En “ganske” alminnelig lørdag !

Jeg kunne jo egentlig skrevet en HELT alminnelig lørdag, men det varierer jo litt hvor vi tar kaffen hen (for de som ikke har lest bloggen tidligere, pleier jeg og mannen å handle og ta en kaffe i Drammen på lørdager )..og hva vi spiser på kvelden varierer jo også..men eller er det sjeldent med de store forandringene nå for tiden.

Vi hygger oss alltid med disse lørdagene vi da, men jeg har jo med hyggelig følge..og tror mannen er fornøyd også…hehe…

Legger ved noen bilder og skriver litt under bildene…


Vi pleier jo ofte ta kaffen på et bakeri å bestille rundstykke eller skolebrød, men i dag tro vi til med sjokoladefondant på Anchas Bodega

og den smakte helt perfekt…jeg har tidligere laget et innlegg om stedet…se HER..


Så rusla vi litt rundt på torget ,og titta på alle de fine blomstene i bodene der…og det var veldig vårlige blomster å se nå….


Vi fikk også med oss deler av guttenes tremil…liker å følge med litt…men sitter ikke hjemme for å se alt….


Vi handla ingredienser så vi har til å lage pizza til kvelden…blir liksom ikke lei det..og det kjekke med det er at det er mannen ekspert på å lage, så jeg hjelper ham bare litt

og som dere ser “jukser”vi litt med pizzafyllet, men den blir veldig god med dette fra Toro også..er ikke sponset..hehe.. ..(.skal begynne på å lage pizzafyllet selv, for jeg har jo fått meg stavmikser……men ikke i dag….)

#drammen “Anchasbodega #sjokoladefondant #vm #tv2 #nrk #pizza #toro #tine #meny #mjøndalen #blogg #norge #norway

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

55 kommentarer
    1. En flott tradisjonell lørdag som hos folk flest…også hos oss. Det utradisjonelle hos oss er at jeg har frihelg og så har vi datteren og barnebarn på besøk hele helgen. Vi skal spise ferske reker og hvitvin eller musserende. Håper du/dere kommer igang med egenprodusert pizzasaus. Det er ofte så mye bedre og så vet du hva den er laget av. Ønsker dere en nydelig lørdagskveld.

    2. Tok det helt med ro i formiddag, hosta litt i dag igjen. Tok med ei ny flaske hostesaft ifra Kiwi. La meg under dyna 1 time og hørte på NRK2 og lot verden seilie sin egen sjø. Kan være deilig av og til, fikk rydda i boden og laga ei simpel hylle i taket for sykkeldekk og ski. Nå blir det straks noe mat her. Ha en fin kveld.

    3. Høres ut som en perfekt dag. Her ble det en Harrytur på formiddagen, men i posen var det revbensspjell og loff. Supergodt. Pluss gotteri da, for det er jo lørdag. Vi så innspurten til Johaug og litt på gutta, ellers har jeg slappet av i godstolen med strikkingen. Vi hadde pizza i går. Jeg lager den helt enkel med ketsjup på leiven, stekt godt krydret kjøttdeig, løk og så ost. Enkelt og kjempegodt med salat og rømme blandet med pizzakrydder. I kveld bestilte gemalen biff, så det gleder jeg meg til, pluss til å se Hver gang vi møtes. Nyt kvelden 🙂

    4. Så koselig da 😀 De talerkene er jo bare helt smashing nydelige! Vettu jeg var i Drammen jeg også på torsdag. Bare forttur da, inn på musikkbutikk og rett hjem igjen. Her er det biff i kveld men jammen ble jeg pizzasulten også og så var jeg innom Kjersti og da fikk jeg såå lyst på ostekake, oh jeg kommer til å spse meg ihjæl med alle disse bloggene som frister hele tiden 😀 Goood hælg og kos dere med pizza og alt. Godklæmme <3

    5. Herlig med ganske vanlige lørdager 😊 etter en jobb uke er det deilig og ta seg god tid til vanlige aktiviteter og legge inn litt ekstra kos! Nyt pizza’n <3

    6. Fru Tunheim: Ikke sant..slike ting er jo hyggelig og sikkert ganske vanlig ja :)…så koselig med fri og familiebesøk…da koser du deg nok 🙂 maten deres hørtes super ut den også..
      Ja jeg skal helt klart begynne å lage selv….og vet det er enkelt…det er bare den der vanen da…
      Kos dere masse og fin helg videre<3

    7. frodith: Koselig dag :)…ja de var litt stilige…God mat hører til en fin lørdag…enten det er i Norge eller Sverige…:) Klem<3

    8. Helge: Kjedelig å ikke være i skikkelig form…håper hostesafta hjelper 🙂 Var noe langvarig hoste her i huset også…men nå virker det som det har gitt seg..heldigvis…
      Syns det hørtes ut som du hadde fått gjort litt” fornuftig” også…men viktig med hvile …
      Håper maten smakte…vi spiser i åttetida vi ..gleder meg …det lukter godt 🙂 Takk, du også:)

    9. natheless: Var hyggelig ja 🙂 Var av og til på Harrytur før , men nå er det lenge siden…litt spennende å handle på andre steder, også er det jo noen faste ting en pleier å kjøpe med fra Sverige da…vi pleide alltid å kjøpe mye kyllingfillet ..og en del godteri …
      Pizzaen din hørtes god ut …og biff er jo kjempegodt, om den ikke er seig..hehe..
      Kos deg med tv og svenskegodt 🙂 Klem fra Mjøndalen:)

    10. Margrethe: Den har vært fin 🙂 Det er godt ja…og nå lukter det deilig her…så jeg gleder meg til å spise nå 🙂 Kos deg i kveld du også 🙂

    11. ladyaugust: Takk det var det :)…ikke sant, man spiser litt med øynene også…så viktig at det ser delikat ut :)..ja det er jo musikkbutikk i Drammen…Johnnys musikk du var kanskje…:)
      Biff er jo veldig godt…greit å varriere litt, så får du ha pizza en annen dag 🙂
      Jeg så også de ostekakene…de fristet…og ja det er mye godt en får lyst på av å lese blogger 🙂
      Kos deg masse du også 🙂 Lørdagsklem<3

    12. miastorp: Helt klart :)..så hyggelig at du er innom…:)…helg skal være mest kos ..og god mat er kos …
      Håper du hygger deg også….god helg videre<3

    13. Der så det ut som om det blir mye godt på pizzaen deres i kveld, her har det vært wok idag, noe som vi faktisk spiser rimelig ofte om dagen 🙂 hehe Håper du har kosa deg masse og får en kjempe fin kveld videre med mannen din 🙂 klem <3

    14. Therese: Nå er den snart i ovnen…gleder meg :)..wok er også en favoritt ..og det er som regel litt sunt også..så da kan du jo fint spise det ofte :)..kos dere masse dere også..:) Klem til fine deg<3

    15. cuskima: Takk..skal snart spise nå 🙂 ..noen ganger er det veldig lurt å gjøre det enkelt 🙂 Kos deg og hvil masse 🙂 Klem<3

    16. passion4lifeandtravel: Takk for at du sier det :)..koselig å kunne vise litt fra Drammen også ..
      Ja det ga meg vårfølelse også..fine farger 🙂 Takk , kos deg masse du også <3

    17. 😀 Vi var på en butikk som het Procom Musikk. Ja synet har utrolig mye å si hvordan vi oppfatter smaken av maten, jeg tror ikke de fleste er klar over hvor mye faktisk. Ja snart er nok Engelen tilbake og hun er en rev etter pizza og siden hun ikke liker biff er det greit å ta det mens hun er borte på vinterferie. Kaker og snooop nomminom 😀

    18. ladyaugust: Ok, har ikke hørt om den..men nå er ikke jeg sååå inn i musikkverdenen heller da 🙂
      Ja mat må være delikat også 🙂 Ja da blir det nok pizza på dere snart ..
      Med litt snop er nok du fornøyd ..hehe.. <3

    19. SÅ koselig tradisjon, vitkig å kose seg i sammen 🙂
      Her har vi hatt rene vårstemningen i dag, utrolig herlig. Kjenner jeg får lyst å rote i hagen, hehe 🙂
      Mannen min har vært på jobb- så det er jo litt kjedelig. Men, men,
      Kos dere med pizza og ha en fin lørdagskveld 🙂

    20. Ritamarita: Den har vært fin :)..og nå er pizzaen spist også..og den ble god :)…Torg i finvær er koselig :)..ikke sant de var fine 🙂 Klem og fin kveld tilbake <3

    21. ingerslilleverden.blogg.no: Ikke sant..sånne koselige ting bør en gjøre så ofte en har mulighet 🙂
      Sol og vårstemning her også…selv om det var kuldegrader på morgenen :)…ikke lenge til det blomstrer i hagen nå …
      Håper du har kost deg mens mannen har vært på jobb da…og pizzaen ble god 🙂 Fin kveld videre du også 🙂

    22. Den sjokoladefondaten så veldig god ut 😀
      Og flotte bilder fra Drammen 🙂 Var der i sommer og shoppet litt.
      Så begge langrennsløpene i dag, men var ikke så fornøyd med herrene i dag, med unntak av Didrik 🙂

    23. Kristin: Ikke sant..og den var akkurat slik denn skulle være..flytende på innsiden 🙂
      Blitt veldig fint i Drammen og mange butikker 🙂
      Det går litt opp og ned i skisporet…og det gjør det jo litt ekstra spennende 🙂 Fin helg videre 🙂

    24. Herlig lørdag! Og så vårlig og fint bilde med blomster og høner. Ja jeg har begynt å vente på våren så smått, selv om det har sluddet her i dag 🙂

    25. Det enkle er ofte det beste sies det. Så om man bruker ferdig saus eller lager selv, smaker nok godt uansett 🙂
      Dere er så utrolig flinke til å ta vare på hverandre dere to. Det synes jeg er så utrolig romantisk <3 Og så er jeg jo veldig glad for det da 🙂
      Kjekt å se de flotte bildene, og ja, nå er våren snart her. Og spennende å følge med på alle vårtegnene i bloggverdenen også 🙂
      Ha en strålende nydelig søndag, minst like nydelig som du selv 🙂
      Klem <3

    26. Blikk for vakre detaljer, små hverdagsglimt….. og litt personlig – innimellom. Jeg koser meg når jeg leser!

    27. Så koselig sted , å fin lørdag virker det som ….hjemmelaget pizza slår jo aldri feil og man må få lov å jukse litt også 😀
      Men den desserten , DEN vil jeg også ha 😀 Den så ut som en uimotståelig fristelse og om den smaker slik den ser ut så er det jo helt i toppklasse ja 🙂 Fortsatt fin søndag til deg , klemmer på vei <33

    28. margarites: Takk , vi koste oss :)..ja syns det var så fint da jeg så det på torget at jeg bare måtte ta bilde :)..våren er jo litt varriabel…så litt snø og kulde kan det nok fortsatt bli ..
      Kos deg videre med søndagen<3

    29. Eva: Det er sant..også kan man legge mer arbe i det noen ganger om en har overskudd og lyst:)
      Ja da vi hygger oss sammen og det er jo litt romantisk det ja…hehe.
      Det blir nok masse vår og blomsterbilder på bloggene fremmover ..og det er jo koselig inspirasjon :)Håper helga har vært fin hoss deg..får vel høre litt håper jeg 🙂
      Fin søndag videre du også…søte du 🙂 Takker så mye og klem fra meg<3

    30. cathrinehenriksen: Takk..mye fint i Drammen 🙂 ..hehe..litt juks må en tillate seg , at det smaker er jo det viktigste 🙂
      Den fondanten var perfekt…med flytende sjokolade inni..nam 🙂
      Kos deg masse videre med dagen din 🙂 Bursdagsklem igjen <3

    31. Det var en helt alminnelig lørdag kveld her også, men forrige lørdag var vi samlet 20 personer hos svigers, vanlig det 😀 Pizza er pilotens jobb å lage, men han bruker aldri ferdigprodukter, han om det, he he. Mamma hadde vært innom med lammegryte, så vi kunne bare spise, pakke ut og puste ut 😉 Snilleste mamma 😀 Nå har vi vært ute og gått, det har minket veldig på snøen, bra det. Ha en fortsatt kos søndag i Mjøndalen. Klemmer på vei i full fart<3<3

    32. Lene S.: Greit med en hjemmelørdag for dere også sikkert..som farter så mye :)..20 stk ja det var litt av en gjeng 🙂
      Jeg skal beggynne å lage pizzasausen selv..må bare ha litt ekstra overskudd først…
      Så heldig å få ferdig god mat da..det var snillt gjor ja 🙂 Var en liten tur ute i stad vi også..gikk ikke noe særlig , men satt ved et vann med litt mat og te..blåste litt men var deilig også 🙂
      Kos deg masse og klem tilbake <3

    33. Åh, det gleder meg virkelig slik at dere er så flinke til å nyte lørdagene:D Det er slik det skal gjøres, tenker jeg;D Dette så aldeles fortreffelig ut, både den deilige desserten og kaffen fra kaféen (leste nettopp også innlegget du linket til – for et smørbrød!! Så fantasitsk delikat laget istand og det var så flott på stedet der) og ikke minst pizzaen – jeg går heller ikke lei hjemmelaget pizza og kunne glatt hatt det hver helg:) Akkurat som med salat, kan pizza varieres i det uendelige, da er det ikke vanskelig å ha langvarig dilla på det.

    34. Fromfat2phat: Takk..ja det er hyggelig å finne på litt småkoselige ting sammen ,trenger ikke reise langt eller gjøre så mye…bare hygge seg litt ekstra..og det er vi flinke til 🙂
      Det er kjempe fint og veldig populært på det stedet…men på formiddagen er det ganske stille og det passer meg bra :)..pizza er kjempegodt og som du sier en kan jo bare varriere fyllet ..tror aldri jeg blir lei det nei…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg