Prikling på gang …

Dette har jeg ikke veldig greie på, men jeg har jo sådd noen frø til stemorsblomster..se her.. og vet at de etterhvert må fordeles i større potter..prikles… men jeg må lese litt mer før jeg setter i gang, men det har så vidt begynt å komme noen grønne spirer så da kjøpte jeg inn noen små potter og litt næring, som jeg regner med jeg får brukt for .

Skal se om jeg får lagt ut noen bilder av hvordan det står til med spirene i morgen….

Har du noen gode tips, så skriv det gjerne i kommentarfeltet…


Litt greit med en sprayflaske å vanne slike små frø og planter med..tror jeg…

På bildet under ser dere to” mygglys” jeg kjøpte med fra tilbudshylla på Hageland, tror vel ikke de hjelper så mye..men fine farger til å ha ute på terrassen .

#hageland #såing #prikling #hage #stemorsblomster #mjøndalen

28 kommentarer
    1. Så flink du er da 🙂 jeg har ikke grønne fingre, så ingen gode tips fra meg. Ehh hehe eneste tipset mitt til min egen hage er, asfalter den :-))
      Ha en fortsatt strålende helg :

    2. Dette blir så bra så 😀 jeg gleder meg til å følge med på det som skjer der hos deg,, og husk at de aller beste råd er det du ser med egne øyne og føler inni deg når du ser spirene og plantene vokse til 🙂

    3. Spør noen du kjenner, naboer eller famile eller via nette. Det er sikkert en smal sak. Har ikke slik balkongkasse selv og heller ingen blomster inne. Men blomster er pent og pynter opp med fine farger og dufter.

    4. Spennende prosjekt 😀
      Selv synes jeg priklingen er det verste med hele prosessen, for jeg er så redd for å skade de bittesmå spirene. Har aldri hatt noen god måte å skille dem og få dem trygt over i egen potte. Så noen gode råd kan jeg dessverre ikke gi akkurat der 😉 Men, jeg følger spent med her, og gleder meg til å se utviklingen 🙂
      Ha en fin dag i dag, og kos deg med spirene 🙂 God klem fra meg <3

    5. Dette blir jo spennende du! Mine stemor sår seg selv, så under trappa har jeg visst nok til å ta fram i år!!!!! I fjor hadde jeg så mange tett i tett i blomsterbedet i alle slags farger at skoleungene stoppen og så på dem hver dag. Skal se du får det vakkert i sommer. Stemor er jo finfine å pynte mat og kaker med også! Ha en fin søndag og kos deg masse! 🙂

    6. Så spennende 🙂 Jeg kan NULL om blomster, så jeg kommer til å stå å klappe på sidelinjen her uansett 😀 Ha en fin-lfin søndag Annebe <3 Her skal det litt foto til, OG en kafetur 🙂 Klemmer <3

    7. Spennende da. Alltid gøy med sånt på våren. Ingen tips fra meg, jeg har etter mange år funnet ut at hagesaker ikke er for meg;) Søte mygglys da, tenk at vi snart kan sitte ute med mygglys igjen….deilig!

    8. Lisbeth Pedersen: Takk..har ikke det jeg heller..hehe..så ille at jeg må asfaltere er jeg ikke da..kommer jo opp litt blomster sånn “helt av seg sev “heldigvis 🙂 Fin søndag videre til deg :))

    9. dedicat: Takk ,for støtten..:) Skal man få det til må man jo i allefall prøve :))..og det gjør jeg jo..nå fikk jeg jo litt inspirasjon fra ditt innlegg også :))

    10. Helge: Det kan jeg, nå så jeg litt på en annen blogg også..så tror jeg skal få det til..hvor bra det blir gjenstår å se :)) Blomster er vakkert i hage og naturen ellers også :)))

    11. Eva: Takk :)) ..uff da..gruer meg..neida, det får bli som det blir..får prøve å være forsiktig 🙂 og nå tar jeg jo med meg erfaring, så blir det ikke bra i år..kanskje jeg lykkes nest år :))
      Fortsatt fin søndag og klem tilbake <3

    12. natheless: Så bra du synes..håper det blir noe blomster på dem :))..får jeg 15-20 planter ut av det er jeg fornøyd ..tror de blir i krukker på terassen.om det blir noe av dem da..hehe..
      Bedet ditt hørtes fantastisk flott ut :)) Ja blomster er dekorativt på det meste 🙂 Klem fra meg:))

    13. frodith: ..hehe..litt aplaus kan jo være bra..men mulig aplausen stilner når du ser resultatet..neida ..skal ikke være pesimist :))
      Kos deg på tur med kaffe og fotografering ..spennende å se bilder etterhvert :)) Klem<3

    14. Min matgale verden: Ja , jeg holder ikke mye på med slikt jeg heller..men nå skal jeg prøve litt da..så får vi se om det gir mersmak :)) Noen urter i krukker på terassen pleier jeg alltid å ha..men da kjøper jeg ferdige planter :)) Koselig ute med mygglys..men forhåpentligvis uten mygg..hehe…

    15. Beste tipset til at de skal komme seg opp er faktisk å gi de en pose å vokse i. Jeg har de ofte i vinduskarmene i en pose. Lufter hver dag litt og lukker igjen. Da klarer de seg godt, og de er klare til å være ute.
      Dette gjør jeg med alt jeg tar fra frø.:)

    16. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk for tips, kanskje jeg prøver det også..tenkte jeg kunne gjøre litt forskjellig å se hva som blir best resultat :)) Du er jo flink med slikt :))

    17. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg er jo ikke slik at jeg holder så mye på i hagen , men koselig å tusle med litt 🙂 Og blir det sol og varmt er det jo ekstra hyggelig 🙂 Takker så mye <3

    18. Så du har tenkt å få deg grønne fingre hehe. Eg kjøpe slikt ferdig eg no. Men når neste kapittel i livet starter, skal eg nok så litt eg også. Blir så mye farting østover i år, slik det ser ut no, så da er det liten vits i å dyrke frem noe sjølv. Du får det nok heilt sikkert. klem <3

    19. gretashobby: Blir nok ingen gartner av meg..men artig å prøve litt :)..urter i krukke skal jeg ha, og da kjøper jeg planter :)) Skal man være en del på farta, er det jo ingen vits å sette i gang med noe slikt :)) Du får ha det til gode ja :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg