Påskeharen var litt tidlig ute her i år ….

Begge guttene var her å spiste med oss i går, og da passa det godt å ha gjemt påskeegg til dem ,  for yngstemann skal til Hemsedal senere i påsken..og selv om guttene er 27 og 31 må jeg liksom ha påskeegg til dem ,og tror de er fornøyd med å få det også….

Egga sparer jeg fra år til år..så disse på bildet er nok borti 20 år tenker jeg, men liker gjenbruk av slikt jeg…har sin sjarm å ta frem det samme som man pleier .

Nå har jeg lett for å kjøpe med litt for mye til å fylle dem med , så litt måtte legges ved siden av eggene også….

Har fått satt frem litt pynt til påske , men siden mannen maler i stua om dagen…blir det ikke den helt store pyntinga her i år, men påske blir det jo uansett….


#påskegodt #påskeegg #mjøndalen #påske

#marsipan #nidar #norge #hemsedal #påskeharen

49 kommentarer
    1. Så snill mamma de har 😀 Jeg fikk veldig lyst på smågodt nå , skikkelig kick av å se ned i eggene ;)) Og så bra kvalitet det må ha vært da , når de holder så lenge . Eller kanskje du bare har vært super flink å ta godt vare på de :)) Ja selv har jeg fått en stor norges pakke to år på rad nå fullt av gule ting , nødvendigheter og påskegodt :)) Men ja nå har jeg sagt til mamma at jeg trenger ikke mer usunn sjokolade b.l.a da kan jeg jo i så fall kjøpe selv er jo også 31 ;)) Så spørs om jeg får den pakken i år da ……skulle kanskje ikke sagt at jeg ikke ville ha flere egg 😮 Jaja…..
      Gode klemmer og en flott palmesøndags kveld til deg <3

    2. Ja, det blir fort litt mye godteri til de små eggene. Men jammen er det en koselig tradisjon <3 Og man blir aldri for gammel for sånne ting tror jeg 😀
      Jeg har også påskeegg til mine to...og de er jo 14 og snart 19. Og jeg tror de synes det er like stas hvert år, uansett 🙂
      Det behøver slett ikke å bare være godteri i eggene heller 😉
      Kos dere hele gjengen, viktigst det 🙂
      Klemmer til deg <3

    3. Ser herlig ut, heldige gutter. Ser at mye av mitt favorittgodteri var der :). Jeg har også to gutter (14-16år), de kommer nok til å få påskeegg av meg i mange år fremover. Det er jo så koselig. Ønsker deg en fin uke.

    4. Så heldige de er da! Det var mye jeg likte der !!!!Her er det bare barnebarna og mannen i huset som har fått påskeegg. Egentlig skulle de ikke få det før påskeaften, men da er ikke guttene her i år. Påskeharen måtte derfor komme tidlig. Veldig populært da! 🙂 Kos deg i kvelden! Klemsiklem 🙂

    5. Jeg var på besøk hos en venninne i går, og når vi skulle gå igjen kom hun med påskeegg til oss… Jeg ble både glad og overrasket, for til tross for at jeg er godt voksen så syntes jeg det er veldig koselig å få påskeegg :o))

    6. Nesten et kunstverk i seg selv, flotte farger og detaljer. Masse snop men det må til i disse dager. Gjør påskeinnkjøp på onsdag.

    7. naaaaaaaaam ! 😀 Her har det vært nix påskehare meen en diger elg nesten på trappa ! Og ikke var den redd meg heller. Heldigvis har vi småsnop så vi er redda selv om haren ikke dukker opp, eller kanskje det kommer ei påskegaupe haha Goood kveld <3 klæmmings 🙂

    8. Einig med deg! Sjølvsagt må store unger få påskeegg! Eg er snart 34 og påskeegg er eit MUST! 🙂 Men eg må kjøpe til meg sjølv, då… 🙂

    9. cathrinehenriksen: Takk, så fint sagt..håper og tror jeg er snill ja :))..dette er sånt godt jeg er glad i selv også..men jeg kjøpte ikke til meg selv da …
      Ja jeg har hatt de eggene liggende på et fast sted, og tatt godt vare på de :))
      Hehe..ja da kan du angre deg..men kanskje greit å ikke ha for mye godt liggende :))
      Kos deg masse videre i kveld 🙂 Klem<3

    10. Min matgale verden: ..hehe..ja, så lenge de ikke selv har barn skal de få..og får de barn blir det vel dem som får i steden :)))

    11. Eva: Liker den tradisjonen ja..morro å fylle opp litt riklig ..og de liker slik type smågodt..og marsipan hører jo påsken til :))..ja klart dine må få også…de får kanskje på to steder ??
      Og man kan fint fylle eggene med andre gode ,morsomme eller nyttige ting :))
      Klem og alle gode ønsker til deg og dine <3

    12. matfoross: Takk :)..ja velger det jeg har lyst på selv også..og vet jo hva de liker :))..koselig tradisjon det der..og hyggelig å gi også :)) Takk, det samme tilbake :))

    13. natheless: Ikke sant..hehe..ja jeg liker også denne type godterier..og marsipan ..nam 🙂
      Hadde jeg hatt barnebarn hadde det nok vært dem som fikk her også :)..ja man må jo be den haren komme når det passer best..hehe..:) Klem<3

    14. Helge: Ja , det er sant…fargerikt og fint 🙂 Blir nok å handle inn en del på tirsdag vi, men gjør det enkelt..og det er jo oppe igjen på lørdag..men litt ekstra å kose seg med må en jo ha i påsken:))

    15. passion4lifeandtravel: Ja de kommer jo innom her, og da er det hyggelig å ha litt å dele ut 🙂 Ja jeg liker å ta vare på slike ting og bruke om igjen..og så lenge de er hele fungerer de jo like bra som nye :)))..da blir de nok fornøyde hos deg også ..nam, nam :))

    16. ladyaugust: ..ja du har vel gardert deg.så du ikke skulle risikere å gå tom ..hehe…:))
      En elg nå, ja for jeg husker den gaupa der også..tror de lukter småsnopet ditt :))…aldri godt å vite hvem som dukker opp på trappa deres skjønner jeg :)) Men håper haren stikker innom også da 🙂 Klem<3

    17. God morgen. så koselig å halde på slike tradisjoner da. Vart noe fulle desse egga demmes ja. Men det er vel ikkje noko problem. Han blir vel snart ferdig med målingen, så det blir litt påskekos i stua i slutten av påsken vel? Nyt dagen og veret klem <3

    18. Heldiggris som fikk påske haren på besøk 🙂 Håper du sendte han sørover 😉
      Koselig at du gir guttene dine påske egg enda. Guttungen vår fikk påske egg i posten i dag fra bestemor i Bodø 🙂
      Håper dagen din er fin 🙂 klem fra meg ♡

    19. gretashobby:Ja , noen enkle tradisjoner er det hyggelig å holde på :))…ja , beregner som regel litt for mye…bedre enn å ha for lite i da…hehe..:)))
      Tar , litt tid med malinga, for han bytter lister og noen foringer og greier også …men vi koser oss i spisestua eller tv kroken ,så det går fint for en periode :)) Takk det samme til deg :))
      Leste innlegget ditt og så bildene , så veldig hyggelig ut :)) Klem<3

    20. Den Blå Steinbukk: Det er det absolutt 🙂 koselig å ha ting i mange år..så lenge de er like hele gjør de jo samme nytta også :))

    21. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Blir litt ekstra glad i ting en har hatt lenge :))..det var jo dumt da…men fint noen har gleden av dem :)) Klem fra meg :))

    22. Åse Helen: Hehe, ja heldigvis rakk han innom her :)) Hadde tenkt seg sørover sa han :))
      Koselig tradisjon det ja…å få i posten er nok ekstra hyggelig 🙂
      Ønsker deg en fin påske og klem tilbake <3

    23. Ojoj, så gode de påskeeggene så ut!! 😀
      Har heldigvis en pose smågodt stående her..hehe 🙂
      Litt spent på om jeg får påskeegg av mamma eller ikke i år.. 😉
      Glad påsk!

    24. Kristin: ..hehe..takk, tror det meste er spist opp nå :)..smågodt er …nam !!
      Håper du får, du får ymte frempå at du ønsker deg det :)) Riktig god påske du også :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg