utover det blir det easy peasy middager selvom eg KAN jo lage ordentlig med flere retter og sånn da.
      Eg er glad i interiør da,men skal ikkje skryte på meg noe interiørblogging…og eg elsker finn.no til å kjøpe og å selge på….men vet ikkje om eg kommer til å bygge så mange flere kjøkken…5 har eg hatt en finger med i…4 egne og 1 til konen til min far -det bygget eg ikkje så det skal eg ikkje skryte på meg,men eg tegnet det og skaffet ett nytt kjøkken til under halvpris da naboen hadde kjøpt et dyrt kjøkken og han som hadde asvaret for oppussing dro på IKEA og kjøpte kjøkken uten å si fra. Hun døde jo av sjokk da hun plutselig hadde to. Dumpet prisen på IKEA kjøkkenet og siden de var naboer var kjøkkenet likt og vips slip…. Veldig kjekt 😀 Eg snupet på finn vet du og fant det til henne. Det hadde kjipe benkeplater så eg skaffet det hos en annen forhandler inkl vask til en svært god pris…så var veldig gøy 😀 Hun har et lekkert kjøkken i dag -mye finere enn mitt,men eg vil skifte overskapene til IKEA og ha på nye dører..blir bra det :D:D

    14. cuskima: ..hehe..mulig det..men jeg vet ikke ..men siden du sier det så :))…men serinakaker er jo godt det da…så da trenger du ikke lage så mye mer…
      Oj , da har du vært flink..jeg er ikke glad i å skulle ha nye ting bytte ut i huset og ordene sånt…nå maler jo mannen her vinduskarmene hvite..og jeg “må”være med på å ta avgjørelsen på nye gardinstenger …gruer meg..hehe…

    15. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det høres koselig ut :))…det skjønner jeg godt, jeg savner pappa..ikke på telefon , men han var stadig oppom oss eller vi der da han levde :))

    16. Ååå så enig med deg .
      Jeg liker heller ikke å prate i tlf og gjør det sjelden .
      Kan gå et par uker mellom hver gang jeg snakker med ungene .
      Jeg har noen få dager innimellom som jeg ringer noen , da er det liksom veldig greit 😃
      Men sender gjerne mld og skriver litt på Pm på Face .
      Var på Rehabilitering i 4 uker nå og hadde maks 10 samtaler til sammen ..

    17. Å prate i telefonen er en utfordring for meg mange ganger, så det er ikke så ofte jeg ringer. Ringer jeg så er det fra min fasttlf hjemme. Når jeg en sjelden gang skal avtale noe med mine søsken skjer det via sms men det er veldig sjelden. Men når jeg skal jeg forklare noe skjer det gjerne via mail. Men en telefon er en grei sak – tenk bare på sikkerheten.

    18. Jeg kunne sitte lenge i telefon før i tiden. Nå liker jeg det ikke, føler jeg blir helt varm i øret. Men å treffe folk ansikt til ansikt – for så å prate i timevis – det liker jeg! Ellers så er jeg ikke så glad i lange serier, liker helst å se på ting som ikke krever full konsentrasjon, for jeg skal gjerne strikke eller lese blogger samtidig. Det er i grunnen godt at vi er forskjellig, for da får vi noe å snakke om. Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    19. lisbeth lone: ..hehe..ja jeg faller ut av samtaler på tlf etter et par minutter jeg :)) Noen ganger må man jo bare..men bare for å skravle …det er ikke noe for meg 🙂
      Ja er man på slike opphold…er det jo best å ha fokus på andre ting..og jeg håper du fikk bra utbytte av oppholdet <3<3

    20. Helge: Ja , det er enklere å snakke med folk i “virkeligheten” 🙂 Jeg gjør også de fleste avtaler på sms , men er det en del å forklare er det bedre med mail ja ..blir litt smått med tlf :)) Mange fordeler med telefon…og glad jeg har…bare jeg ikke må prate så lenge :))

    21. margarites: Jeg har aldri likt det…men ble nok litt mer før ja :)) Lettere å prate når man ser folk..men noen bor jo langt unna og da må man jo ringes…men jeg har heldigvis “mine”ganske i nærheten :)) ..jeg må også ha noe som ikke krever så mye konsentrasjon, selv om jeg ikke strikker ..litt utålmodig av meg :))..hehe..ja kjedelig om alle gjorde alt på samme måte og likte det samme 🙂 Sov godt:))

    22. Knallfint bilde. Det ser ut som du prater med noen du virkelig er glad i <3
      Men, jeg HATER å prate i telefonen. Det er ikke tull engang. Jeg har telefonskrekk. Har kun telefon fordi det er nødvendig. Jeg kan godt prate med folk jeg kjenner, men når jeg føler jeg har pratet lenge nok, så passer jeg på å avslutte samtalen, og har som regel alltid ett eller annet jeg skal gjøre, som unnskyldning for å avslutte altså. Det er ikke så mange som ringer til meg, for de fleste er klar over det. Og det å ringe til offentlige kontorer, eller andre type ringe ærend, det kvier jeg meg sånn for å gjøre, at det kan ligge og stresse meg opp lenge, innen jeg faktisk endelig setter i gang. Og ringer det ukjent nummer, så får de ikke svar 😉
      Så jeg har ikke problem med å forstå hva du mener 😉
      Nattaklem til deg <3

    23. Eva: Takker så mye for det :)) …Jeg også bruker telefonen når jeg må, eller bare korte medlinger til guttene eller noe slikt..jeg må også komme meg fortest mulig ut av en samtale..om det ikke er noe spesielt viktig da …
      Ja har jeg mulighet til å få vært innom legekontoret f.eks for å bestille time eller noe..gjør jeg heller det enn å ringe :)) ..og slike “ordneopp” samtaler med offentlige kontorer o.l er det mye enklere å foreta..øye til øye :)) Vi er nok litt like her også ja :)) Takk, sov godt og klem til deg også <3

    24. Kjempefint bilde . Skjønner godt at du fikk modelloppdrag! Jeg har noen venninner som bor ganske langt unna. Derfor ser jeg dem sjelden. Da er det kjekt å kunne skravle litt i telefonen i blant. Det er to-tre stykker jeg kan skravle med i over en time – og kanskje enda mer. Skravler også ganske lenge med moren min når vi ringes. Vi sees jo ikke så ofte. Ellers synes jeg også det er best å ha øyekontakt. Liker å sende sms for å gi beskjeder. 😀

    25. For et vakkert bilde av deg :).
      Jeg kan snakke i telefon i evigheter……så legger merke til at jeg unngår telefonen :).
      Serier er jeg ikke noe særlig på. For tiden følger jeg ingenting. Også liker jeg ikke å gå i butikker, spesielt syns jeg kjøpesenter er ille.
      Riktig god natt :)).

    26. Jeg liker heller ikke tvserier!
      Bortkasta tid egentlig.
      Telefon er mest for beskjeder her også. snakker lengst i tlf med mMamma. Ellers lite:)
      ogJeg liker heller ikke tvserier!
      Bortkasta tid egentlig.
      Telefon er mest for beskjeder her også. snakker lengst i tlf med mamma. Ellers lite:)
      og nydelig bilde av deg. Så profft! nydelig bilde av deg. Så profft!

    27. Vi damer er vel forskjellige vi også. Noen liker å snakke i tlf andre ikkje. eg er av dei so liker det. Men eg liker også å skype, skrive mail, skrive sms og chatte. Og sjølvsagt ahr det noe å seia t du ahr sønnene og stort sett resten av familien nært. Eg ahr alle langt vekke. Så eg må jo like å ha kontakt med dei enten på nettet eller i tlf. Skrive brev går for sakte i dag. HA ein fin dag vennen <3

    28. Telefonen var jo en ekstra legemsdel når jeg var i jobb, og den lå tilgjengelig på nattbordet også. Det var faktisk den mest merkbare endringen når jeg ble pensjonist. Telefonen døde, og mailboksen tørka inn 🙂 Men guuu så godt det ble når jeg ble vant til det.. 🙂

    29. karidansen: Tusen tak, det var hyggelig sagt :)) Har man folk man skal holde kontakten med som bor langt unna “må”man jo nesten….men for meg høres alt over 5 minutter helt fryktelig ut..hehe….
      Mamma har ofte mye å fortelle, men jeg ser henne minst en gang i uka…så om det ikke er noe viktig..sier jeg ..jeg kan høre mer om det når vi treffes ….:)))) Korte beskjeder på sms er veldig greit 🙂 Ha en fin dag :))

    30. BforB: Så koselig å høre…hjertelig takk for det 🙂 Er nok mange som kan det..men jeg “detter ut”av samtalen ganske fort…:) Jeg liker best litt norsk underholdning på tv…men det er mye dårlig også da…
      Går bare innom kjøpesenter på stille tider…og er ikke veldig glad i det jeg heller :)) Ha en fin dag <3

    31. lithanna: Ja , og med serier må en liksom følge med hver gang, om en skal få med seg handlinga . Korte beskjeder på tlf er jo veldig greit 🙂
      Takker så mye for det ..snilt sagt av deg :)) Kos deg videre i dag :))

    32. gretashobby: Sant, det er nok alle varianter av det :)) Slik som du bor til i forhold til familien er det jo en fin måte å holde kontakten på…:)) Jeg skriver ikke brev helller…men det var jeg veldig glad i da jeg var yngre, og hadde masse brevvenner :)) Fin dag videre til deg også 🙂 Klem<3

    33. Karoline Johannesen: Ja kjenner flere som “elsker”serier…men vi er forskjellige, jeg liker mer sang og underholdning jeg :)..hehe..ja unngår tlf jeg også..men noen ganger mååå man bare :)))

    34. dedicat: Ja i enkelte jobber er jo det en nødvendighet..men burde sluppet å være tilgjengelig om natta da 🙂 ..hehe..matboksen tørka inn..får fersk god lunsj nå da ).. men matpakke på jobb har sin sjarm det også…alt til sin tid 🙂 Kos deg masse videre i dag :))

    35. Camilla Korsnes: Ja ,det er slitsomme greier…men hyggelig du tar deg tid til kjæresten da :))))
      Takk og super dag videre til deg :))

    36. Jeg hater også å snakke i telefonen 🙂
      Det blir kun kjappe beskjeder, alle samtaler som varer mer enn ett minutt er laaaaaaaaaaaange samtaler 🙂
      TV-serier kan være bra, det kommer selvsagt an på serien 🙂

    37. Jeg prater også sjelden i telefon, ikke mye sms og ikke mye tv…så det er nok flere av oss. Jeg tror telefonprat blant kvinner har minket drastisk etter alle de nye mediene er kommet. Som sms, Facebook, snap og Instagram

    38. Den Blå Steinbukk: Ikke sant, får sagt mer enn nok på et minutt..hehe…:)) Ja selvsagt kan det være en bra serie av og til, men enkelte må bare ha med seg alt som er av serier virker det jo som…men det er jo ok om de koser seg med det…..
      God natt og fin dag i morgen :))

    39. Fru Tunheim: Det er nok en del som er slik også ja…men man hører stadig om damer /jenter som kan prate med hverandre i timesvis på tlf..og det etter at de har vært sammen tidligere på dagen også…men det er nok de færreste da :))
      Ja nå er det jo så mange muligheter…men jeg er “fan”av korte beskjeder uansett medie jeg …sånn stort sett ….noen ganger “må”man jo prate litt mer med folk :)) Sov godt :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg