Vaffelens dag !

Siden jeg både hørte på radio og leste at det er vaffelens dag den 25. mars, tenkte jeg at jeg fikk se igjennom bildene mine å se om det var noen vaffelbilder, men det jeg fant var for det meste bilder av  pannekaker med is og bær..men så dukka disse bildene opp..og der var det jo vafler, så selv om det ble litt mye kropp også så valgte jeg å bruke de.

Og det kan jo være greit å se at det går ann å se veltrent ut når en spiser vafler også…hehe…

Her er det yngste sønn som i fjor sommer steker proteinvafler til oss, de var gode..men jeg fant ikke oppskrifta han brukte, så jeg legger heller ved ei oppskrift på vanlige vafler som jeg ofte går ut i fra ,som står i kokeboka vi har stående fra Ingrid Espelid…så kan man jo tilsette litt ekstra godt oppi om man ønsker.

Og en oppskrift på proteinvafler jeg fant på nettet,kan du se...HER

Skjønner egentlig ikke helt dette her med at ulike bakevarer o.l har sin egen dag…spiser det når vi har lyst på eller når det passer sånn vi.


#vafler #vaffelensdag #proteiner #trening #fitness #mjøndalen #blogg

69 kommentarer
    1. He-he, ja klart man skal spise det når man vil, om så hver dag 😉 Det er vel bare for å slå et ekstra slag for VAFFERN 😀 Passende bilder det her da 🙂 Og sikkert mange som blir glad for proteinvafler også 🙂 Klemmer og fine dagen <3

    2. Jøss, ja det må jeg si var en veltrent kropp, ingen vaffelmage der nei 🙂 Vafler biir det nok her og, tenkte litt på å se etter en alternativ-vaffel til bloggen senere, kanskje det blir en protein-variant 😉 Ha en deilig vaffeldag, med eller uten 😉

    3. Her i huset har de fått med seg at det er vaffeldag, så i dag må “vaffelpressa” i bruk igjen. Tror jeg har laget “feile” vafler i alle år, for ingen her i huset har sånn flott og veltrent “vaffelmage” som sønnen din *hihi*. Ha en strålende dag 🙂

    4. Nå for tiden har vi en dag for alt, skal tro hvem som har funnet på det, her går alle dager hus forbi, gjør sikket bryllupsdagen også, den er i morgen ja. 33 år, ja det er bare enda en dag. Den ene er like bra som den andre 🙂

    5. Altså nå har vi kjøpt oss nytt vaffeljern og hun lager jo røre som både er lactosefri og sukkerfri og sunn,, Men så er hun fra Lofoten også.. og der er 25 mars kjent for dette: Den store brennevinsdagen i Lofoten vart feira 25. mars, på Marimesse om våren.
      Denne dagen samla fiskarene seg til ein fest der det vart drukke brennevin ? likevel ikkje så mykje at dei ikkje rodde fiske dagen etter.

    6. Er det vaffelens dag? Tja kanskje jeg burde lage noen grove vafler til lunsj i dag da 😀
      Har ikke prøvd proteinvafler, men det er sikkert kjempegodt.
      Ha en finfin vaffeldag

    7. For en kjekk gutt!
      Hurra for vaffeldag!
      Ta gjerne turen innom bloggen min og legg igjen en liten hilsen! Jeg er på vei mot sommerkroppen2015, og ved å trykke “følg” på profilen min kan du følge meg på min reise! Jeg følger selvfølgelig tilbake! 🙂 Ha en fantastisk dag videre 😀

    8. Vi spiser ikke vafler her i huset, men nå har jeg stekt noen plater, det var så vidt jeg fant igjen vaffeljernet :- Nå skal besøke farmor og farfar medbragt nystekte vafler 😀 Ha en fin dag. Vaffelklemmer på vei<3<3

    9. Lå nesten ikke merke til oppskriften 😛
      Hihihi
      Blir nok ikke vafler her i dag.
      Ja er rart, syntes alt og “alle” har fått sin egen dag nå 😛

    10. Jeg hadde ikke fått med meg at det er vaffelens dag i dag… Og jeg som akkurat har sittet og gumlet i meg kake… Så da får det bli vafler en annen dag, tror jeg… Men godt er det 🙂

    11. Jeg hater vanligvis vafler (virkelig hater lukten spesielt), men disse så faktisk skikkelig gode ut:) De ser ut som det er litt mer ‘mat’ og tess i dem enn vanlige vafler (noe det sikkert også er ettersom det er proteinvafler) og ikke minst ser de litt hardere/stivere ut, og det kan jeg like. Potetvafler/vafler som er laget med potetmel liker jeg veldig godt, men de har jeg ikke smakt siden før jeg var tenåring, tror jeg, så det begynner å bli noen år etterhvert.

    12. Så det er vaffeldag idag. Sikkert hørt det men har ikke noe planer om og lage vaffel idag. Men det er godt, et sted hvor jeg jobba en gang var det vaffler hver fredag i kantina. For noen år tilbake kom det ut ei bok som heter ” Jeg elsker vaffel – boken til alle som syns livet er bedre med vafler” av Stine Åsland. Det er en av få kokebøkene jeg har kjøpt. Stine er dama bak selskapet Telemarksrøra som ble etablert i 2007.

    13. frodith: Ikke sant, må jo ha det når man har lyst på 🙂 Ja det har jo blitt slik at alt mulig har sin dag, kanskje det har vært slik lenge..men at jeg først har fått det med meg de senere åra :))
      Proteinvafler var godt det også…særlig da han stekte , for det var i stede for annen lunsj :))
      Kos deg med dagen ….Klem<3

    14. Min matgale verden: …ja hadde det vært jeg som sto å stekte med bar mage der hadde jeg nok ikke lagt ut bildet…hehe..
      Da skal jeg se innom deg, altid fint med gode oppskrifter 🙂 Takk ,det samme til deg <3

    15. margarites: Ja det var jo litt snakk om det på radioen i går i allefall :)…hehe..jeg har heller ikke slik veltrent mage ..men det har vel mer med trening å gjøre tenker jeg :))))
      Kos deg med dagen og vaflene :))

    16. Mariann Sæther Tokle: Ja , det er vel kanskje handelsstanden som lager en del av dagene :)..jeg er også et “hverdagsmenneske” som ikke har de helt store feiringene av ting :))
      Gratulerer med bryllupsdagen i morgen, enten den feires eller ikke <3

    17. Ritamarita: Hei på deg, koselig å se deg :)) Det smaker som regel helt supert ..har aldri prøvd med rismelk eller havredrikk..lurt tips 🙂 Takk, du også…Klem tilbake <3

    18. dedicat: Gratulerer med nytt vaffeljern , må altid ha et som funker bra i huset :)…lurt at de er litt sunne også 🙂
      Brennevinsdagen har ikke jeg hørt om…meni nærheten her I Kongsberg…er det noe som heter “Drekkedagsnatta”..men jeg vet egentlig ikke hvorfor den har oppstått…
      Bra de ikke drakk sååå mye, for på havet måe en være klar i hodet 🙂 Ha en fin ettermiddag :))

    19. Fru Stussli: Jeg hørte det på radio, og så sjekka jeg på nettet og da er det visst det 🙂
      Det kan smake til lunsj ja , og da er det jo greit de er litt grove 🙂
      Disse han lagde var gode, ellers er jeg ikke så glad i smaken på proteinpulver…
      Finfin vaffeldag til deg og dine også <3

    20. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Vaffler er kjempegodt..og md is og bær blir det en god dessert også 🙂
      Litt sunt i røra ,så kan man kose seg og alikevel holde seg veltrent :)))))

    21. Lene S.: Ikke ofte, men jeg liker det godt..og med is og bær blir det en fin dessert om sommeren , det eller pannekaker :)..det var jo et godt initiativ , det setter de nok pris på…håper vaffla ble kjempegode :)) Klem tilbake ..og kos deg videre du også <3

    22. ssilje89: ..haha…:)) Ikke vaffler her i dag heller, men kanskje til helga…med is og bær..nam :))
      Virker som alt mulig har sin dag…jeg vet bare om det om jeg tilfeldig hører om det eller leser det et sted :))))

    23. Den Blå Steinbukk: ..hehe..kake kan jo være godt det også ..ja da får det holde for i dag :)))
      Tenker kanskje å ha det som dessert på lørdag jeg, med is og bær :))))

    24. Fromfat2phat: Ja , er det for mye vanilje , søtt i, kan nok lukta bli litt kvalmende :)..men som regel smaker det godt..jeg spiser både myke og sprø…men er nok mest glad i de sprøe..:)
      Har ikke hørt om potetvaffler, men potetlomper er i allefall godt :)))

    25. Helge: Ja , hørte det på radio, skal ikke ha i dag her heller, men kanskje på lørdag..om det passerseg slik 🙂
      Mange som har vaffler som kos på jobb..jeg har jo jobbet i barnehage og der var det jo rett som det er vaffelsteking ..og det var stas både for voksne og barn 🙂 Den boka har jeg ikke hørt om..kan jo se etter når jeg er på biblioteket igjen :))))

    26. Artig! Me har nemleg, heile skulen med ca. 450 elevar, hatt vaflar på menyen i dag medan me har jobba med antimobbing (jamfør serien “Vaffelhjarte” :-)). Vert blogginnlegg om det seinare i dag 😉

    27. rundtomkringtrorjeg: Så bra..da var du heldig :))..både sunt og kos på en gang er bra kombinasjon :)..ja da han er ivrig til å trene…:)))

    28. Gardsfruen: Takk 🙂 ..oj ,da måtte det nok mye røre til :)..kan tenke meg det var populært ..og det dere jobba med er jo viktige ting :)) Da skal jeg se innom ..pleier som regel det uansett også da :))

    29. For en kjekk vaffelsteker, men så har han også en veldig flott mamma <3 Det er fint at vaffel har sin egen dag, det er forresten noe jeg glemmer at er enkelt å lage :).Jeg har forresten bakt i dag, jeg også, det ble gulrotkake som jeg skal ha med på salsaen, synes de som går og danser salsa hos oss, fortjener litt kake siste kveld før påskeferie :). I dag samler vi alle 3 kursene, og alle danser med alle fra 18.00 til 23.00, så da får alle danset mye og lenge, med litt kakepauser 🙂
      Ha en fin onsdagskveld <3

    30. passion4therapy: Takker så mye..det var hyggelig sagt 🙂 ..har det ikke veldig ofte vi heller, men det er godt..og så blir det litt mer vaffelsteking på sommeren 🙂
      Gulrotkake er kjempegodt..også så hyggelig å ta med å glede andre , det blir nok en fin påskeavsluttning..håper alle koser seg med den og dansen 🙂 Fortsatt fin kveld du også <3

    31. Jeg lager vafler både titt og ofte jeg, så jeg trenger heller ikke en egen dag for det. Så i dag blir det ingen vafler. Istedet har jeg kost meg med en kokosbolle på en kafé 🙂
      Men er jo enig med deg da, at det er hyggelig å se at man fortsatt kan være veltrent, selv om man smaker en vaffel eller to 🙂
      Ha en flott kveld, med eller uten vafler 🙂 Klemmer til deg <3

    32. Eva: Vi har det litt oftere om sommeren :)..også er det så godt med is og bær på :))
      Kokosboller er jeg også glad i …nam 🙂
      Kan jo være lurt med noen av det sunne slaget innimellom…og ikke spise alt for mange da..hehe..
      Kos deg videre i kveld du også 🙂 Klem<3

    33. Var ikke klar over at det var vaffeldag i går jeg! Hvis jeg hadde fått slike muskler av å spise vafler, så skulle jeg jammen ha spist mer av det. 😉 (Men det kreves nok en viss innsats på trimfronten også!) Kjøpte meg forresten nytt vaffeljern i fjor, med seks hjerter i! 😀

    34. karidansen: Hørte det tilfeldigvis på radioen dagen før jeg :)..hehe..jeg har ikke fått sånne muskler av vafflene..så må nok litt trening til også ja :))
      Et bra vaffeljern er greit å ha i huset :):))

    35. Ja for noen flotte barn , gener fra sin mor dette 🙂 Å når det gjelder proteinvafler så har jeg prøvd det , jeg tror jeg mikset min egen oppskrift den gang ;-D Men de ble gode da :)) Så ja har man den vanlige så er det bare å forandre lite grann ja :))Å du fant jo en på nettet også 🙂 Men ja synes nå akkurat det var en slik dag jeg , mulig det var dagen til noe helt annet , haha ;-D
      Epler , kaffe osv …ja jeg husker ikke ;-D Men enig med deg spiser når man har lyst på ikke fordi det er den dagen liksom 😀
      Mye de finner på ja ;-D
      Kose deg i sola nå , klemmer <3

    36. cathrinehenriksen: Takk for det, jeg har ikke magemuskler altså..hehe..:)) Disse han lagde her var veldig gode..ellers er jeg ikke så glad i den proteinpulver smaken..
      Vi stekte ikke vaffler her på vaffeldagen vi heller, tar det en dag i påsken…forhåpentligvis på terassen :))Nå skal jeg ut og kose meg ja ….kos deg masse du også 🙂 Klem<3

    37. Samme her. Eg spiser vafler når eg vil. Vi hadde ikkje vafler den 25. Tror vi hadde den 24 og 26 hehe. Såg ikkje at det var vaffelens dag før etterpå. <3

    38. Kropp er topp , haha 🙂
      Haar ikke vaffeljern engang jeg… kanskje man får bedre kropp hvis man spiser vaffler:)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg