Noen bilder fra gårsdagens tur..

Vi var jo som jeg nevnte i gårsdagens innlegg på tur til Spiralen i Drammen i går sammen med eldste sønn, et flott tursted med utrolig fin utsikt over Drammen og stedene rundt, på det øverste bildet ser dere oppover mot Mjøndalen der vi bor ….lenke til litt info om spiralen ...her

Vi har en plass hvor det er fint å ha bål ca 10 min fra parkeringa…og hvor man sitter litt usjenert…..

Skriver litt under bildene, men det blir minimalt…for jeg er så svimmel i dag…men det får jeg tåle etter et par flotte dager , med både kaffeslabras og tur …


Kan ikke klage på denne utsikten….

Her er kafeèn der oppe….

Vi har en “fast plass” litt unna der alle folka går…og sønnen koser seg i sola….

Kos med kaffe og ostesmørbrød på bålet…

Flott natur og fremdeles litt snø, men det gikk greit å komme frem til fots …

Litt søtt etter maten…

Når man går runda rundt er det mange spennende gamle bygninger å se…her er bilder av noen…

Jeg synes det er moro å ta bilder ved å holde kameraet inntil kikkerten…

Her er tunnelen ..på vei ned …. #drammen #spiralen #påske #tur #natur #bål #blogg…

 

47 kommentarer
    1. Skikkelig påskestemning det der, og kvikklunsjen var på plass, ja da er alt som det skal være 🙂 flotte bilder fra deg og sikkert en flott tur også 🙂 Klem 🙂 <3

    2. Takk for fin tur til Spiralen .Masse flotte bilder. Skjønner du har kost deg. Da må vi ta oss inn att av og til. Håper du er bedre i morgen. Klem fra meg på vei til god stolen. 😀😇😆😻

    3. Kjempefin tur ser jeg,, herlig. Vi var på tur et stykke langs fjorden her og brann bål. Men vi glemte pølsene hjemme så den som måtte småjogge noen kilometer til bilen og kjøre å hente de var meg. Kommer et innlegg.. men med en annen vinkling . Men ikke i dag 🙂 Men for all del, ikke legg fra dere kvikk lunsjen på den måten 😛

    4. Så herlig tur, herlig vær og herlig piknikk 🙂 Det der med ostesmørbrød i folie, det skal jeg jammen meg huske. Veldig god idé, og smaker jo utrolig godt 🙂 Ble faktisk litt sulten, til tross for min ganske så manglende matlyst for tiden 😉 Fikk litt lyst å tenne bål og grille foliesmørbrød 😉 Men alene er det jo ikke så kos, så tror jeg får vente til barna er i hus, og heller finne på en utflukt da 🙂
      Kos deg masse videre, nyt de små øyeblikk. Og slå ned tempoet, sånn at ikke svimmelheten tar helt overhånd 🙂
      Gooood påskeklem til deg <3

    5. Greta: Bare hyggelig…flott sted ja ….:)) Deilig å være ute litt å kose seg :)) Ja jeg er glad jeg både har vært på tur og på kaffebesøk jeg…ingen selvfølge det :))
      Kos dere med kvelden og godteriet..om det er noe igjen :))) Klem<3

    6. Fint der oppe, egentlig ikke så ofte jeg er der oppe, 4-5 ganger i året kanskje. Mange veier og stier innover mot Tverken og vidre opp mot Eiksetra. Populært område sommer som vinter.

    7. dedicat: Takk, flott område der oppe og sola varma så da var det deilig :))…så du fikk en skikkelig trimtur også du da..hehe..:))
      Hadde jeg lest innlegget ditt før jeg la sjokoladen der hadde jeg nok vært mer forsiktig ja 😉
      Kos deg videre i påsken :))

    8. passion4lifeandtravel: Superfint på spiralen, og Drammen ellers har jo også blitt veldig flott :)) Absolutt verdt et besøk …Høres ut som dere har hatt det fint på tur også da :))

    9. Min matgale verden: Utrolig flott der og i solskinn blir jo alt litt ekstra flott :)) Gøy å ta slike kikkertbilder..og noen ganger blir de tydelige og fine også :)) Takk det samme til deg <3

    10. Eva: Ja, med fint sted ,god mat og strålende sol blir det bra :)) Synes det er greit med slike pakker ostesmørbrød..blir ikke så mye styr med maten og enkelt å ha med i sekken :))
      Ja ta med barna på båltur neste gang de kommer ..ekstra hyggelig å spise på den måten:))
      Ja nå er det ikke noe spesielt på planen , så det går rolig for seg her…og vi koser oss for det :)) Hygg deg i kveld og klem tilbake fra Mjøndalen<3

    11. Helge: Det er det :)…blir ikke så ofte vi tar turen heller…men det er et fint sted å rusle litt rundt og kose seg :)) Ja det er mange muligheter om en vil gå litt lengre turer også:))
      Og vil en ikke ta med mat og kaffe ..går det jo ann å kjøpe noe der også..om det klaffer med åpningstider…men vi tar alltid med oss i sekken :)))

    12. Koselige bilder. Ekstra artig vri med det kikkertbildet. Det er inspirerende å følge dere som er blitt såpass flinke til å fotografere. Får lyst til å lære mer jeg også! Håper formen din er bedre igjen i morgen! 😀

    13. Så herlige bilder. Og så er det jammen ikke så mye som skal til for å gi turen “det lille ekstra”. Det er så koselig med bål, og når man får sol og fint vær, hyggelig turfølge og nydelig utsikt i tillegg – da kan det jo nesten ikke bli bedre. Og maten smaker alltid mye bedre ute i det fri enn hjemme på kjøkkenet. Håper du føler deg mindre svimmel i morgen, og kan nyte de siste påskedagene også 🙂

    14. spisogspar: Det er kjempeflott der oppe :)) Gøy å ta bilder mellom “kikkertøyet” ikke alltid de blir vellykket…men av og til blir de veldig fine :)))

    15. karidansen: Tusen takk…ja det gir en fin efekt å ta bilder mellom kikkerten synes jeg :))..jeg liker godt å ta bilder å finne motiver…men er ikke god på innstillinger av kamera..orker liksom ikke setta meg inn i det…men funker å bare knipse også…som regel :)) Litt bedre av svimmelheten i dag :)))

    16. ingerslilleverden.blogg.no: Det gjorde vi, alt blir så pent med litt sol 🙂 Takker så mye 🙂
      La meg før elve i går..så natta kom tidlig :)) Ha en fin dag videre <3

    17. Gardsfruen: Tusen takk 🙂 …isj, ofte svimmel jeg også…men ikke hver dag nå heldigvis…håper det bedrer seg med deg ..veldig plagsomt ..
      Ønsker deg en fin dag og påske videre <3

    18. margarites: Tusen hjertelig takk :)) Litt mat og kaffe så trenger en ikke mer…jo , litt sjokolade da..hehe..:) Denne plassen er veldig fin, og så sitter vi litt unna der folk går…så det er fredelig også :)) Mat ute er liksom ekstra kos ja…
      Litt bedre i dag…og takk for omtanken 🙂 Hygg deg videre i dag <3

    19. Elin Slåen: Det var det…sol og greier..:)) Takk, så snillt av deg…føler meg litt bedre 🙂
      Hygg deg med resten av dagen og påsken :))

    20. Her er jeg, som alltid henger litt etter 🙂 Du har virkelig fått noe ut av påsken, ikke rart du blir litt svimmel, kanskje litt for mye for deg, håper du er bedre nå. Vi har vinket pilotens tvillingbror og kone avgårde nå, på hjem til Monaco. Vi har hatt det så kos at gutta nesten ikke ville skilles, vi jentene trøstet dem og måtte fortelle at de sees snart igjen 😉 Ha en kos 1.påskedag kveld, nå legger jeg beina høyt og tar et lille glass vin, fordi jeg fortjener det, he he. Klemmer herfra<3<3

    21. Lene S.: Ja du har vel litt annet å drive med også….hehe…:)) Veldig fornøyd med påsken….blir jo litt ekstra i disse høytidene og det merker jeg jo…men så opplever jeg jo hyggelige ting også da :))
      Så hyggelig at brødrene trives så godt sammen..og at de har dere som trøster dem :))
      Høres ut som du nyter kvelden…sikkert vel fortjent ja. du har vel hatt litt å gjøre med besøk fra utlandet tenker jeg :)) Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg