Lett lunsj !

Greit med litt variasjon til lette lunsjer, eller mellommåltider ….så her er noen varianter jeg pleier å spise , men noen ganger blir det havregrøt eller knekkebrød også..alt ettersom hvor sulten jeg er eller hva jeg har spist tidligere på dagen .

Jeg slanker meg ikke men liker best å ha litt sunne ,magre ting i skap og kjøleskap så jeg kan finne noe når jeg kjenner jeg må ha litt å spise.

Og jeg koser meg litt ekstra om maten er litt fargerik og innbydende, så derfor pleier jeg å “pynte” maten litt…..


1/2 banan 1/2 beger 0% youghurt , bær, korn og Cottagechees…som er ok å ha med for å få i seg litt proteiner

Ulike grønnsaker, Cashewnøtter og litt Cottagecheese igjen…nøttene og kruspersillen er det jern i ..og det er noe i allefall jeg trenger litt ekstra av..

#mat #fruktoggrønt  #bama #mjøndalen #norge #matblogg #blogg

67 kommentarer
    1. Det så veldig deilig ut alt sammen. Rart hvor viktig det visuelle er egentlig.. Herlige bilder det her. Bringebær er nydelig. En fin lunsj du har laget 🙂 Klemmer <3

    2. Det så kjempegodt ut! Jeg har kjøpt blåbær i butikken, men synes ikke de er så gode… De var hvite inni også…. Mye bedre med de fra skogen her, hehehe. 🙂 Jeg er generelt dårlig til å spise om dagen… Må skjerpe meg, spise for få måltider… Sukk.
      Ha en flott dag videre 😀

    3. frodith: Også smaker det friskt og godt også :)..ja hvordan maten ser ut påvirker i aller høyeste grad :)..takk for det…må jo kose seg litt og alikevell være litt sunn 🙂
      Stor klem til deg <3

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er det..også kan en spise mye av det også :)…mango er kjempegodt , jeg er heller ikke så god på frokost…men prøver å spise litt havregrøt eller gryn med melk 🙂 Ha en fin kveld <3

    5. rundtomkringtrorjeg: Ja dette skal jo være bra..også med kjøtt,fisk , kylling og egg til de andre måltidene…så blir det helt supert :))

    6. Nora: Takk, dette skal være bra ja…og man må jo spise mye mer i løpet av dagen…her er det jo lite proteiner…så det får en ha til middag :))

    7. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Så hyggelig du likte det :)…ja og tar man vekk bananen blir det vel enda mindre kalorier..men da er det ikke så mettende heller ..
      Lykke til med vektnedgangen <3

    8. ingerslilleverden.blogg.no: Tusen takk 🙂 De butikk kjøpte varierer veldig i smak…disse var ganske gode 🙂 Men vi har selvplukkede i fryseren , men de pleier jeg å bruke av når det er flere enn meg som skal ha ..og de er jo mye bedre..men ok disse også 🙂
      Jeg spiser som regel fire ganger om dagen…pluss en frukt eller noe …det passer for meg 🙂
      Takk ..og fin kveld til deg :))

    9. Lunsj kan være så mangt det, var vel ei gruppe engang som kalte seg Ute til Lunsj antar jeg. Om det synger enda vet jeg ikke. Men en lunsj skal helst være noe lett noe, en banan eller noe slikt noe. På vanlig kafe kan man få mye av det, men som regel betaler man mye for det maten er pakket inn i. Og er man riktig “heldig” smaker det mere plast enn mat av det man spiser. Men det du legger ut her er sikkert en god lunsj. Ha en fin kveld.

    10. Ja, at det er litt farger – og dessuten delikat anrettet betyr mye. Jeg synes det er stusselig med bare “Potitter og kjøttkaker”. Litt oransje, rødt og grønt gjør seg på tallerkenen; sunt er det også. Den bær-mixen kunne jeg gjerne ha tenkt meg! 🙂

    11. Helge: Husker dem ja..men husker dem bare for den ene sangen ….
      Greit med kafemat av og til, men best å gjøre i stand lunsj selv…f.eks en banan som du sier…metter godt det ..og så er det jo ok å variere en del….
      Dette var deilig og lett med mye smak…:) Takk..sov godt og fin morgendag :))

    12. Brit Synnøve: Ja jeg liker best noe friskt og sunt ..og selv om jeg ikke slanker meg er det ok å “holde vekta”…Fargerik mat føles litt ekstra godt…og det er jo hyggelig å gjøre det litt pent 🙂
      Ha ei fin uke videre <3

    13. karidansen: Det blir mer fristende da ja.og det er jo koselig å nyte maten..ikke bare stappe det i seg :)…Til en kjøttkakemiddag er det ok , med tyttebær, gulrøtter og litt kruspersille på potetene…da ser det litt mer fresht ut :)..ja fargerik frukt og grønnsaker inneholder mest næring har jeg hørt :)…Den var god…hehe…Sov godt :))

    14. Ja, man spiser jo med øynene også, så det er viktig å pynte maten, for å få opp den riktige apetitten 🙂 Og spesielt når det man skal spise er sunt og godt 🙂 Dette her ser jo veldig godt ut, alt sammen. Jeg er spesielt glad i tomater 🙂 De kan jeg også legge på fruktfatet, og gå og knaske på mellom måltidene 🙂
      En god lunsj dette her, og nå fikk jeg lyst på kvelds, etter å ha lest her 🙂 Må nok finne meg noe lett fordøyelig før jeg kryper til køys.
      En god natt til deg kjære Anne 🙂 Klem <3

    15. Så veldig både fargerikt og godt ut. Skal ta det fram når jeg er ferdig med det jeg er i gang med. Min lunsj var i dag en utfordring….men bedre enn jeg trodde likevel; suppa var grei, men jeg skulle også ha en halv avocado med makrell i tomat og majones til. Det gikk akkurat med den lille porsjonen, hadde det vært større mengde hadde jeg nok fått problemer :).

    16. Du har jammen fått ein stor leser skare. Var skikkelig langt og skrolle nedover til komentarfeltet i dag. Eg kjenner litt igjenn lunchen din. Bortsett fra banenenn og eg bruker Gresk youghurt naturell da. Likner på min faste frokost. :). Sunt og godt. Og mettende. Til lunch blir det oftest noko eg kan ha pålegg på. Ha ein super dag. klem <3

    17. Drikker smoothie av div frukt til frokost som jeg lager kvelden før, iskald fra kjøleskapet må den være. Jeg må passe på å få i meg D-vitamin i vinterhalvåret, så et par skiver røkelaks eller makrell i tomat på ei grovbrødskive er min lunch, hvis jeg er hjemme. På jobb er det frukt, nøtter og vann som gjelder 😉 Ha en fin dag i Mjøndalen, siste arbeidsdag for meg i dag før langfri 😀 Klemmer på vei<3<3

    18. Eva: Det gjør man..og det er jo hyggelig å gjøre det litt pent for seg selv også…det fortjener man…hehe..
      Ja og sunt trenger heldigvis ikke å være kjedelig :)…veldig mange gode tomatslag…men av og til treffer man på noen som er litt smakløse….
      God lunsj ,eller som ett ekstramåltid ellers på dagen …så man ikke får så lyst til å stappe innpå med noe usunt …Hadde faktisk ei natt med ok søvn..for en gangs skyld ..
      Klem:).. og kos deg som best du kan <3

    19. Audhild
      Mamma til lille Willi: Det var godt…epler er jo godt, men jeg klør i munn av de fleste..men tåler de som kommer på treet i hagen her i løpet av sommeren 🙂 )

    20. BforB: Farger i maten er fint å se på…også har jeg hørt at det er mest næring i frukt og grønt med sterke farger ..så da er det jo bare å “stappe”innpå med det 🙂
      Avocado er godt og skal være bra..men det glemmer jeg ofte bort når jeg er i butikken…
      Makrell i tomat må jeg liksom ha på ei brødskive…tror jeg.. for jeg har ikke prøvd uten..hehe..
      Klem fra meg<3

    21. gretashobby: Du har nok mange flere lesere enn meg…men ja det er mange trivelige folk innom å legger igjenn en kommentar…og det er jo alltid gøy…men du har jo også det …det gjør det jo ekstra motiverende å holde på :))
      Hender jeg kjøper en sånn Gresk Youghurt med kornblanding til ..og den er veldig god :)..noen ganger må mann ha ei brødskive eller knekkebrød ..alt ettersom …greit å variere litt 🙂
      Så den nye frisyren din..det så veldig bra ut og fint du var fornøyd med frisøren ,og hyggelig å skrive pent om henne ….Takk..fortsatt fin dag og klem til deg også

    22. Lene S.: Lager av og til smoothie…men alt for sjelden..må ned i skapet å hente den…og da er det mer ett tiltak…burde prioritere en plass på benken til den…men har ikke såååå mye benkplass :))
      Viktig å få i seg noe kjøtt eller fisk i løpet av dagen også..men det blir til middag..og egg på kvelden som regel :)…tåler ikke alle slags nøtter desverre..men Cashew nøtter kan jeg spise litt av 🙂 Så deilig med litt langfri…da får du kose deg masse …Klem tilbake <3

    23. Det ser utrolig lekkert og sunt ikke minst godt ut …jeg hadde spist alt det der i ett jafs NÅ ….Selv om jeg nettopp spiste ett lite måltid ….Spesielt cottage cheese , bær og det der :)) Saft suse , blir veldig mye bedre bare med litt pynt / frukt eller noe ja 🙂 Er lurt å ha mest av det sunne i skapene helt enig , for da spiser man jo som regel bare sunn mat nesten ;))
      Ha en fortsatt fin kveld og god klem <3

    24. cathrinehenriksen: Takk…ja det smakte godt..og bedre enn å stappe innpå noe usunt :)..har alltid litt Cottage Cheese i kjøleskapet …liker å pynte maten litt, da blir det mer kos 🙂
      Stor klem tilbake <3

    25. Fristende, er jo veldig fristende med farger og det lille ekstra på.
      Er dessverre ikke like flink som deg til å pynte opp maten min.
      Ha en flott dag videre Annebe 😀

    26. ssilje89: Takk…ja jeg synes det er koselig å gjøre det litt pent…men ikke alltid, noen ganger forter man seg jo bare å få spist litt…:) Takk…sov godt og ha en fin dag i morgen:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg