Lørdag i Drammen !

Ble en handletur til Drammen i dag også ..og selv om jeg har tatt svanebilder før ,synes jeg dette bildet ble så fint med at sola glitrer i vannet, så jeg måtte nesten vise det.

I dag har det jo vært sol og blå himmel, men det blåste ganske surt ..så kaffen ble drukket inne, på kafè og bakeri…La Boulangerie (..tidligere innlegg derfra, kan du se her..)

Vi passerte også AASS bryggeri, som ble etablert i 1834 og er Norges eldste eksisterende bryggeri….


#drammen #skutebrygga #laboulangerie

#aassbryggeri #blogg

 

59 kommentarer
    1. Nydelig vakkert bilde 🙂 eller begge for den delen. Bryggeriet her i Nordland.. Nordlandsbryggeriet ble jo nedlagt og kjøpt opp av Ringnes for en god del år siden. Svanebildet er en sikker søknad til “Svaneklubben” til Frodith 🙂 ,,perfekt 🙂

    2. dedicat: Takker så mye for det 🙂 ja Frodith har jo så mange flotte bilder av svaner og andre fugler :)) ..jeg kjøper mest brus og øl fra Aass..men har i allefall kjøpt juleøl fra Rnignes som har vært bra :))

    3. Nydelig svanebilde,i finværet. Har Aas bryggeri omvisninger også, eller er det kun produksjon til butikker? Det er morsomt med omvisninger i ulike bryggeri, få litt historie og sånn, selv om jeg langt fra er noen “ølhund”. Ha en fin lørdagskveld 🙂

    4. Bra reklame for Aass det der. Sjøl så var jeg en tur på Lillestrøm i dag. Ville bare ut av Drammen og se noe annet. Gikk en god tur der langs elva, nitelva tror den heter, ble en kaffe kopp og noe muffins. Takk for at det det togkaoset var i går og ikke idag, idag gikk alt på skinner. Bra at folk bruker Drammen sentrum i helgene. Men du verden så godt der var og komme ut av Drammen. Ha en fin kveld.

    5. margarites: Takker så mye 🙂 Har lest at man kan få omvisning der..men jeg har ikke vært på det..men var der inne i forbindelse med en dugnad, og jeg mins vi var på omvisning der med skolen..og at noen drakk så mye brus at de ble kvalme 🙂 Jeg er heller ikke spessielt glad i øl..men om vi kjøper , blir det som regel fra Aass 🙂 Takk, fin lørdagskveld du også <3

    6. Helge: Takk for det :)) Lillestrøm er det mange år siden jeg var..artig å varriere litt..vi var jo i Åsgårdstrand forrige lørdag, så da var det hyggelig med Drammen igjen i dag 🙂
      Kaffe og muffins smaker som regel veldig godt …Ha en fin kveld du også:))

    7. Så kos lørdag i Drammen, og jeg vet jeg har sagt det før, men jeg liker så godt å lese om de koselige lørdagsutfluktene deres <3
      Vi har vært og gått en tur på Bygdøy, det var sol og fin vær, men litt kaldt.
      Ha fortsatt fin lørdag <3.

    8. Svaner på ‘Svanesjøen’ er vakkert, men jeg er litt redd dem, ble faktisk bitt en gang vi satt på gresset og spiste niste :- Piloten ble medlem i ‘Drammen Ølets Venner/Aas – for gode stunder’ når vi flyttet hit. Han tenkte han skulle bli veldig norsk å like øl, fordi Aas hadde det beste ølet he he. Han fikk medlemsavis og rabatter på div puber her i Oslo, men SÅ norsk ble han aldri. Det får holde at han snakker perfekt norsk å ikke som Pascal (Konditori) som har et program på TV3 for tida 😀 Ha en kos lørdag kveld, mamma og pappa kommer snart, medbragt mat, det skal være en overraskelse 😀 Klemmer<3<3

    9. passion4therapy: Takk, fint i sola i dag ja, og snart kommer nok varmen også :)..så hyggelig å høre at du liker det, jeg liker jo å lese se fra de fine turene deres både i inn og utland også 🙂
      Kos deg videre i dag du også<3

    10. Lene S.: Vil ikke komme for nær dem jeg heller, selv om jeg ikke har blitt bitt av dem enda …
      Så gøy det da, selv om han ikke har blitt noe særlig mer glad i øl..jeg er heller ikke veldig glad i det..men kjøper jeg øl f.eks til grillmat om sommeren, blir det ofte fatøl fra Aass…:))
      Flink med språk han da..har sett Pascal på tv..og han er IKKE veldig flink, men jeg forstår ham i allefall greit…tror ikke jeg hadde blitt noe bedre i Fransk..heller værre..hehe.. 🙂 Kos dere masse..vi spiser nok alene i kveld , men er bedt på kaffe til eldste sønn i morgen..det skal bli koselig 🙂 Klem<3

    11. Helt herlig svanebilde 🙂 Og nå sitter jeg her på løst tastatur tilkoblet nettbrett og skriver en kommentar til deg :-)det var jammen bra. Nå kan jeg dra på landet og skrive blogg på nettbrettet også, uten å slite livet av meg med EN finger 🙂 Du har blitt flink med bildene da :-)så koselig med en liten Drammensturen i dag også 🙂 KLemmer <3

    12. Ja, det var overraskende surt i dag. Tok kaffen innendørs jeg også, turen til kafeen holdt for å si det sånn. Men masse folk og fe ute i dag ; ) Jeg håper på litt mindre vind i morgen.

    13. Lenge siden jeg var i Drammen sist. Bodde jo noen år på Kongsberg og trivdes godt der. Kjæresten min den gang jobbet forresten hos Aass. Vakkert svanebilde med refleksene i vannet. Ikke akkurat det været vi har hatt her i dag 😉

    14. Ser nesten ut som om svanen også er litt henrykt over “diamantene” i vannet. En nydelig dag har det vært her og, men jeg har vært på jobb, så derfor har ikke blitt så mye uteliv på meg. 😀

    15. Så fine bilder i solskinnet. Svaner liker jeg, og på Aass har jeg vært på både omvisning og spist herlig mat gitt.! Håper du får en strålende søndag, her er det grått i grått i dag! 🙂 Men jeg tror jeg skal gå en tur og lete etter hvitveis likevel!:) Klemser til deg!

    16. Fint vær gjør lørdagsutflukten mange ganger bedre, og det fine svanebildet satte romantikken so prikken over i’en 🙂
      Fortsatt god helg til dere 🙂
      Klem <3

    17. Monica: Ja i går var det vårlig i dag er det grått, men det er jo vår det også 🙂 Så den koselige kroken din på fjellet…forstår godt du trives der 🙂 Fin søndag til deg :))

    18. Fru Stussli: Takk, ble litt fint når det glitra i vannet…sol gjør liksom alt litt ekstra pent :))
      Ønsker deg en fin søndag videre<3

    19. frodith: Takk for at du likte det..og du tar jo så flotte fuglebilder selv 🙂 Har fått med meg at du bruker en ny “duppeditt”ja…det høres bra ut…og så du skulle på landet, du trang vel litt ro rundt deg..også er det vel koselig å besøke moren din :)) Alttid koselig i Drammen og ekstra fint når det er sol 🙂 Klem til deg <3

    20. sissibluesky: I dag er det ikke vind her, men så er det grått i steden da…så var jo egentlig en finere dag i går :)..gret å sitte inne med kaffen når det blåser ute..men håper det går ann å sitte ute å kose seg i påsken 🙂 Fin søndag videre :))

    21. Miss Imperfektum: Fint i Drammen..I Kongsberg er det også veldig koselig..yngste sønn bodde der et års tid..og jobber der fremdeles 🙂 Artig at kjæresten din jobba på Aass da…
      Takk for det, sol gjør det meste litt ekstra pent 🙂 Her er det overskyet i dag …Ønsker deg en fin søndag videre :))

    22. passionisthegenesisofgenius: Takker så mye, Drammen har blitt ekstra fin de siste åra..så du burde ta en tur om du får anledning 🙂 Fortsatt fin søndag :))

    23. karidansen: Ja så ut som den bøyde seg for å se på at det glitret 🙂 Da håper jeg du får vært mer ute en annen dag. I dag er det overskyet her..varierende vær om dagen :))

    24. natheless: Takk, ja sol gir noe ekstra til bildene synes jeg :)..spist der også, det har ikke jeg..så bra du likte maten der :)) Her er det også grått i dag..ja så bildene av blomstene du har funnet i vår…finner nok snart hvitveis også… Klem tilbake <3

    25. Eva: Helt klart ekstra koselig i solskinn 🙂 Ja det var noe litt “eventyraktig”over bildet synes jeg 🙂
      Fin søndag til deg også…får vel høre litt fra Osloturen etterhvert håper jeg 🙂 Klem<3<3

    26. Det er så deilig det nå som våren er på god vei (hvis vi ikke skal driste oss til å si at den er her allerede:D), det er så utrolig vakkert rundt oss – alt våkner til liv igjen, vidunderlig! Og ja, jeg ER så glad for ukens vektnedgang – har ikke sett dette tallet på vekten på en god, god stund nå, og det føles så mye lettere å nå neste delmål etter dette:)

    27. Fromfat2phat: Ja det er flott..og selv om det er sol den ene dagen og snør den neste…så er det jo slik våren er 🙂
      Det gir positiv motivasjon når man ser at det nytter…Stå på videre , men husk å kos deg også :)))

    28. Hei. Det var fin sol den lørdagen ja, men så sur og kald vind. Me det var jo bedre enn veret dagen etter da. Koselig svanebilde. Det er aldri kjedelig det. No er middagen inntatt her og eg sakl snart til å finne frem strikketøyet mitt. Ha ein god kveld fortsatt <3

    29. gretashobby: Veldig surt ja, men uansett deilig med sol 🙂 Ja det ble litt fint med glitter på vannet..
      Guttene har vært her og spist nå , og vi så en film..hyggelig..Nå kjører den yngste , eldstemann hjem,,tror yngste ligger her til i morgen,,for han bor jo litt lenger unna :))
      Hygg deg med strikketøy og annen kos i helga <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg