Lørdagens utflukt !

I går skrev jeg i innlegget mitt at vi hadde vært på tur til et sted jeg forbinner med sommer . Så da ble handleturen og kafèbesøket litt lenger unna enn Drammen .

(For nye lesere, mannen og jeg pleier de fleste lørdager og ta en handletur med kafè besøk til Drammen)

Dette stedet “oppdaget” vi i fjor sommer og selv om det er bare ca 50min kjøring fra der vi bor hadde vi aldri vært der før, men  i og med jeg ikke orker så lange reiser for tiden og vi hadde lyst til å ta en ferietur med overnatting fant vi ut at vi skulle forsøke Åsgårdstrand…og det ble full klaff for oss, så vi dro tilbake for ei overnatting til ,senere i ferien også.

Når det nå har vært så deilig vær om dagen fikk vi så lyst til å kjenne litt på “sommerfølelsen”selv om det bare er Marsmåned. Det var full sol og blå himmel da vi kom dit, men lufta var skarp og nede ved vannet var det surt, så å spise på stranda nytta ikke …men i solveggen oppe i gatene var det nydelig og vi koste oss virkelig et par timer .

Blir nok helst sikkert en tur tilbake dit i sommer …for Åsgårdstrand har alt som trengs for en fin ferie for oss .

Skriver litt under bildene…


Ikke så mange butikker i Åsgårdstrand ,men de som er er fulle av småting og sjarme….

Vakkert sommer og feriested….

I sommer satt vi ute, men nå satt vi inne å titta ut vinduet på Munchs cafè/ Frantzens konditori mens vi koste oss med kaffe og Napoleonskake…ganske “stive”priser 250 kr for to kakebiter og kaffe …men det var verdt vær eneste krone …

Nok å velge i ..i tillegg var det flott smørbrød i den andre disken….

Litt surt nede på stranda, men koselig å rusle og titte litt…og svaner er det visst over alt…

Her ligger Munchs hus, skal prøve å få besøkt det inne en gang også…

Flott område i Munchs hage….

Vi avslutta en fin tur i solveggen på en butikk som også solgte kaffe….#åsgårdstrand #vestfold #munch #munchscafe #frantzenskonditori #blogg #kaffe

 

65 kommentarer
    1. Herlig tur og sted, da fikk jeg rett på første kommentaren min i går 😀 Munchs hus åpner ikke før i mai, tror jeg. Vi var der i mai i fjor på date, og juni da svigers var på besøk, de ville kjøpe huset, ha ha ha, franskmenn veit du. Ha en fortsatt fin søndag – og takk for at jeg fikk være med på tur i dag gjennom mange fine bilder og kjente steder for oss 😉 Nå er det middag her. Klemmer på vei <3<3

    2. Det er fint i Åsgårdstrand, kjent sted av en perle og Muchs hus trekker nok mange. Og det er mange kjente personer som har bodd der f.eks Rolv Wesenlund om jeg ikke tar feil. Har vært der 2-3 ganger, er eventyrlig deilig og komme seg litt vekk fra asfalt, betong og stress i byen. Ikke ukjent fenomen at det er voksne priser på det meste på slike steder. Alt koster og det blir sikkert ikke billigere utover sommern. Men det er veldig pent der. Vakkert, rolig og balsam for sjelen og vandre der.

    3. rundtomkringtrorjeg: Da bor du jo på et fint sted 🙂 Takk, ja mange koselig ,fine plasser å ta bilder av i Åsgårdstrand :)…har jo sett dine bilder inne fra Munchs hus også…:))

    4. Koselig. Jeg har også drukket kaffe i Munchs cafe, og for noen gode kaker! Åsgårdsstrand der veldig koselig det. Vi har vært der flere ganger. Jeg har møtte et løpende rådyr på den stranda der du står! 🙂 Takk for titten!

    5. Lene S.: Takk..kjempekoselig der 🙂 Ja du må huske godt ..hehe..og du tippa helt rett ,men jeg kunne jo ikke si det bort før i dag…:))
      Kjøpe det ja…haha..ja det ligger jo flott til så hadde vært et fint feriested det :)) Bare hyggelig å ta bilder og vise frem fra et så fint sted :)) Kos deg med middag og resten av kvelden:) Stor klem tilbake <3

    6. Helge: Ja det er et sted uten masse stress og det liker jeg godt :)…skal prøve å besøke Munchs hus inne også..sikkert spennende 🙂
      Ja man må regne med litt høyere priser slike steder, men så hadde de jammen fine varer også:)
      Artig at du har besøkt stedet flere ganger også..vi kommer til å dra ditt flere ganger …for det er veldig trivelig der :)) Kos deg med kvelden:))

    7. passion4lifeandtravel: Tusen takk..og nå ble det jo litt annet enn Drammen også…hehe..
      Stedet er virkelig verdt ett besøk…om en ikke må ha et sted med masse aktiviteter, men liker å rusle litt rundt på egenhånd :)) Kos deg med søndagskvelden<3

    8. natheless: Takk 🙂 Ja ,man hadde liksom lyst til å smake på alt i den disken :)) Ble positivt overrasket da vi besøkte stedet for første gang i fjor :)) Rådyr der nede..oj..men det er jo en del åkre og skog litt lenger opp der :)) Bare hyggelig <3

    9. Kristoffer & Camilla: Takker så mye…veldig fint sted og helt topp om sommeren ,med sol og varme på stranda :)) Ha en fin kveld :))

    10. Kan tro jeg ble forskrekket. jeg trodde det kom en stor hund og så bykset det fram et rådyr! Vi kommer nok tilbake om vi er på den siden av fjorden, for jeg likte meg der! 🙂

    11. natheless: Ja det var overraskene nede på stranda der:))… Vi kommer også til å dra dit flere ganger, ikke så langt og fin sommeridyll :))

    12. Det er litt sånn koselig følelse som jeg får på Holmsbu og ii Langesund. Kanskje Holmsbu er mitt neste reisemål 🙂 Ser så fint ut. Skjønner dere koste dere der <3 Dere kjøre tur retur denne gangen? 🙂 Stor klem til deg <3

    13. Nydelig vakkert 🙂 Vi har jo vært innom Holmestrand mange ganger siden kona hadde en onkel som bodde der, med de flyttet til Horten for et par år siden. Jeg har jo bodd et års tid i Tønsberg, og har alltid liket Vestfold 🙂

    14. frodith: Ja Holmsbu har jeg vært mye i,sårlig som barn..veldig koselig der også….:) Jeg har liksom forelska meg litt i Åsgårdstrand nå jeg da ..også er det så greit å kjøre dit..eller akkurat nå var det noe veiarbeie der..men sånn ellers:) .. ingen overnatting nå, er jo ikke badevær og slikt sa da var det ok med en liten dagstur :)) Klem og fin kveld <3

    15. dedicat: Takker så mye, ja det er fint nedover kysten der 🙂 Tønsberg er jo veldig fin, men litt mer liv og ruslasjon enn Åsgårdstrand..og jeg liker så godt sånne små rolige steder:))

    16. Ser jo kjempefint ut der jo 🙂 Men eh….STIVE priser ja. Grøss og gru. Tror jeg får holde meg hjemme jeg 😉 Men det så riktig delikat og godt ut da. Og det betyr jo en del 😉
      Herlige bilder. Fikk god feriefølelse, selv om man ser det ikke er midtsommer 🙂
      Neste helg skal jeg til Oslo. Da skal jeg nok få bryne meg litt på priser. For mat må vi jo ha uansett 😉 Men gleder meg til tur. Til å se noe annet enn her hjemme 🙂
      Ha en kjempefin kveld kjære du 🙂 Klemmer <3

    17. Så koselig det så ut i Åsgårdstrand… Det var veldig idyllisk der nå, så jeg kan levende forestille meg hvordan det må være om sommeren :o)) Koselig å ta sånne turer innimellom!

    18. Har ikke vært der, men jammen så det idyllisk ut. Jeg synes det er så koselig at du og Gubben drar på “date” Det er sånne små ting som holder liv i Kjærligheten. “Jeg prioriterer deg – du er viktig i mitt liv”, sier dere indirekte, når dere gjør sånne avtaler med hverandre! Så skaper dere en god forventning om å komme tilbake dit når sommervarmen tillater strandliv og bading. Jeg blir i godt humør av dere to!! Hurra for deg og mannen din!! <3

    19. Herlighet……, så fine bilder- . Skjønner godt det må være fint på sommers tid, det var vakkert nå også. Fikk lyst til å besøke stedet :). Men enig i at det var dyr kaffe og napoleonskake, men når det var verdt det var det det….:)
      Riktig god natt :)))

    20. Eva: Blitt veldig glad i Åsgårdstrand :)) Ja mye for kake og kaffe..men vi bruker velig lite penger på oss selv , så det kunne vi unne oss…men var jo myyye dyrere enn for det samme i Drammen f.eks..
      Takk for at du likte bildene, kameraet må jo være med :))
      Ja skal man på slik tur må man kose seg litt ekstra, og litt forandring og nye omgivelser trenger man iblandt 🙂 Kos deg viderer i dag 🙂 Klem <3

    21. Vera Lynn: Veldig fint der, og et typisk sommersted..men var koselig med en liten tur og kafèbesøk nå også :))..artig å finne på litt utenom det vanlige…:))

    22. ingerslilleverden.blogg.no: Ja et typisk sommersted, men var koselig med en tur nå også:)..ja det smakte heldigvis godt, så det var verdt pengene…
      Takk for det, og dagen var super deilig :)) Ha en fin dag videre:))

    23. Miss Imperfektum: Tusen takk, ja vi oppdaga stedet i fjor og liker oss veldig godt der..så blir nok en tur eller to til sommeren også 🙂 Artig at du har vært der også :))

    24. karidansen: Veldig koselig der…verdt et besøk for de som har mulighet ;)) Takk ,så koselig at du sier det..vi trives godt sammen og liker å finne på “små”koselige ting så vi får en liten forandring på hverdagen :))
      Gleder meg til å dra tilbake til Åsgårdstrand i badesesongen…håper på en varm fin sommer :))
      Takk ,setter pris på en så hyggelig kommentar <3<3

    25. Grete: Ja her koste vi oss, nei vi prøver å finne koselige steder der ikke alle kreftene blir brukt opp på bilkjøring :)) Takk, alltid moro å ha med kameraet synes jeg :))

    26. BforB: Tusen takk, morro å ha med kameraet og hyggelig du likte bildene:) Ja et typisk sted som gir sommerfølelsen :))…litt stiv pris ja, men koselig å unne seg litt akstra godt av og til :))
      Ja får du mulighet en gang og liker små steder med litt rolig atmosfære, anbefaler jeg Åsgårdstrand, veldig kort vei til Tønsberg også :)) Fortsatt fin mandag :))

    27. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Veldig deilig med noen småturer i fin været…og litt forandring trenger man av og til :)) Kos deg videre i dag <3

    28. Så ut som dere var heldige med været og sola også :)) Ja og det var litt sånn sommer sted det der , ut i fra bildene å dømme . Nydelig <3 Og koselig med slike cafeer , selv om det var litt dyrt ja . Noen ganger må man bare nyte livet , og kakene i disken var jo veldig lekre så tror nok det var bra kvalitet ja :)) Herlig dag altså , å deilig tid på året . Man vet det nærmer seg sommer og det er vår i luften ;))
      Nå må du ha en fin mandag og flott start på den nye uka , klemmer <33

    29. cathrinehenriksen: Selv om lufta var litt skarp ,var det nydelig og særlig i solveggen :))
      Vi koste oss veldig…og ja når man betaler litt ekstra bør det være bra..og det var det så absolutt her ..mye delikat å velge i :))…håper sola er tilbake snart… Klem og fin dag videre <3

    30. Fromfat2phat: Takk, ja det er et trivelig sted..og gleder meg til en tur ditt i sommer når vi forhåpentligvis kan bade i sjøen :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg