Ny slengbukse ( 50+)

Jeg har jo hatt innlegg med slengbukse før også, men siden det kommer så mye av det i vår, har jeg kjøpt meg to nye..en sort som jeg viser her og en lys som jeg kan vise siden . Jeg bruker ikke veldig mye penger på klær men denne svarte kostet 75 kr og den lyse 100 kr…synes det er greit når det er slike ting som sikkert blir fort umoderne igjen.

Jeg er heller ikke veldig opptatt av å følge moter , men kjøper klær jeg trives med selv, og selv om jeg helst går i smale bukser, liker jeg de med sleng også ….

Skriver litt under bildene ..(som dere sikkert ser er jeg litt ekstra blå under øya om dagen ..men liker ikke tykke lag med sminke..så sånn får det være ..)


Her er et par hverdagsantrekk ..Bukse #hennes Strikkejakke #veromoda  T-skjorte #kappahl  Svart jakke #veromoda

Skjerfet er en gave fra mamma og smykket har jeg hatt siden jeg var ungdom..og liker veldig godt …

Med noen ryssjer og et gullbelte blir det litt mer pyntet..Dressjakke #veromoda Topp #hennes Sko #eurosko

Sko #økonomisko Husker desverre ikke hvor beltet er kjøpt ….#mote #blogg #antrekk #mjøndalen #norge

56 kommentarer
    1. Er det ordentlig sleng i de eller bare bootcut? Ser ikkje så *slengete* ut nemlig, Kan du lage skjørt av dem når de er umoderne ??? hahahaha
      veldig flotte antrekk <3

    2. Fine bukser 🙂 Jeg liker også sånne med litt sleng. Særlig svarte. Du var kjempefin, og mye forskjellig man kan ha til 🙂 klemmer fra toget 😀 <3

    3. DEN slengbuksa likte jeg godt, smal ned til knærne og moderat sleng (bootcut) 😀 Favoritten min er antrekket med litt pyntet dressjakke 😉 Jeg følger nok moten, men ikke ‘ungmote’, det synes jeg at jeg er for gammal til, hi hi. Når du sier det, ellers hadde jeg ikke lagt merke til det, så ser jeg at du er litt blå under øynene, det kommer kanskje av sykdommen din, jeg har lest DET innlegget om ME, synes så synd oå deg. Det hender jeg er litt blå under øynene hvis jeg har hodepine og har stresset ekstra mye. Bruker bare en dekkstift, jeg orker heller ikke ‘hel maske’. Nå er også type cityshorts på vei inn i motebilde, men de er som en ‘høyvannsbukse’ med vidde hele veien, passer til både fritid og fest 😉 Gjett om jeg kjøpte meg 2 par? OUI !!!

    4. Kjempestilig. Jeg likte godt det siste antrekket med gul bluse. Skikkelig finfint! Sånt belte hadde jeg da også? Nå er det borte-borte! Jeg har tatt fram et par slengbukser jeg også, men det er uvant! 🙂

    5. Det går fint an å være velkledd selv for en billig penge. Man må bare ha sansen, interessen og evnen. Jeg klær meg sjelden etter mote. Jeg liker klassisk stil og da har jeg klærne lenge.

    6. Stilig, stilig og atter stilig. Du var vannvittig fin med slengbukser, og som alltid kjemefin mix og match 🙂 Synes bukser med sleng er fint til oss 50 pluss, men ikke såååå mye sleng som vi hadde på 70-tallet altså!!! Ha en slengende fin søndagskveld 🙂

    7. cuskima: Er nok en mellomting..men de går helt over tærne mine om jeg legger de slik..så “slengen” er større en den gir inntrykk av på bildene :)..hehe..tror ikke jeg gidder å sy de om …de var jo så billige 🙂 Takk for det <3 <3

    8. frodith: Tusen takk..ja svarte er jo veldig greit, og artig med litt sleng til en forandring ..og behagelige er de også 🙂 Så pent sagt 🙂
      Sikkert godt å komme tilbake til Norge også..selv om dere har hatt det fint 🙂 Klem<3

    9. Lene S.: Det var jo artig at du likte den, selv om du ikke er sååå glad i slengbukser…:) Ja det blir ofte litt ekstra fint når en pynter det opp litt …Ja det gjelds å balansere det med ikke å kle seg for ungt men heller ikke “kjærring”..hehe…
      Blir nok litt ekstra blå under øya av sykdommen,men har alltid vært litt slik..og etter jul har jeg vært ekstra sliten…så det bedrer seg nok uttover nå 🙂 Takk for at du leste innlegget om ME også..må jo ha med litt innimellom…men ikke for mye …De buksene hørtes jo stilige ut..kanskje det blir noe i den stilen på meg også..men jeg” trenger” ikke noe altså…hehe..Ha ei super uke …Klem<3

    10. Åse Helen: Takk :)..ja det er ganske stilig det..hehe..:) Så hyggelig av deg å si det..takker igjen 🙂
      Fin søndag videre du også <3

    11. natheless: Tusen takk :)…Ja det er jo litt pyntet..så da blir det litt ekstra “svung”over det :)..da får du se om du finner et nytt..dumt at det er borte ,men sånn er det med enkelte ting…bare forsvinner..hehe..
      Ja det er litt uvant, men man venner seg fort til det også..og det er jo litt gøy med variasjon <3

    12. Fru Tunheim: Ja noen ganger finner jeg billige klær jeg virkelig liker…andre ganger bruker jeg dem en eller to ganger og gir dem videre :)…men morro å se hva man finner og jeg vet hva jeg ser etter …:).Men jeg har noen bukser som koster en del også…slike jeg har i mange år…
      Veldig greit med klassisk ,er det jeg har mest av også…men artig å” leke” seg litt…i allefall på bloggen 🙂 Ha ei fin kommende uke 🙂

    13. MOONBEAMSCORNER: Takker og bukker ..snille du så koselig å høre det :)..liker å lage noen varrianter..det blir jo ganske forskjellig …selv om buksa er den samme 🙂
      Nei man må finne en type som passer til alder og kroppsfasong ..:)..husker slengen fra 70 tallet ja..hehe…Takk for det ..kos deg videre i kveld du også<3

    14. Heisan:-) Du er stilig og elegant i samme hva det er du tar på deg ,,men riktig så tøff er du i disse slengbuksene og med den herlige blusen på. En ting er sikkert og det er at du har god smak og viser klær som passer for oss som har passert en viss alder. Men du har jo en så fin og slank kropp så tror du kan bruke hva som helst:-) Leste innlegget ditt som handlet om ME og det er nok ikke bare og ha denne diagnosen skjønner jeg men syntes du er flott og litt blå under øynene ja hvem er det ikke som er det…:-) Ønsker deg en riktig fin kveld og håper du får en god uke,,nærmere og nærmere våren for hver dag nå:-)

    15. Kjempekult 🙂 Synes du kler slengbukse som bare det! Lekkert! Jeg har flere og de kommer igjen og igjen. Jeg har en som er 10 år gammel, en 7 år og 2 nyere 🙂 Siden jeg har bestemt meg for å være hippie er slengbukser et must 🙂 Har forresten samme hm toppen som du 🙂

    16. Hobbystua: Ååå så hyggelig ..takk 🙂 ..jeg likte godt buks jeg også..og med litt ryssjer og pynt blir det jo litt mer stilig…enn sånn helt til hverdags kledd :)Veldig morro med slik tilbakemelding..for det er jo mer gøy om noen liker det :)..også syns jeg at vi godt voksne kan ha litt antrekksbilder også….
      Takk for at du leste innlegget om ME også…det er slitsom å ha det ..men jeg er veldig glad jeg har bloggen…slik at jeg kan holde på med noe jeg syns er gøy hjemme ..så det ikke tar så mye energi…:)..sattser på at det blå demper seg utover våren ja 🙂 Ha ei flott kommende uke du også<3

    17. lulltove: Takk snille du 🙂 Det var fint å høre det da :)..Kan tenke meg du kler hippistilen ..håper på et bilde også :)..veldig greit å hente fram noe en har..og da blir det ofte litt mer særpreg også.
      Så morro …da har vi nok litt lik smak … Ønsker deg ei superfin kommende uke <3

    18. Mariann Sæther Tokle: Takker og bukker :)….ikke noe å være misunnelig på…men artig at du sier det da..så blir jeg litt kry..haha…

    19. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det var fint å høre ..tusen takk:) Jeg synes kjoler og skjørt er lekkert, men har egentlig få kjoler…Syns du kan trå til med noen antrekksbilder snart 🙂 🙂
      Så fint du likte de..fornøyd jeg også <3

    20. Veronica S: Takker så mye…de er jo i mange varianter..så noen for enhver smak..men man kan like godt bruke fasonger en liker best selv <3

    21. ingerslilleverden.blogg.no: Det var en koselig tilbakemelding..tusen takk:)
      Greit å se hva en har i stedet for å kjøpe nytt 🙂 Fin kveld videre og fin kommende uke 🙂

    22. Buksen var absolutt fin, du kledde den – med de forskjellige overdelene-. Du så så lang ut her….lengre enn jeg ha trodd du var :). Elegant.
      Så rimelige bukser da, veldig greit å finne det også.
      Ser ikke du er blå under øynene, men kan tenke meg at du har hatt for mye og for lite hvile. Du må passe på deg selv. Klem <3

    23. BforB: Hyggelig å høre..takk snille du :)..hehe..sikkert litt med kameravinkel..og høye heler på de nederste bildene.. Jeg er ca 1,74 så er jo ganske høy :)..kan finne noe billig og fint av og til 🙂
      Blir ikke så mye god søvn nei…men litt blå under øynene er jeg nok fra naturens side også…men ikke så ille som nå som regel…:) Ta vare på deg selv du også 🙂 Klem<3

    24. morsmiddag: Meg også husker jeg hadde en gul terylensbukse med sleng…og eldstesøstern hadde grønn…veldig fine var vi…hehe…

    25. Ser ikke noe til blåhet under øynene jeg, du ser flott ut! Og buksen satt jo som et skudd 😀
      Jeg har et litt elsk/hat forhold til slengbukser, synes det kan se veldig kult ut på andre, men på meg blir det bare rart! Du kledde de i hvert fall, og for et kupp med to bukser til 175,-!

    26. Tattavkvinnene: Fint du ikke la merke til det da :)..og mange tusen takk :)…jeg bruker jo mer smale bukser…men gøy med litt forandring…Ingen vits å kjøpe om en ikke trives med det…men mange ulike typer ….
      Ja det kan være litt fint å finne på “billigstativer ” også ..Sov godt 🙂

    27. Jeg får liksom aldri bestemt meg for hva jeg synes om slengbukser. Det er fint på andre, om de er som deg, høye og smale, men selv synes jeg at jeg blir helt firkantet…. Gleder meg til å se den lyse på deg 🙂

    28. Anonym: Sånn kan jeg være også..men når de koster så lite, ka man jo kjøpe selv om de ikke blir brukt så mye :)…jeg leste at slenbukser passer alle fassonger..så sikkert en type som passer for deg også ….Bra du gleder deg..hehe…Fin dag videre:)

    29. Naturlig skjønnhet er jo det vakreste, og der er jo du. Masse sminke kan av og til være en bakdel. Så vær som du er du <3
      Flotte klær også. Likte den gule blusen jeg 😉 Slengbukser kommer nok aldri på min kropp 😉 Men det er fordi jeg har korte ben, og det vil se litt rart ut 😉
      Ha en fin uke, vakre du 🙂
      Klem <3

    30. Eva: Det var pent sagt snille du… tusen takk 🙂 Ja den gule blusen er litt fin og litt pynta ..Tror faktisk de fleste kan bruke slengbukser..men må kanskje ha litt høye heler til :)..men like greit å bruke bukser en vet en trives med …
      Takk og det samme til deg 🙂 Stor klem tilbake <3

    31. Dette var virkelig kledelig, Anne – du kler tydeligvis slengbukser skikkelig godt:D Jeg husker på nitt-tallet en gang at jeg hatet slengbukser som pesten, syntes det var det frykteligste plagget jeg kunne tenke meg;) Men så bare forandret det seg et år mot slutten av nittitallet og jeg har elsket dem siden – merkelig med det:)

    32. Fromfat2phat: Så hyggelig å høre …likte dem i allefall godt :)..ja det er ofte slik at en må bruke litt tid på å venne seg til ting…men det er jo stor variasjon i typer slengbukser da..og man finner sine favoritter :):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg