Hva er din kaffe-favoritt ?

Jeg er ingen stor kaffedrikker , men det blir ofte et par kopper i løpet av dagen, og når vi er på kafè på lørdagene smaker det ekstra godt med en kopp.

Jeg har jo prøvd ulike typer kaffe ,men sverger  stort sett til svart kaffe ..og den må gjerne være forholdsvis sterk, tynt skvip smaker ikke godt….hjemme blir det som oftest Evergood traktekaffe.

Av og til kan det hende jeg velger en Cappuccino, eller en Caffe latte…men det smaker meg ikke like godt som en vanlig svart kaffe ….men ser at veldig mange kjøper slike typer kaffe…så nå lurte jeg derfor litt på hva andre som leser bloggen min liker best…har ikke tenkt å invitere til kaffeselskap altså…hehe..

(Bilder fra et par kafèbesøk i Hokksund det siste året )


Svart kaffe…..#kaffe #stepin #hokksund

Cappuccino…#eikersenteret #cappuccino #blogg #kaffe #øvreeiker #norge

67 kommentarer
    1. Kaffe ja, det er så mangt. Jeg drikker mest vanlig svart kaffe, men noen ganger er det godt med noe annet også. Cappuchino er som en dessert om den er tilberedt riktig med skum og brunt sukker. En sterk kopp kaffe er godt etter en middag. Men jeg fikk vaniljekaffe en gang, den hadde ikke akkurat kaffesmak? Men godt var det også. Men vanlig kaffe er det som alltid smaker!

    2. Jeg er vel det man kan kalle en ”kaffe-kaill” og kan tømme et par kanner i løpet av en dag. Her går det mest i Friele traktekaffe. Men jeg bruker et par tre natreen i kruset. Da drikker jeg gjerne kaffen om den blir stående og bli kald. Om jeg pælmer i meg noen krus før sengetid så sover jeg like godt.. 🙂 Men på kafe kan jeg godt ta kaffe latte.. men går aller mest i den sorte uten fløde 😀

    3. Jeg drikker pulverkaffe hjemme faktisk, og synes det er best. Med litt melk i 🙂 Og ute på cafe er det kaffe latte, uten NOE smak.. Bare kaffe og melk-kaffe latte 🙂 Deilig 🙂 Og nå i det siste uten vanlig melk,men laget på laktosefri 🙂 Drikker ikke mye kaffe i løpet av en dag. En kopp på morgenen, og kanskje en til i løpet av dagen 🙂 klemmer til deg <3

    4. Hadde du invitert hadde eg kommet :)….men bare for å lukte 🙂
      Eg ELSKER kaffelukt…en av de beste i verden…..men eg drikker det ikkje. Eg drikker sort te med fløte og brunt sukker….ja eg er litt sær ,men det var ingen bombe 🙂

    5. natheless: Ja som litt variasjon eller dessert kan det smake med noe annet, men jeg er ikke glad i søtsmak i kaffen ..da vil jeg heller ha noe søtt ved siden av 🙂 Men velger stadig oftere den vanlige svarte kaffen :)) Kos deg i kveld:))

    6. Margrethe: Mange gjør det, men drikker jeg mye sliter jeg ekstra med å få sove, men ett par kopper i løpet av dagen måååå jeg ha :))..i ny og ne kan en Cappuccino være et godt alternativ..

    7. passionisthegenesisofgenius: ..vet om noen som ikke er glad i kaffe ,men de fleste voksne jeg kjenner drikker kaffe..ingen vits å drikke det om en ikke liker…men i mange sammenhenger er det greit med kaffe ..men jeg drikker oftere te hjemme…:))

    8. dedicat: ..hehe..såpass ja, vet mange som drikker masse..men jeg sliter med søvnen om det blir for mye, og den er jo ikke særlig bra fra før…så prøver å holde meg til et par kopper, men er man på besøk eller noe blir det jo ofte mer 🙂
      Jeg er ikke glad i søtt i kaffen …men gjerne kake eller noe søtt ved siden av :))
      Friele er god den, men jeg er mest vant til Evergood og synes jeg får den best til :))

    9. Jeg drikker svært lite kaffe. Og skulle jeg komme til å gjøre det en gang i blant, så er det stort sett kaffe latte som er tingen for meg. Gjerne med smakstilsetning. Men også uten går helt fint. Som regel drikker jeg det når jeg er på kafé eller når jeg har besøk, liksom for å holde gjestene med selskap 🙂
      Jeg er heller ikke noen stor te drikker. Det er samme greia som gjelder der. Det er en sosial ting jeg gjør når jeg er ute blant folk 🙂
      Men skulle gjerne kommet på kaffebesøk til deg om du hadde invitert og jeg hadde vært i nærheten 🙂 Det er det sosiale som er viktigst for meg. Ikke hva jeg har i koppen 🙂
      Ha en fin kveld 🙂 Klem <3

    10. Gardsfruen: Svart er best ja..ikke så kjent med Friele, men har smakt og den er god..men er mer sikker på måla på Evergood så blir som oftest den :))

    11. frodith: Vi har som regel et glass koffeinfri pulverkaffe stående, så kan ta det på kvelden om vi får lyst på en kopp..men det blir som regel te til hverdags 🙂
      Jeg liker heller ikke smaker eller søtt i kaffen…nei mye kaffe blir en liksom litt ør av …men om jeg ikke drikker noe ,mangler det liksom ett eller annet..:)) Klem<3<3

    12. cuskima: ..hehe..kommer du på besøk skal jeg lage te til deg, vi drikker jo også mest av det her hjemme :))..ja kaffelukt er kjempedeilig :)…noen “sære”ting er det med de fleste av oss ..hehe. .:))

    13. steikefine bilder da. Jeg elsker kaffe, bare den er nytraktet. MEN det viktigste er å ha godt med melk i. Uten greier jeg absolut ikke drikke den, Eller is eller fløte, men det må være noe i. Irish coffee er jo det aller beste ,men selvsagt ikke så altfor ofte, eneste gangene jeg drikker whisky da,

    14. Eva: Ingen vits i å trykke i seg om en ikke liker det…har vel sett du har drukket latte på noen innlegg tror jeg …og det kan være godt..men jeg velger i såfall uten smak og ikke noe søtt oppi..
      Ja det er jo koselig å ta en kopp i en sosial setting, om det ikke er noen andre alternativer å velge blant :)..vi drikker jo te til kveldsmaten på hverdagskvelder og det smaker meg som regel godt :)..Ja det hadde vært koselig å slå av en prat…med eller uten kaffe :)) Klem og kos deg med kvelden :))

    15. maiken: Takk for det :)..ja den må være nytraktet og varm…ellers er det ikke godt:) Jeg drikker den svart, men det kan være godt med melk i også:)…hehe..Irish Coffee er det lenge siden jeg har smakt, men det er godt..men den må drikkes opp før den blir kald ellers blir det bare guffent..men det ser jo lekkert ut også da :))

    16. Er jeg oppe før fuglene, da blir det en Espresso for å våkne, ellers har vi brukt kapselmaskin lenge og prøvd div. smaker, men den har vi droppa til fordel for ‘den gamle’ kaffetrakteren med termokanne, da er det Evergood som gjelder 😉 Ha en fin mandag kveld, vi har fyr på peisen og kaffe i kruset 😀 Klemmer fra Oslo til Mjøndalen <3<3

    17. Inviterer du ikke på kaffe selskap ? Hva ? Jaja …altså jeg har is kaffe som favoritt jeg . Men når det gjelder is kaffe om jeg skal drikke det OFTE da , må det bli en uten sukker , helt vanlig . Skeier jeg ut prøver jeg litt av hvert :)) Så melk trenger jeg nemlig uansett , men er fordi svart kaffe med nesten ingen melk eller ingen melk , da blir jeg kvalm …..tålte ikke det mer etter jeg lå på sykehuset . Så jeg har egentlig drukket en del mindre kaffe etter det . Drakk veldig sterk vanlig kaffe før så =)
      Og kaffe på cafe er elsk i helgene 😀
      Klemmer i kvelden <33

    18. Svart og sterk Evergood traktekaffe her også. Jeg har opplevd at folk har sagt at jeg koker rene “Tjurua” (Dialektord for “tjære”), men jeg liker definitivt ikke “skval” som til forveksling ligner sterk te. 😉

    19. Lene S.: Ja da trenger man litt krutt for å våkne 🙂 søster`n har slik kapselmaskin og det blir veldig god kaffe på den..men vi har holdt oss til Moccamasteren vi har og synes det blir god kaffe :)..høres hyggelig ut, her ble det te til kveldsmaten 🙂 Klem og fin kveld videre <3

    20. cathrinehenriksen: ..hehe…bare vent til jeg blir i toppform igjen :)) Det har jeg sett bildr av deg med før ja, smaken er god på det også, men kaffe for meg må være varm…:)
      Nei har man hatt opplevelser der en blir kvalm av noe, frister det ikke senere heller..
      På kafè blir det litt ekstra kos…men de må ha god kaffe, ellers kommer jeg ikke tilbake 🙂 Klem<3

    21. karidansen: Nei slik tynn kaffe smaker det ingenting av, den må være skikkelig sterk..men ikke helt “tjære”da…det kan bli litt vel mye av det gode…Nå skal vi snart se Frikjent..synes den virka ganske fin :))

    22. Puh godt du ikke ber til kaffeslaberas, for jeg er ingen kaffedrikker nei. Hvis om atte jeg er ute på kafe, og jeg får det over meg, må det bli kaffelatte. Svart kaffe??? åhh nei, det får du ikke i denne dama..he he. Så da vet di det 🙂 Klem med lukt av hjemmebakt brød…hi hi 🙂

    23. MOONBEAMSCORNER: ..hehe..jeg måtte jo hatt noen alternativer å by folk da :)) Jeg drikker ikke mye, men smaker med en kopp svart kaffe i ny og ne…men til brødskivene blir det te :))
      Klem tilbake…her lukta det nybakt i går :))

    24. Jeg er ingen kaffedrikker, det går mer i te…Men jeg kan drikke svart kaffe om det er søt kake til (på julebord feks). Ellers så drikker jeg “pusekaffe” som min sønn kaller det; moccachino eller cappucino. Og jeg kan drikke Irish coffee eller Rudesheimerkaffe som dessert om jeg er ute og spiser – spesielt i ferier. Men til hverdags er jeg en te-kjerring 🙂

    25. Grete/Margarites: Vi drikker også mest te til maten hjemme :)..men godt med en kaffe eller to i løpet av dagen…
      Trenger litt søtt ved siden av ja 🙂 Rudesheimerkaffe har jeg ikke hørt om.:)…hehe” pusekaffe”ja …av og til er det godt også….:)))

    26. Jeg er en kaffekjerring!
      Er jeg hjemme bruker jeg kun nespressomaskinen og da lager jeg amerikano eller espresso med, men er jeg på en skikkelig kaffebar bestiller jeg cappuccino.
      Nattaklem

    27. Fru Stussli: Eldste sønn kjøper ofte amerikano om vi er på kafè…kaffe som er litt fyldig er best ja..Og det er stor forskjell på smaken fra sted til sted…men den må være skikkelig varm også ..
      Ønsker deg en fin dag morgendag:))

    28. Jeg er ingen stor kaffedrikker jeg heller, men jeg må innrømme jeg er litt svak for kaffe latte… Med billtelitte sukker i… Cappuccino liker jeg også, også med bittelitte sukker. Og irish coffee er jo godt da 🙂 Ellers drikker jeg svart kaffe, kun om morgenen, og kun litt, under en kopp…

    29. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja spennende å prøve, jeg og liker de fleste, men ikke for søte …men blir oftest svart kaffe på meg:) Prøver å unngå å drikke på kvelden ..om det ikke er bursdag eller noe da :))

    30. Den Blå Steinbukk: Ja for mye er ikke noe for meg..men ikke noe i løpet av dagen blir for lite :))
      Jeg vil helst ikke ha noe søtt i , men gjerne ved siden av :))

    31. spira: Stive priser på slikt, men noe må en jo kose seg med også:))..hadde vært greit med lavere priser, går mye penger på mat, så der er det litt å spare på prisnedgang :)…og god, sunn mat må en jo ha…og nå har vi nettopp spist middag…kjøttboller ,med poteter og grønnsaker…ikke det sunneste, men eldste sønn spiste her i dag..og han er litt kresen på det der med mat…så da ble det noe jeg vet han liker :)) Ha en koselig kveld <3

    32. Jeg elsker kaffe og for meg har det alltid vært kun én som troner på toppen; svart, sterk og rund kaffe:) Jeg både elsker lukten og smaken og det å ta seg en kopp kaffe på kafé er bare kjempedeilig luksus i mine øyne, det er både så koselig, avslappende og herlig:)

    33. Fromfat2phat: Ja det må være litt smak i den..og kaffelukt er helt vidunderlig godt :)) Ja å sitte på en kafè og kose seg med god kaffe mens man titter litt på folk ,det liker jeg også :))

    34. Halloen. Eg drikker minst 4 svære krus med kaffi kvar dag. Elsker det. Men det bør vere kaffi md smak ja. Bruker presskanne og hjemme og her hos Monika så maler vi kaffien rett før den trekkes. Kjøper kaffi i heile blnner. Husker desverre ikkje navnet på favorittkaffien. Sitter og koser meg i stillhet i kveld. Trym sover og sjølfolket er på vennnepar besk. Ikkje ofte dei kjem seg ut, så da kan eg godt sitte barnevakt.. Håper du har hatt ein fin dag, sjølv om vinteren kom til østalndet i dag. klem <3

    35. gretashobby: Hei på deg 🙂 Drikker jeg fire ,sliter jeg med å sove, om det er bursdag eller noe..kan det ofte bli for mye og det er ikke lurt for meg…men godt med en kaffekopp det er det 🙂
      Å male bønnene selv blir sikker ekstra godt..og ferskt …
      Så koselig at du kan passe Trym mens de finner på noe..hyggelig for alle parter det da 🙂 Ble ikke så mye ut av den snøen her, men har vært grått her i dag da 🙂 Klem og ha ei fin kommende uke <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg