Mine søte små ….!!!!

Det kunne jo vært guttene mine , for de er jo søte..men ikke små lenger…ellers kunne det vært puppene mine for de er små…men ikke søte lenger..hehe…

Men både søte og små det er jo som dere ser av bildene, spirene mine…

Sådde jo noen frø av Stemorsblomster for en stund tilbake…se her… og nå i begynnelsen av påsken fikk jeg planta spirene hver for seg…priklet ….

Det var en del spirer ,men jeg plukka ut de fineste..så nå har jeg 20 små spirer nede…så blir det spennende å se om det blir skikkelige planter av dem, foreløpig ser det litt “tuslete”ut…men vi får se …ellers er det jo billig å kjøpe noen planter…men hadde vært gøy å få det til…

Her følger noen bilder fra priklingsarbeidet…..


#blogg #spirer #prikling #stemorsblomster #såing #plantasjen #mjøndalen

44 kommentarer
    1. Så koselig da 🙂 Det blir sikkert noe av de vettu 🙂 Søte små var de hvertfal 😀
      Har nett brstillt noe frø på nettet som eg skal teste ut når de kommer. Men det tar litt tid gøt eg får de tenker eg 🙂 Men blir spennende å se om eg får det til da 😉
      Krysser fingrene for at dine spirer og gror 😉
      Ønsker deg en fin kveld videre 😀

    2. Næmmen så fine de blir da 🙂 Moro å se det spirer og gror 🙂 Du har litt å passe på nå 😀 De hadde nok gått dukken hos meg :-/ Ha en fin kveld 🙂 KLemmer <3

    3. Hehe….artig ordspill til å begynne med her 😉
      Og spirene, de blir nok store og sterke etterhvert, du gir jo riktig stell og omsorg 🙂
      Og søte er de, det er i alle fall sant 🙂
      Nyt videre dagene og spirene. Koselig det 🙂
      Klem <3

    4. Hahahahahahahaha!!!!! Gjett hva JEG lo av nå da, Annebe! Du overrasker med en aldri så liten “Frekkis”!! 😉 (Den var veldig liten og veldig søt!!) Plantene er DEFINITIVT BÅDE søte og små!!! Ha en HERLIG kveld!! :D:D:D

    5. Nå skal jeg hoppe bukk over innledninga di, men jeg har jo hatt tre generasjoner gutter her i huset i påska, og tre generasjoner jenter også. Så var det sagt… 🙂 Men herlig å se at det spirer og gror.. nå må du passe på nok lys og passe varme og gjødsle.. Har fått prikla ca 200 planter til nå.. men har flere hundre igjen.. så her blir det liv.. rajjj.. rajjj… 😛

    6. Fidolina: Det er det, ja håper i allefall det blir litt blomster på dem..og gøy å prøve i allefall :))
      Mange som er flinke med slikt ..og får til de flotteste planter…men kan jo bli flink jeg og da..hehe..
      Blir spennende med dine frø også da :)) Takk for hyggelig tilbakemelding :)) Sov godt<3

    7. ewymarie: Litt moro er det ja..og det er jo artig at det i allefall dukker opp noe grønt :)) Det burde dere prøve…gøy med noe en kan spise også :)))

    8. Fru Tunheim: Takk, spent jeg også :)) …oj, høres ut som de trives..hørtes litt tidlig ut…da må de sikkert skjermes litt i allefall…men jeg har jo ikke veldig greie på det da..hehe…

    9. frodith: Takk 🙂 Glad det ikke er mer enn 20 stk å passe på da…kan ikke satse for hardt..nå har jeg sjans til å “følge dem opp “litt :))..men ikke umulig de går dukken her snart også..hehe…
      Nattaklem<3

    10. Eva: Når jeg så overskrifta …fikk jeg liksom slike assosiasjoner selv..hehe..:))
      Jeg prøver i allefall å gjøre detriktige , men jeg er nok ikke flink nok til å følge med på lys og vanning og sånt…så at de fortsatt lever er vel litt flaks også :)))…søte er de ja 🙂 Nattaklem<3

    11. karidansen: Synes jeg er så skikkelig her på bloggen at det var på tide å værra litt “gææær`n “..hehe…:)) Jeg har i allefall fått frem noen grønne spirer…det er jo en begynnelse ..:))
      Sov godt:))

    12. dedicat: …hahaha….like greit å gå rett til spirene :))..koselig å ha besøk tenker jeg :))
      Jeg skal prøve ..men er jo ingen ekspert, må i allefall ikke la de tørke helt ut…eller drukne dem…
      Litt annet antall hos deg..men du har jo drivhus da, så det blir nok veldig bra 🙂 20 stk er sånn passe for meg tror jeg :)) Sov godt :))

    13. “De gærne har det godt” var det ei gruppe som sang. Tror det var Jahn Teigen og co. Liker at folk kan overraske litt – særlig når de gjør noe jeg kan humre av…. 😀 God natt! 😀

    14. Så flink du er det der blir nok supert ! 😀 Jeg har ennå ikke fått planta noen ting liksom og det kan være like greit for jord oppi alt rotet hadde ikke vært særlig hygienisk vil jeg tro haha Sove godt og drøm fine ting, snart ny dag <3 klæmmings <3

    15. Eg er sikker på at du får frem mange fine stemorsblomster. Du er jo så godt igang. Og slike frø er villige. ein ser jo bare dei som frør seg sjølv. Lykke til. Gleder emg til å sjå blomsterhavet ditt når våren er skikkelig igang. Her er det surt, vått og grått. Kroppen liker det ikkje. Men sånn er det. HA ein fin dag der øst. klem <3

    16. Hei.
      Dette så jo spennende ut. Jeg skal starte i denne uken jeg også. Litt senere alt her oppe i midt Norge.
      Så gleder jeg meg til å se resultatet. Ha en flott dag =)

    17. Artig ordspill du kom med der. Det kunne nesten trigge en gammerl gubbe til å replisere, men det lar vi ligge. Vi får håpe at de “søte små” du priklet ut etterhvert utvikler seg til noen fargerike store. Vi følger med utover sommeren…Ha en god dag…

    18. ladyaugust: Takk..det gjennstår å se hvor flink jeg er …men jeg prøver i allefall :))..nei jord ,blanda med rot…blir dobbelrot..hehe..
      Ha en trivelig dag videre …Klem<3

    19. gretashobby: Takk..jeg håper på det :))..gjelds bare å ikke la dem tørke ut …eller drukne dem …hehe..ja ute dukker det jo opp blomster på de merkeligste steder :))
      Blomsterhav blir det nok ikke…da må jeg i såfall kjøpe til mye,,:))..ganske greit vær her ..men ikke skikkelig sol..men er meldt det i morgen :)) Klem<3

    20. Monica: Mulig jeg er litt for tidlig ute også..men stemor tåler vel en del ..tror jeg…
      Blir spennende ja…håper å få se litt av hva du setter igang med også :)) Fin dag videre :))

    21. funderier: ..hehe..har vel noen repliker i reportoaret du tenker jeg..men sikkert greit å la det ligge…:)))
      Får virkelig håpe det kommer i allefall en blomst..men uansett lærer jeg vel noe..og kan gjøre det bedre til neste år…men vi får se..de lever i allefall enda :)) Fortsatt fin dag du også :)))

    22. Trine: ..hehe..ja litt moro å få til noe selv…håper i allefall jeg får det til 🙂 Lykke til du også :))..og fin kveld til deg :))

    23. Flott Anne .
      Du prøver og bare det er en seier 😃
      Gleder meg til å følge dine Stemors blomster.
      Her handler det ikke om pris , men å se hva man faktisk får til .
      Moro 😊😊

    24. lisbeth lone: Takk :)..ikke sant, man må jo forsøke å gjøre noe , men som ikke krever for mye arbeide…og 20 planter er innafor det jeg kan følge med på :)) Så bra du følger med…håper det kommer blomster etterhvert da :)) Fin dag videre til deg<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg