En smak av sommer !

Nå synes jeg ikke disse utenlandske jordbærene har så mye smak av sommer, men de er jo pene å se på , så man kan jo i allefall pynte litt på is og kaker med dem frem til de nydelige Norske jorbærene er å få kjøpt igjen.

Men det var ikke jordbær jeg tenkte på med …en smak av sommer…men dagens lille utflunkt ,med kafè besøk ..til et sted jeg forbinner med sommer.

Jeg må ha litt tid på meg til å legge inn bilder o.l så hvor vi var får dere ikke greie på før i morgen..men har du lest bloggen min en god stund kan du jo kanskje gjette hvor vi var ..

Ha en koselig lørdagskveld…

#blogg #jordbær #mjøndalen #sol #norge

54 kommentarer
    1. Jordbær er godt. Men de som blir impotert ifra Belgia er fulle av kuststoffer og de kjøper jeg aldri.Var en tur i byen i dag og kvitta meg med et gavekort fra jul så det ble ei ny bukse fra Dressmann. Etter det så fikk jeg en dose med god kultur i teateret i form av en konsert. Nå er kaffetraktern ferdig med dagens andre økt så nå blir det kaffe. Ha en fin aften….

    2. Jordbærene i de gjennomsiktige kurvene, som likner de du har der, er ofte store som epler og smaker ingenting 😀 Men som du sier. PENE 😀 He-he.. OG jeg kjøper dem stadig vekk 😉 Gleder meg til å se på bilder fra utflukten deres 🙂 Klemmer og fin kveld <3

    3. Helge: Hender jeg kjøper for å pynte kaker eller noe..men de er ikke særlig gode 🙂 Høres ut som en fin dag..og ny bukse er det jo ok å få seg innimellom:) Har drikki kaffe i dag vi også…og det blir nok en kopp til isen senere også:) Takk..fin kveld videre du også:)

    4. frodith: Ja de er fine til pynt…men smaker ikke så mye..Norske jorbær er kjempegodt da:)..ja orka ikke sette igang med å legge inn bilder og slikt enda…men det kommer 🙂 Klem tilbake <3

    5. Flott å pynte bordet med jordbær på en lørdag kveld :-))) Kan dere ha vært en tur dit vi også liker oss godt, Årgårdstrand, der er det vakkert på denne tiden 😀 Eller Fabrikkutsalget på Hadeland, men SÅ vakkert er det ikke der, har vært der også vi veit du :-))) Klemmer<3<3

    6. Jordbær er sommer på sitt vakreste. Og de utenlandske begynner å bli litt bedre de også. Jeg var ganske positivt overrasket sist jeg kjøpte en pakke av dem. Det var da min datter hadde bursdag, og ville servere sjokoladetrukne jordbær. De var faktisk ganske søte og friske. Selv uten sjokoladen 😉
      Men de norske er aller best, uslåelige 🙂
      Jeg ser også frem til ditt innlegg fra lørdagens utflukt 🙂
      Ha en herligsuperfin lørdagskveld 🙂 Klemmer godt <3

    7. Herlig sommerstemning med jordbær (uansett årstid), men de norske er desidert best. Likevel synes jeg jordbærene på Meny smaker mye mye bedre enn f.eks Rema 1000 sine. Ønsker deg en fin helg.

    8. Lene S.: Ja de gjør jo litt utav seg de bæra med fin frisk farge:) ..hmhm..sier ikke noe enda..hehe..Vi koste oss i solskinnet i allefall, selv om det blåste litt friskt….
      Nå er det litt tv titting,men tror jeg legger meg ganske tidlig i kveld…blir litt sigen når man har vært litt ekstra på farta en dag :)) Klem<3

    9. Eva: Det er typisk sommer ja :)..de kan slumpe å smake ok av og til…også har vi jo ikke mulighet for de Norske når det ikke er sommer…så da må det bli disse da..:))
      ..hehe..er ikke sååå spennende altså, men det var hyggelig..og for meg et sommersted :))
      Takker.. du også 🙂 Stor klem tilbake <3

    10. matfoross: Takk for det 🙂 ..ja har smakt noen som ikke er så aller verst :)…men Norske er jo nydelige og er vel noe av det som minner mest om sommer 🙂
      Fortsatt fin helg du også:))

    11. Nå er jeg på’n igjen: Jomfruland 😀 Jeg var der på ferie som barn hos farmor og farfar, de hadde hytte der. Nå skal jeg ikke forstyrre mer i kveld, her blir det mat og kveldskos nå, vi er også slitne etter FOR mye frisk luft, he he. Snakkes i morgesn 🙂 Klem fra meg<3

    12. Nå er jeg på’n igjen: Jomfruland 😀 Jeg var der på ferie som barn hos farmor og farfar, de hadde hytte der. Nå skal jeg ikke forstyrre mer i kveld, her blir det mat og kveldskos nå, vi er også slitne etter FOR mye frisk luft, he he. Snakkes i morgen 🙂 Klem fra meg<3

    13. Lene S.: ..hehe..det var min barndoms ferieparadis også…men så langt har vi ikke reist i dag :)..broren til mormor hadde ei hytte i stein ut mot havet der..og der var vi mye 🙂 Blir jo heldigvis sånn godt sliten av frisk luft da. 🙂
      Snakkes 🙂 Klem og sov godt <3

    14. ingerslilleverden.blogg.no: De utenlandske er mest til pynt..av og til er det litt smak i dem, men det er ikke ofte .
      Norske er helt nydelig…hagebær er aller best, men vi har ikke jordbær i hagen..krever litt stell tror jeg :)Sov godt i natt :))

    15. Fru Tunheim: Helt enig 🙂 Gleder meg til sommer og de Norske…
      Sikkert lurt, jeg svarer på kommentarer på iPad ,nå f.eks…men innlegg bruker jeg pc til…syns det blir litt smått på iPad..men vi har en mini da 🙂 Fin helg videre :))

    16. Jordbær <3 Både pene og se på og gode på smak (til tross for at de norske smaker enda mer og bedre)
      Tenk om noen månder kan vi plukke slike her hjemme. Oh lykke!!!
      Ha en fortryllende søndag

    17. Hmm …jeg tror jeg har sett bilder fra stedet før men ja det var den hukommelsen da 😮 Å når det gjelder jordbær ser de gode ut ja , store og fine . Men da mamma kom ned med en stor pose jordbær i fjor fra hennes egen åker , så smakte jeg en utrolig forskjell . De kjøpe jordbærene utenlandske muligens er ikke til å sammenligne med de som er plukket fra egen åker nei 🙂
      Nam , nam 🙂 Men man kan jo sukre litt eller dyppe i mørk sjokolade da , spiselig er de uansett ;))
      Ønsker deg en fin søndag videre 🙂 Klemmer fra Oslo <33

    18. spira: Melon er veldig friskt og godt på sommeren …og jorbær og sommer hører liksom sammen det også:)) Dyppet i hvit sjokolade hørtes vidunderlig ut..hehe…:))

    19. karidansen: Ja de er fine å se på og pynter opp…takk, må jo gjøre det litt delikat..hehe..
      De kan jeg tenke meg er gode ja..her i Mjøndalen har det også vært en gård med kjempegode bær…men tror de har slutta med jordbærdyrking ..men mange andre gode også da heldigvis :))

    20. Huset på landet: Jorbær ER liksom sommer det :))….gleder meg til sesongen hvor det er masse Norske å få tak i :))…takk…fin søndag videre du også:))

    21. rundtomkringtrorjeg: Det er det, markjordbær er jo helt nydelig…så heldig du er som har masse rundt deg av det…er litt her også:)…det var mye du plukket da…plukka blåbær og tyttebær vi :))

    22. natheless: Ja de Norske er best, men når de ikke er å få tak i får de utenlandske duge …og fine er de ja :)) Takk ,fin dag videre du også :))

    23. Fru Stussli: Ja noen av de kan slumpe og være ganske ok, men Norske..nam,nam…
      Ja jordbærsesongen gleder jeg meg til :)…Fortsatt fin dag du også:))

    24. cathrinehenriksen: Jeg husker heller ikke slikt..hehe..men skriver et innlegg snart nå..så da kommer svaret 🙂 Ja det er mye mer smak i de Norske, og egen åker høres supert ut :))
      Sjokolade får nok opp smaken litt ..og da kan man kose seg uansett hvor de kommer fra 🙂
      Klem og fin søndag videre til deg også<3

    25. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: ..de i egen hage er sååå gode :)) Vi har ikke her, men hadde litt hjemme og hos besteforeldre før 🙂

    26. Jeg har også norske jordbær på førsteplass, for når de er gode, er de VIRKELIG gode – men jeg liker veldig godt de spanske også når de er i høysesong:) De pleier å være saftige og søte.

    27. Fromfat2phat: Nam, nam…Ja har smakt gode utenlandske også…men veldig ofte er de smakløse..men fine til pynt er de i allefall :)) Nattaklem …og fin dag i morgen <3

    28. Hei. Eg ligger sterkt på etterskudd. ca ei uke ser eg.
      Dei jordbæra der er vakkre ja, men overhode ikkje gode. fikk dei servert ho min søster på onsdag og dei var ikkje gode. Heldigvis fikk vi andre bær også. Trym storkoste eg md masse bær og frukt.
      bloggen min har tatt ferie. Tar det att når eg kjem heim. Da skal dere få fult referat hehe. Storkoser neg og tenker ikkje på at dagene går fort. Dei skal bare nytest til eg skal dra heim til min kjære. Blir jo godt det også da.
      Prøver å ta alle inleggene etter tur og orden, så eg kjem kanksje innom deg att før eg drar heim. Nyt helgen vennen. klem <3

    29. Greta: Du må jo ha fokus der du er du, men hyggelig at du titter innom 🙂
      Ja de bæra er som regel ikke mye gode nei ….så hyggelig at Trym koste seg med frukt og bær..og han koser seg nok med besøk av deg også tenker jeg :)))
      Greit med vanlige dager også selv om du hygger deg på tur 🙂 Og det skal blir fint å ha innleggene dine på bloggen igjen 🙂 Kos deg videre du 🙂 Klem <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg