Karse, ett år på bloggen og skogtur !

Sådde litt karse på bomull rett før påsken , og nå kan jeg kose meg med det på gulosten…litt skarp smak, men hører liksom påsken til ….legger ved bilde av dagens frokost..

Tenkte jeg skulle sjekke når jeg starta å blogge,visste det var i april en gang… og da jeg så etter nå viste det seg at det var et år siden i går, har vært interessant å lære nye ting underveis..første innlegg ...se her …om du har lyst..

I dag fikk vi til en tur ut i skogen ,sammen med eldste sønn..vi kjørte til Spiralen i Drammen og gikk til en plass vi pleier sitte ca 10 min fra parkeringa, ikke så lange gåturen, men flott å sitte ute å se utover Drammen og Eikerbygdene.

Vi hadde med ostesmørbrød i folie som vi stekte på bålet, kaffe og kvikklunsj..deilig var det…lager nok et innlegg etterhvert, men tar litt tid å få lagt over bildene…..men et bilde av solo med utsikt tar jeg med nå …


#karse #drammen #spiralen #solo #solobua #mjøndalen

49 kommentarer
    1. Karse er godt, vi plantet med ungene i barnehagen før påske, så tenker en del av de koser seg med det nå i påsken 😉
      Gratulerer med ett år på bloggen.

    2. Karse er koselig pynt og ha på bordet i påsken,og kommer fort frem også. Spiralen i Drammen var mitt favoritt sted og komme til i barnedagene mine og der har jeg nok vært mange ganger også på ski. Herlig sted og jeg syntes det var så spennende og kjøre rundt og rundt til vi kom på toppen. Men grattis med ditt første år som blogger og ett år går fort.-) Fortsatt fin påske Anneb:-)

    3. Veronica S: Det passer godt til påske..og er godt på ost :)) Alltid stas for barna å få med karse hjem til påsken :)) Takk for det <3<3

    4. Hobbystua: Ja det er enkelt å så å holde vedlike ..ikke noe jobb med karsen :)) Veldig flott på Spiralen, men som barn var jeg litt engstelig for tunellen ..men det var litt fasinerende også 🙂
      Moro at du har vært der også :))
      Takk, ett år er bare sånn.. svisj… :)) Fin påske videre til deg også :)))

    5. Gratulerer med 1 år! Det gikk fort 🙂 Herlig med en tur i det fine været og alltid gost å ha med seg noe å kose seg med. Skal nok få tatt en liten tur her i Sverige også. Koooos deg masse!

    6. miastorp: Ja et år virker som det er unna på “et blunk ” :)) Måppe passe på å være ute i dag ja..og da er jo en skogtur ekstra hyggelig :)) Kos dere i Sverige dere da :)))

    7. Gratulerer med årsdagen da 🙂 Moro å ha blogg-jubileum. Og man får med seg mye på et år 🙂 Så koselig med en liten tur. Trenger ikke dra langt nei, koselig likevel. Med fin utsikt godt selskap og litt mat, så er livet slett ikke verst 🙂 Vi har også kost oss i dag 🙂 Klemmer <3

    8. Nam nam , jeg elsker karse på leverpostei jeg ….gjorde det som liten i alle fall , nå har det ikke blitt mye av så . Men blei frista når du nevnte det her ja 😀
      Å så deilig med en sånn tur , har også vært ett par rusleturer ute i dag jeg :)) Er greit å komme seg ut i påsken ja , og så kos med eldste sønn som selskap og litt snadder å spise på 🙂 Topp utsikt dere hadde der 😛
      Ja og gratulerer med ett år på blogg , du virket veldig søt og blyg på de første antrekk s bildene du hadde lagt ut så ja du har jo b.l.a blitt en reser på posering ja og en variert og fin blogg har du jo også fått deg her 🙂
      Ønsker deg en fin lang fredagskveld videre , klemmer fra sofaen her <33

    9. Gratulerer med bloggjubileum. Tiden går så fort og plutselig har man lært så mye nytt, møtt mange nye hyggelige mennesker, dog bare på nettet som gammeldagse pennevenner. Jeg har blogget i 5 år og lært utrolig mye både med håndtering av data, hobbyer,, håndarbeidsprosjekt og annet man driver på med. Etter alle disse årene blir jeg noen ganger litt lei, men på en måte er det blitt en del av meg og min livsstil.
      Ha en fin kveld og fortsatt god påske.

    10. frodith: Takker og bukker :))…ja det har vært lærerikt og hyggelig…bare et minus for meg og det er at jeg får vondt i nakken….ellers er det bare positivt :)) Deilig å være litt på skauen, hører liksom til i påsken…selv om det ikke blir skigåing og langtur…så fikk vi vært ute i sola :))
      Fint å høre dere også har kost dere :)) Klem <3

    11. cathrinehenriksen: På leverpostei ja…det hadde jeg glemt bort…er så lenge siden jeg var liten vettu…hehe…
      Ja i dag ble det skogtur ,en annen dag får vi kanskje rusle litt i byen …hyggelig begge deler :))
      Koselig at sønnen ble med …og utsikten kan vi ikke klage på nei :))
      Takk for gratulasjon..hehe..ja man blir jo litt mer vant med ting..og lærer seg litt nytt ::)) Kos deg i kveld du også 🙂 Klem <3

    12. Fru Tunheim: Takker så mye :)) Ja det har vært trivelig å blogge og jeg som nesten ikke har brukt data før har lært mye nytt..og folka ja ..det er det beste :))..eneste negative for meg er at jeg får vondt i nakken av det…
      Skjønner man kan bli litt lei innimellom…men jeg har så lite annet jeg kan holde på med for tida…så det gjør at jeg føler jeg har noe å holde på med som er “litt mitt” :)) God påske videre til deg også…selv om det vel blir på jobb :))

    13. Så morsomt at karsen har kommet opp 🙂 Det er morsomt å så når man ser resultater.
      Jeg har Vært mye der oppe på Spiralen. Det er så fin utsikt der 🙂
      Jeg er snart hjemme nå etter Harry tur i dag. Kos deg siste rest av kvelden 🙂 klem fra meg 🙂

    14. Gratulerer med det jubileet 🙂 Får nå se om jeg holder ut lenge nok til å nå dit 🙂 Du har jo flere frø prosjekter på gang 🙂 lykke til

    15. Åse Helen: Ja det ble litt grønt her 🙂 lett å dyrke karse på bomull..blir ikke noe bøss heller :))
      Så gøy at du har vært der, helt super utsikt..og vi finner en plass der vi sitter litt unna alle folka som er oppom der :))
      Det så jeg, så ut som en flott dag for dere også :)) Klem tilbake også :))

    16. Anonym: Tusen hjertelig takk :)) ..ja enklere å få til en karse går vel ikke ann ..og det gir en god smak med litt på ..men mye blir for sterkt :)) God natt :))

    17. dedicat: Takker og bukker :))..et år har gått fort da ..spennende å se med deg da, men synes du det er gøy blir det nok jubileum på deg også :))
      Ja og jeg har priklet noen stemor nå…bildene kommer nok om ikke så lenge :)) Takk det samme til deg :))

    18. Grattis med ett års dagen for blogging. Dere var sikkert ikke alene på Spiralen i går tenker jeg, var der selv her en dag og det vgar endel snø igjen da selv om hele parkeringsplassen var snøfri. Var nesten 7 timer i skogen selv i går, gikk over til Konnerud. Var der litt og gikk hjem via Haukåsutsikten hvor jeg tok en solid hvil med mat.

    19. Høres ut som en perfekt dag 😀 Og selv om turen ikke var lang, så er det noe helt eget med det å sitte på en topp og se ut over en vakker utsikt 🙂 Det er noe som for meg gir ro i sjelen i alle fall 🙂 De turene jeg tar når jeg klatrer opp til StoreUlf, er ikke lange. Det tar meg 15-20 minutter i oppoverbakke innen jeg er der. Og da kan jeg sitte der en stund, og bare nyte 🙂
      Og det skal jeg gjøre nå. Må gå og få på meg noen klær, og så er det ut og jage bort litt tanker og problemer jeg ikke vil ha 🙂
      Ha en strålende dag i dag, samme hva du finner på 🙂
      Klemmer godt <3 <3

    20. Hei. Såg litt tørr ut den frokosten med knekkebrød uten smør. Men det er vel sånn du liker det. Høres ut som ein deilig tur ut og at dere koste dere, det skjønner eg ja. Vi skal snart ut å lufte oss, men det blir nok litt lufting før sola kommer i dag. HA ein fin dag dere også. klemmer i fleng <3

    21. Helge: Hjertelig takk for det 🙂 var en del folk, men ikke veldig fullt…men vi har en usjenert plass der vi går til…
      Oj du var på en skikkeliglangtur du da..fint på denn sida også..og bare det å kose seg ute i sola er jo supert :))

    22. Eva: Deilig var det så absolutt..ja jeg elsker utsikt og vi har jo det fra huset hjemme også vi …men her vi var på tur er det helt super utsikt…Vet jo at du liker å gå opp til Storeulf og sitte der og se utover ja :))
      Greit å rufse opp litt i tankene innimellom :)) Takker …kos deg i kveld :)) Klem til søte deg <3

    23. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk, ja det har gått fort ja 🙂 Har virkelig vært mange hyggelige folk her jeg har blitt “kjent” med ja :)) Ønsker deg en hyggelig kveld :))

    24. Navn: Takker så mye :)) Det var hyggelig å høre og jeg prøver å få med meg alle inlegga dine også…virkelig inspirerende :))) Ha en hyggelig kveld :))

    25. gretashobby: ..haha..det er godt med rugsprø og ost :)) …noen ting bruker jeg smør under..men er ikke “avhengig”av det …:))
      Det var fint der oppe og deilig og varmt i sola :)) Ha en hyggelig kveld 🙂 Godklem tilbake <3

    26. Hørtes veldig fint ut å sitte der med god utsikt, solo og smørbrød 😀 Det er jo så flott påskevær 😀
      Gratulerer med vel overstått ettårsdag for bloggen 😉 Jeg lurer på om min blei 3 år i februar 🙂

    27. Elin Slåen: Det var det også 🙂 Og topp vær med sol , er såååå deilig 🙂 Takker for det…og du har vært over tre år ja…spennende å se om jeg holder på så lenge… :))

    28. Så flott å se på bilder fra vår og bart. Her er det snø og kaldt. Men reiser hjem til våren i dag. Karse bruker jeg sjelden.
      Grattis med 1 års dagen. Ha en flott dag 🙂

    29. Monica: Takk ,ja he har det vært fint i påsken :)..deilig med vår..Karse er litt sterkt, men litt på ost synes jeg er godt..ikke noe vi har til vanlig …
      Takk for det ..og fin dag videre til deg :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg