Svaner og takvask !

Litt rar kombinasjon kanskje, men det er bare det at mannen i huset har “mast” om å få vaske stuetaket en stund nå…ikke mange menn som maser om det tenker jeg..hehe..

Jeg kan ikke holde på med sånn vasking, men jeg synes også det er litt styrete mens han holder på, men i går fikk han” tillatelse” til å sette i gang..

I mens kjørte jeg ned til Mjøndalen og gikk en tur over broa til andre siden av elva der det er en stor samling svaner og ender…for det er mange som mater dem der (jeg gjør ikke det)…tenkte jeg skulle gå nærmest mulig vannet for å ta bilder, men disse svanene er så vant med folk at de kom opp og mot meg,så jeg valgte heller å trekke meg litt bakover…

Da jeg kom hjem holdt mannen fortsatt på å vaske ,så da satte jeg meg i kjellerstua og så litt på tv…og nå tar han resten av taket…og jeg er jo takknemlig , for det blir jo så pent og hvitt ,også lukter det så godt nyvaska av Ajax….


Det skjedde mye på “svaneplassen”så hadde jeg vært der lenger kunne det nok blitt noen flotte bilder…men ok de jeg fikk tatt også….

Det komm stadig flere svaner mens jeg var der..fint å se på….

Og her stod mannen å sleit da..mens jeg var ute i sola….#mjøndalen #svaner #blogg #takvask #ajax

 

63 kommentarer
    1. Perfekt arbeids fordeling syns eg. Her må takast malest. T gjorde det for noen år siden. Skulle vel gjort det igjenn snart. Men med hans nakke problemer. Så får vi heller leige noen når jobbe må gjerast. Flotte Svanebilder du har tatt. Sikkert ein deilig tur også. Håper dere får beholde finveret lenge, shølv om vi ikkje får glede av det. Stor klem fra meg og nyt taket 😍

    2. Det er SÅÅÅ gøy med foto av svaner og sånne store fugler, for de rekker vi å ta bilder av, mens de flakser litt i slow motion 🙂 Nydelige bilder du hadde fått tatt 🙂 Og det var jo mannen som VILLE vaske tak 😉 Håper dagen din har vært topp 🙂 Klemmer til deg finingen <3

    3. For en mann og for et mot! Hehe, jeg må innrømme jeg hadde sikkert malt før jeg hadde orket vasket…. 😛
      Min mann maser hvert fall ikke om noen av delene. Han synes nok jeg er hakket for kreativ når våren nærmer seg, hehe. Når man har hus og hytte blir man jo aldri ferdig… Bare en evig sirkel :p Men det er moro da, jeg liker styre både ute og inne. 🙂
      Herlige bilder. Svaner er virkelig vakre <3
      Ha en fin kveld videre, hils mannen- og si vi har mange tak i her i sør som kunne trengt en vask 😉

    4. Så flink mann du har 😀 Jeg burde vaske taket jeg også, men det er et tiltak veit jeg. Jeg har bodd her i over fire år nå og har fortsatt ikke vasket vinduene 😛 ha ha.. Men i vår har jeg lovt å gjøre det, så jeg får bare lade opp 😉
      Fine bilder- ser ut som våren er på plass hos dere også 😀

    5. hahahaha bare herlig 😀 Jeg har aldri i mine levedager hørt en mann mase om å få vaske taket….hvor fant du ham??? Tror du har funnet en sjelden mann så ta godt vare på ham du 🙂 Nydelige bilder av nydelige fugler <3 Her har det vært vår i dag så jeg kjenner at jeg beynner å bli vårslapp tilogmed haha Goood kveld <3 klæmmings 🙂

    6. Sånn arbeidsfordeling er jo super. Nei da, dumt at du ikke kan vaske sammen med han, og at dere etterpå sammen kunne gå til svanene. Men når det nå er som det er, var dette en smart løsning. Flotte svanebilder. Her også er de litt innpåslitne om man ikke har brød til dem. Jeg tror de finner mer enn nok mat selv, så brødet spiser jeg selv hjemme kan man si. Kos deg i kvelden med godlukt fra taket. 🙂

    7. For en herlig mann du har, som VIL gjøre noe i heimen 🙂 Joda, sikkert mange som vil, men ofte blir det gjerne utsatt noen runder før man ellers tar seg sammen 🙂
      Og bildene….guri for noen flotte svaner <3 Så hvite og vakre. Du har virkelig fått blinkskuddene her altså. Og mektig når de er så mange 🙂 Jeg tror jeg også hadde trukket meg litt bakover ja. For de kan bli litt nærgående, og noen kan være litt hissige også. Best å holde seg på den trygge siden 🙂
      Ha en strålende fin kveld under nyvasket tak 🙂
      Klem <3

    8. Hahahah nei ikke mange menn som maser om å få vasket tak nei! Heldig med den gitt!:) haha
      Såg pent ut nede med svanene og koslig! Pene , elegante ig skummle vesner!:) er en smule småredd de serru! Haha
      Håper du har en fin fin kveld. Jeg skal nå ut på årets første sykkeltur.. alt for at jeg ikke skal få tid til utpakking av mine ikke mindre en 3bagger som står urørt fra 3 turer! Haha
      Latmannskap lenge leve!!:p

    9. Ja det er mannen sin det vil jeg si,,og det er nå som solen dukket opp som en ser hva som trengs og gjøres i hjemmet:-) Selv ble jeg ganske så optimistisk når jeg så mannen min fylle bøtta med vann for jeg hadde sagt at nå trengtes vinduene her en vask,,men nei da han tok bøtta og gikk ut og vasket vinduene i bilen,,,så mannfoka er ulike det er helt sikkert:-) Nydelige svanebilder og det blir mer og mer vårlig for hver dag nå. Her er det ikke så mye som et snøfugg og veiene er tørre og fine. Fortsatt fin kveld til deg:-)

    10. eg har aldri bodd lenge nok en plass til å vaske taket…..eg flyttet 9 ganger på 5.5 år…….og før det bodde eg kun etpar år på de stedene med full oppussing og maling osv….så da trengtes ikkje vasking. EG tror at neste gange eg trenger takvask her skal eg leie vasker OG maler…….eg orker ikkje -bla har eg 4 meter under taket i mellomgangen……
      heldiggrisen du da med spreke mannen :D:D:
      <3<3

    11. Så herlig med en mann som vil vaske tak! Det skal du bare nyte og sette pris på. Svanebildene ble flotte, og det bildet hvor svanen lander med vingene ut og vannet bare ploger foran var kanontøft! Jeg tror jeg må ta meg en svanejakt her et sted, må bare lokalisere noen først 🙂

    12. gretashobby: ..hehe..ja i grunn fin fordeling..men skulle ønske jeg kunne bidrat litt da…
      Nå hadde mann lyst til å gjøre det, ellers er det helt klart ting det går ann å leie hjelp til også 🙂
      Var fint med sol på ettermiddagen i går så deilig å være litt ute 🙂 Været er jo veldig variabelt…og snart er det nok deres tur til finvær 🙂 Klem og fin morgendag <3

    13. frodith: Ja morro å stå der å se..og finne fine motiver …og de var i bevegelse hele tiden så det gjalt å følge med …takk for at du likte bildene :)…hehe…ja det var ikke jeg som maste på ham, så det var selvvalgt ja :)…Klem og fin dag i morgen <3

    14. ingerslilleverden.blogg.no: Ja nå er stuetaket ferdig og vi har ganske stor stue…tror han fikk lyst til å ta de andre romma etterhvert også…så da får han vel få lov til det da…;)
      Vi har ikke hytte ..men mye å gjøre med hus bare synes jeg…men nå har jeg jo ikke noe overskudd for tiden…så om det kommer tilbake skal jeg bidra litt jeg også 🙂
      …hehe…jeg låner ham ikke bort …:) God natt 🙂

    15. Elin Slåen: Takk…ja jeg er fornøyd med han …:)) …ja det er slike jobber man har lett for å drøye lengst mulig…De siste åra har det gått lenge mellom vindusvaskene her også …så det er på tide snart nå….Du får gå inn for skikkelig lading da…hehe…
      Takk, er fortsatt litt snø rundt her..men mer og mer vårlig for hver dag….God natt 🙂

    16. ladyaugust: ..hehe..kjenner ikke så mange som har sånne menner som frivillig gjør sånt nei :)..han fant jeg på andre sida av elva her vi bor..haha…Jeg tar godt vare på ham da..og når formen bedrer seg skal jeg bidra mer i huset jeg også…
      Takk…ja det er ganske fint med svaner og ender som motiv…natur ,vann ,himmel osv er jo vakkert… Håper du kvikkner til snart…og at våren blir superfin 🙂 Nattaklem<3

    17. natheless: Veldig grei fordeling …Det beste hadde vært å være i form til å bidra mer ja..men når det ikke er sånn for tiden, er det greit å ha en mann som er flink til å bidra med husarbeidet:)
      Takk…ja det var jo fint vær og mange fugler å ta bilder av ..jeg også liker best at de finner maten selv..men her går det mange folk forbi så tror nok de blir godt fora …Taket i stua er ferdigvasket nå…og det lukter reint og godt 🙂 God natt 🙂

    18. spiras blogg: Tusen takk ..:) ..ja han ligger sjelden på “latsida”..så jeg er fornøyd med ham 🙂
      Vakkert å se på svanene ja..men kan nesten bli for mange av dem i flokk ,på slike plasser der folk gir dem mat…Sov godt og fin morgendag:))

    19. Ritamarita: Det er det..og heldigvis er mannen her flink..og særlig nå som jeg ikke er i form til å gjøre så mye :)…takvask er helt umulig for meg..med vond nakke og skuldre…men mann er sterk vet du..hehe..:))
      Takk..ja svaner er veldig pene som motiver på bilder 🙂 Nattaklem<3

    20. Eva: Takk, jeg er enig…han har alltid vært slik at han bidrar i hjemmet og ekstra mye etter jeg ble syk, og det er jeg glad for :))
      Takk..ja det er noe flott med svaner ,litt “majestetiske “liksom..men når det blir alt for mange av dem på et sted ,blir det ikke sååå flott som når en ser et par stykker ute opå vannet…men her var det nok å ta bilder av ja :)..ja jeg holdt meg litt unna og var klar til å løpe..hehe..
      Deilig å reint i stua nå :)….Nattaklem til fine deg <3

    21. Moving On: Tror det er ganske sjeldent ja..hehe..så jeg er veldig fornøyd med ham :))
      Svanene er elegante ja..men litt skummle sånn i flokk når de kommer opp på land og går mot deg…da rygger jeg litt bakover jeg også 🙂
      Sykkeltur hørtes vårlig og fint ut..håper turen var bra :)…ja noen ting drøyer man i det lengste med …Du får nok rydda ut av de baggene …en gang..:) Sov godt 🙂

    22. Hobbystua: Ikke sant…ja med lysere dager og kvelder kommer det meste frem :))..hehe..mann her gjør det meste i huset ,særlig nå som jeg ikke er bra ..men vindusvask har jeg prøvd å få gjort, men nå er de ikke vaska siden i sommer …så det er snart på tide…men trenger jo ikke ta alle på en gang lik jeg gjorde før…Du får få manen til å ta husvinduene en annen dag da..hehe..
      Takk ..ja fint i sola om dagen nå, fortsatt litt snø, men det minker her også 🙂 Sov godt og ha en fin morgendag :))

    23. cuskima: ..ja det er jo kanskje enda mer slitsomt å flytte så mye ,som å vaske taket…
      det var veldig mye flytting også da…håper du blir ei stund der du er nå da ..om du liker deg der…
      Går ann å leie noen til å gjøre ting også ja …men mannen her liker å holde på litt også…
      Nattaklem fra meg <3

    24. margarites: Ja jeg er glad for det..og nå er stuetaket ferdig vaska..og det føles deilig 🙂
      Ja det ble spessielt fin …skulle bare vært litt nærmere ..men,men…
      Koselig å gå ved vannet og ta bilder …og er det ikke svaner der…er det noe annet en kan ta bilder av 🙂 God natt :))

    25. hahahahaha ja selvsagt -mye bedre å vaske enn å flytte,men som deg ahr eg ikkje helse til det selv -så……leie blir nok svaret her i gården,men satser på maling av hele leiligheten om en stund -har ikkje råd nå :D:D
      <3<3 klemmetingene

    26. Tok en tur langs drammenselva i går og der sto ei dama og mata svaner og ender, et tidlig vårtegn det. Og slike svaner er fine og se på. De ser og skjønner nok mer enn vi aner. Bra at mannen tar en tørn med vaskefilla også, flink kar han der. Fakta er at når sola kommer ser man støv mye bedre. Til lørdag skal det vaskes her i leiligheten. Ha en fin dag.

    27. Piloten og jeg vet begge hva som må gjøres her i huset, riktignok har vi vaskehjelp, men hverken han eller jeg takker hverandre for å ha gjort huslige sysler :-))) Det er jo en selvfølge, det er begges hjem 😀 Neste blir flyttevask, men ikke av oss 😉 Vakre svaner, de er så stolte 🙂 Nå skal jeg besøke de eldste medbragt Napoleonskaker, he he. Ha en fin dag med ditt. Klemmer på vei til deg<3<3

    28. Helge: Det er det..sjelden jeg mater dem, men gjorde jo det da guttene var små…
      Vakkre når de” seiler” nedover elva er de…:)
      Han er flink i huset han mannen min…og det er jeg jo glad for :)…kommer frem både møkkete vinduer og annet støv på denne tida ja …Lykke til med husvask 🙂 Takk og fin kveld til deg :))

    29. Lene S.: Helt klart begges oppgave å holde huset i orden..men her i huset har det meste både inne og ute falt på mannen her de siste åra…så fordelinga blir vel sånn 90-10 % hvor han tar den største delen i tillegg til jobb…men han vil jo gjerne et jeg skal ha litt energi til kafè besøk og denslags i steden…så han klager aldri :))
      Flyttevask er jo greit å sette bort ..dere jobber jo mye også…
      Takk ,svanene er vakre ja 🙂 Det høres koselig ut d, det setter de nok pris på 🙂 Stor klem tilbake <3

    30. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: ..hehe..veldig grei 🙂 Nei sånn vasking over hodet er jo det værste for nakke og skuldre 🙂 Ha en fin kveld :))

    31. Ha ha ble litt redd av overskriften at du vasket taket med svanene….kremt….men jeg leste så klart videre og fikk fort avkreftet den tanken. Bor selv ved en stor dam med ender og svaner. De virker matleie så d holder for de får jo mat hele tiden hele uken 🙂 Kos å være der og bare se og nyte. Ha en fin kveld 🙂 Klem 🙂

    32. Så utrolig herlige bilder da, skjønner du koste deg på turen i går 🙂 Å så flink mannen din er, her blir det vasking av tak, vegger og gulv så fort snekkerne er ferdig med å vase inn og ut her 🙂 Så jeg håper de snart er ferdige 🙂 Klem <3

    33. MOONBEAMSCORNER: ..hehe…ja det skulle tatt seg ut..så ille var det heldigvis ikke :)..koselig å se på svanene og endene..men på slike plasser folk mater dem.blir det nesten for mange synes jeg 🙂 Klem fra meg:))

    34. Therese: Tusen takk..ja da de ble ikke så verst :)) Ja nå er taket fint og nyvasket …deilig det 🙂
      Ja dere får jo litt jobb nå…håper det fikser seg greit..og det blir nok fint etter reparasjoner og vasking 🙂 Klem tilbake <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg